Gimp - Canon - Photo ongelma

Auno

Jeps.

Ongelma on valokuvatulostuksessa.
Mulla on canon ip4000 tulostin ja gimpillä kun koittaa tulostella valokuvia (esim 10x15) niin ongelma on se että niistä tulee huomattavasti vaaleampia, värittömämpiä ja jopa hieman epätarkempia kuin Windows-tulosteista. Windowsissa käytän ihan Canonin omaa Easy-Photo Print Ohjelmaa.

Kun ensin käytin aikaa suunnattomasti kyseisen tulostimen asentamiseen, gimpin opetteluun ja kymppikuvien tulosteluun, NIIN olisi kiva saada tulostettua laatukuviakin.

Käytössä:
-Ubuntu 5.10
-Turboprint driver
-Canonin oma (japan driver)
-Gimpiinkin asensin vivid:in

Ongelma EI siis ole asennuksessa, VAAN säädöissä tai puuttuvissa gimpin osasissa.

Jos jollakin on OLLUT sama ongelma tai tietää tähän ratkaisun niin kiitän neuvoista.

Tympii tulostella windows koneelta valokuvat.

7

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepjep

Minulla gimp tekee jatkuvasti liian vaaleita kuvia ja minä ratkaisin asian niin, että lisään kontrastia ja hieman vähennän kirkautta, jolloin lopputuloksena on hyväksyttäviä kuvia. Tämä tietty vain minun kokoonpanollani. AMD Athlon/1G/Radeon/HP, kamera Sony W15. Minulla on tuntuma, että gimp:n perusasetukset ovat vähän vaalean/värittömän puolella.

• Auno

No joo..
        noilla säädöillä se paranee huomattavasti.. jos contrastin säätää 1.200 ,(gamman 0.750 ja saturation 1.200 turboprint ohjeessa) niin tulos on huomattavasti parempi.

Oot sä käyttäny sitä Vivid-photo scripiä?

Mutta edelleen on ongelma tuo heikentynyt kuvan laatu. Ihan yhtä terävä kuva ei ole kun vertaa windows tulokseen. (tarkkuus on kyllä valittu 4800 dpi ja photo paper)
        lisää ideoita?

• kumpikaan
        Auno kirjoitti:

No joo..
        noilla säädöillä se paranee huomattavasti.. jos contrastin säätää 1.200 ,(gamman 0.750 ja saturation 1.200 turboprint ohjeessa) niin tulos on huomattavasti parempi.

Oot sä käyttäny sitä Vivid-photo scripiä?

Mutta edelleen on ongelma tuo heikentynyt kuvan laatu. Ihan yhtä terävä kuva ei ole kun vertaa windows tulokseen. (tarkkuus on kyllä valittu 4800 dpi ja photo paper)
        lisää ideoita?

kokeillut vaikkapa kalibroida systeemiä?

• Auno
        kumpikaan kirjoitti:

niin mitä tuolla tarkoittaa hän?

• jepjep
        kumpikaan kirjoitti:

Kalibroida mitä ja kuinka. Ainakin jos katson testikuvia kaikki näyttäisi olevan ok. Mutta kalibrointi ???

• Kalibroida

• Auno

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. 159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen