Minna taas

Pulassa?

Muutin yhteyteni langattomaksi mutta
miten saan salattua langattoman internet yhteyden.Minulla on Welho liittymä ja Welhon mukana tullut modeemi jonka perässä langaton modeemi 108 mbps Netgear wireless firewall router Wgt624(Gigantista ostettu Hinta89e)
Kone on kannettava Siemens Panasonic amilo.Xp käyttöjärjestelmä,Norton virusohjelma.
Yhteys toimii hyvin mutta vapaita verkkoyhteyksiä kun selaa niin minun yhteys on salaamaton.langattoman modeemin ohjekirja on englannin kielinen joten en osaa sen ohjeiden mukaan toimia.
Miten saan salauksen päälle?
Kiitos paljon jo etukäteen ....
T:Minna avuton aloittelija

9

601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Vinkkejä viestin kirjoittamiseen

Pyri otsikoimaan viestisi mahdollisimman ytimekkäästi ja aihetta kuvaavalla tavalla. Sitä varmemmin se luetaan ja saat vastauksia. Vältä otsikoita kuten Apua, Hei, Mitä teen, ??? jne. Esimerkiksi otsikko "Nasta- ja kitkarenkaiden edut ja haitat" kuvaa käsiteltävää aihetta täsmällisesti.

Tarkista ennen viestin lähettämistä, että kirjoituksesi ei sisällä kirjoitusvirheitä. Kannattaa aina ensin esikatsella viesti ja sen jälkeen tarvittaessa muokata sitä.

Valitse oikea palsta viestillesi. Hakukoneen avulla voit myös etsiä sopivaa palstaa aiheellesi. Väärään paikkaan kirjoitettu viesti todennäköisesti siirretään sille kuuluvaan paikkaan tai poistetaan.

Älä markkinoi kaupallisia palveluita tai sivustoja. Jos haluat mainostaa Suomi24:ssä, lue aiheesta lisää.

Huomaa myös että saman viestin massapostittaminen monelle eri palstalle on kielletty. Massapostitukset poistetaan.

Keskustelun uudistuksen myötä voit kirjoittaa viestejä omalla rekisteröidyllä nimimerkilläsi tai vanhaan tapaan vapaavalintaisella, suojaamattomalla nimimerkillä.

• PeterPaan

pitäisi tehdä ekaks siellä reitittimessä: kirjoita selaimeesi 192.168.0.1 Sieltä pitäisi läytyä security-valikko. Itellä ei kokemuksia tosta reitittimestä, mutta toimii vastaavasti kuin muutkin. Siellä kysytään käyttäjää eli "admin" ja salasanaa "password" Valitse sieltä VPA-suojaus ja salasanat. Ulkoasu vaihtelee valmistajien välillä, mutta eiköhän se noin. Reititimen jälkeen mene koneesi ohjauspaneeliin->verkkoyhteydet->lähiverkkoyhteys->langattomatverkot. Sieltä valitse lisää ja kirjoita uudet salasanat.WPA-PSK:ssa tiedonsalaus on TKIP.

Todenukseen ota IEE 802.1X käyttöön: ruksi siihen

Yhteys valikkoon ruksi: muodosta yhteystähän verkkoon kun saatavilla.

Ehkäpä näillä alkuun... Joku voi heittää vielä lisä infoa

• Minna

Kiitoksia käytöksen opetuksesta ja neuvoista.

Kiitos Peter,mutta mikä se reititin on?Jos se täytyy ensiksi säätää.

• PeterPaan
        Minna kirjoitti:

Kiitoksia käytöksen opetuksesta ja neuvoista.

Kiitos Peter,mutta mikä se reititin on?Jos se täytyy ensiksi säätää.

juuri tuo mainitsemasi modeemi:

Netgear wireless firewall router Wgt624

Taisinpa puhua vähän epäselvästi. Sorry...

Ja muuten kun vaihdat sieltä modeemin(nyt oikein) asetuksia, netti katkeaa siksi aikaa kunnes vaihdat koneenkin asetuksia :~)

• minna
        PeterPaan kirjoitti:

juuri tuo mainitsemasi modeemi:

Netgear wireless firewall router Wgt624

Taisinpa puhua vähän epäselvästi. Sorry...

Ja muuten kun vaihdat sieltä modeemin(nyt oikein) asetuksia, netti katkeaa siksi aikaa kunnes vaihdat koneenkin asetuksia :~)

Mihin paikkaan mä sen luvun 192.168.0.1 kirjoitan.Selaimeen??siis mitä päikkaa tarkoitit.

En mä taida osata kun en tiedä edes mihin paikkaan pitää kirjoittaa

• xyz
        minna kirjoitti:

Mihin paikkaan mä sen luvun 192.168.0.1 kirjoitan.Selaimeen??siis mitä päikkaa tarkoitit.

L-U-E__O-H-J-E-E-T__!-!-!

• PeterPaan
        minna kirjoitti:

just siihen selaimen osoitekenttään :~)

• Minna
        PeterPaan kirjoitti:

just siihen selaimen osoitekenttään :~)

kun laitan sen http://192.168.0.1 osoitteen osoitekentään ja painan entteriä niin se sivu ei aukea..??

• PeterPaan
        Minna kirjoitti:

kun laitan sen http://192.168.0.1 osoitteen osoitekentään ja painan entteriä niin se sivu ei aukea..??

vielä tarkistaen siitä ohjekirjasta.. Voi olla eri versio, kuin mitä katoin netistä (Tolla numerosarjalla 3 eri versiota) Jos olet jo päässyt nettiiin ton modeemin kautta, ei toi palomuurikaan sitä enää estä ....

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      2960
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2741
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2549
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2451
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1569
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1213
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe