Onkohan minulla silmätulehdus vai kuivat silmät?
aamuisin herätessä silmät ovat kuivan keltaisen rähmän peitossa ripsiä myöten, mutta kun pesen rähmän pois päivällä sitä ei tule ollenkaan. Rähmää tulee ainoastaan yön aikana. Silmät eivät ole punaisetkaan tai kipeät. Yhden silmätulehdustippakuurin käytin jo, mutta ei se mitään auttanut rähmän muodostukseen. Nyt en enää tiedä mikä on normaalia rähmimistä vai pitäisikö sitä olla ollenkaan. inhottavaa vaan että aamulla kun herää ei meinaa saada silmiä auki kun ovat kuivuneet ripsien rähmästä kiinni.
kuiva rähmä silmissä aamuisin
6
8849
Vastaukset
- Tankero
Koska vaihdoit lakanat. itselläni mudostuu rähmää jos en ole vaihtanut lakanoita noin kahteen viikkoon.
- suvi
lakanat vaihdan kerran viikkoon. mutta en kyllä käytä päiväpeittoa. mutta siis aiemminkin olen toiminut näin, eikä ole silmät rähmineet. en tiedä onko kylmät ilmat vaikuttaneet että huoneilma olisi liian kuivaa.
- tuo vaikuttaa
suvi kirjoitti:
lakanat vaihdan kerran viikkoon. mutta en kyllä käytä päiväpeittoa. mutta siis aiemminkin olen toiminut näin, eikä ole silmät rähmineet. en tiedä onko kylmät ilmat vaikuttaneet että huoneilma olisi liian kuivaa.
pölypunkkien ulosteallergialta.
Ostahan uusi tyyny ja tuuleta petivaatteet kerran viikossa ,jolloin vaihdat myös lakanat.
Peiton pesu ja päiväpeitteen käyttö, niin huomaat eron jo viikossa, jos ei sinulla ole kotieläimiä, kuten kissa, koira lintuja tms. - camille'
suvi kirjoitti:
kamomilla teestä tehtyä haudetta. Ei vahvaa vaan niin että kaadat kiehuvaa vettä pussin päälle, nostan pussin pois ja puristat sen kuivahkoksi. Anna jäähtyä sen verran että iho kestää. Kastele siihen vaikka talouspaperi ja laita silmille muutaman kerran päivässä.
- oli
samantapainen vaiva, tosin vain toisessa silmässä. Tuntui ettei rähmää olisi tullut päivän aikana, mutta kun ilta tuli, ja mitä myöhempään valvoin, niin jo alkoi silmänurkkaan muodostua keltaista eritettä, jonka aina pyyhkielin nenäliinan nurkkaan. Aamulla silmäni oli "liimautunut" kiinni.
Menin lääkärille, ja silmäni eritteestä otettiin näyte, vaikka minusta itsestäni tuntui ettei siinä päivällä olisi ollut mitään mitä tutkia. Tutkimustuloksen mukaan silmässäni oli jokin bakteeripöpö, ja sain antibioottitippoja.
Suosittelen siis että käyt lääkärillä. Terveyskeskuslääkärikin katsoo silmäsi, ja siellä labrassa ottavat myös näytteen. Jos vaivasi ei siellä selviä, neuvovat kyllä sitten menemään silmälääkärille. - kyselijä.
saanko kysyä minkälaisen näytteen? itselläni alkanut ihan samalainen että silmät on "liimautuneet" aamulla ihan kiinni. Tuli kyllä heti kun pahaflunssa iski, mutta silmätkin ovat kipeät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667