kertokaa mulle laatoitustyöstä!

naikkonen.

mortonki. olen tässä suunnitellut opiskelemaan lähtemistä ja metalliala oli niinkun jo melkein varma, mutta sitten rupes kytemään ajatus laatoittajan työstä.luin netistä, että laatoittajaksi pääsee vaan käymällä raksa-alan perustutkinto tai lattianpäällystäjän vastaava.täällä tampereella ei ainakaan ollu aikuiskoulutuksenakaan mitään laatoittajajuttua. tai oli yki, mutta se oli tarkoitettu joillekki vanhoille muurareille ja työttömille maalareille. perkele.onko laatoittajilla millaset työnäkymät, onko hommia? ja työn plus ja miinuspuolet? ei varmaankaan ole mitään mahiksia päästä ummikkona oppisopimuksellakaan kun ei ole mitään pohjaa alalle?

13

6944

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatta,.

Kannattaisi ehkä miettiä toisenkin kerran onko laattamiehen homma se sun juttusi.Itse olin samassa tilanteessa 20 vuotta sitten ja laatta hommat myös kiinnosti.Menin sitten kursseille jonne pääsin työkokemuksen turvin"appari" ja minusta tuli laattamies.Aika pian sitä huomasi että töitä saa tehdä todella kovaa jos haluaa päästä palkoille JA nykyisin ei ole ainakaan helpompaa.Virolaiset on polkeneet entisestään huonoja hintoja ja urakalla saa painaa niska limassa jos meinaa pärjätä.Itse opiskelin maalaus ja tapettihommat ja kyllä niistä helpommalla tienaa ja paremminkin mitä laatta hommissa.Nykyisin saan yli tonnin käteen kahdessa viikossa ja aika kevyissä hommissa vielä.Laatta hommiakin vielä teen mutta vain satunnaisesti.Pelkästään laatta hommiin minua ei enää saa siinä on selkä ja polvet paskana ja saa niellä pölyä ja kädet halkeilee laasteista.Paskaa hommaa.

• tietäjäviisas

unohda koko rakennusala virolaiset polkeneet palkat olemattomiin yritä löytää joku toinen ala

• naikkonen.

ahaa...että et voi paljon laatoitushommia kehua....tjoo en mä tiedä onko se mun juttuni, itseasiassa mulla ei ole mitään hajua mikä on mun juttuni. tällä hetkellä siivooja ja tosiaan saan sen tonnin minkä sä saat kahessa viikossa niin kuukaudessa. että ei paljon naurata.maalarikurssia mä itseasiassa mietin toisena vaihtoehtona tolle metallikurssille. mutta sitten rupesin kelaileen tuota laatoitusta. niin olen kuullut ettei miksikään raksaapumieheksi kannata ruveta,itseasiassa mun ukko on tällä hetkellä niissä hommissa ja tuntipalkka on sama kun mulla. että ei kovin hääppönen. tuosta maalarihommasta on ollu keskustelua kans muutaman ihmisen kanssa mutta kukaan ei juuri sitäkään suosittele. saa kuulemma päänsä pehmeeksi siellä liuottimien käryssä. onko maalareille paljon töitä? kun musta tuntuu, että yhtäkkiä kaikkia , varsinkin naisia on tunkemassa oikeen joukolla maalareiksi. että kiinnostaa mitkä on tulevaisuuden näkymät niissä hommissa. ja liksa? jossain nettisivulla oli arvio ,13 euroo tunti. enivei, haluisin tehdäm jotain käsilläni, en päälläni. laskutaito mulla on olematon, joten sekin pistää vähän kelaileen pärjäisinkö edes jossai metallilla. hitto. ikää on nyt 23 ja oon 17 vuotiaasta siivonnu ja jahkaillu mitä tekisin. enkä vieläkään oo oikeen varma.

