Ärsyttää näin suomalaisena ja suomenkielisenä (mutta ruotsia toisena kielenä puhuvana), että suomenruotsalaisia pannaan halvalla parhaillaankin 24/7-lähetyksessä kun Kathy ja Timo laittavat ruokaa ja puhuvat mukamas ruotsia. Ja muut nauravat ja osallistuvat tuohon ruotsinkielen höpöttämiseen. Ikäänkuin ruotsinkieli olisi jotenkin "hauskaa" ja "naureskelun aihe".
Ihan samalla tavalla pistettiin Muppet Showssa aikanaan ruotsinkieltä halvalla kun siinä oli se "ruotsalainen kokki".
Suomenruotsalaisia halvennetaan!
11
1069
Vastaukset
- antaa
ihmisten pitää hauskaa xD helkkarin tiukkapipo...
- tosiaankin
tollanen muka-ruotsi. Osoittavat tyhmyytensä, kun eivät edes osaa tavallisimpia sanoja. Ihan kakaroita!!
- jepso
Eipä mulla muuta.
- voit
alkaa katsoa Ruotsin B.B:tä tämän suomenruotsalaisia halventavan ohjelman tilalla tai jopa muuttaa Ruotsiin!
- pongi
"Ikäänkuin ruotsinkieli olisi jotenkin "hauskaa" ja "naureskelun aihe". "
Sehän on naureskelun aihe:D LOL
Eipäs vedetä herneitä nenään nuin helposti
LOLOLOLOLOLOLOL - pönde
Suomenruotsalaiset jotka puhuvat nk. rantaruotsia.
Jag ska dricka lite kossu och ringa på kännykkän jne. ja muutenkin korvataan sanat joita ei osata / muisteta suomenkielisellä vastineella. Tuo on sitä ruotsinkielen halventamista pahimmillaan.
BB talon juntit eivät osaa ruotsia, so what? Tylsien ihmisten kanssa tylsässä talossa ja ilman virikkeitä, jostain se hupi täytyy irrota. - sven åke
Ehkä asettaa vain naurettavaan valoon tämän pakkoruotsin. Pakkoruotsi pois ja sinuakaa ei kukaan ärsytä - eihän ruotsinkieli olekaan hauskaa päinvastoin!
- yo max jakopson
Voiko suomenruotsalaisia kukaan halventaa kuin he itse pakkoruotsikeskustelussa, kahjo-IDA ja Ahvenanmaan erityisoikeudet?
- Olette juntteja
Jos haluatte keskustella kielipolitiikasta, siirtykää muualle.
Kiitos, ei vittuilua. - företagare
Olette juntteja kirjoitti:
Jos haluatte keskustella kielipolitiikasta, siirtykää muualle.
Kiitos, ei vittuilua.Lue keskustelun avaus.
- ruotsi 6
Minä en ruotsia osaa puhua,eikä se tee minusta junttia. On käsittämätöntä, että suomalaisten on PAKKO osata ruotsia. Ei ruotsalaiset vaivaudu opettelemaan suomea.
tässä esimerkki:
Eräs mies henkilö kyseli hätääntyneeltä nuorelta naismyyjältä ruotsiksi jonkun tavaran sijaintia. Myyjä ei ymmärtänyt, eikä mies suostunut puhumaan suomea. Myyjä lähti hakemaan apua ja mies jäi odottelemaan. Miehen poika tuli lelun kanssa paikalle ja selvällä suomenkielellä mies tokaisi pojalleen: "Vieppäs se lelu heti takaisin hyllyyn."
Mielestäni tälläinen muka-ruotsin puhuminen on ihan hauskaa puuhaa. Minä en oikeaa ruotsia osaa puhua eikä kiinnostustakaan juuri löydy!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1964963Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1164056Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363589- 573525
- 513430
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest372927Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232326
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo302079UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211949