Moi,
02/2005 hankitun Corollan jarruissa ollut vikana pysähtyessä kuuluva narina (välillä tod. voimakaskin). Koska häiritsi kerroin ongelmasta 1:ä huollossa jossa hyvin nopeasti kerrottiin että ongelmaan ei ole ratkaisua. Kuulemma ollaan koitettu erimateriaalisia jarrulevyjä ja mitä vain mutta: "asiaan ei ole korjausta tarjota" (Sanottu Toyota huollossa juuri näillä sanoilla).
Onko todella näin? Kokemuksia asiasta? Onko korjauksia onnistuttu jollekin tekemään? Ärsyttää, lisäksi tuntuu todella oudolta jos ei Toyotan kokoinen valmistaja saa asiaa kuntoon!
Jarrut narisee, huollosta EI apua
20
5285
Vastaukset
- M Asentaja 2
konstin löytyvän... Missäpäin valtakuntaa vaikutat?
- xsi
sama homma mulla 04 corollassa.jarrut vinkuu aina välillä.vinkuna kuuluu hiljaisessa vauhdissa kun jarruttaa!mainitsin itse myös tästä huollossa ja tarkistivat jarrut ja sanoivat,että ei mitään vikaa ja vinkunaan ei kuulema ole mitään korjaava toimenpidettä! meinasivat,että vaikka jarrupalat vaihtaisi uusiin niin ei auttaisi! ja tämmönen merkkihuolto täällä oulussa!!!
- patonkimaan ajokki
xsi kirjoitti:
sama homma mulla 04 corollassa.jarrut vinkuu aina välillä.vinkuna kuuluu hiljaisessa vauhdissa kun jarruttaa!mainitsin itse myös tästä huollossa ja tarkistivat jarrut ja sanoivat,että ei mitään vikaa ja vinkunaan ei kuulema ole mitään korjaava toimenpidettä! meinasivat,että vaikka jarrupalat vaihtaisi uusiin niin ei auttaisi! ja tämmönen merkkihuolto täällä oulussa!!!
omassa patonkimaan 04 farkussa oli myös tyyppivikana tämä jarrujen vinkuna aivan jarrutuksen loppuvaiheessa siis silloin kun autoa valutti aivan hitaasti jonossa ajettaessa. Kovassa jarrutuksessa ei kuulunut mitään ääntä.
Jarrut sinänsä pitivät suorastaan loistavasti eli mitään toiminnallista vikaa niissä ei ollut.
Koska kyseessä oli ranskalainen tehdas, laskettiin tällaisetkin "esteettiset" ongelmat takuun piikkiin ja niin eteen kuin taaksekin vaihdettiin kaikki palat, puolikas jarrusatulaa (!!) ja lisättiin vielä kitinänvaimennuslaatat.
Kyllä hiljeni mutta uudet palat olivat selvästi erilaista materiaalia, pitävät aavistuksen pehmeämmin mutta toisaalta tämä on ihan OK koska alkuperäiset palat ottivat liiankin terävästi. - patonkimaan ajokki
patonkimaan ajokki kirjoitti:
omassa patonkimaan 04 farkussa oli myös tyyppivikana tämä jarrujen vinkuna aivan jarrutuksen loppuvaiheessa siis silloin kun autoa valutti aivan hitaasti jonossa ajettaessa. Kovassa jarrutuksessa ei kuulunut mitään ääntä.
Jarrut sinänsä pitivät suorastaan loistavasti eli mitään toiminnallista vikaa niissä ei ollut.
Koska kyseessä oli ranskalainen tehdas, laskettiin tällaisetkin "esteettiset" ongelmat takuun piikkiin ja niin eteen kuin taaksekin vaihdettiin kaikki palat, puolikas jarrusatulaa (!!) ja lisättiin vielä kitinänvaimennuslaatat.
Kyllä hiljeni mutta uudet palat olivat selvästi erilaista materiaalia, pitävät aavistuksen pehmeämmin mutta toisaalta tämä on ihan OK koska alkuperäiset palat ottivat liiankin terävästi.osta corollaan tarvikepalat jotka ovat eri materiaalia sekä kitinänvaimennuslaatat tai jos merkkikohtaisia ei vielä ole, niin levyä jota saa vaikkapa Biltemasta (leikkaa siitä sopivat laatat) ja vaihdata nämä autoosi.
Jos hiljenee näillä eväillä niin lasku takuuhuoltoon joka väitti että mitään ei voi tehdä.
Tässä ranskanmaan ajokissa vaihdettiin todella niin edestä kuin takaakin myös jarrusatulan puolikas, siis se hahloilla liukuva osa uuteen ja tämä saa kyllä hieman epäilemään että kyseessä oli joku perustavampikin ongelma kuin pelkkä palojen materiaali ja kitinänvaimennuslevyjen puute. - Edelleen rutisee...
Tampere / Tammerauto. Jarrut kyllä toki vinkuvat hieman mutta suurempi haitta on vielä tuo "rusahdus" joka kuuluu pysähdyttäessä.
Olen itse autojen kanssa "peukalo keskellä kämmentä", sen vuoksi myös uuden pirssin ostin että ei mitään tarvi tehdä. Olen kyllä ajatelliut viedä esim. Valkeakosken tai Hämeenlinnan Toyotalle tsekattavaksi, katotaan jos sieltä apua saisi. - käyttää
Edelleen rutisee... kirjoitti:
Tampere / Tammerauto. Jarrut kyllä toki vinkuvat hieman mutta suurempi haitta on vielä tuo "rusahdus" joka kuuluu pysähdyttäessä.
Olen itse autojen kanssa "peukalo keskellä kämmentä", sen vuoksi myös uuden pirssin ostin että ei mitään tarvi tehdä. Olen kyllä ajatelliut viedä esim. Valkeakosken tai Hämeenlinnan Toyotalle tsekattavaksi, katotaan jos sieltä apua saisi.muualla. Rusahdus voi olla muuten peräisin ABS-systeemistä.
- auto?
Tiedätkö valmistusmaata? Minulla on samanikäinen turkkilainen jossa jarrut eivät pidä ääntä. Onkohan eri maissa kootuissa eri alihankkijan osia? Viime vuonna jarrujen vinkumisesta oli useampaan otteeseen juttua mutta tänä vuonna ei juurikaan. Olenkin kuvitellut että jotain olisi muutettu joskus vuoden vaihteen aikoihin.
- Englannista?
Eikös nämä HB mallit tehdä englannissa...?
- luulisin
Englannista? kirjoitti:
Eikös nämä HB mallit tehdä englannissa...?
Ainakin pääasiassa. Mahtoiko dieseleitä olla Japanistakin.
- turkey 05
corolla 1.4(05) on turkissa valmistettu ja kyllä siinä ainakin jarrut vinkuvat ja kitisevät joten sama kait missä se on koottu-en tiedä oisko uusiin tehty parannus,mutta huollossa ainaskin nostettiin kädet pystyyn tän asian johdosta ja sanottiin sen olevan enemmänkin "ominaisuus" kuin vika!
- kunnolla
turkey 05 kirjoitti:
corolla 1.4(05) on turkissa valmistettu ja kyllä siinä ainakin jarrut vinkuvat ja kitisevät joten sama kait missä se on koottu-en tiedä oisko uusiin tehty parannus,mutta huollossa ainaskin nostettiin kädet pystyyn tän asian johdosta ja sanottiin sen olevan enemmänkin "ominaisuus" kuin vika!
Niitä jarruja kannattaa polkea välillä, eli jarruttaa joskus voimakkaasti. Tuo kitinä on seurausta yleensä hentoisesta jarruttelusta. Usein mm. taajama-ajossa.
Muutama kunnon jarrutus, niin luulisi auttavan? - ollakin
kunnolla kirjoitti:
Niitä jarruja kannattaa polkea välillä, eli jarruttaa joskus voimakkaasti. Tuo kitinä on seurausta yleensä hentoisesta jarruttelusta. Usein mm. taajama-ajossa.
Muutama kunnon jarrutus, niin luulisi auttavan?Minun turkkilaisessani jarrut eivät vingu mutta minä jarruttelen välillä ihan tarkoituksella vähän voimakkaammin. Lähinnä teen sen siksi että takajarrutkin toimisivat välillä ja pysyisivät kunnossa. Normaalijarrutuksissa vain etujarrut ottavat kiinni.
- kunnon jarrutus
ollakin kirjoitti:
Minun turkkilaisessani jarrut eivät vingu mutta minä jarruttelen välillä ihan tarkoituksella vähän voimakkaammin. Lähinnä teen sen siksi että takajarrutkin toimisivat välillä ja pysyisivät kunnossa. Normaalijarrutuksissa vain etujarrut ottavat kiinni.
on poikaa!!!
- xsi
kunnon jarrutus kirjoitti:
on poikaa!!!
olen itsekkin kokeillut tuota kovaa jarruttelua.se auttaa,mutta pvä tai kaks niin vinkuna palaa!
- turkey05
kunnolla kirjoitti:
Muutama kunnon jarrutus, niin luulisi auttavan?varmaan jarruttelu voimakaammin silloin tällöin on paikallaan,vaikka kyl tää taitaa olla etenkin ominaisuus sillä mielestäni olen myös edellisilläni autoillani jarrutellut samalla tyylillä eikä niissä ole ollut näin voimakasta vinkumista-ajattelinkin jos vaihtais jarrupalat toisen tyyppisiin(tarvike)-oiskohan kellään kokemusta?
- ehkä auttaa
turkey05 kirjoitti:
varmaan jarruttelu voimakaammin silloin tällöin on paikallaan,vaikka kyl tää taitaa olla etenkin ominaisuus sillä mielestäni olen myös edellisilläni autoillani jarrutellut samalla tyylillä eikä niissä ole ollut näin voimakasta vinkumista-ajattelinkin jos vaihtais jarrupalat toisen tyyppisiin(tarvike)-oiskohan kellään kokemusta?
Muillakin merkeillä tiedän olleen samankaltaista ongelmaa. Eräällä merkillä ns. viralliset merkkipalat olivat niin kovat, ettei vinkinasta päästy, ennen kuin maahantuoja löysi itse "pehmeämmät" tarvikepalat, joita alkoi asentamaan niihin autoihin, joiden käyttäjät valittivat vinkunaa.
- Aki
luulisin kirjoitti:
Ainakin pääasiassa. Mahtoiko dieseleitä olla Japanistakin.
Mulla on 05 vuoden 1.4 D4D Hb Corolla jonka, sain tilatessa valita joko, Englannista tai Japanista valmistetun ja valitsin Japanissa tehdyn.Takajarruista myös mun autostani kuuluu ajoittain rutinaa mutta, en vielä ole huollossa käynyt kyselemässä asiasta.
- Edelleen sama...
Tere,
Kiitos kommenteista. Ensinnä vahvistuksena, Jarrujen narina ei ole niin suuri haitta kuin "rutina". Kun esim. pysäyttää alamäessä tai lähtee pihasta liikkelle niin välillä kuuluu niin kova rutina että naapurit kääntyvät katselemaan mitä ihmettä tapahtuu.
VLK/HML toyotalla sama lopputulema, ei vikaa, tunnettu ongelma jne. Lähetin asiasta nyt tiedustelun maahantuojalle sekä Euroopan Toyotalle in english.
Tiedottelen jos jotakin uutta.- Patrikek
sulla on vsc niin tuo rusahdus liikkeelle lähdettäessä on ihan normaalia. Se tarkastaa tuon järjestelmän joka kerta kun lähtee liikkeelle. Siis tietysti auto täytyy sammuttaa välissä. :)
- Lohjalla korjataan
Taka levyt ja palat kun "ujelsi" kesärenkailla eri nopeuksissa.
Syy: autolla ei oltu jarruteltu kunnolla ja oli levyn reunat ruosteessa. Tämän takia ei enää takajarru palat liikkuneet kunnolla ja 80-120km/h vauhdissa kuulin VÄLILLÄ ujellusta. (eikä se ollut vain korvienvälissä onneksi)
Tulin maininneeksi 45000km huollossa ko asiasta ja "vika" korjattiin saman tien.
Oli kyllä vaikea alkaa kertomaan huoltoon et o joku vika kun jarrut toimi moitteettomasti ja vain luulin kuulleeni ääntä... -)
Juuri loistavan huollon takia olen ajellut Toyotilla 1992 vuodesta asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670