• hintoja
        tietäjäviisas kirjoitti:

unohda koko rakennusala virolaiset polkeneet palkat olemattomiin yritä löytää joku toinen ala

polkeneet virolaiset ainakaan pk-seudulla.taitaa
        olla kuvittelua vaan.remonttipuolella ei virolaisia näy.skanskalla ja yitin kaltaisissa
        paskafirmoissa niitä kyllä pyörii.tai siis kaikki
        on jostain itä-blokista.ostakaa ostakaa skanskan rakentama hyvä koti.laattahommissa saa 15-18e urakalla.työ on kyllä raskaampaa kun luullaan.

• ääliö&kortisto
        hintoja kirjoitti:

polkeneet virolaiset ainakaan pk-seudulla.taitaa
        olla kuvittelua vaan.remonttipuolella ei virolaisia näy.skanskalla ja yitin kaltaisissa
        paskafirmoissa niitä kyllä pyörii.tai siis kaikki
        on jostain itä-blokista.ostakaa ostakaa skanskan rakentama hyvä koti.laattahommissa saa 15-18e urakalla.työ on kyllä raskaampaa kun luullaan.

Sitä se hölmöllä kalja tekee. Halvin aina otetaan. Eikä virolaisten työnjäljesä ole moittimista. Kortistoon kyylä!

• AROSUSI-09
        naikkonen. kirjoitti:

ahaa...että et voi paljon laatoitushommia kehua....tjoo en mä tiedä onko se mun juttuni, itseasiassa mulla ei ole mitään hajua mikä on mun juttuni. tällä hetkellä siivooja ja tosiaan saan sen tonnin minkä sä saat kahessa viikossa niin kuukaudessa. että ei paljon naurata.maalarikurssia mä itseasiassa mietin toisena vaihtoehtona tolle metallikurssille. mutta sitten rupesin kelaileen tuota laatoitusta. niin olen kuullut ettei miksikään raksaapumieheksi kannata ruveta,itseasiassa mun ukko on tällä hetkellä niissä hommissa ja tuntipalkka on sama kun mulla. että ei kovin hääppönen. tuosta maalarihommasta on ollu keskustelua kans muutaman ihmisen kanssa mutta kukaan ei juuri sitäkään suosittele. saa kuulemma päänsä pehmeeksi siellä liuottimien käryssä. onko maalareille paljon töitä? kun musta tuntuu, että yhtäkkiä kaikkia , varsinkin naisia on tunkemassa oikeen joukolla maalareiksi. että kiinnostaa mitkä on tulevaisuuden näkymät niissä hommissa. ja liksa? jossain nettisivulla oli arvio ,13 euroo tunti. enivei, haluisin tehdäm jotain käsilläni, en päälläni. laskutaito mulla on olematon, joten sekin pistää vähän kelaileen pärjäisinkö edes jossai metallilla. hitto. ikää on nyt 23 ja oon 17 vuotiaasta siivonnu ja jahkaillu mitä tekisin. enkä vieläkään oo oikeen varma.

Ainakin mä tienaan maalaustöistä.Nykymaalit ovat myrkyttömiä,eli ei niiden hajulla saa päätään sekaisin,vaikka haluaisi:D Sinänsä mukavaa duunia...ainoana "haittapuolena" näen värikkäät haalarit,joita ihmiset tuijottavat ruokiksella kaupalla käydessä...no...ei o kukaan niin tyhmä,että tarvis kysyä "Mitä sä teet työkses".Tervetuloa alalle:)

• väärää tietoa
        AROSUSI-09 kirjoitti:

Ainakin mä tienaan maalaustöistä.Nykymaalit ovat myrkyttömiä,eli ei niiden hajulla saa päätään sekaisin,vaikka haluaisi:D Sinänsä mukavaa duunia...ainoana "haittapuolena" näen värikkäät haalarit,joita ihmiset tuijottavat ruokiksella kaupalla käydessä...no...ei o kukaan niin tyhmä,että tarvis kysyä "Mitä sä teet työkses".Tervetuloa alalle:)

Kyllä lateksit on kuivuesaan myrkylisiä. Samoin tasoittet. Ja se hiontapöly. Paskahommia, joita tekee pikkasen jälkeenjääneet!(sinä isossajaossa,kun järkeäjaeltiin)

• paskahommia
        väärää tietoa kirjoitti:

Kyllä lateksit on kuivuesaan myrkylisiä. Samoin tasoittet. Ja se hiontapöly. Paskahommia, joita tekee pikkasen jälkeenjääneet!(sinä isossajaossa,kun järkeäjaeltiin)

Tulee mieleen kysymys, että mikä työ se sitten olisi hienoa? Kun näitä palstoja lukee, niin kaikki työt on aina paskahommia.
        Eihän tässä kannata mennä töihin ollenkaan...!

• maalaamisesta vielä
        AROSUSI-09 kirjoitti:

jep, onko maalareille noin yleensä töitä? vai joutuuko tuhat maalaria tappelemaan kynsin hampain yhdestä ja samasta työpaikasta niinkun jotkut merkonomit?tampereen kokoisessa kaupungissa voisi kyllä kuvitella hommia jonkun verran olevan....olis vissii pakko käydä sit pintakäsittelyalan pt tai vastaavaa, turha varmaan paljo kysellä oppisopimuksella? kokeumuksia kellää?entäpä tekeekö maalari yleensä töitä yksin vai esim parin kanssa, ja tarvitseeko omaa autoa/ajokorttia? mulla ei ole kumpaakaan.

• paskahommat
        paskahommia kirjoitti:

Tulee mieleen kysymys, että mikä työ se sitten olisi hienoa? Kun näitä palstoja lukee, niin kaikki työt on aina paskahommia.

Rasksalta löytyy ne paskapätkätyöt. Mene ja koe. Ei onnea sinulle!

• remppamies
        maalaamisesta vielä kirjoitti:

jep, onko maalareille noin yleensä töitä? vai joutuuko tuhat maalaria tappelemaan kynsin hampain yhdestä ja samasta työpaikasta niinkun jotkut merkonomit?tampereen kokoisessa kaupungissa voisi kyllä kuvitella hommia jonkun verran olevan....olis vissii pakko käydä sit pintakäsittelyalan pt tai vastaavaa, turha varmaan paljo kysellä oppisopimuksella? kokeumuksia kellää?entäpä tekeekö maalari yleensä töitä yksin vai esim parin kanssa, ja tarvitseeko omaa autoa/ajokorttia? mulla ei ole kumpaakaan.

kai töitä löytyy ja ei tarvi välttämättä autoa tai korttia riippuu tietenkin firmasta

• AROSUSI-09
        paskahommia kirjoitti:

rehellinen työnteko aina.Paremmin fyffee tulee,kun fatasta.Oikeesti.

• laatta
        maalaamisesta vielä kirjoitti:

Olen töissä Tampereella ja kesällä lopetin yhdessä firmassa ja aloin etsimään töitä.Samana päivänä oli tunnin välein kaksi haastattelua ja molempiin olisin päässyt ja sen jälkeen on tullut parista firmasta vielä tarjouksia töistä.Sanoisin että tällä hetkellä on hyvä työtilanne.Tosin sitä en tiedä miten helposti ja miten paljon palkkaa saa jos ei ole paljoa kokemusta alalta.Autoa on tarvinnut melkein joka firmassa missä olen ollut ja auttaa työnsaannissa varmastikin.Kyllähän maalaus hommissa on pölyjä myös mutta ei läheskään niin paljon kuin laatta hommissa ja aika harvoin joutuu liuotin pohjaisia maaleja käyttämään.Suojaimia pitää käyttää tietysti aina hiontatöissä ja liuotin maaleissa.Itse olen viihtynyt maalaus töissä hyvin ja ei ole selkävaivoja ollut niin kuin laatta hommissa.Trvetuloa vaan alalle.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe