IOK?

SleeplessNight

Mitä mieltä tulisi olla Ihmeiden oppikurssista eli IOK:sta?
Minun mielestäni kyseessä on harhaoppi, josta jokaisen tulisi pysyä erossa. Verratkaa IOK:a gnostilaisuuteen, käsittääkseni yhtäläisyyksiä on paljon..?
Totuus löytyy niistä kirjoituksista, jotka on koottu yhteen, ja joista käytämme nimeä Raamattu.
Mitään muuta emme tarvitse, emmekä varsinkaan mitään sellaista, mikä on ristiriidassa Raamatun Sanan kanssa.

13

1177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pauttia

      Raamattu kannattaa pitää ykköskirjana.
      Monet ovat hyljänneet Raamatun ja lukevat sen tilalla "hengellisiä" kirjoja.
      Tämä on valitettavaa.
      Raamatun sanan kautta on meille valmistettu mahdollisuus puhtaan Evankeliumin Elämän Leivän saantiin päivittäin.
      Minkään muun kirjan sanomaa Jumala ei ole niin varjellut kuin juuri Raamatun sanomaa.
      Näin meidän mahdollisuutemme kasvaa raittiista hengen ravinnosta varmistuu.
      Herra on joka valaisee meille meidän tarpeidemme mukaan sen mitä Hänellä on meille sanottavaa juuri ja vain Raamatun kautta.

      • >>
        Raamatun sanan kautta on meille valmistettu mahdollisuus puhtaan Evankeliumin Elämän Leivän saantiin päivittäin.
        Minkään muun kirjan sanomaa Jumala ei ole niin varjellut kuin juuri Raamatun sanomaa.
        >>

        Mistä olet niin varma?
        Raamatun kasasi aikoinaan täysin samanlainen kirkolliskokous, joka valitsee Paaveja aivan samanlaisella varmuudella ja "Pyhän hengen" vaikutuksen voimalla;)

        Tämä on todistettu epäonnistuneeksi jo keskuajalla, kun paaveiksi pääsi jos jonkinmoista roistoa.

        Mistä siis varmuus tai minkäänlainen todiste Raamatun luotettavuudesta, kerran paavien valinnatkaane eivät ole voineet sitä taata?

        Oma näkemykseni on että Raamattu on ihmisten kasaama kirjasarja, eikä missään pyhissä kirjoituksissa ole ennustettu Raamattua, eivätkä mitkään profeetat ole sitä oikeaksi todistaneet. Raamatun totuudellisuus jää siten vain ja ainoastaan perinteisiin uskomisen kannettavaksi itseään toteuttavaksi profetiaksi...

        Ei sillä, uskon itse Raamatussa olevan paljon asiaa, mutta jokainen rehellinen ihminen löytää siitä paljon ristiriitaista sekä moraalisestikin arveluttavaa...


    • ac imla i nen

      Koetelkaa kaikki ja pitäkää se mikä hyvää on.

      • SleeplessNight

        "Koetelkaa kaikki ja pitäkää se mikä hyvää on."

        Olet tavallaan oikeassa, varmasti IOK:ssa on myös hyvää opetusta, mutta niin on Koraanissa, Mormonin kirjassa, buddhalaisten opissa, hindujen Veda-kirjoissa...noissakin on varmasti JOTAKIN hyvää, mutta en silti pidä suotavana niiden lukemista, koska niissä ei asu Totuus. Totuus löytyy vain ja ainoastaan Raamatusta, siis Raamattu on 100% luotettava, kun etsitään Totuutta, joten Raamattua lukiessa ei tarvitse miettiä, onko tämä Jumalasta vai ei, koska Raamatun kirjoitukset OVAT Jumalasta, eikä niihin tarvitse mitään lisätä.
        Jos IOK olisi täysin ristiriidaton Raamatun Sanan kanssa, niin silloin siinä ei mitään pahaa olisi; mutta kun se on ristiriidassa (ainakin osittain) Raamatun kanssa, niin silloin se ei ole hyväksi.


      • a ci m la i ne n
        SleeplessNight kirjoitti:

        "Koetelkaa kaikki ja pitäkää se mikä hyvää on."

        Olet tavallaan oikeassa, varmasti IOK:ssa on myös hyvää opetusta, mutta niin on Koraanissa, Mormonin kirjassa, buddhalaisten opissa, hindujen Veda-kirjoissa...noissakin on varmasti JOTAKIN hyvää, mutta en silti pidä suotavana niiden lukemista, koska niissä ei asu Totuus. Totuus löytyy vain ja ainoastaan Raamatusta, siis Raamattu on 100% luotettava, kun etsitään Totuutta, joten Raamattua lukiessa ei tarvitse miettiä, onko tämä Jumalasta vai ei, koska Raamatun kirjoitukset OVAT Jumalasta, eikä niihin tarvitse mitään lisätä.
        Jos IOK olisi täysin ristiriidaton Raamatun Sanan kanssa, niin silloin siinä ei mitään pahaa olisi; mutta kun se on ristiriidassa (ainakin osittain) Raamatun kanssa, niin silloin se ei ole hyväksi.

        .. voi miettiä monta kertaa että voiko tämä kaikki olla Jumalasta.

        Kirjat parhaimmillaankin ovat vain väliaikainen oppiväline. Jumala on suurempi kuin mitä mikään kirja voi määritellä. Jumala itse on ja jää silti ainoaksi jolla on todellista merkitystä.

        Minulle ei IOK ole Jumala sen enempää kuin Raamattukaan.

        "Jos IOK olisi täysin ristiriidaton Raamatun Sanan kanssa,"

        IOK:n ulkoinen muoto on ristiriidassa Raamatun sanan ulkoisen muodon kanssa. Olen ihan avoimesti yrittänyt ottaa esille sellaisia kohtia tuolla IOK-palstalla.
        Mutta entä hengellinen sisältö? Kuinka voisi sellainen joka ei IOK:ta tunne sanoa sen olevan sisällöltään ja tavoitteiltaan ristiriidassa Raamatun kanssa?

        Ehkä sinun kohdallasi voisi sanoa että IOK ei ole hyväksi mutta näin ei ole kaikkien kohdalla. Jo se asenteesi että IOK:ssa ei ole Totuus tekee sinulle mahdottomaksi löytää sieltä Totuus vaikka siellä Totuus olisikin. Mitä järkeä on silmät kiinni etsimisessä?

        Jos haluat keskustella asiasta lisää niin tehdään se IOK-palstalla.


      • engelmama
        a ci m la i ne n kirjoitti:

        .. voi miettiä monta kertaa että voiko tämä kaikki olla Jumalasta.

        Kirjat parhaimmillaankin ovat vain väliaikainen oppiväline. Jumala on suurempi kuin mitä mikään kirja voi määritellä. Jumala itse on ja jää silti ainoaksi jolla on todellista merkitystä.

        Minulle ei IOK ole Jumala sen enempää kuin Raamattukaan.

        "Jos IOK olisi täysin ristiriidaton Raamatun Sanan kanssa,"

        IOK:n ulkoinen muoto on ristiriidassa Raamatun sanan ulkoisen muodon kanssa. Olen ihan avoimesti yrittänyt ottaa esille sellaisia kohtia tuolla IOK-palstalla.
        Mutta entä hengellinen sisältö? Kuinka voisi sellainen joka ei IOK:ta tunne sanoa sen olevan sisällöltään ja tavoitteiltaan ristiriidassa Raamatun kanssa?

        Ehkä sinun kohdallasi voisi sanoa että IOK ei ole hyväksi mutta näin ei ole kaikkien kohdalla. Jo se asenteesi että IOK:ssa ei ole Totuus tekee sinulle mahdottomaksi löytää sieltä Totuus vaikka siellä Totuus olisikin. Mitä järkeä on silmät kiinni etsimisessä?

        Jos haluat keskustella asiasta lisää niin tehdään se IOK-palstalla.

        Hei Acimlainen!

        >>Jos haluat keskustella asiasta lisää niin tehdään se IOK-palstalla.

        Tuo oli hyvä ja asiallinen neuvo. Tämän aloituksen jätän nyt tänne, mutta toivoisin, että keskustelu IOK:sta käytäisiin sen omalla palstalla.

        Anne


      • engelmama kirjoitti:

        Hei Acimlainen!

        >>Jos haluat keskustella asiasta lisää niin tehdään se IOK-palstalla.

        Tuo oli hyvä ja asiallinen neuvo. Tämän aloituksen jätän nyt tänne, mutta toivoisin, että keskustelu IOK:sta käytäisiin sen omalla palstalla.

        Anne

        Kaikki ovat tervetulleita kyseenalaistamaan ja keskustelemaan IOK:sta sen omalle palstalle:)

        Mielipiteitä on varmasti moneen junaan ja niille, joille IOK aikaansaa jonkinlaisen mielipiteen aikaan, niin sellaiset yleensä mahtuvat Ihmeiden oppikurssia käsittelevälle palstalle malkoisen leveästi:)

        Tällä palstalla on nähdäkseni tarkoitus puhua helluntailaisuudesta;)

        Itse en voi asiaan vaikuttaa, mutta rohkaisen Annea rohkeasti vaan nakkaamaan kyseisestä aiheista olevaa juttua sen omalle palstalle;)


      • engelmama
        admata kirjoitti:

        Kaikki ovat tervetulleita kyseenalaistamaan ja keskustelemaan IOK:sta sen omalle palstalle:)

        Mielipiteitä on varmasti moneen junaan ja niille, joille IOK aikaansaa jonkinlaisen mielipiteen aikaan, niin sellaiset yleensä mahtuvat Ihmeiden oppikurssia käsittelevälle palstalle malkoisen leveästi:)

        Tällä palstalla on nähdäkseni tarkoitus puhua helluntailaisuudesta;)

        Itse en voi asiaan vaikuttaa, mutta rohkaisen Annea rohkeasti vaan nakkaamaan kyseisestä aiheista olevaa juttua sen omalle palstalle;)

        Hei Admata!

        Täältä tulee, ole hyvä! *heittää viestin oikeaan paikkaan* :D

        Anne


      • SleeplessN. ! :-)
        SleeplessNight kirjoitti:

        "Koetelkaa kaikki ja pitäkää se mikä hyvää on."

        Olet tavallaan oikeassa, varmasti IOK:ssa on myös hyvää opetusta, mutta niin on Koraanissa, Mormonin kirjassa, buddhalaisten opissa, hindujen Veda-kirjoissa...noissakin on varmasti JOTAKIN hyvää, mutta en silti pidä suotavana niiden lukemista, koska niissä ei asu Totuus. Totuus löytyy vain ja ainoastaan Raamatusta, siis Raamattu on 100% luotettava, kun etsitään Totuutta, joten Raamattua lukiessa ei tarvitse miettiä, onko tämä Jumalasta vai ei, koska Raamatun kirjoitukset OVAT Jumalasta, eikä niihin tarvitse mitään lisätä.
        Jos IOK olisi täysin ristiriidaton Raamatun Sanan kanssa, niin silloin siinä ei mitään pahaa olisi; mutta kun se on ristiriidassa (ainakin osittain) Raamatun kanssa, niin silloin se ei ole hyväksi.

        >

        Juuri näin ja tämä on myös oikein ajateltu. Elävässä uskossa sen pitäisikin olla juuri näin selvää ! Pidä tuo ohjenuora sisar, niin hyvin menee :-)


    • ...kuullutkaan koko IOKsta. Lueskelin jotain netistä, ja kuulosti aika hämärältä... En lähde tuomitsemaan, enkä hyväksymään, mutta en halua sekaantua siihen millään tavalla. Mieluummin luen Raamatun rinnalla useita eri kirjailijoiden hengellisiä kirjoja, kuin yhtä "kaikenkattavaa" kirjaa.

      P.S. Kannattaa lukea hengellisiä kirjoja Raamatun rinnalla :)

      • lauri :-)

        Olen samaa mieltä, kuin sinäkin. Ja en minäkään ollut ennen tajunnut, että se on oma "lahkonsa."


      • lauri :-) kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, kuin sinäkin. Ja en minäkään ollut ennen tajunnut, että se on oma "lahkonsa."

        Kyllä tuo nimenomaan lahkolaisuuden piikkiin menee. Kun Raamattua aletaan kyseenalaistamaan, ja tuodaan omia oppikirjoja, josta löytyy "Totuus", niin ollaan aina menossa väärään suuntaan. Kyllä Raamattu on Jumalan sanaa, ei siitä pääse mihinkään.

        Siunausta veli :)


      • admata.
        lauri :-) kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, kuin sinäkin. Ja en minäkään ollut ennen tajunnut, että se on oma "lahkonsa."

        Ihmeiden oppikurssia on täysin turha yrittää nimittää lahkoksi, sillä se ei täytä minkäänlaisia lahkon tunnusmerkkejä. IOK ei väitä olevansa ainoa, ehdoton totuus, vaan ainoastaan yksi muoto tiestä Jumalan luokse. IOK kertoo olevansa sama tie, mitä neuvotaan Raamatussakin.

        Lahkoista:
        "Lahkolle kuuluvia ominaispiirteitä ovat esimerkiksi näkyvät johtajat, tiukka ryhmäkuri ja pelottelu."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Lahko_(uskonto)

        Ihmeiden oppikurssilla ei edes ole organisoitua yhteistoimintaa muutamia opintoryhmiä lukuunottamatta. Mihinkään organisaatioon kuulumista ei edes suositella, vaan painotetaan ihmisen henkilökohtaista oppimista omaan tahtiinsa. Yksikään "lahkon" määritelmä ei siis täyty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe