Kuulin ystävältäni, että joitakin kasvattajia on aika ankarasti täällä mollattu. Toinen mollattu on ystäväni.
En itse lukenut ko. kirjoitusta, mutta kuulin siitä ystävältäni. Ja tietysti asiasta on nyt tullut keskusteltua useamman ystävän kanssa.
"Talossa paskaista.."
sisällä useampi koira ja en kertaakaan lattialla ole nähnyt paskaa. Ilman kenkiä minä olen sisälle mennyt, ja usein ihmetellyt kuinka siistiä sisällä on. Itsellä tällä hetkellä vain yksi koira ja voi miten se kantaa hiekkaa ja karvaa löytyy =) Vaikka imuroin varsin ahkerasti. Mutta jos minun sohvalla makais useampi koira ja asuisin maalla... voisin kuvitella kuin ahkeraan siivoaisin, päästäkseni samaan siisteyteen ystäväni kanssa.
"Koirat syö epämääräistä mössöä"...
Koirat ovat hyväkuntoisia ja karva on hyvä. Ja jos koirat syö nappulaa ja kotiruokaa, niin ei minusta mikään huono ruokavalio.
Itse olen ostanut yhden saksanpaimenkoiran ko. henkilöltä. Vuosi oli 1997. Saksanpaimenkoiran lonkat oli A/A ja kyynärpäät 0/0. Hieno uros.
Ja "koirat pelkää".. olen ollut muutaman tutun kanssa viemässä koiria hoitoon hänen luo ja kuinkas ollakaan, ne koirat ovat tykänneet ystävästäni ihan hupsuna. Meinaan naaman ovat nuolleet ja jälleen näkemisen ilon huomaa. Ja en vaan ole koskaan nähnyt tuttavani hakkaavan koiraa.
"Ja tehtailija, kauheesti saksanpaimenkoiria"... todellakin asialla joku tietämätön. Tällähetkellä tutullani on saksanpaimenkoiran pentuja, vaan ei omia. Omat koirani järjestivät yllätyksen ja työni takia en voinut pentuja hoitaa. Onneksi tuttavani otti minun pennut hoitoon ja onneksi toinen tuttavani vuokrasi jalostusoikeuden, joten pennuilla on taas ihan kennelnimi (kuin missä pennut asuvat). Eikä minun pennut ole ainoat, joita tuttavani joutuu kauppaamaan ja hoitamaan. Tiedän erään toisen, joka ei voinut omiaan hoitaa.. ja onneksi myös silloin tuttavani otti pennut hoidettavaksi. Tuttavani varsin vähän kasvattaa itse spl:n pentuja *miettii ja yrittää muistaa, milloin hänellä edes on ollut omia pentuja*
Ne kerrat, kun olen ystäväni luona käynyt (muutamia kertoja vuodessa). Olen mennyt, että olen etukäteen ilmoittanut tai sitten en ole ilmoittanut, vaan mennyt ohikulkumatkalla kahville. Niin aina on siistiä ollut ja aina jäänyt vierailusta kiva mauku suuhun.
Ymmärrän, että katkeria ja kateellisia löytyy, niin koirien kuin muiden eläinten kasvattaijien piireistä. Silti voisi kaksi kertaa miettiä, mitä typeryyksiä oman egonsa nostamiseksi kehittelee.
Joku vanhempi koiraharrastaja oli sanonut, "Niin kauan kun puhutaan, kaikki on hyvin. Mutta kun kukaan ei puhu, jotain on pielessä"
Varmaan jokaisella suomen kasvattajalla on omat fanit ja omat mollaajat. Mutta jotain rajaa tuohon ihmisten herjaamiseen *murrisee*
Kirsi
5
964
Vastaukset
- Kirsi
Tais jotain mennä vikapäin. Sorry, tätä se yötyö teettää =)
- maare
kasvattajan kohdalla olisivat kateellisia,saavutetuista tuloksista,vai?No,siihen olisi kyllä tuloksellisempiakin kohteita.
- .. ja paljon
Kun vaan ensin perehtyy asioihin ja itse koiriin useampien vuosien ajalta.
Käyppäs vaikka joskus katsomassa sitä pokaalien määrää... - maare
.. ja paljon kirjoitti:
Kun vaan ensin perehtyy asioihin ja itse koiriin useampien vuosien ajalta.
Käyppäs vaikka joskus katsomassa sitä pokaalien määrää......ei kehänkiertämisestä!
- Kirsi
maare kirjoitti:
...ei kehänkiertämisestä!
Yksi voi olla kateellinen vaikka sille pokaalien määrälle, toinen kehä saavutuksille, kolmas sille..että muuten menee hyvin. Neljäs nostaa omaa egoa haukkumalla ihan kaikki alimpaan helvettiin, kun itse on niiiiin hyvä. Kateutta on niin monenlaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321473
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021183En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015- 29989