Mikä kestävin mönkijä

Eero T

Ja mikä ajo-ominaisuuksiltaan mukavin maastossa?.Kyse 350-550cc 4-vetoisista.

129

149163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polaris

      polaris tietenkin

      • .paikkaansa

        Eijei ja ei.
        Kyllä se on toinen Polaris.


      • Kingquad

        Amerikasta ei tule kuin paskaa ja sen tietää jokainen jonka ÄO ylittää keskiverto jenkin 70 pinnaa.


      • ameriikanrautaa.
        Kingquad kirjoitti:

        Amerikasta ei tule kuin paskaa ja sen tietää jokainen jonka ÄO ylittää keskiverto jenkin 70 pinnaa.

        Polle on maineensa epäluotettavuudesta ansainnut, mutta Arctic Catit ovat taas ihan toista maata. Yksinkertaisempaa ja krouvimpaa tekniikkaa, mutta pirun kestäviä työkoneita. Työkoneiksihan nuo kissat on pääsääntöisesti tehtykin.


      • mönkkäristi 47

        laatikko hajos alta 20km, oli varmaan joku maanantaikappale.


      • Janne S

      • outlaw 525
        ameriikanrautaa. kirjoitti:

        Polle on maineensa epäluotettavuudesta ansainnut, mutta Arctic Catit ovat taas ihan toista maata. Yksinkertaisempaa ja krouvimpaa tekniikkaa, mutta pirun kestäviä työkoneita. Työkoneiksihan nuo kissat on pääsääntöisesti tehtykin.

        Kyllä se Polaris kestää crossi kuin työ käytössäkin


      • kassu
        mönkkäristi 47 kirjoitti:

        laatikko hajos alta 20km, oli varmaan joku maanantaikappale.

        vai oiskohan kuitenki ollu käyttäjäs vikaa??? itellä pollen traktori mönkijä ja toiminut moitteitta ajettu reilu 5000km mettässä ja maantiellä.


      • Anonyymi
        mönkkäristi 47 kirjoitti:

        laatikko hajos alta 20km, oli varmaan joku maanantaikappale.

        Polaris 800 ,ostin uuden ei olluku vikaa
        Huonoin ostos ikinä.


      • Anonyymi

        Polaris on paras neliveto mönkijöistä


      • Anonyymi
        kassu kirjoitti:

        vai oiskohan kuitenki ollu käyttäjäs vikaa??? itellä pollen traktori mönkijä ja toiminut moitteitta ajettu reilu 5000km mettässä ja maantiellä.

        Ja seki matka on edetty työntämällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polaris 800 ,ostin uuden ei olluku vikaa
        Huonoin ostos ikinä.

        Näin on


    • halppikset

      ite olen ajanut mönkijöillä työkseni ja huvikseni pian 24 vuotta ja aina luottanut japanilaisiin merkkeihin (nipottajille tiedoksi et MERKKEIHIN EIKÄ VALMISTUSMAAHAN, koska japanilaiset merkit valmistetaan osin usassa)

      En oikein pidä noita polariksia laatupeleinä, vaikkakin suosittelen sitä monille jotka haaveilevat jostain kiinaihmeestä ja syy tähän on et uskon polarikseen löytyvän varaosia vielä 2018 vuonnakin toisin kun noihin itämaisiin.

      Ja toiseksi ne jotka ovat haaveilleet kiinan koneista ova ihastuneet niiden hintaan, mutta se on muutamista satasista kiinni et saa jo polariksen. (olipa erään liikkeen ilmoitus jossa oli joku ihmeen linhai 260 2x4 4950 ja polaris 330 4x4 6300 eli jos tuota laskee huonollakin laskupäällä niin ilman muuta polaris, koska linhai on kohtuuttoman kallis)

      Kuitenkin suosittelen eniten hondaa ja suzukia.

      Mukavia ajeluhekiä kuitenkin, päädyt mihin hankintaan tahansa.

      • Muita

        Paremman?


      • sähkömies
        Muita kirjoitti:

        Paremman?

        Käyhän poika koeajolla, et tarvitse miettiä, mikä ero on laatuvehkeillä (honda, suzuki) muihin mönkijöihin.

        Meillä mennään linjalla useimmiten mönkijällä, firma maksaa joillekin oman työkalun käytöstä, joten useat mönkijän omistajat ottavat omansa mukaan "tienaamaan", ainakin aluksi.

        Otetaan yksi esimerkki tästä parin viikon takaa, maastolinja, autolla pääsee 1 km päähän. Siinä sitten riviin Suzukin king, Hondan foreman, Polariksen armeja-sportsman, tsiu-viu - mikälike kiinalainen 250-kuutioinen ja kawasakin brute. Näille kaikille kinuskia lukuunottamatta henkilöauton kärry perään ja siihen sekalainen määrä tavaraa. Edessä kivikkoinen rinne, upottava suo ja pieni puro, sitten linjaa pitkin vikakohtaan.

        Esiin tuli muutama huomion arvoinen juttu, eli vinssi. Suzukissa ja Polariksessa oli vinssit, niillä nousi hyvin suosta kinuski ja kawasaki. Kawasaki tuskin olisi uponnut, jos olisi ollut neliveto päällä ja taitavampi kuski. No, Kiinalainen upposi, vaikkei siinä ollut edes kärryä perässä.

        80cm syvään veteen kannattaa mennä vain Hondalla, muilla tuli ongelmia. Suzuki, Polaris ja kinuski sammuivat puroon. Suzuki olisi mennyt yli, mutta kuski päräytti liian lujalla vauhdilla, tuli aalto joka kasteli koko mönkijän.

        Kivikkoisessa rinteessä ja kanervikossa paras pito on suzukilla ja Yamahalla. Myös vääntöä löytyy näistä eniten, Tosin honda lienee yhtä hyvä, kun kuski osaisi vaihtaa oikein eikä jauhattaa itseään kiinni.

        Ajomukavuus on paras suzukissa, sitten kawasaki, honda, kiinalainen ja viimeisenä polaris.

        Suzuki on paras


      • dille

        Niin,
        tossa linhain hinnassa täytyy ottaa huomioon että se on maantie rekisteröity. Polariksen hitan on rekisteröitynä yli 8000


      • Jäykkäperäinen
        sähkömies kirjoitti:

        Käyhän poika koeajolla, et tarvitse miettiä, mikä ero on laatuvehkeillä (honda, suzuki) muihin mönkijöihin.

