tänään huomattiin että meidän kylppärissä jossa on tosi jyrkät kaadot parin laatan alta kuuluu pahaenteinen litinä kun niiden päälle astuu. miten meidän olisi järkevintä toimia tässä tilanteessa, varmaan kutsua joku viisampi katsomaan mikä on homman nimi.. miten nykyisin on tässä tilanteessa kun kyseessä on jonkunsortin kosteusvaurio, voiko muutaman yksittäisen laatan poistaa ja kuivattaa kohta ja uudet kamat päälle vai pitääkä isompikin remppa tehdä. ostimme asuntomme viime vuoden kesällä, onko myyjällä enää vastuuta jos on isompi vahinko.. toivon asiallisia vastauksia kiitos.
kosteusvaurio?
2
773
Vastaukset
- kosteusvaurioista
Myyjän vastuuaika on 2 vuotta. Jos myyjä on tehnyt viallisen remontin hän on vastuussa vielä pidemmän ajan talonyhtiölle.
Suosittelen että otat välittömästi yhteyttä isännöitsijään. Pyydät taloyhtiön puolesta kosteusmittauksen.Reklamointi myyjälle on myös tehtävä mahdollisimman nopeasti jos epäilet ettei asunto ole siinä kunnossa mitä olisit ostohetkellä voinut olettaa.
Eli älä tee mitään itse vaan ilmoitat välittömästi isännöitsijälle ja myyjälle. Fiksu taloyhtiö kustantaa mittauksen josta selviää onko kosteutta päässyt laattojen taakse. Taloyhtiö varmaan tietää onko vesieriste kunnossa jne. Kosteusvaurion selvittämiseen tarvitaan aina myös järempiä tutkimusmenetelmiä, eli mennään esim. poraamalla, kaakeleita poitamalla tutkimaan onko rakenteisiin päässyt kosteutta.
Jos jätät ilmoittamatta tai lähdet itse sorkkimaan voit olla itse vastuussa kaikesta loppupäässä.- kvt
kiitos asiallisesta vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062731Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382441- 332359
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060