Lensin American Airlinesilla Miamista Pariisiin.Kun Miamissa olin mennyt koneeseen,laittanut laukkuni matkatavarahyllyyn ja istunut paikalleni....huomasin hetken kuluttua kun stuertti yritti saada mahtumaan samaan matkatavarahyllyyn isoa laukkua.Nousin seisomaan ja tarkastelin,ettei oma laukkuni mene aivan ryttyyn ja vähän siirtelin sitä.Silloin ko. stuertti sanoi englanniksi todella töykeästi minulle näillä sanoilla mm.:"Tiedätkö,että tämä on American Airlines?Et ole ainoa matkustaja tässä koneessa!Haluatko että poistan sinut tästä koneesta? ... Olin aivan ymmälläni,sillä en ollut sanonut mitään.Ainoastaan olin noussut seisomaan ja katsomaan ettei oma matkatavarani mene ihan ryttyyn ja sanoin tämän ko. stuertille.Silloin hän vain alkoi toistaa:haluatko että poistan sinut tästä koneesta jne jne ...!Kysyin stuertin nimeä ja hän sanoi,ettei hänen tarvitse kertoa minulle mitään. Tuntui todella pahalle ja hämilläni kävin takaisin istumaan.Muut ympärillä olevat matkustajat olivat myös ihmeissään.Hetken kuluttua otin yhteyttä naiseen joka oli ko. lennolla matkustamohenkilökunnan chief.Hän suhtautui asiaan todella vakavasti ja oli erittäin pahoillaan/huolissaan sekä keskusteli asiasta kyseisen stuertin kanssa.Muut lähellä istuneet matkustajat ilmoittivat chiefille,että kyseinen stuertti oli kohdellut minua todella huonosti ja uhkaavasti ilman mitään syytä.Matkustajat kehoittivat minua ehdottomasti tekemään asiasta selvityspyynnön kirjallisesti American Airlinesille ja Miamissa asuva pariskunta antoi minulle omat yhteystietonsa ja pyysi liittämään ne valitukseeni,että American Airlines ottaa tarvittaessa myös heihin yhteyttä,sillä he näkivät koko tilanteen aivan vierestä.Kyseisen sturtin nimen sain todella ystävälliseltä matkustamohenkilökunnan chiefiltä.
Tapahtuneesta jäi tosi paha mieli ja olo oli pitkään aika kurja.Onneksi muut matkustajat ääneen tukivat minua ja pitivät minun puoltani joutuessani ko. ylimielisen stuertin mielivallan kohteeksi.
Mitä mieltä olette tapahtuneesta?Mihin ko. asiasta selvityspyyntö tulisi lähettää....en löytänyt mistään AA yhteystiedoista sellaista osoitetta.
Mitä mieltä olette
12
1837
Vastaukset
- travelerboy
Kannattaa ehdottomasti laittaa palautetta AA:lle.
Onnistuu esim. seuraavan linkin kautta:
http://www.aa.com/apps/utility/contactAA/EmailCustomerRelations.jhtml
-tb- - todella kurja
Tuoko oli huonoa kohtelua? Kokeile Air Francea niin sen jälkeen olet tyytyväinen mihin tahansa lentoyhtiöön.
- kenttämies
Omat kokemukset lukuisilla Air Francen lennoilta ovat taasen todella hyviä. Ainoa missä yleensä tökkii on menomatka pariisiin finnairin codeshare-lennolla, finskin emot kun ovat mitä ovat.
Varsinkin AF:n kaukoreiteillä matkustajista yritetään pitää todella hyvää huolta. - Kummaaa
kenttämies kirjoitti:
Omat kokemukset lukuisilla Air Francen lennoilta ovat taasen todella hyviä. Ainoa missä yleensä tökkii on menomatka pariisiin finnairin codeshare-lennolla, finskin emot kun ovat mitä ovat.
Varsinkin AF:n kaukoreiteillä matkustajista yritetään pitää todella hyvää huolta.Mitähän ne finskin emot ovat?
Kummallista, että olen aina saanut hyvää palvelua sekä finskillä, että muillakin yhtiöillä. Mieti vielä. jooko. - Lentoemoksi
kenttämies kirjoitti:
Varsinkin AF:n kaukoreiteillä matkustajista yritetään pitää todella hyvää huolta.Millaisia ne Finnairin lentoemännät ovat? Onko sinulla henkilökohtaista kokemusta? Kun ne nyt "ovat mitä ovat.." Saksalaisen tutkimuksen mukaan Euroopan parhaiten palveleva yhtiö ja ranskalaisen lehden mukaan tyylikkäimmät virka-asut Euroopassa, tosin vasta viides Maailmassa.
Toisaalta suomalainen on niin laatutietoinen, että noiden euroopanpellejen mielipiteistä tuskin kannattaa ottaa mitään suuntaa omaan mielipiteeseensä, joka on jo vamiiksi tehty.
- vielä mitään!
Aika pikkujuttu Finnairilla saamaani kohetluun verrattuna. Siellä olen tavannut lentoemännän istumassa, jalat seinää vasten ja kielsivät jopa lisäjuomat, olin vain vähän pienessä sievässä. Arvaa vaan teinkä valituksen itse pääjohtajalle!
- NäFF
Teitkö tosiaan? Suila oli varmaan hieman suilaantunut.
Olihan tämä paukku sinulle, että pienessä sievässä et saanut "palvelua" eli drinksuu enää. Ilmailulaissa kielletään alkoholitarjoilu päihtyneille. Hmmph .
Menisitkö laivalla seuraavan kerran...?
- Meiju
Noin kuukausi sitten matkustimme AA:lla Losista Lontooseen. Ystävälläni oli hänen 8 kuukautinen lapsensa mukana ja hän pyysi lapselle erillistä turvavyötä stuertilta.
Stuertti ilmoitti vain tylysti melkein ohikävellessään, ettei AA:lla ole erillisiä turvavöitä sylilapsille. Ystäväni yritti kysellä mitä mies tarkoitti, mutta tämä vain käveli pois. Ystäväni nousi paikaltaan ja käveli stuertin perään ja koputti tätä olkapäälle, koska tämä ei näyttänyt kuulevan ystäväni kutsuja.
Stuertti kääntyi ympäri todella kiukkuisesti ja ärähti ystävälleni, että tämän pitäisi mennä nyt paikalleen, jos haluaa olla tällä lennolla. Jos hän ei palaa välittömästi paikalleen, stuertti uhkasi poistaa tämän koneesta. Ystäväni jäi hälmistyneenä katsomaan stuertin perään.
Hän kuitenkin lähti vielä stuertin perään koneen perän keittiötä kohden, jossa oli myös lentoemäntiä. Kun ystäväni pääsi keittiöön, stuertti näki hänet, nosti samantien kätensä pystyyn ja sanoi kovaan ääneen: "I'm not talking to her anymore!" ja lähti kävelemään pois.
Saimme asian selvitettyä lopulta parin ystävällisen lentoemännän kanssa, mutta stuertin käytöksestä teimme AA:lle selvityspyynnön. Tuollainen käytös oli mielestäni täysin sopimatonta ja ala-arvoista.- syy
mitä annatte jonkun amerikan pellen hyppiä silmille. Sen sijaan että itkette täällä, toimikaa paikan päällä. Ei tartte suomalaisen suppisuuna sietää mitä tahansa.
- väärässä!
syy kirjoitti:
mitä annatte jonkun amerikan pellen hyppiä silmille. Sen sijaan että itkette täällä, toimikaa paikan päällä. Ei tartte suomalaisen suppisuuna sietää mitä tahansa.
Kun ollaan jo valmistelemassa lentoonlähtöä niin silloin ei auta Amerikan pellejen kanssa ruvea toimimaan,koska mitään ei ole tehtävissä.Oikea tie on se,että ottaa cabin crew chiefin kanssa asia puheeksi.Pyytää tarvittavat nimitiedot sekä mahdolisesti jonkun kanssa matkustajan tiedot todisteeksi ja sitten lähettää selvityspyynnön/reklamaation ko. lentoyhtiöllä ja mielummin sinne missä reklamaatiot käsitellään SEKÄ yhtiön korkeimmalle johdolle myös tiedoksi ko. asia.
Olen törmännyt vastaavaan joskus ja valitus käsitelty todella asiallisesti ja ko. stuertti saanut varoituksen sekä itse sain valitsemani kaukolennon business-luokassa.
Kyllä edm. työntekijät lentokoneessa ovat "turvallisuusriksi" ja kyseessä selvästi joko liiallinen työntekeminen tai vakavat henkilökohtaiset ongelmat.
Mutta tosiasia on se,että kun ovet suljetaan ja lähtöselvitykset tehty niin on aivan turha alkaa asiaa koneessa selvittää.Se jotaa vaan lisäharmeihin ja voipa jäädä jopa toiseksi. - kampela
Eikös juuri kovaan ääneen ylistetty miten stuertit ovat NIIN paljon mukavampia kuin emännät ja mietittiin porukalla syitä siihen? Ehkä kannattaisi välttää sitä ainaista yleistämistä muutenkin. Ja jos haluaa että asiat hoidetaan suomalaisten ilmailumääräysten mukaan, kannattaa lentää suomalaisilla yhtiöillä. Muuten voi tosiaan jäädä vauva ilman vyötä. Useassa maassa on sama käytäntö, eli stuertti toimi periaatteessa ihan oikein. Asian olisi tietenkin voinut selittää kohteliaasti.
- oikea paikka
kampela kirjoitti:
Eikös juuri kovaan ääneen ylistetty miten stuertit ovat NIIN paljon mukavampia kuin emännät ja mietittiin porukalla syitä siihen? Ehkä kannattaisi välttää sitä ainaista yleistämistä muutenkin. Ja jos haluaa että asiat hoidetaan suomalaisten ilmailumääräysten mukaan, kannattaa lentää suomalaisilla yhtiöillä. Muuten voi tosiaan jäädä vauva ilman vyötä. Useassa maassa on sama käytäntö, eli stuertti toimi periaatteessa ihan oikein. Asian olisi tietenkin voinut selittää kohteliaasti.
Aivan.. Minä en ainakaan halua lentävää tenavaa päähäni.
Ellei vyötä ole, niin tällöin tulisi käsitellä lasta kuten muutakin irtotavaraa, joka on hengenvaarallinen hätätilan yllättäessä.
Eli penska joko penkin alle tai hattuhyllylle. Sylissä ei saa pitää! ;p
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915896
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252036Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48754