        Meillä mennään linjalla useimmiten mönkijällä, firma maksaa joillekin oman työkalun käytöstä, joten useat mönkijän omistajat ottavat omansa mukaan "tienaamaan", ainakin aluksi.

        Otetaan yksi esimerkki tästä parin viikon takaa, maastolinja, autolla pääsee 1 km päähän. Siinä sitten riviin Suzukin king, Hondan foreman, Polariksen armeja-sportsman, tsiu-viu - mikälike kiinalainen 250-kuutioinen ja kawasakin brute. Näille kaikille kinuskia lukuunottamatta henkilöauton kärry perään ja siihen sekalainen määrä tavaraa. Edessä kivikkoinen rinne, upottava suo ja pieni puro, sitten linjaa pitkin vikakohtaan.

        Esiin tuli muutama huomion arvoinen juttu, eli vinssi. Suzukissa ja Polariksessa oli vinssit, niillä nousi hyvin suosta kinuski ja kawasaki. Kawasaki tuskin olisi uponnut, jos olisi ollut neliveto päällä ja taitavampi kuski. No, Kiinalainen upposi, vaikkei siinä ollut edes kärryä perässä.

        80cm syvään veteen kannattaa mennä vain Hondalla, muilla tuli ongelmia. Suzuki, Polaris ja kinuski sammuivat puroon. Suzuki olisi mennyt yli, mutta kuski päräytti liian lujalla vauhdilla, tuli aalto joka kasteli koko mönkijän.

        Kivikkoisessa rinteessä ja kanervikossa paras pito on suzukilla ja Yamahalla. Myös vääntöä löytyy näistä eniten, Tosin honda lienee yhtä hyvä, kun kuski osaisi vaihtaa oikein eikä jauhattaa itseään kiinni.

        Ajomukavuus on paras suzukissa, sitten kawasaki, honda, kiinalainen ja viimeisenä polaris.

        Suzuki on paras

        Muka mukava ajaa(honda).


      • Mökö

        olisko LTZ 400 LT-F4WDX sozukista mihinkään (250) -92


      • näitä kirjoitat
        sähkömies kirjoitti:

        Käyhän poika koeajolla, et tarvitse miettiä, mikä ero on laatuvehkeillä (honda, suzuki) muihin mönkijöihin.

        Meillä mennään linjalla useimmiten mönkijällä, firma maksaa joillekin oman työkalun käytöstä, joten useat mönkijän omistajat ottavat omansa mukaan "tienaamaan", ainakin aluksi.

        Otetaan yksi esimerkki tästä parin viikon takaa, maastolinja, autolla pääsee 1 km päähän. Siinä sitten riviin Suzukin king, Hondan foreman, Polariksen armeja-sportsman, tsiu-viu - mikälike kiinalainen 250-kuutioinen ja kawasakin brute. Näille kaikille kinuskia lukuunottamatta henkilöauton kärry perään ja siihen sekalainen määrä tavaraa. Edessä kivikkoinen rinne, upottava suo ja pieni puro, sitten linjaa pitkin vikakohtaan.

        Esiin tuli muutama huomion arvoinen juttu, eli vinssi. Suzukissa ja Polariksessa oli vinssit, niillä nousi hyvin suosta kinuski ja kawasaki. Kawasaki tuskin olisi uponnut, jos olisi ollut neliveto päällä ja taitavampi kuski. No, Kiinalainen upposi, vaikkei siinä ollut edes kärryä perässä.

        80cm syvään veteen kannattaa mennä vain Hondalla, muilla tuli ongelmia. Suzuki, Polaris ja kinuski sammuivat puroon. Suzuki olisi mennyt yli, mutta kuski päräytti liian lujalla vauhdilla, tuli aalto joka kasteli koko mönkijän.

        Kivikkoisessa rinteessä ja kanervikossa paras pito on suzukilla ja Yamahalla. Myös vääntöä löytyy näistä eniten, Tosin honda lienee yhtä hyvä, kun kuski osaisi vaihtaa oikein eikä jauhattaa itseään kiinni.

        Ajomukavuus on paras suzukissa, sitten kawasaki, honda, kiinalainen ja viimeisenä polaris.

        Suzuki on paras

        Tai no, taidat puhua meidän 6 miehen porukasta. Onko tota nyt pakko tänne kirjoittaa. Aika paljonhan tuossa oli kiinni kuskista. Kyllä suzuki hyvä on, ei siinä mitään. On vain "matala", vaikka onkin peto menemään. Tuo Kawasaki on kyllä suhteellisen hyvä myös. Ja otitko huomioon, että tuossa Tsiu Wiussa oli maantierenkaat ja paineet.

        Otetaanko perjantaina taas mönkärierä...


      • sähkömies
        Mökö kirjoitti:

        olisko LTZ 400 LT-F4WDX sozukista mihinkään (250) -92

        Tarkasta ensinnäkin renkaiden kunto. Sitten nivelten kunto, ovat kuluvia osia suzukissa, varsinkin jos ajettu painavilla kuormilla.

        Sitten muovikatteet ja penkki, ne ovat tuon ikäisessä yleensä halki jostain, ne voi korjata, tai kokemuksesta tiedän, että ne ovat hajalla kohta sinullakin.

        Sitten kone. Savuttaako? Kokeile myös vaihteet, käy kaikki lävitse sekä lukoilla, nelivedolla että takavedolla. Ei saisi rasahtaa (juoruaa uivan kytkimen remontintarpeesta). Siisti loksahdus pitäisi kuulua, ei muuta. Akku, virran ulosotto ym sähköviat joudut korjaamaan joka tapauksessa.

        Ai niin, tarkista lopuksi vielä, jos on pakkas-aamu, että liikahtavatko pyörät normaalisti. Aika usein suossa tai järvessä uitetussa suzukissa pääsee vesi tasauspyörästöön ja jäätyy sinne. Siksi useissa suzukeissa on pyörät jumissa pakkas-aamuina. Tuo kannattaa korjata, voipi haljeta paikat, jos vettä paljon.


      • janishell

        Toi polariksen 4x4 eioo asiaa tieliikenteeseen mutta linhailla saa ajaa siinä syy pieneen hintaeroon.


      • perse
        sähkömies kirjoitti:

        Käyhän poika koeajolla, et tarvitse miettiä, mikä ero on laatuvehkeillä (honda, suzuki) muihin mönkijöihin.

        Meillä mennään linjalla useimmiten mönkijällä, firma maksaa joillekin oman työkalun käytöstä, joten useat mönkijän omistajat ottavat omansa mukaan "tienaamaan", ainakin aluksi.

        Otetaan yksi esimerkki tästä parin viikon takaa, maastolinja, autolla pääsee 1 km päähän. Siinä sitten riviin Suzukin king, Hondan foreman, Polariksen armeja-sportsman, tsiu-viu - mikälike kiinalainen 250-kuutioinen ja kawasakin brute. Näille kaikille kinuskia lukuunottamatta henkilöauton kärry perään ja siihen sekalainen määrä tavaraa. Edessä kivikkoinen rinne, upottava suo ja pieni puro, sitten linjaa pitkin vikakohtaan.

        Esiin tuli muutama huomion arvoinen juttu, eli vinssi. Suzukissa ja Polariksessa oli vinssit, niillä nousi hyvin suosta kinuski ja kawasaki. Kawasaki tuskin olisi uponnut, jos olisi ollut neliveto päällä ja taitavampi kuski. No, Kiinalainen upposi, vaikkei siinä ollut edes kärryä perässä.

        80cm syvään veteen kannattaa mennä vain Hondalla, muilla tuli ongelmia. Suzuki, Polaris ja kinuski sammuivat puroon. Suzuki olisi mennyt yli, mutta kuski päräytti liian lujalla vauhdilla, tuli aalto joka kasteli koko mönkijän.

        Kivikkoisessa rinteessä ja kanervikossa paras pito on suzukilla ja Yamahalla. Myös vääntöä löytyy näistä eniten, Tosin honda lienee yhtä hyvä, kun kuski osaisi vaihtaa oikein eikä jauhattaa itseään kiinni.

        Ajomukavuus on paras suzukissa, sitten kawasaki, honda, kiinalainen ja viimeisenä polaris.

        Suzuki on paras

        eikä ole vaan honda on paras!!!


      • perse
        Jäykkäperäinen kirjoitti:

        Muka mukava ajaa(honda).

        Honda on loistavan hyvä ajaa itselläni on Honda ja se on huippu hyvä ajaa!!!


      • porom1es
        perse kirjoitti:

        Honda on loistavan hyvä ajaa itselläni on Honda ja se on huippu hyvä ajaa!!!

        Ammattini puolesta ajan vuosittain noin 3000-5000km mönkijällä ja ajosta 99% tapahtuu maastossa (metsässä, jänkillä ja tuntureilla.) Kokemuksesta osaan sanoa, että Honda on tähän mennessä kaikista omistamistani mönkijöistä (yamaha, suzuki, honda) kaikista luotettavin ja kestävin. En kuitenkaan suosittele jäykkäperäistä hondaa kenellekkään, joka ajaa normaalia enemmän metsässä. Jäykkäperäinen on yksinkertaisesti liian kova, eikä sen ajomukavuutta voi edes verrata erillisjousitettuun mönkijään.


      • Can-am

        Ite ajan 10000-15000 kilsaa vuodessa ja ainut mikä on tämän kestänyt on can- am, joten voisitteko olla hiljaa ja ostaa mönkijän. PS.Mönkijä on kovalla käytöllä myös maastossa joten ei ole kysymys mistään pelkästä liikentteessä ajamisesta.


      • tmm462
        Can-am kirjoitti:

        Ite ajan 10000-15000 kilsaa vuodessa ja ainut mikä on tämän kestänyt on can- am, joten voisitteko olla hiljaa ja ostaa mönkijän. PS.Mönkijä on kovalla käytöllä myös maastossa joten ei ole kysymys mistään pelkästä liikentteessä ajamisesta.

        Hondalle tuo on vasta sisäänajo, mutta hyvä on canakin.


      • Anonyymi
        perse kirjoitti:

        Honda on loistavan hyvä ajaa itselläni on Honda ja se on huippu hyvä ajaa!!!

        Oli Honda 500 traktori kamala ajettava nappivaihteet en tykännyt vilkku katkasija huonossapaikassa, vaihdoin can amin 500 loisto mönkkäri verrattuna Hondaan.


      • Anonyymi
        sähkömies kirjoitti:

        Käyhän poika koeajolla, et tarvitse miettiä, mikä ero on laatuvehkeillä (honda, suzuki) muihin mönkijöihin.

        Meillä mennään linjalla useimmiten mönkijällä, firma maksaa joillekin oman työkalun käytöstä, joten useat mönkijän omistajat ottavat omansa mukaan "tienaamaan", ainakin aluksi.

        Otetaan yksi esimerkki tästä parin viikon takaa, maastolinja, autolla pääsee 1 km päähän. Siinä sitten riviin Suzukin king, Hondan foreman, Polariksen armeja-sportsman, tsiu-viu - mikälike kiinalainen 250-kuutioinen ja kawasakin brute. Näille kaikille kinuskia lukuunottamatta henkilöauton kärry perään ja siihen sekalainen määrä tavaraa. Edessä kivikkoinen rinne, upottava suo ja pieni puro, sitten linjaa pitkin vikakohtaan.

        Esiin tuli muutama huomion arvoinen juttu, eli vinssi. Suzukissa ja Polariksessa oli vinssit, niillä nousi hyvin suosta kinuski ja kawasaki. Kawasaki tuskin olisi uponnut, jos olisi ollut neliveto päällä ja taitavampi kuski. No, Kiinalainen upposi, vaikkei siinä ollut edes kärryä perässä.

        80cm syvään veteen kannattaa mennä vain Hondalla, muilla tuli ongelmia. Suzuki, Polaris ja kinuski sammuivat puroon. Suzuki olisi mennyt yli, mutta kuski päräytti liian lujalla vauhdilla, tuli aalto joka kasteli koko mönkijän.

        Kivikkoisessa rinteessä ja kanervikossa paras pito on suzukilla ja Yamahalla. Myös vääntöä löytyy näistä eniten, Tosin honda lienee yhtä hyvä, kun kuski osaisi vaihtaa oikein eikä jauhattaa itseään kiinni.

        Ajomukavuus on paras suzukissa, sitten kawasaki, honda, kiinalainen ja viimeisenä polaris.

        Suzuki on paras

        Olen omistanut suskan 250, polariksen 500, hondan ringonin ja 400 ja 650 can-am:n tieversiona ja noista Honda on tekniikaltaan kestävin koska on niin aliviritteinen. Rankkaan kuitenkin noin 70000km perusteella can-am 650 parhaaksi, sillä ajoin ilman vikoja 11500km. 400 mentiin vain 22000km ja sanoisin, että harvalla mönkijällä kestää ajaa tuota lukemaa niin vähillä vioilla ja edes huolloilla (kun tekee aikanaan)

        Kiinalaisista on kokemuksia myös, niitä on minun tallissa pajotettu enempi kuin mitä oma kalusto on siellä majaillut.

        Ja jos asia kiinnostaa enempi niin voin laittaa historiasta joitain satoja kuviatodisteeksi, että ajo ei ole ollut keveimmästä päästä.
        Kamppeet on uponneet järveen ja suosta on näkynyt välillä vain stongan juuresta ylöspäin ja ainut mikä on noissa oloissa kestänyt on cana.

        Polariksista hajoaa nelivedon häkit ja ainakin 500 on ihan mopo kun laittaa vähänkään isompaa rengastusta alle.

        Suska oli luja, mutta uudemmista hajoaa moottorinkorvakot, ratkeaa rungosta ja tämäkin tieto perustuu omaan kokemukseen kun kaverin kampetta on hitsailtu hanki- ajojen jälkeen.

        Canoissa on telasarja ollut alla talvisin mökkitien (2km) aurauksessa, Kainuussa ja ei mitään ongelmaa, muuta kuin ajo-ominaisuudet on ihan karseet.

        Honda ringon on ihan OK kampe, mutta painava ja liian tehoton ainakin 27 mudliteillä.


      • Anonyymi
        Jäykkäperäinen kirjoitti:

        Muka mukava ajaa(honda).

        Taiat vaa haaveilla Hondasta


    • BESTs

      LONCIN ON KESTÄVIN

      • jani tee

        kymco on kans ihan pätevä noista kiinapeleistä ....ajettu viistonni ilman probleemaa ... toinen jo menossa ....vähän kalliimpi ku linhai ...mut laatu paljo parempi


      • clarus
        jani tee kirjoitti:

        kymco on kans ihan pätevä noista kiinapeleistä ....ajettu viistonni ilman probleemaa ... toinen jo menossa ....vähän kalliimpi ku linhai ...mut laatu paljo parempi

        meitsilla kymco 250 cc vahän hengetön ,mutta toimii. kulkee yli satkun navilla mitattuna. kiva peli huviajoon ja retkeilyyn.


      • dsgfsffs

        Eikös loncin ole koneen merkki? =D


    • gfhfj

      Älä edes harkitse mitään halpoja romuja. osta tunnettu merkki, niin et tule katumaan.

    • juvalt

      mulla on ollut jo 6 vuotta 450es Foreman Honda
      3500 km ja mitään muuta vikaa ei ole ollut kun nyt on AKKU loppu! huollot on maksanu varmaan koko ajan 100 e!
      siitä voi vähän päätellä minkä takia kannataa valita honda. Polariksista olen kuullu vähän muuta! Mut nyt haluasin ostaa uuden hondan, eli voin myydä hyvän vehkeen pois 6000 egee (ps. honda pitää hintansa)

    • juuu u

      Osta mielummin joku kunnon merkki esim yamaha, polaris, honda. älä mitää hinkuintialaisii romuja tai no mikä siin jos haluut säästää rahaa ja on aikaa korjaa paskaa

      • SÄHKÖT KUNTOON

        Löytyykö jotain dokumenttia testivertailusta, näistä
        Honda traktorista?


    • BRP user

      ehdottomasti Can-Am, käy ajamassa ja vertaile muihin... ei tarvitse selitellä sen enempiä!! no makuja on monia, mutta tähän on moni (kaikki) muun merkin omistava ihastunut ensi koetuksella!!

      • Honda trx 90

        Jos TODELLA KESTÄVÄÄ JA LAADUKASTA lastenmönkijää haluaa niin kannattee ostaa Honda Trx 90.. Itellä ollu 3 vuotta eikä mitään vikaa. Takarenkaat vaihdettiin 2010 talvella. Renkaat on ITP Holeshotit karkeakuvioiset nehän ovat oikean crossimönkiän renkaat.. Talvella lähtee käyntiin imu päällä ekalla yrityksellä ja lumessakin pääsee (ainakin nuilla renkailla) 10-35cm lumi ei teetä edes ongelmaa. Isompien renkaiden vaihdossa piti laittaa 3-5cm koropala taakse muokata putkistoa.. arvosanaksi annan 10!


    • -Nope-

      No tässä on ite tullu käytyä monenlaista mönkijää kattomassa kun olisi päivityksen aika..itelläni on honda ja siinä ei ole kyllä ollu moitteen sijaa muuta kun se että vanhaks on käyny kun on vuodelta -89 aina sillä on työt hoitunu oli kesä tai talvi...noita mönkijöitä kun oon vertaillu keskenään niin kyllä hondassa näkyy viimeistely ja kestävyys jo päälleppäin erinäisissä alustan ratkaisuissa ym. päälly muoveissa mut kaikilla pääsee ja jokainen on tehty eri tarkotuksiin toiset kärryn eteen ja toiset offi käyttöön ..ite oon jäykkäperäisen kannalla kärry hommissa ei niin vetele ja heiluttele kuskia kyydissä...ja aina parempi mitä vähempi kuminauhoja on veto puolella..se on toinen valinnan syy..kun on ollu sellaista havaittavissa et kun kaasua annetaan niin kierrokset nousee pilviin ja sit lähetään kun raketti sellasta kytkintä ei hondamies siedä mönkijän pitää lähteä pehmeästi liikkeelle..muuten tulee puut liian äkkiä eteen metsässä...osta honda joka kaipaat laatua...

      • zeppo

        Itellä on ollut honda 350 TRx neliveto uudesta saakka. Ostettu vuodenvaihteessa 1988, joten ikää piisaa. Akkuja on mennyt kolme, renkaisiin laitettiin viitisen vuotta sitten sisäkummit kun ilmat alkoivat karata. Tulppia ja suodattimia on vaihdeltu muutaman vuoden välein. Ainoa varsinainen varaosa on ollut ryyppyvaijeri, joka alkoi jumittaa. Jos joku muu merkki kestää vielä paremmin niin lupaan heti vaihtaa.


      • nikkee
        zeppo kirjoitti:

        Itellä on ollut honda 350 TRx neliveto uudesta saakka. Ostettu vuodenvaihteessa 1988, joten ikää piisaa. Akkuja on mennyt kolme, renkaisiin laitettiin viitisen vuotta sitten sisäkummit kun ilmat alkoivat karata. Tulppia ja suodattimia on vaihdeltu muutaman vuoden välein. Ainoa varsinainen varaosa on ollut ryyppyvaijeri, joka alkoi jumittaa. Jos joku muu merkki kestää vielä paremmin niin lupaan heti vaihtaa.

        honda on kyllä ehdottomasti paras neliveto mönkijä jonka rahalla saa. meillä on ollut 03 vuodesta saakka hondan 350 trx ja ei ole ollut mitää vikaa ikinään muutakun tulpan joutunu vaihtaan


      • efjiwjoi
        nikkee kirjoitti:

        honda on kyllä ehdottomasti paras neliveto mönkijä jonka rahalla saa. meillä on ollut 03 vuodesta saakka hondan 350 trx ja ei ole ollut mitää vikaa ikinään muutakun tulpan joutunu vaihtaan

        Kestävin ehkä, mutta vertailuissa lähes poikkeuksetta peränpitäjiä. Kokoluokassaan heikkotehoisia ja maavarat usein onnettomat. Sanotaanhan niitä mönkijöiden Mosseiksi. Ovat sellaisia pappamalleja. Tosin uusimmissa malleissa on jo yritystäkin.


    • Osto edessä

      Millaisia kokemuksia ?

      • cat power

        kokemusta 4 vuotta kahdesta eri catin mönkkäristä eikö ongelmia koskaan


      • reinoroinaaja
        cat power kirjoitti:

        kokemusta 4 vuotta kahdesta eri catin mönkkäristä eikö ongelmia koskaan

        Juuri tänään haettiin honda fourtrax 350 4x4 -03.

        Entisellä omistajalla parinkymmenen vuoden kokemus Honda mönkijöistä ja polariksen ja sitä mieltä oli että polariksíssa saa olla vähän kädet paskasena, mutta kyllä samanlailla menee metsässä kuin honda.


    • Happy with Honda

      Kyllä se näin menee et halvalla ei hyvää saa...Jos oikeasti hyvän haluaa.
      Kyl toi Hondan 4 vuoden takuukin jotain koneen luotettavuudesta kertoo.

    • joku.

      arctic cat se vois olla toki polariskin :D

    • kömpijät

      Honda kestää ja tuon 420 sarja on hinta/laatu ehdottomasti paras.

    • Tag2

      onko kellään kokemuksia rally usa mönkijöistä. Tekeekö sillä mittän, ovat ainakin halpoja muihin tieliikenne malleihin verrattuna.

      • Big4x4

        Terve.
        Elikkäs ajokkina vanha jotain 88-90 luvun honda jossa on kettingit takana ja on vinssi.
        Ajetaan metästä puut, tehdään puskulevyllä lumitöitä yms. Ajotapa on ankara.
        Heikompi peli ois jättänyt kestämättä, tällä on tehty ankarasti töitä ja ainahan sitä jotain pientä ilmenee tämän ikäisissä (akku, bensapumppu, tiivisteitä, suojakumi, renkaita...)
        Menee mahtavasti lumitiellä puulasti perässä. Sen verran kun katsoo että koneessa on öljyä, vaihtaa vaihteet oikein ja huoltaa. Honda ainakin kestää. Pienempää ei kannata laittaa oikeastaan, 350-420ccm On makeimmillaan koonsa puolesta kuljetuksen kannalta, siltikin hyvin pitää hintansa ja kannattaa pyytää jos on kunnossa. Eteen kun laittais vielä ketjut niin kyllä lähtee. Vetää vertoja traktorille suolla ja tiheässä metsässä. Ja kun opettaa pojat ajamaan niin työt onnistuu perheen kanssa.


    • mö-nki

      Reilun kymmenen vuoden kokemus työkäytössä ja en niinkään kiinnostunut kumin kuluttamisesta hiekkakentällä niinkuin mainosvideot korostaa mönkijäkäyttöä.
      Kymmenen vuotta oli Hondan mönkijöitä ja sitten vaihdoin kaksi Artic Cattiin,650 Kavasakin koneella olevaan.Työkäytössä parempi on mekaanisella vaihteella oleva mönkijä.Vaikka mitä kehuja on täällä variaattorista annettu niin jos ammatikseen ajaa työkäytössä niin variaattorin hihna ei ole ikuinen.Jossain näin sanonnan että variaattorivedomallissa voi keskittyä ajamiseen.Jos on sillä tasolla ettei voi vaihdetta ajon aikana vaihtaa niin on syytä mennä muualle ajelemaan.Mönkijän puikoissakin kun nykyisin näkee älyllisesti vajaita jotka mönkijöillä puihin törmäilee

    • olli-pekka.hukkanen

      Itselläni on 2 vuotta vanha polaris 500 sportsman(traktori malli) Ja kaverillani on 420 honda foreman 3 vuotta vanha.
      Hondassa vaihtoon menneet osat 3 vuoden ajalta.sytytys tulppa 2 kertaa.ajettu 273 tuntia.
      Polariksessa vaihtoon menneet 2 vuoden ajalta.pako putken lämpösuoja.johto sarjat 2 kertaa(vedetty vääristä kohista ja kun tankoa käänti niin aina kului vähän)ilman putsarin kotelo ja rajoitin.ajettu 560tuntia.että onhan tuolla ajettu paljon enemmän mutta siitä hyvästä piti 4000e maksaa enemmän kuin hondan ostosta.Että luottaisin kyllä enemmän hondan ja can amin mönkijöihin.

      • 26

        Hommatkaa Polaris se on paras mönkijä :)


      • pikku karhu
        26 kirjoitti:

        Hommatkaa Polaris se on paras mönkijä :)

        2500 km ei mitään vikaa muuta kun löpöä tankkiin ja öljyn vaihtoja


      • outlaw 525
        26 kirjoitti:

        Hommatkaa Polaris se on paras mönkijä :)

        Kyllä Polaris vain on PARAS kelkka ja mönkijä merkki!!!!!!


      • Anonyymi
        26 kirjoitti:

        Hommatkaa Polaris se on paras mönkijä :)

        Olet väärässä xD


      • Anonyymi
        26 kirjoitti:

        Hommatkaa Polaris se on paras mönkijä :)

        Polaris on paska


    • JuVu97

      Onko kellään tiatoa kuinka monta kuutioista mönkkäriä saa mopokortilla ajaa

      • 87k

        50cc


      • Tietäjä

        50cc


    • Suzu-ukko

      Sutzuki Eiger!!!!!

    • POLARISHONDA86

      POLARIS!!!!!!!jaHONDA!!!!!!! NE ON NE PARHAAT merkit

    • fbiATV

      Polaris!!!

    • 34958735934857934857

      Can-Amiin ei kannata sekaantua, citymaastureita joista menee runko mutkalle aivan olemattomasta tällistä. Muihin vehkeisiin (kelkkoihin ja mönkijöihin) vaihdetaan rengas/suksiosuman jälkeen tukivarsi, BRP:n paskoihin runko.

    • bxcsdcsdcsdcsvgd

      kyl ne kiinalaisetki kestää ku osaa pitää
      hyvi

    • Jannu1234567890

      Yamaha Grizzly...

    • ei voi olla totta ££

      mul on on comanhe 50 kiinalaanen paska ostin sen loukolta 400€ hyi vittu mikä hinta tämmäselle paskalle ajelin sillä noin alle puoli vuotta niin ekaks akku pask... sit tulppa rikki ): ja toisen kerran tulppa rikki sit ketjut lähtee 5-10 minuutin välin pois paikalta sit piti ostaa startti moottori sit saan samurai 110 crossin kiinan ihme en tykkää ajaa krossi mopoil loppu €€€

    • matvei

      Tekeekö Keewayllä mitään

    • mullePolle

      Ajan työssäni päivittäin mönkkärillä, firmallamme ollut kaikki merkit 400 kuutiosta ylöspäin. Polaris ollut paras.
      Syyt; erillisjousitus, oikea 4-veto, kestävyys ja ajomukavuus ylivoimainen. Kotiin ei ehkä kannata yli 500 cc laittaa..

    • iikkari

      Osta can am niin saat varaosia odotella kuukausia, kun tulee vikaa.

      • gaderene

        Totta, vikoja todella todella paljon ja osat viipyy jopa yli kolme kuukautta. Tai tulee nopeammin, mutta on vääriä ja joutuu tilaileen pari kertaa. Sääli, ominaisuuksiltaan ihan ykkönen, mutta ei kestä mitään.


    • Kannattaa miettiä!

      Kiinanmönkijöitä harkitseville lämpimästi suosittelen ennemmin jotain noin samanhintaista käytettyä ei kiinalaista merkkiä, koska paremman saa! Kokemuksen syvällä rintaäänellä (kolme kinkkiä, panther, linhai, comanche vm. -07-10 -> vanha-89 suzuki -> nyt -92 polaris) voin sanoa etta uusi kiinalainen on huonompi kuin 20v. "merkkipeli". En käytä työssä muuten kuin pihan auraukseen ja rankojen ajoon, mutta esimerkiksi 250cc suzuki vetää huomattavasti paremmin puukuormaa, kuin 300cc comanche. ja näillä merrkkipeleillä voi vähän nojailla vaikka risukkoon jne. ,eikä katteenpalat lentele pitkin mantuja, eikä tarvi jokaisen metsäreissun jälkeen korjata jotakin. Ja mutisijoille tiedoksi: Minäkin puolustin kinkkipelejä, ennen kuin tiesin paremmin ;-) . Nyt vanhalla polariksellani teen kaiken mitä varten mönkijän aikoinani hankin.

    • mkgrpkhfnbl

      Can-am ja Yamaha! siinä on 2 parasta ja kestävintä merkkiä!!

      • xdffgy

        Can-Am paremminkin häntäpäätä, ja ylivoimaisesti paras on Honda.


      • Anonyymi

        Kirjoituksista päätellen et omista mönkijät


    • hondamies3

      http://www.bikeworld.fi/monkijat
      kyllä se vaan honda on uudesta asti ollu vuojen 05 350cc trx ajettu 5700km (tunteja en muista) ainoa osa mikä on mennyt vaihtoon on akku. lähtee millä säällä vaan käyntiin on kyllä laatupeli suosittelen!

    • hondalla vaan

      itselläni ollut 420 trx ja veljelläni 500 sportsman . Ensimmäisen talven aikana hinasin polariksen 2 kertaa kotiin kun hihna meni poikki. Itselläni meni tulppa 2 kertaa, kun kovalla pakkasella käynnistin ja sammutin ennen koneen lämpeemistä. Olettko koskaan nähneet traktoreissa tai yleensä työkoneissa hihnavetoa? nyt vaihdoin uuteen isompaan hondaan (500fe) en viitsinyt merkkiä vaihtaa kun olen ollut todella tyytyväinen hondaan :)

    • mirf

      can-am ollu nyt yli 5 vuotta ja ei mitää ongelmia! isommat renkaat tieten kannattaa ostaa jängällä ajoa varten

    • 0652

      Tekeekö TGB mönkijällä mitään?

      • Anonyymi

        TGB on polaris


    • hans3

      ei

    • Kestävin

      Alkuperäiseen kysymykseen vastaus. Kestävin mönkijä on Honda.
      Onko paras, en tiedä, mutta taatusti kestävin.

    • FinlandOffroaders

      Itellä on tommonen Polaris sportsman 500cc ja rikki ei ole kertaakaan mennyt. Ainoa onglema on että kun innostuu ajamaan ikä katso bensa tilannetta niin kyllähän se kesken loppuu :D Jos kiinnostaa enemmän niin mulla on tossa videota vähän siitä https://www.youtube.com/watch?v=KNYlV74rn5c Jos tykkäät videosta kato muitakin videoita :D

    • gamamstyle
      • osta suzuki

        Itellä ollut nyt runsaan vuoden Suzukin 450 Kingquad. Olen hoitanut vaivattomasti oman ja parin naapurin tiet ja pihat lumettomiksi, hakenut puut metästä ja kulkenut työ- pilkki- ja kauppareisut jäitä pitkin silloin kun mahdollista. Koskaan ei ole ollut niin paljoa lunta, että meno olisi hyytynyt. Oiva peli.
        Kannattaa katsoa telkusta ohjelmaa "Alaskan poliisit" Siellä tiettömien taipaleiden takana eivät osta paskaa, joten kannattaa katsoa millä siellä ajellaan (enimmäkseen suitsari kingquadilla)
        Tosin vähän oppirahojakin piti maksaa: Mittarissa oli 7 km kun menin jäälle aikomuksena käydä kaupassa. Vähän turhan lujaa ajelin (n. 60 ehkä) vielä lumilevykin päällä kun lisäsin kaasua lähti perä sivulle ja hieman hätääntyneenä päästin kaasun kokonaan. Lumen alla oli peilijää ja mönkijä pyärähti salamana nokka tulosuuntaan - ite jatkoin vielä parikymmentä metriä. Klommo päähän ja taju kankaalle (kypärä oli vielä hankkimatta) kylkiluu poikki ja kyynärvarresta lihas poikki. Mutta omaa tyhmyyttänihän se oli.


    • Sopii koittaa

      Can-Am 400 2012 ei voisi olla parempaa mönkkäriä,tehoa ja ominaisuuksia enemmän kuin muissa vastaavissa vehkeissä.Olen toki ajanut myös Hondalla,suzukilla,jammulla.

    • tietämätön hämeestä

      olen katsellut mönkkäriä mökille puun ajoon ja kotiin lumihommiin, löytysköhän käytännön kokemuksia jos vertaa kahta hondaa trx420fe 2007 ja 450es 2000 kumpaa suositellaan, ja nyt kiinnostaa vain asialliset vastaukset, ei tartte kehua kuinka hyviä muut merkit on. ittelä on aina ollu hondan prätkiä ja samassa merkissä aattelin pysyä myös mönkkäreissä. toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä!!!

      • jhgfd

        420 muissa parempi, mutta 450:ssä lyhyempi ykkösvaihde ja kevyempi ohjaus.


    • TRX honda

      Honda on hyvä ja bensa pihi, onhan suzuki ja yamahakin hyviä.

    • rostoff

      Jos haluatte vähän ajetun , huolletun, toimintavarman mönkijän niin se maantieteellinen raja menee jossain, pohjoispohjanmaan/yläsavon alueella. Kaikki siitä yli on huoltamattomia , loppuunajettuja, suoraan sanottuna PASKOJA. ja siinä ei ole merkillä väliä.

    • canukki

      mulla can-am 800 outlander ja ihan paska,450 h ajettu ja jakopää leipoi ja venttiilit mäntään.lasku 1700€.vittu mikä paska

      • T3parasaryhmä

        Mikdi tarpeettoman suuri tehoinen? 800 on turhuutta . Kuormat vetää jo 400 ja vauhtia on riittävästi . T3 on toisekseen paras. Ellei ehdi on elämässä jotain pahasti pielessä. Canam on toisekseen paras vaihtoehto lyhyen välityksen tähden hmm honda on myös ok. Pelarus on joukko hysterian tulosta. Ahjaahan sillä ellei parhaasta välitä can am .


    • asdfaf

      juu u... tässä ku oon seurannut mönkijäkeskusteluja jo viitisen vuotta niin oon kyllä hoksannu että nämä pelarus ja cancan heput on kyllä semmosia seppoja että hirvittää. Ihme että ovat vielä elossa ajotyylinsä perusteella. Keula pystyssä ja kaasu pohjassa hyppäyttelevä ojiin ja suonsilmiin. omassa kaveripiirissäki löytyy samanlaisia suhareita... keskustelun taso on heillä aina sama ``semmosella pikkusella nuhapumppu 300-400 mönkijällä mitään tee``.. nooh monta kertaa olen omalla Wanhalla kolmirattaisella Honda 200 Big Redillä repinyt heitä suosta irti :)

    • Työkaluna

      honda trx 350 fm tääällä. ostettu uutena -05. Nyt mittarissa 26 000km ja 3800 tuntia. Akku uusittu 2 kertaa, jokunen sytytystulppa ja huollot normaalisti 100h/1000km välein. Renkaita uusittu tarpeen mukaan. Toinen vetarin kumi edestä kun puun oksa jäi väliin hiertäen sen rikki. Jäykän taka-akselin takia ei paras ajettava metsässä, tosin puunajossa hyvä. Maavaraa voisi olla enemmän.

    • Mutkamatkassa

      Suzuki Kingquad 450 ei suostunut lähtemään käyntiin toissa-aamuna. Kojetaulussa vilkkuu punainen valo jossa lämpömittarin symboli ja kirjaimet FI. Mistähän lienee kysymys? Vaikuttaa siltä, että käynnistysvirta on poissa päältä. Startti pyörittää kyllä konetta terhakasti, mutta ei vaan käy.

      • Oisko cdi boksi menossa, meillä ei oo tommosta ongelmaa kyllä ollut!?


    • Voisin sanoa Suzuki sillä perusteella että on ollut kovassa metsäkäytössä jo vuosia, aina on lähtenyt ja hyvä peräkärryn kanssa kun on jäykkä perä! 500 kuutioinenvehje kyseessä, sen jos saa jostain kohtuu hintaan niin kannattaa ostaa pois!
      Varmatoimisempaa konetta saa hakea. Ajettavuus on riittävän hyvä ja kulkee yli satasta!

    • gcfjuu

      Ykkönen Honda, Can Am ja Yamaha kakkosia.

    • CAN-AM

      uusi can-am on tulossa 570 PRO entinen menee vaihdossa XT entinen ollut 8v. vikoja ei ole ollut, ainut että etuvinsin joutui vastikään vaihtamaan.

    • Komtu

      No ihmeen vähän tuntuu porukalla olevan yamahaa??

      • Komtu

        siis itse laittamassa jammua ja yritin hakea kokemuksia mutta niukanlaisesti tuntuu löytyvän...


    • mika.m00000

      ganjaa :)

    • Pappatunska

      Pappatunska on kaikista paras. Vetää kerralla reuua-autokuorman tukkeja ja ei vie polttoainetta paljoo mitään. Oon ajanu jo 500000 kilsaa ja ei oo tarvinnu vaihtaa ku sytkän tulppa kerran. Kerran vedin jopa täysperävaunullisen rekan irti kun upposi tiehen. Laitoin pyykkinarun papan tarakkaan kiinni ja toisen pään rekan vetokitaan. Välillä rekka tuli syyhkänä perässä kun laitoin kaasua tunskkaan. Vie tosi vähän polttoainetta ja on kyllä paras kaikista.

    • Jammu700

      Minulla on yamaha grizzly 700 ostettu uutena 2006. Ainoastaan 4vedon nappi meni takuu aikana rikki. Ei oo ollu muita vikoja. Moni sanoo ettei variaattorin hihna kestä. Paikallaan on alkuperäinen. Perässä on vedetty jos minkänäköistä kuormaa. On ollut 1500kg painava vene ja puukärryssä 2000kg painava poratanko kasa. Monesti käydään suolla ajamassa niin yleensä yamaha on ainut kampe mikä tulee ajamalla kotia. Muut kärryllä. Oon hinannut canaa,polarista ja Cattia poiskun eivät kestä. Vuosi sitte laitoin tatou4 telasarjan. Mahtava yhdistelmä.

    • 247jalumityötpäälle

      ihellä o ollu kawasaki rutevorse , hontan voremanni ,yamahan rissly, nyo canaminrenegade ja polaris...ihe jos ny laittas nii hontan rinkoni jos voimaa tarvii ehottomasti canami...ps kawasaki on perseestä!!

    • bttguyhouy

      Honda, seuraavaksi jammu ja cana, sekä muut japsit, polaris heikompi.

      • Anonyymi

        Ostin hevosen ja kauroja vuodeksi.


    • kyynsyyläpolle

      Kannattaa kysellä mihin merkkiin tarjolla varaosia varastosta suoraan!!
      polarikseen ei ainakaan uusiin oo hevon peetä tarjolla saat odotella koko kesän jos ei piraatti osaa löydy jonka itse voit tilata halvemmalla ja nopeammin. esim etukehikkojen ja monen muun kanssa o ongelmia ettei polaris edes itse valmista niitä vaan tilaa toisilta yrityksiltä ja tätä voit odotella jopa monia kuukausia!!! VAROITUKSEN SANA JOS ET OMISTAMONIA KULKUPELEJÄ,
      JÄTÄ POLARIS KAUPPAAN!

    • Anonyymi

      Polaris on kohtuu mukava ajaa. Kestää yhden reissun. Eli aika usein saa vaihtaa jos on enemmän ajoa. Kannattaa ostaa kaksi kerralla, jos aikoo ajaa enemmän kuin kerran kesässä.

      Yammu on luja. Ajo-ominaisuudet on aika kovat. 6000km ajettu eikä ole tarvinnut korjailla. Runkoa joutuu hitsaamaan kertaalleen 10000km mennessä. Muuta ei oikeestaan tarvi, ehkä jokunen iskari korkkaa jos oikeen paukuttaa monttuihin. Itse en ole saanut yhtään iskaria hajalle.

      Honda lienee kestävin, mutta toisaalta kuskin persekin pitää olla umpirautaa. Suzuki ei kauas tästä jää. Kaksi kertaa lähdin hondalla kiveliöön, ravistus oli sen verta rajua, että tuli ensimmäinen kerta ja viimeinen kerta hondaa ihan samalla reissulla.

      Kiinan ihmeillä on parempi pysyä kävelymatkan päässä tieltä.

      Can-Am kestää keskimäärin 1400 km maastoa. Sitten on käytävä hitsa
      amaan. Mutta ne iskarit(kuljetustuet) on vaihdettava oikeisiin ennen kuin lähtee pihatieltä maastoon. 2000€:n iskareilla hieman yamahaa pehmeämpi.

      Muita en ole maastokäytössä kohdannut, eivät liene kummoisia vehkeitä kun niillä ei ole uskallettu maastoon.

    • Anonyymi

      Honda paras, ja ns laatumerkeistä ylivoimaisesti heikoin on Polaris.

      • Anonyymi

        Juuri näin; Acces, CF Moto ja moni muu on Polarislaatua, mutta halvempia.


      • Anonyymi

        Ei Hondaa turhaan sanota ikiliikkujaksi.


    • Anonyymi

      Mönkijöitä testailtiin isolla porukka ja usealla mönkijä merkillä. Oli kivikkoa, rinnettä ja suota. Jostain kummansyystä kinukki mönkijätkin pärjäsi yllättävän hyvin. Jossain vaiheessa pääsin kokeilemaan kaverin muijaa, oli paras :)

    • Anonyymi

      juu kaverin muija on hot, pääsee pökittää satulaan, eikä se merkkiä katso:)

    • Anonyymi

      Can am on paras

    • Anonyymi

      metrin pätkä ratakiskoa
      -jos pitempi väännätte luokille
      -jos lyhyempi hävitätte

    • Anonyymi

      Polaris on nopein (hajoamaan) variaattori levisi kokonaan 270km kohdalla.

    • Anonyymi

      Aivan kammottavia mönkijöitä landepaukut ajelee ja ääni on sen mukainen landepaukut ei huomaa kovaa ääntä liekö lehmänpaskaa korvat täys

    • Anonyymi

      Landepaukut ajelee traktorimönkijöillä heh heh

    • Anonyymi

      Honda, muut leluja

    • Anonyymi

      Honda Ylitse muiden

    • Anonyymi

      Kestävin on ainakin honda

    • Anonyymi

      Mulla on Grizzly. 550 2015. Aivan mahtava laite ajaa missä vain. Mönkijöistä kokemusta noin 10 vuoden ajalta, ehdottomasti jammu ja honda laadultaan muita parempi. Honda ehkä vieläkin kestävämpi. Kulutus normimaantieajossa noin 10,5-11l/100km, tätä jossain kirjoituksessa kyseltiin. Metsässä tietenkin enemmän. Lisäksi Grizzly on enemmän aidon mönkijän näköinen, nykyään suuntaus tuntuu olevan sellainen kantikas, koteloitu laite.

    • Anonyymi

      Hondaaaaa

      • Anonyymi

        Avaaja kiittää. Asetin upean kysymyksen 2005 ja nyt sain sen mitä tietoa olin vailla.
        Nyt kun vielä kerrot mikä malli on kyseessä, niin ostan sen ensimmäisen mönkijäni.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe