Olen aina haaveillut sekarotuisesta koirasta. Useampi rotukoira on ehtinyt olla, mutta seropeiss on jotakin erityisen viehättävää. Nyt olen vihdoinkin päättänyt hankkia ensimmäisen seropini. Mitä minun tulisi huomioida pentua etsiessäni/ostaessani?
haave todeksi
3
295
Vastaukset
- Hekotius
Mieti ensin, millainen sekoitus olisi sinulle luonteensa ja käyttönsä puolesta sopiva: riistaviettinen, palveluskoirasekoitus, pieni seurakoirasekoitus, isojen rotujen sekoitus jne.
Osto/ota pentu hyvästä paikasta. Tämä tarkoittaa käytännössä kotia, johon pääset hyvin hoidettuja pentuja ja emoa katsomaan. Varmistu, ettei kyseessä ole ns. pentutehdas, jossa pentuja teetetään liukuhihnalta emon hyvinvoinnista piittaamatta.
Pennusta voisit maksaa 0 - 200 euroa. Pennun vanhempien olisi hyvä olla terveystarkastettuja ja pentujen tietysti madotettuja.
Älä ota pentua pelkän ulkonäön perusteella silloin, jos pennussa on esim. metsästyskoiraa ja et riistaviettistä koiraa halua hankkia.
Siinä tuli jo ainakin jotain. Saattaa olla, ettei pää toimi oikein kunnolla vielä tähän aikaan, joten muut paikkailkoon aukkoja :) - Pentu
Olen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja. Ehdotankin tässä, että harkitsisit ottavasi kodittoman koirulin. Kodittomia on nimittäin todella paljon esim. Virossa, niin pentuja kuin aikuisiakin! Käy katsomassa täällä
http://www.pets.ee/ sieltä otin itsekin sekarotuisen pennun ja kokemukset olivat tosi hyvät!- kiia.
miten käytännössä toimii tämä virosta koira homma? olisin koiraa hankkimassa ja tämä kiinnostaa vaihtoehtona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996204
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv993082Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302902Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262145Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?911079Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311006- 48784