Hei. Saisinkohan täältä tietoa; minkä arvoinen tänä päivänä on Humppilan lasin Tapio Wirkkalan suunnittelema Revontuli-malja? Malja on kirkasta, kohokuvioista 1cm paksuista lasia. Levenee alhaalta ylöspäin, sahalaitareunainen. Korkeus n. 12cm. Pohjan halk.n.7cm. Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi vastata. Osaisin näin laskuttaa maljan rikkojaa oikein, enkä "pilkkahintaan".
Tapio Wirkkala
8
12593
Vastaukset
- lasikulho
Korjaus edelliseen; ko. kulhon suunnittelija onkin Tauno (ei Tapio) Wirkkala.
- amy
Taunon työt ovat huomattavasti halvempia kuin Tapio veljensä. Katsoppa vaikka Huuto. net ja sulkeutuneet kohteet, hae Tauno Wirkkalan nimellä. Vaasin hinta voisi olla 10-25€, riippuen mm. kunnosta.
- aloittaja
amy kirjoitti:
Taunon työt ovat huomattavasti halvempia kuin Tapio veljensä. Katsoppa vaikka Huuto. net ja sulkeutuneet kohteet, hae Tauno Wirkkalan nimellä. Vaasin hinta voisi olla 10-25€, riippuen mm. kunnosta.
Keino jo kokeiltu. Englanninkielisiltä sivuilta löytyi huomattavasti enemmän hakusanoilla. Vanhan tavaran-sivuilta sitten löytyi kuvakin, jossa oli tämä Northern lights bowl. Hinta oli 52US$, eli 44€. Onko nuo hintatiedot nyt sitten aivan pielessä?? Muttta en olisi sitä kyllä 10€:lla myynyt. Maljani oli hyvin säilytetty, "kuin uusi".
- amy
aloittaja kirjoitti:
Keino jo kokeiltu. Englanninkielisiltä sivuilta löytyi huomattavasti enemmän hakusanoilla. Vanhan tavaran-sivuilta sitten löytyi kuvakin, jossa oli tämä Northern lights bowl. Hinta oli 52US$, eli 44€. Onko nuo hintatiedot nyt sitten aivan pielessä?? Muttta en olisi sitä kyllä 10€:lla myynyt. Maljani oli hyvin säilytetty, "kuin uusi".
Tässä esimerkki maljasta, jonka arvelin olevan samanlainen kuin Sinun. Ehkä erivärinen, mutta malli sama. Osuinko oikeaan? Hinnat ovat noilla kietämillä, harmi ettei noita esineitä arvosteta kovin korkealle, ehkä niidenkin aika tulee vielä :)
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?
itemid=20654035
Ulkomaalaisilla sivuilla hinnat ei välttämättä osu ihan kohdalleen (joskus jopa esitetään Tapion tekemäksi työksi, joka nostaa sitten hintaa.). Syynä on usein sekoitus Tapio veljeen. - amy
amy kirjoitti:
Tässä esimerkki maljasta, jonka arvelin olevan samanlainen kuin Sinun. Ehkä erivärinen, mutta malli sama. Osuinko oikeaan? Hinnat ovat noilla kietämillä, harmi ettei noita esineitä arvosteta kovin korkealle, ehkä niidenkin aika tulee vielä :)
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?
itemid=20654035
Ulkomaalaisilla sivuilla hinnat ei välttämättä osu ihan kohdalleen (joskus jopa esitetään Tapion tekemäksi työksi, joka nostaa sitten hintaa.). Syynä on usein sekoitus Tapio veljeen.http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=20654035
oli siis osoite, jospa nyt toimii - sama malja
amy kirjoitti:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=20654035
oli siis osoite, jospa nyt toimiiKiitos sinulle! Kävin noilla sivuilla aiemminkin, mutten päässyt selauksessani niin pitkälle. Juuri tuota maljaa tarkoitan, omani oli vain kirkasta lasia. Enpä olisi uskonut sen olevan noin "arvoton"! Entä ovatko myyjät miten hintatietoisia? Itselläni ei ole mitään antiikkikokemusta, mutta maalaisjärjelläni(joka nyt taisi olla pahasti pielessä)luulin sitä paljon arvokkaammaksi. Sentään Suomalaisen suunnittelijan vanha Hand made desing, joka saanut ulkomailla palkinnon tästä ko.työstään :(
- amy
sama malja kirjoitti:
Kiitos sinulle! Kävin noilla sivuilla aiemminkin, mutten päässyt selauksessani niin pitkälle. Juuri tuota maljaa tarkoitan, omani oli vain kirkasta lasia. Enpä olisi uskonut sen olevan noin "arvoton"! Entä ovatko myyjät miten hintatietoisia? Itselläni ei ole mitään antiikkikokemusta, mutta maalaisjärjelläni(joka nyt taisi olla pahasti pielessä)luulin sitä paljon arvokkaammaksi. Sentään Suomalaisen suunnittelijan vanha Hand made desing, joka saanut ulkomailla palkinnon tästä ko.työstään :(
Jostakin syystä Humppilan lasi ei ole nyt kovin arvossaan. Niinkuin sanoin, ehkä senkin aika vielä koittaa. Esineet ovat kuitenkin tosi kauniita usein.
Lasinkin hinta vaihtelee joskus muodin mukaan. Niinkuin nyt "in" ovat aurinkopullot, niistähän pyydetään huikeita summia ja kaupaksi menevät. Suosio nousi kun kys. suunnittelijan iso näyttely pidettiin. Hintaan nähden voisi luulla, että ovat harvinaisempiakin, mutta niitähän löytyy lähes joka talosta :)
Myyjien hintatiedosta sen verran, että juuri tämä alhainen kysyntä vaikuttaa hinnan alhaisuuteen. Kun kukaan ei osta kalliimmalla (eikä halvallakaan), niin on pakko pistää myyntiin pilkkahinnalla, jos kuitenkin ajattelee, että on kotimaista lasia (vrt. tiimarin kipotkin kalliimpia). - Amylle
amy kirjoitti:
Jostakin syystä Humppilan lasi ei ole nyt kovin arvossaan. Niinkuin sanoin, ehkä senkin aika vielä koittaa. Esineet ovat kuitenkin tosi kauniita usein.
Lasinkin hinta vaihtelee joskus muodin mukaan. Niinkuin nyt "in" ovat aurinkopullot, niistähän pyydetään huikeita summia ja kaupaksi menevät. Suosio nousi kun kys. suunnittelijan iso näyttely pidettiin. Hintaan nähden voisi luulla, että ovat harvinaisempiakin, mutta niitähän löytyy lähes joka talosta :)
Myyjien hintatiedosta sen verran, että juuri tämä alhainen kysyntä vaikuttaa hinnan alhaisuuteen. Kun kukaan ei osta kalliimmalla (eikä halvallakaan), niin on pakko pistää myyntiin pilkkahinnalla, jos kuitenkin ajattelee, että on kotimaista lasia (vrt. tiimarin kipotkin kalliimpia).Niinpä juuri, Tiimarinkin kipot kalliimpia :( Kiitos sinulle valaisevista tiedoista, itse ajattelin näköjään "puunjuuritasolla". Tosi kaunis tämäkin ko.malja, harmi ettei arvostusta riitä. Hyvää viikonloppua ja syksyä sinulle :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 93535
- 65531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437