Minulla on 7kk ikäinen kultainennoutaja narttu koira! On tämmöinen ongelma että aamuisin kun herään tai tulen töistä kotiin tai lähen parin tunnin sisällä ulos niin koira menee maahan kun se näkee remmin ja pissaa makaessaan itsensä alle. Kun töistä tulen kotiin niin koira ei tule vastaan ovelle vaan makaa siinä samassa asennossa ja nostaa vain häntäänsä ja tekee ison lammikon allensa ja ryömii kohti eteenpäin. Tämä on kestänyt jo noin 4kk. En jaksaisi joka päivä pestä koiraa... Haluisin tietää miten tämmöinen saisi koulutettua ettei se tekisi tämmöistä! APU olisi tarpeellinen...
Tarviin apua koiran kouluttamisessa!
19
2848
Vastaukset
- anni
Elä ota sitä hihnaa esille..päästät sen ulos tai rappukäytävään ilman hihnaa jos mahdollista ja laitat vasta siellä hihnan. Tai sitten aina makupalankanssa olet ekana ja sitten vasta kun se kiinnostuu herkusta laitat hihnan ja kun ei pissaa silloin niin annnat palkan.
Kokeiles noita ensiksi..- senttu
Kaikkea olen yrittänyt ei se liiku mihinkää vaikka yritän huutaa nimeä ja makupala kädessä.
Se on jotenkin vaikeata... rappusia se ei mene alas kun se on monesti lentänyt rähmälleen, mutta hissin kanssa tulee kiltisti.. mutta se voi sinnekkin pissata...
Remmin kanssa se menee matalaksi kun se näkee ja eikä liiku mihinkään... vaikka lähettäisiin ilman remmiä!! senttu kirjoitti:
Kaikkea olen yrittänyt ei se liiku mihinkää vaikka yritän huutaa nimeä ja makupala kädessä.
Se on jotenkin vaikeata... rappusia se ei mene alas kun se on monesti lentänyt rähmälleen, mutta hissin kanssa tulee kiltisti.. mutta se voi sinnekkin pissata...
Remmin kanssa se menee matalaksi kun se näkee ja eikä liiku mihinkään... vaikka lähettäisiin ilman remmiä!!portaat tosiaan pelottaa sitä. Ne ovat liukkaat ja moni koira kokee olonsa turvattomaksi, kun edes kynnet eivät pidä. Ja se on vielä lentänyt kipeästi kumoon!
Perheeni asui muutaman vuoden kerrostalossa ja koiramme eivät pitäneet portaista. Eivät tosin saaneet kammoa, vaikka pari kertaa lipsuivatkin kaikki neljä jalkaa alta. Koirat kuitenkin kävelivät tiukasti turvallisuudentunnetta antavan seinän vieressä. jos yritin houkutella koiraa pois seinän luota, niin liukastelu alkoi heti.
- tapahtunutko
Miksi koirasi pelkää remmiä? Onko remmi joskus (vahingossa) satuttanut sitä. Onko remmissä jotain kilkuttimia? Vai pelkääkö koira pannan/valjaiden laittamista. Laitatko pannan edestäpäin. Vaihda takaapäin niin ettei koira näe etukäteen kun menet kohti (uhkaava ele koiralle).
Jos koiralla on kova pissahätä. Aamulla kun heräät niin pue heti vaatteet päälle siinä sängyn vieressä ja ota koira syliin ja vie ulko-velle jossa vasta remmi kiinni ja koira heti pissalle.
Oletko varma ettei koirallasi ole pissatulehdusta tai muuta vaivaa virtsatiehyeissä? Onko ulkona jotain mitä koira pelkää niin , että pissaa allensa?
Siis joku syy tähän käyttäytymiseen on . Kun löydät syyn niin on helpompi löytää ratkaisu.- senttu
Olen nyt kokeillut pitää kaulapantaa kaulassa ja se antaa sen olla ihan kiltisti. Ei se ainakaan ulkona pelkää mun tietääkseni.
Olen käyttänyt eläinlääkärissä, ei sillä ole ainakaan pissatulehdusta.
Mä en osaa enempää sanoa.. En ainakaa itse ole peläyttänyt sitä remmillä.
Mä en enään jaksa kantaa koiraa se painaa jo aika reilusti... Noh, täytyy katsoa joku kk:si ja sit alkaa miettimään mitä tekee.. Jos sillä on vain paha uhmaikä ja osoittelee välillään mieltäänsä. En tiiä.. - cat70
senttu kirjoitti:
Olen nyt kokeillut pitää kaulapantaa kaulassa ja se antaa sen olla ihan kiltisti. Ei se ainakaan ulkona pelkää mun tietääkseni.
Olen käyttänyt eläinlääkärissä, ei sillä ole ainakaan pissatulehdusta.
Mä en osaa enempää sanoa.. En ainakaa itse ole peläyttänyt sitä remmillä.
Mä en enään jaksa kantaa koiraa se painaa jo aika reilusti... Noh, täytyy katsoa joku kk:si ja sit alkaa miettimään mitä tekee.. Jos sillä on vain paha uhmaikä ja osoittelee välillään mieltäänsä. En tiiä..kyllä tuo pahasti kuulostaa siltä että koira pelkää suunnattomasti uloslähtöä, koska pissaa ja alistuu. Miten reagoit kun tulet kotiin? Nostatko suuren metelin koiran pissaamisesta? Tai edes hermostut niin että koira vaistoaa? Käytä ulosvientiin hissiä jos se on mahdollista, laita siksi aikaa koiralle housut? Kolahtaako joku ovi jossain liiaksi? Onko rappukäytävä meluisa?
Miten koira liikkuu ulkona muuten? Eli onko se pelon aiheuttaja rakennuksessa?
Tässä muutamia ideoita mietittäessä syytä pissaamiseen. - senttu
cat70 kirjoitti:
kyllä tuo pahasti kuulostaa siltä että koira pelkää suunnattomasti uloslähtöä, koska pissaa ja alistuu. Miten reagoit kun tulet kotiin? Nostatko suuren metelin koiran pissaamisesta? Tai edes hermostut niin että koira vaistoaa? Käytä ulosvientiin hissiä jos se on mahdollista, laita siksi aikaa koiralle housut? Kolahtaako joku ovi jossain liiaksi? Onko rappukäytävä meluisa?
Miten koira liikkuu ulkona muuten? Eli onko se pelon aiheuttaja rakennuksessa?
Tässä muutamia ideoita mietittäessä syytä pissaamiseen.Kun tuun töistä kotiin niin en ota minkäälaista huomiota koiraan, laitan postit ja laukun rauhassa pöydälle ja sitten otan ihan nätisti remmin, se voi olla että se pelkää jotain, mutta en osaa yhtään sanoa mitä..!
Kun se pissaa alle niin en kyllä hermostu siitä koiralle mitenkään.. Olen ihan rauhallinen.
Mutta tässä viime aikoina on kyllä tressi noussu kun ei tiiä mitä tekisi, että se oppisi tulla kävellen ulko-ovea päin. Yritän tässä kyllä miettiä joka päivä uusia asioita, mitä koiran kanssa voisi tehä!! Otan selvää tästä asiasta jotenkin.. - Mikkis9
senttu kirjoitti:
Kun tuun töistä kotiin niin en ota minkäälaista huomiota koiraan, laitan postit ja laukun rauhassa pöydälle ja sitten otan ihan nätisti remmin, se voi olla että se pelkää jotain, mutta en osaa yhtään sanoa mitä..!
Kun se pissaa alle niin en kyllä hermostu siitä koiralle mitenkään.. Olen ihan rauhallinen.
Mutta tässä viime aikoina on kyllä tressi noussu kun ei tiiä mitä tekisi, että se oppisi tulla kävellen ulko-ovea päin. Yritän tässä kyllä miettiä joka päivä uusia asioita, mitä koiran kanssa voisi tehä!! Otan selvää tästä asiasta jotenkin..Kuullostaa siltä, että koiraa on pahoinpidelty todella rankasti.
- nanna77
Nyt on jotain vialla jos 7kk vanha koira ei ole ovella tervehtimässä. Käytän itse koirallani samaa taktiikkaa että tervehdin vasta kun olen saanut takin pois ja ostokset kaappiin mutta kyllä koira aina on ovella vastassa. Pitäisihän koiran olla iloinen siitä että ihminen tulee kotiin eikä kusta pelosta alleen. Jotain on pahasti vialla. ei kuullosta miltään uhmalta.
Kirjoitat hieman epäselvästi (kaikella ystävällisyydellä:). Sain sen käsityksen että kun tulet töistä kotiin niin koira pissaa jo heti siinä vaiheessa, vai ymmärsinkö väärin? Pissaako se aina vain uloslähtötilanteessa? Pissaako se vaikka remmi ei ole näkyvissä?
Tuntuu siltä että nyt ei ole kyse siitä remmistä vaan itselleni tulee mieleen että koira pelkää liukasta käytävää ihan kuollakseen. Ja tietämättäsi sinä olet ehkä tehnyt jotain vahvistaaksesi koiran pelkoa.
Vaikea sanoa kun ei näe tilannetta eli arvailua vain.
Miten sinä toimit kun koira pissaa? Sanot että et harmistu mutta koska koira käyttäytyy noinkin alistuneesti että se ryömii sinua kohtaan sanoisin että kyllä se vaistoaa sinusta jotain negatiivista. Jätä pissat siihen ja lähde koiran kanssa pissoista huolimatta samantien ulos. Sanomatta sanaakaan. (jos tuntuu että lattia menee pilalle niin vuoraa se sanomalehdillä, pyyheliinoilla jne. )
Onko teillä tämä sama show JOKA KERTA kun lähdette ulos?
Pääseehän koira varmasti ulos tarpeeksi usein?
Ja käytä sitä hissiä jos sellainen on. Liukkaat portaat voivat olla koiralle todella pelottavat.- nanna77
Oletko muuten ainoa ihminen joka vie koiraa ulos vai onko muitakin?
Jos on muita niin mitenkäs se heidän käytös?
Ja ihan rehellisesti, oletko joskus uloslähtötilanteessa tai rappusissa/käytävällä tehnyt koiralle jotain joka on saanut sen pelkäämään? SE voi olla jotain ihan pientäkin, jotain mistä sille on jäänyt kunnon pelkotila päälle. - senttu
Niin kuin sanoin etten ota mitään huomiota koiraan kun tulen töistä..
Tervehdin sitä vasta ulkona!
Lähdemme saman tien ulos vaikka koira pissaa lattialle..
Korjaan jäljet sitten kun tulemme ulkoolta.
Käymme aika paljon ulkona ja teemme pitkiä lenkkejä! Käytämme ylipäätänsä hissiä kun me lähdemme ulos.
Itse en pysty hirveesti satuttaa koiraa, olen muutenkin koira rakas ihminen! En vain osaa lukea koiraa, minkä takia se alistuu, voi olla että se pelkää jotain. Jää vain häiritsemään asia. Se pitää itse nähä.. En vain ole tavannut tämmöistä koiraa joka tekee.. pissat alle! - Nanna77
senttu kirjoitti:
Niin kuin sanoin etten ota mitään huomiota koiraan kun tulen töistä..
Tervehdin sitä vasta ulkona!
Lähdemme saman tien ulos vaikka koira pissaa lattialle..
Korjaan jäljet sitten kun tulemme ulkoolta.
Käymme aika paljon ulkona ja teemme pitkiä lenkkejä! Käytämme ylipäätänsä hissiä kun me lähdemme ulos.
Itse en pysty hirveesti satuttaa koiraa, olen muutenkin koira rakas ihminen! En vain osaa lukea koiraa, minkä takia se alistuu, voi olla että se pelkää jotain. Jää vain häiritsemään asia. Se pitää itse nähä.. En vain ole tavannut tämmöistä koiraa joka tekee.. pissat alle!En minä pahalla tarkoittanut enkä tarkoittanut että sinä olisit koiraa satuttanut. Kyselin sen vuoksi lisää että tuo sinun ensimmäinen tekstisi oli todella suppea ja kun ei itse ole paikanpäällä näkemässä koiran käytöstä niin vaikea sitten antaa neuvoja.
Oletko yritänyt muuttaa tuota rutiinia?
Tämä nykyinen tapa ei nimittäin toimi joten jossain on vika.
Kokeile tervehtiä sitä koiraa heti kun tulet sisälle. Teetko tuon että et tervehdi sen vuoksi että osoitat koiralle että olet johtaja? Jos näin on niin sinun johtajuus ei mene pilalle jos kokeilet jotain muuta taktiikkaa. Koirahan alistuu jo, aika rajulla tavalla. Tai näin ainakin minä tulkitsen asian tekstien perusteella mutta taas, vaikea sanoa kun ei näe koiraa.
Voit palata siihen huomioimattomuuteen kun pissa-asia on kunnossa.
Kun tulet ovesta sisälle pidä kädessäsi jotain superhauskaa, jos koira pitää lihapullista niin niitä, jos pitää palloista niin sitten pallo. saman tien kun astut näkyviin niin tämä asia esille ja kutsu koiraa iloisella äänellä. Nopeahan sinun pitää jos koira pissaa samantien kun astut sisälle. Jos voit niin pidä hihna tässä vaiheessa jossain laukussa niin että koira ei sitä näe. Noutajatalutin olisi kaikkein kätevin sillä silloin ei tarvitse säheltää kaulapannan kanssa. Idea olisi se että houkuttelet koiran käytävään ennen kuin se ehtii pissata sisälle. Houkuttelua ja leikkiä pitäisi jatkaa sinne hissiin asti ja ulko-ovelle asti ja jossain vaiheessa sujauttaa se talutin kaulaan.
Ei tuo varmasti kerralla onnistu mutta näin on kerran tehty ystävän koiran kanssa joka pissasi näyttääkseen mieltään samantien kun omistaja astui asuntoon. Koiran huomio kiinnitettiin samantien johonkin hauskaan jolloin se ei ehtinyt ajatella sitä pissaa. Ulkona sitten pissatessa se sai superkehut ja lempilelunsa jota pidettiin kaapissa.
Saisitko jonkun muun kokeilemaan tätä uloslähtöä koiran kanssa. Niin että sinä odotat ulkona. Joku hyvä ystävä tms. Näkisitte käyttäytyykö koira ihan samalla tavalla. Siitä voi sitten myös vetää omat johtopäätökset.
En tarkoita sitä että koira pelkää sinua mutta itse ainakin huomaan että usein äänensävyni ja elekieleni paljastaa oikean mielialani. Koira vaistoaa sen ja alkaa alistumaan ja rauhoittelemaan minua. Eli jos sinäkin alat jo tähän asiaan kyllästymään koira luultavasti vaistoaa sen. Tiedä vaikka ottaisi tuon sinun huomioimattomuutesi niin että olet sille vihainen. - Seija
Nanna77 kirjoitti:
En minä pahalla tarkoittanut enkä tarkoittanut että sinä olisit koiraa satuttanut. Kyselin sen vuoksi lisää että tuo sinun ensimmäinen tekstisi oli todella suppea ja kun ei itse ole paikanpäällä näkemässä koiran käytöstä niin vaikea sitten antaa neuvoja.
Kokeile tervehtiä sitä koiraa heti kun tulet sisälle. Teetko tuon että et tervehdi sen vuoksi että osoitat koiralle että olet johtaja? Jos näin on niin sinun johtajuus ei mene pilalle jos kokeilet jotain muuta taktiikkaa. Koirahan alistuu jo, aika rajulla tavalla. Tai näin ainakin minä tulkitsen asian tekstien perusteella mutta taas, vaikea sanoa kun ei näe koiraa.
Kun tulet ovesta sisälle pidä kädessäsi jotain superhauskaa, jos koira pitää lihapullista niin niitä, jos pitää palloista niin sitten pallo. saman tien kun astut näkyviin niin tämä asia esille ja kutsu koiraa iloisella äänellä. Nopeahan sinun pitää jos koira pissaa samantien kun astut sisälle. Jos voit niin pidä hihna tässä vaiheessa jossain laukussa niin että koira ei sitä näe. Noutajatalutin olisi kaikkein kätevin sillä silloin ei tarvitse säheltää kaulapannan kanssa. Idea olisi se että houkuttelet koiran käytävään ennen kuin se ehtii pissata sisälle. Houkuttelua ja leikkiä pitäisi jatkaa sinne hissiin asti ja ulko-ovelle asti ja jossain vaiheessa sujauttaa se talutin kaulaan.
Ei tuo varmasti kerralla onnistu mutta näin on kerran tehty ystävän koiran kanssa joka pissasi näyttääkseen mieltään samantien kun omistaja astui asuntoon. Koiran huomio kiinnitettiin samantien johonkin hauskaan jolloin se ei ehtinyt ajatella sitä pissaa. Ulkona sitten pissatessa se sai superkehut ja lempilelunsa jota pidettiin kaapissa.
Saisitko jonkun muun kokeilemaan tätä uloslähtöä koiran kanssa. Niin että sinä odotat ulkona. Joku hyvä ystävä tms. Näkisitte käyttäytyykö koira ihan samalla tavalla. Siitä voi sitten myös vetää omat johtopäätökset.
En tarkoita sitä että koira pelkää sinua mutta itse ainakin huomaan että usein äänensävyni ja elekieleni paljastaa oikean mielialani. Koira vaistoaa sen ja alkaa alistumaan ja rauhoittelemaan minua. Eli jos sinäkin alat jo tähän asiaan kyllästymään koira luultavasti vaistoaa sen. Tiedä vaikka ottaisi tuon sinun huomioimattomuutesi niin että olet sille vihainen.Jos minulla olisi tuollainen ongelma tekisin näin.
Leikit koiran kanssa kotona siinä oven läheisyydessä. Ensin vaikka päivän kauempana. Sitten seuraavana päivänä lähempänä. Jos koira pelkää ja luulee joutuvansa ulos otetaan askel taaksepäin. Sitten niin että koiralla on panta kaulassa, sitten niin että siinä pannassa on hihna mutta ulos ei mennä. Leikitään vain ja pidetään hauskaa.
Älä pidä kiirettä, tarkoitus ei ole että ongelma poistuisi parissa päivässä.
Sitten ehkä niin että ovi on raollaan, mikäli vain mahdollista eivätkä naapurit leimaa sinua kaheliksi;)
Sitten pari askelta käytävässä mutta mennäänkin takaisin...jne.
Ymmärräthän idean tässä siedätyshoidossa? Vähitellen niin että koiran negatiivinen kuva vähitellen korjaantuu.
Jos koiran tassut luistavat käytävällä niin laita niihin vähän cokista ennen kuin lähdette ulos. Tahmeaa ja koiran tassut eivät luista. Tätä kikkaa käytin kun chowchowni pelkäsi kuollakseen liukasta käytävää.
Itse käytän usein koirillani siedätyshoitoa. Omistan tällä hetkellä jo kolmannen koirani joka on otettu huostaan väkivaltaiselta omistajalta. Kuten voitte uskoa pelkotiloja on paljon. Siedätyshoidolla kärsivällisesti niistä on päästy eroon.
Itselle tulisi mieleen tässä se että koira pelkää sitä käytävä/hissi osuutta.
Kerrotko miten koira käyttäytyy siinä vaiheessa, joudutko niin sanotusti vetämään sitä perässäsi?
Entä sisään tullessa, tuleeko mielellään?
Tärkeätä olisi nimittäin selvittää nyt että mikä saa koiran käyttäytymään noin, onko se pelko, eroahdistus joka purkautuu kun tulet kotiin vai uhma. Viimeisen sulkisin melkein pois jos koira kerta ryömii ja makaa. - senttu
Nanna77 kirjoitti:
En minä pahalla tarkoittanut enkä tarkoittanut että sinä olisit koiraa satuttanut. Kyselin sen vuoksi lisää että tuo sinun ensimmäinen tekstisi oli todella suppea ja kun ei itse ole paikanpäällä näkemässä koiran käytöstä niin vaikea sitten antaa neuvoja.
En tarkoita sitä että koira pelkää sinua mutta itse ainakin huomaan että usein äänensävyni ja elekieleni paljastaa oikean mielialani. Koira vaistoaa sen ja alkaa alistumaan ja rauhoittelemaan minua. Eli jos sinäkin alat jo tähän asiaan kyllästymään koira luultavasti vaistoaa sen. Tiedä vaikka ottaisi tuon sinun huomioimattomuutesi niin että olet sille vihainen.Koirani tekee muillekkin lähi tuttaville, en asu yksin, vaikka en tule ensimmäisenä kotiin niin se tekee myös miehelleni!
Sillo kun ollaan kotona niin se tekee sitä silloinkin! Ei tarvii kun avata ulko-oven niin se pissa tulee saman tien alle, sillo ei kerkee tekemään mitään. Ainakin kun remmi laitetaan heti kaulaan niin se on intona ulos menemisestä..
Se täytyy itse nähä..
Kun muutenkin lähetään vaikkapa kauppaan pariksi tunniksi ja tullaan kotiin se on samanlaisessa asennossa eli ei liikahda mihinkään ei edes tule vastaan..
Ei se haittaa vaikka kirjoitat tommoista en suutu mitenkään.. Tarviin vain apua kouluttamiseen.. - cat70
senttu kirjoitti:
Koirani tekee muillekkin lähi tuttaville, en asu yksin, vaikka en tule ensimmäisenä kotiin niin se tekee myös miehelleni!
Sillo kun ollaan kotona niin se tekee sitä silloinkin! Ei tarvii kun avata ulko-oven niin se pissa tulee saman tien alle, sillo ei kerkee tekemään mitään. Ainakin kun remmi laitetaan heti kaulaan niin se on intona ulos menemisestä..
Se täytyy itse nähä..
Kun muutenkin lähetään vaikkapa kauppaan pariksi tunniksi ja tullaan kotiin se on samanlaisessa asennossa eli ei liikahda mihinkään ei edes tule vastaan..
Ei se haittaa vaikka kirjoitat tommoista en suutu mitenkään.. Tarviin vain apua kouluttamiseen..ettei miehesi ole tehnyt koiralle jotain tullessaan kotiin? Kolahtaako ovi pahasti kun avaat/laitat kiinni?
Kokeilepa mennä koiran tasolle tervehtiessäsi sitä :) se saattaisi aiheuttaa koiralle ihmetystä kerrakseen ja saada unohtamaan pissaamisen. Tarkoitan mennä lattialle kontalleen ja takapuoli pystyssä kutsua koiraa leikkiin :) Kaikki keinot on sallittuja tossa vaiheessa.
- ....
Mene kirjoittamaan ongelmasi www.noutajat.com keskustelupalstalle. Sieltä saat noutajaihmisiltä apua. Varaudu kärkeviinkin kommentteihin.
- oli niin
kultsun kanssa kun oli pieni, ja kun tultiin töistä kotiin, niin ilosena vastaan ja aina välillä tuli se ilopissi sitten alle. Eihän siinä muuta voinnut kuin vain rapsutella koiraa edes huomaamatta sitä pissiä. Sitten vain hisukseen siivoili, ja normaalisti ulos.
Tuli mieleen, että oletko sinä kaksin koirasi kanssa? Vai olisko mahdollista, että joku on joskus suuttunut pentuaikana koiralle näistä ilopisseistä? Ja siitä tullut pelko ettei uskalla tulla vastaan, ja ilopissit onkin vaihtuneet pelkopissiksi, että miten tuo ottaa minut vastaan kun tulee töistä? Joku on vialla silloin kun koira noin pelkää. Saataa myös pelätä niitä rappusia, että taas joutuu ne kävelemään ja siksi ei uskalla liikkua ja tulee se hätäpissi sitten. Tuli vaan mieleen tällänen vinkki:
Voisit käyttää siedätyshoitoa.. vähän erilaista kuin aiemmassa. Esim. Kävelet ihan normaalisti eteiseen otat hihnan ja pannan käteen. Koira pissii. Jätät hihnan paikalleen. Hetken päästä uudestaan eteiseen. Koira ehkä pissii tai sitten ei. Jätät hihnan taas. Toistat tätä ehkä pari-kolme-neljä kertaa. Sitten lopulta lähdet ulos.
Sitten voisin myös kysyä, oletko kenties joskus käyttänyt huomiotta jättämistä rangaistuksena? Jos aina sisään tultuasi jätät koiran huomiotta, se saattaa ehkä olettaa että se on tehnyt vääri tervehtiessään sinua. JOS olet käyttänyt huomiottomuutta rangaistuksena, kannattaa aina sisään tultuasi suoda edes pieni ystävällinen taputus koiralle, ei mitään suurta numeroa. Voisi toimia. Ja Vielä yksi idea =D Ehkä sisään tulopissalla ja ulos lähtöpissalla onkin eri syy? Esim. voihan uloslähtöpissa olla vain ohi menevä ilopissa.
Voisit myös kokeilla joskus heti ulos lähtiessäsi viskata namin eteisen perälle ennen kuin koira ehtii pissata. ja heitellä sitä nakkia ihan ulos asti tiuhaan tahtiin. ja ulkona tietysti kehut. jatkaa tätä joitakin päiviä kunnes koira ulos lähtiessä odottaa namia niin ettei pissaus tule mieleenkään.Meillä poika teki samaa, selvis että on itsetunto-ongelmiä. Saattaa vaikuttaa todella varmalta koiralta, mutta mitäs jos menisitte ulos ihan vaan leikkimään. Hirvee kehuminen päälle kun riehaantuu. Kun olet lähdössä ulos, ota aina sama lelu mukan niin koira osaa yhdistää sen johonkin mukavaan. Mene koirasi eteen polvillesi, mahdollisimman matalalle, selkä koiraan päin ja lelu viereesi. Helpottaa jos lelu on koiran lempilelu, millä se tykkää leikkiä. Näin koirasi ei pidä sinua uhkana, vaan tavallaan "alistut" leikkimään sinun kanssasi. Jos haluat lisää tietoa, laita meiliä [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354473- 553075
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut472971- 302763
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3412695Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82675- 382339
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542095- 52081
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461703