Uskonnot

Intia81

Hei, Intia on täynnä erillaisia uskontoja. Näin olen ainakin lukenut. Olenkin kiinnostunut tietämään minkälaisiin uskontoihin olette törmänneet?

Olen itse lähdössä 4kk Intiaan kiertelemään ja uskonnot ja kultuurit kiinnostaa erityisesti ei niinkään beach elämä ja erillaiset päihteet.

Mihin kannattaisi suunnata?

9

798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ripa

      Jos hindulaisuus innostaa, siihen törmää joka paikassa.
      Pieni varoitus: Monet gurut ovat minun mielestäni enemmän kiinnostuneet länsimaisten oppilaiden rahoista kuin näiden sieluntilasta. Tosin monet sadhut ja muut huru-ukkelit ovat myös hanakoita seksiin vaaleiden naisten kanssa.
      Muistan eräänkin sveitsiläisen tytön joka kertoi minulle että hänen intialainen poikaystävänsä on sadhu. Sadhuthan pössyttelevät perinteisesti pilveä, muttä tämä moderni sadhu läheni nirvanaa myös viskin ja heroiinin avulla.

      Rishikesh ja Varanasi ovat länsimaisten totuuden etsijöiden suosiossa. Buddhasta jos olet kiinnostunut Boddhgaya on Buddhan valaistumisen paikkana suosittu kohde.

      • jeera

        Rolf Grönblomin teos Intian uskonnot antaa hyvän kuvan Intian uskonnoista, elämänkatsomuksesta ja yhteiskunnasta. Sitten on juuri ilmestynyt uusi, suomalaisen tutkijan (mikähän hänen nimensä olikaan) Intian kulttuurista.



        Tuo sadhu-juttu on kyllä vähän liioiteltu...


      • plaa..
        jeera kirjoitti:

        Rolf Grönblomin teos Intian uskonnot antaa hyvän kuvan Intian uskonnoista, elämänkatsomuksesta ja yhteiskunnasta. Sitten on juuri ilmestynyt uusi, suomalaisen tutkijan (mikähän hänen nimensä olikaan) Intian kulttuurista.



        Tuo sadhu-juttu on kyllä vähän liioiteltu...

        ei mun mielestä liioiteltu yhtään...suurin osa saddhuista tosiaan pöyssyttelee kaiken aikaa, pääsevät väliaikaiseen nirvanaan..heh. Olikohan se krishna vai kuka joka myös pöyssytteli...

        Intian uskonnoista, hindulaisuutta on eniten, sitten on muslimeita, sikhejä, kristittyjä, jainalaisia, sarathustralaisia ym ym....


      • jeera
        plaa.. kirjoitti:

        ei mun mielestä liioiteltu yhtään...suurin osa saddhuista tosiaan pöyssyttelee kaiken aikaa, pääsevät väliaikaiseen nirvanaan..heh. Olikohan se krishna vai kuka joka myös pöyssytteli...

        Intian uskonnoista, hindulaisuutta on eniten, sitten on muslimeita, sikhejä, kristittyjä, jainalaisia, sarathustralaisia ym ym....

        Joo kyllä sauhuttelee,mutta tarkoitan lähinnä nasten ahdistelua.

        Kuinka syvällisesti olet perehtynyt hindulausuuteen? Ei ole kovin helppo opiskeltava.


      • Ripa
        jeera kirjoitti:

        Rolf Grönblomin teos Intian uskonnot antaa hyvän kuvan Intian uskonnoista, elämänkatsomuksesta ja yhteiskunnasta. Sitten on juuri ilmestynyt uusi, suomalaisen tutkijan (mikähän hänen nimensä olikaan) Intian kulttuurista.



        Tuo sadhu-juttu on kyllä vähän liioiteltu...

        Miten niin liioiteltu, itse kyseisen parin näin.

        Intialaiset eivät varmaan kyseessä ollutta hemmoa sadhuksi sanoisi, mutta kyllä turistinaisten ympärillä kiertelee kaikenlaista veijaria jotka väittävät omaavansa vaikka mitä mystisiä ulottuvuuksia.


      • joo
        jeera kirjoitti:

        Joo kyllä sauhuttelee,mutta tarkoitan lähinnä nasten ahdistelua.

        Kuinka syvällisesti olet perehtynyt hindulausuuteen? Ei ole kovin helppo opiskeltava.

        Ei liioiteltua ollenkaan.
        Eipä kuule tarvitse paljoa hindulaisuuteen perehtyä tajutakseen ettei turistien ympärillä pyörivät "sadhut" ole mitään oikeita sadhuja. Matkustin yksin (vaalea nainen) Intiassa kolme kk ja tapasin usein näitä ns."sadhuja", jotka ovat pukeutuneet sadhuiksi vain, koska turisteilta saa siten rahaa.
        Oikeita sadhuja on vaikeampi tavata. He oleskelevat ashrameissa ja eristyksissä, eivät todellakaan pyöri siellä missä turistit. Rishikeshissa oikeita sadhuja oli enempi näkyvillä.


    • Intiaturisti

      Sielllä on useita jumalia intiassa. Jokainen on hieman erilainen. Ja ihmiset hakevat näiltä jumalilta erilaisia asioita. Tähän on ihan hyvä suhtautua kevytmielisesti, ja sitä saa testata. Ihan harmiton ja hyvä kokemus. Kuhan ei liikaa ala uskomaan. He palvovat näitä että saisivat aineellisia perusasioita, ja osa tekee toimituksia että saisivat henkistä rauhaa.
      Suosituimpia on Shiva, Vishnu, durga, Krishna, Hanuman, lakshmi ja Ganesha.
      Siellä on myös lemmenjumala( amor) eli Kamadeva. Tuhansia vuosia vanhat uskomukset näihin. Melkein antiikki uskontoa.
      Jokaisella on omat tarinansa. Intiassa näitä temppeleitä on ihan todella paljon.
      Vishnu on muiden jumalien jumala, ja lähimpänä muistuttaa Kristinuskon isää, koska on kaiken ylläpitäjä ja luoja. Ja hänestä kaikkeus virtaa.

      • QuantumIndia

        Jumalia on Intiassa tosiaan moneen lähtöön, nykyään kai jonkun verran tekniikkaa ja tiedettäkin. Videon jutustelu on jonkun mielestä tiedettä, toisten mielestä mystiikkahömppää.

        https://m.youtube.com/watch?v=MqHQzFDDQMo

        Kvanttifysiikkaa tuossa yritetään popularisoida ja nähdä arkielämässä.


    • Intiassa

      Meidän tuttavat Intiassa on suurelta osin kristittyjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      96
      1792
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1352
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1216
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1104
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      391
      842
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      45
      837
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      832
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      133
      799
    Aihe