Onko jälleensyntyminen totta?

harvest

http://koti.phnet.fi/elohim/jalleensyntyminen

Jos aloitamme tutkimusretken Uuden aikakauden liikkeen sekä myös itämaisten uskontojen peruskäsityksistä, on se ehkä hyvä aloittaa jälleensyntymisestä. Tämä oppi on nimittäin taustalla lähes kaikessa Uuden aikakauden opetuksessa ja se on myös itämaisen maailmankuvan eli hindulaisuuden ja buddhalaisuuden perususkomus. Sen yleisyydestä on arvioitu, että länsimaissa ihmisistä n. 25 % uskoo siihen, mutta Intiassa ja muissa Aasian maissa, joista tämä oppi on peräisin, on luku tietenkin paljon suurempi. Siellä, eli lähinnä Intiassa ja muissa Aasian maissa, jälleensyntymistä onkin opetettu perusteellisesti jo ainakin 2000 vuoden ajan, ja ilmeisesti se tuli yleisesti hyväksytyksi n. 300 e.Kr., ei juuri sitä ennen.

Kun on kyseessä käsitys jälleensyntymisestä, perustuu se joka tapauksessa siihen, että meidän elämämme uskotaan olevan jatkuvaa kiertokulkua. Sen uskotaan olevaa jatkuvaa kiertokulkua, niin että jokainen syntyy maan päälle yhä uudelleen ja uudelleen ja saa uuden ruumiillistuman aina sen mukaan, miten hän on elänyt entisessä elämässään. Kaikki se paha, mitä meille tänään tapahtuu, pitäisikin vain olla seurausta aikaisemmista tapahtumista ja siitä, että joudumme nyt niittämään sitä, mitä aiemmin olemme kylväneet. Vain jos koemme valaistumisen ja samalla vapaudumme kiertokulusta, eli saavutamme mokshan, ei tämä kiertokulku jatku kohdallamme ikuisesti. (Länsimaisessa käsityksessä ei tosin niinkään painoteta mokshan saavuttamista. Sensijaan täällä jälleensyntyminen nähdään myönteisessä valossa, eli lähinnä mahdollisuutena kehittyä ja kasvaa henkisesti. Sillä ei ole samanlaista negatiivistä sävyä kuin yleensä idässä on.)

Mutta mitä meidän tai sinun on syytä ajatella jälleensyntymisestä; onko se todella totta vai ei, ja kannattaako siihen uskoa?

42

8357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Buddhisti

      Minä kuulun siihen ihmisryhmään, jolla on selkeitä muistoja edellisestä elämästä. Eli minulle jälleensyntymä ei ole uskoa vaan muistoja, tietoa.

      Mielipiteesi jälleensyntymämuistoista?

      • harvest

        sielunviholliselta valheellisia muistokokemuksia.


      • Buddhisti
        harvest kirjoitti:

        sielunviholliselta valheellisia muistokokemuksia.

        Miksi ihmeessä olisin saanut? Perustele.


      • harvest
        Buddhisti kirjoitti:

        Miksi ihmeessä olisin saanut? Perustele.

        ihmisellä on vain yksi ainoa elämä.

        Jos jälleensyntyminen sekä siihen liitetty oppi olisi totta, niin silloin maailman pitäisi koko ajan kehittyä morsaalisesti parempaan suuntaan, mutta niin ei ole tapahtunut, sillä ihmiskunta on kehittynyt pahuudessa ja tekee koko ajan pahempia hirveämpiä tekoja.

        katso niitä maita, jossa uskontona on jälleensyntymisoppi ,esim. Intia. Intia on yksi maailman kurjimmista maista niin moraalisesti kuin muutenkin.

        Sinä olet suuren petoksen uhri, kun uskot jälleensyntymiseen, joka on täydellinen petos.


      • Edward

        Rahvaanomaista, egoistista höpinää !!!


      • Buddhisti
        harvest kirjoitti:

        ihmisellä on vain yksi ainoa elämä.

        Jos jälleensyntyminen sekä siihen liitetty oppi olisi totta, niin silloin maailman pitäisi koko ajan kehittyä morsaalisesti parempaan suuntaan, mutta niin ei ole tapahtunut, sillä ihmiskunta on kehittynyt pahuudessa ja tekee koko ajan pahempia hirveämpiä tekoja.

        katso niitä maita, jossa uskontona on jälleensyntymisoppi ,esim. Intia. Intia on yksi maailman kurjimmista maista niin moraalisesti kuin muutenkin.

        Sinä olet suuren petoksen uhri, kun uskot jälleensyntymiseen, joka on täydellinen petos.

        Hirveyksiä tapahtuu, se on totta. Kuitenkin näen ympärilläni sekä pahoja, neutraaleja että hyviä ihmisiä. Miksi?

        Siksi, että he ovat kehityksessään eri vaiheissa. Tämä erilaisuus johtuu osittain edellisen elämän kokemuksista, osittain tietysti myös tämän elämän vaikutuksista.

        Minä esimerkiksi olen varhaisimmasta lapsuudestani saakka ollut täysin pasifistinen. Miksi? Ja miksi joku toinen ei ole? Geenit ja ympäristö eivät selitä kaikkia eroja.

        Ole onnellinen omassa uskossasi, kuten minäkin olen omassani.


      • harvest
        Buddhisti kirjoitti:

        Hirveyksiä tapahtuu, se on totta. Kuitenkin näen ympärilläni sekä pahoja, neutraaleja että hyviä ihmisiä. Miksi?

        Siksi, että he ovat kehityksessään eri vaiheissa. Tämä erilaisuus johtuu osittain edellisen elämän kokemuksista, osittain tietysti myös tämän elämän vaikutuksista.

        Minä esimerkiksi olen varhaisimmasta lapsuudestani saakka ollut täysin pasifistinen. Miksi? Ja miksi joku toinen ei ole? Geenit ja ympäristö eivät selitä kaikkia eroja.

        Ole onnellinen omassa uskossasi, kuten minäkin olen omassani.

        pettää itseään. Taidat itsekin nyt jo ymmärtää, että jälleensyntyminen on mahdotonta.


      • Buddhisti
        harvest kirjoitti:

        pettää itseään. Taidat itsekin nyt jo ymmärtää, että jälleensyntyminen on mahdotonta.

        En petä itseäni, etsin totuutta kuten Buddha kehotti meitä tekemään.

        Olen yksi niistä suomalaisista, joille jälleensyntymä on totuus - noin 15-20 % suomalaisistakin, muistaakseni. Ei se ole mikään Intiasta keksitty "harvinaisuus".

        Ja minulle tämä nyt on vain vielä omakohtaisesti totta.

        Esimerkiksi ikuinen kadotus on sellainen asia, johon en usko pätkääkään! Miksi uskoisin?


      • valaistunut

        muistan selvästi kaiken mitä olen kokenut ja elänyt, Vain ne jotka eivät ole kokeneet muistoa menneistä elämistä vaiheineen he eivä koskaan usko


      • Pyhä Henki eli Gabriel
        valaistunut kirjoitti:

        muistan selvästi kaiken mitä olen kokenut ja elänyt, Vain ne jotka eivät ole kokeneet muistoa menneistä elämistä vaiheineen he eivä koskaan usko

        Olen myös elänyt maaan päällä 11 elämää ja kaikis-ta noista elämistäni on jäänyt historiaan tiedot.
        Valaistuin kylläkin vasta tässä elämässä,joten koville otti valaistuminenkin.Onko sinun elämästä
        jäänyt tietoa tai muistatko,kuka aikoinaan olet ollut?Itse olin taivaassa aikojen alussa nimeltäni
        Pyhä Henki ja sain taivaassa myöhemmin myös nimen
        Gabriel.Olen myös kirjoittanut kotisivun joka kä-
        sittelee tarkkoja aikamääriä ja persoonia ja hei-
        dän aikaisempia elämiään ja voit verrata noita tietoja omiin elämiisi ja jos mahdollista muistat enempikin elämiäsi.Laitan kotisivuni osoitteen
        alas.

        http://www.jaritai.net/ilmoitukset/index.htm


      • ...
        harvest kirjoitti:

        ihmisellä on vain yksi ainoa elämä.

        Jos jälleensyntyminen sekä siihen liitetty oppi olisi totta, niin silloin maailman pitäisi koko ajan kehittyä morsaalisesti parempaan suuntaan, mutta niin ei ole tapahtunut, sillä ihmiskunta on kehittynyt pahuudessa ja tekee koko ajan pahempia hirveämpiä tekoja.

        katso niitä maita, jossa uskontona on jälleensyntymisoppi ,esim. Intia. Intia on yksi maailman kurjimmista maista niin moraalisesti kuin muutenkin.

        Sinä olet suuren petoksen uhri, kun uskot jälleensyntymiseen, joka on täydellinen petos.

        Jälleensyntymisestä on olemassa suomeksi hyvää kirjallisuutta hyvä valikoima jossa asiaa selvitetään perusteellisesti, myös nämä kysymykset huomioonottaen,kun vähän tutustuisit.
        Asiaan kannattaa perehtyä. Pidin itse sitä joskus aiemmin täytenä huuhaana.Kun perehdyin tarkemmin huomasin sen todella hyvin perustelluksi ja järkeväksi opiksi. Olen uskonut siihen vakaasti jo 15 vuotta. Olen yrittänyt kyseenalaistaa uskoni lukemalla kaiken mahdollisen kristillisen ja muunkin kritiikin, tuloksetta. Niistä usein vain huomaa kirjoittajan oman tietämättömyyden ja hätäiset johtopäätökset asian suhteen.


      • Valaistunut
        harvest kirjoitti:

        pettää itseään. Taidat itsekin nyt jo ymmärtää, että jälleensyntyminen on mahdotonta.

        Aivopestyle se on mahdoton: Tämä asia on hieman vanhempi mitä sinä yleensä määrittelet.

        Minä tiesin jo syntyessäni olleeni toisessa elämässä. Tämä asia on vaikea todistaa kun siinä ei ole muuta kuin minun oma todistukseni.

        Kuitenkin tiedän monien toistenkin muistavan jotan asioita edellisestä elämästä


      • Sepi.
        harvest kirjoitti:

        ihmisellä on vain yksi ainoa elämä.

        Jos jälleensyntyminen sekä siihen liitetty oppi olisi totta, niin silloin maailman pitäisi koko ajan kehittyä morsaalisesti parempaan suuntaan, mutta niin ei ole tapahtunut, sillä ihmiskunta on kehittynyt pahuudessa ja tekee koko ajan pahempia hirveämpiä tekoja.

        katso niitä maita, jossa uskontona on jälleensyntymisoppi ,esim. Intia. Intia on yksi maailman kurjimmista maista niin moraalisesti kuin muutenkin.

        Sinä olet suuren petoksen uhri, kun uskot jälleensyntymiseen, joka on täydellinen petos.

        Ovatko kaikki ihmiset mielestäsi samanlaisella kehitystasolla
        nykymaailmassa?
        Minusta jälleensyntymässä ihmiset kehittyvät yksilöinä, eivät
        massoina.
        Tämä aineellinen maailma on pahuuden paikka, siksi täällä on
        pahuus näkyvimpänä. He, jotka ovet todella kehittyneet, ovat
        myös jättäneet tämän aineellisen maailman.


      • höööh..

        ken tietää muttya itse kyllä uskoisin että on jos on pelannut korttinsa oikein


      • Karl
        harvest kirjoitti:

        sielunviholliselta valheellisia muistokokemuksia.

        Jos mielestäsi Saatana on todellinen, niin miksei sitten jälleensyntyminen ja karman laki? Onhan se loogisempi vaihtoehto asioille kuin paeta jonkun jumalan selän taakse. Jälleensyntymisen ja etenkin karman idea kun on, että ihminen itse vastaa omista teoistaan.


      • Karl
        harvest kirjoitti:

        ihmisellä on vain yksi ainoa elämä.

        Jos jälleensyntyminen sekä siihen liitetty oppi olisi totta, niin silloin maailman pitäisi koko ajan kehittyä morsaalisesti parempaan suuntaan, mutta niin ei ole tapahtunut, sillä ihmiskunta on kehittynyt pahuudessa ja tekee koko ajan pahempia hirveämpiä tekoja.

        katso niitä maita, jossa uskontona on jälleensyntymisoppi ,esim. Intia. Intia on yksi maailman kurjimmista maista niin moraalisesti kuin muutenkin.

        Sinä olet suuren petoksen uhri, kun uskot jälleensyntymiseen, joka on täydellinen petos.

        Esimerkiksi n. 500-600 vuotta sitten kuoleman rangaistus oli täysin sallittua, ihmisiä mestattiin julkisissa näytöksissä ja se oli mitä suurinta kansan huvia. Nykyään kukaan ei varmasti haluaisi sellaista, mikä osoittaa selvästi, että ihmiskunta on kehittynyt. Se oppii koko ajan uutta, ja siitä kertoo myös esimerkiksi nuorten kasvanut halu kasvissyöntiin, varsinkin kun suurmaatalouden varjopuolet ovat alkaneet näkyä sairauksien muodossa (BSE). Mutta sairauksien lisäksi moni nuori kokee moraalista krapulaa syödessään mäkkärin big mäkkiä. Monikaan näistä nuorista ei edes tunne karma-käsitettä tai näille on sama, onko sellaista olemassa vai ei, mutta heidän oma intuitionsa ja sisäinen äänensä ohjaa heitä eteenpäin. Ihmiskunta siis on kehittynyt, vaikka maailmassa toki on paljon pahaakin vielä. Mutta tämä pahuus velloo niiden keskuudessa, jolla on vielä monia elämiä edessä syntyä tänne oppimaan läksynsä.


      • Syntynyt monta kertaa
        Buddhisti kirjoitti:

        Hirveyksiä tapahtuu, se on totta. Kuitenkin näen ympärilläni sekä pahoja, neutraaleja että hyviä ihmisiä. Miksi?

        Siksi, että he ovat kehityksessään eri vaiheissa. Tämä erilaisuus johtuu osittain edellisen elämän kokemuksista, osittain tietysti myös tämän elämän vaikutuksista.

        Minä esimerkiksi olen varhaisimmasta lapsuudestani saakka ollut täysin pasifistinen. Miksi? Ja miksi joku toinen ei ole? Geenit ja ympäristö eivät selitä kaikkia eroja.

        Ole onnellinen omassa uskossasi, kuten minäkin olen omassani.

        Korjata edellisen elämämme virheitä. Kristin usko kieltää jopa Paavalin kuvauksen viljan siemenestä joka kuolee mutta päästyään hyvään maa perään se alkaa uuden kasvun. Kirkko isät ovat sotkeneet todellisuuden kuvan todellisesta ihmisen kiertokulusta. Ellen itse olisi kokenut muistojani menneiltä ajoilta olisin Kristinn uskonn narrien matkassa. Uudelleen syntymä ei ole uskonto. vaan se on muisti kuva menneestä elämästä. Jun tiedämme mitä meitä odottaa kuoleman jälkeen, siksi meillä ei ole juurrutettuja kuoleman pelkotiloja.


      • ilot...
        harvest kirjoitti:

        ihmisellä on vain yksi ainoa elämä.

        Jos jälleensyntyminen sekä siihen liitetty oppi olisi totta, niin silloin maailman pitäisi koko ajan kehittyä morsaalisesti parempaan suuntaan, mutta niin ei ole tapahtunut, sillä ihmiskunta on kehittynyt pahuudessa ja tekee koko ajan pahempia hirveämpiä tekoja.

        katso niitä maita, jossa uskontona on jälleensyntymisoppi ,esim. Intia. Intia on yksi maailman kurjimmista maista niin moraalisesti kuin muutenkin.

        Sinä olet suuren petoksen uhri, kun uskot jälleensyntymiseen, joka on täydellinen petos.

        Niin, ikuinen henkisielu on yksi ja sama, vaikka kehomme vaihtuvat elämä toisensa jälkeen. Olet oikeassa.

        Näytä esiin vauva-kehosi! Et voi, ja tiedekin sanoo että kaikki, siis kaikki solut kehossa vaihtuvat n. 7 vuoden välein. Silti identiteetti pysyy. Ilmankos tiede on ihan ymmällään kun se yrittää ymmärtää tietoisuutta.



        Miksi pitäisi?? Jokainen elävä olento syntyy hänen tietoisuudelleen passeleihin olosuhteisiin.

        Tämä ei mitenkään velvoita planeetan kansoja kokonaisuuksina kehittymään. Mieti että koko ajan syntyy aiemmin eläiminä olleita ihmisiksi, ja koko ajan on niitä jotka tarpeeksi kehityttyään ihmisenä syntyy vaikka korkeammille planeetoille, tai menee takaisin Jumalan luo.

        Paljon on myös niitä jotka ihmisenä oltuaan syntyvät eläimiksi. Mitä kylvää sitä niittää, tietoisuudelle sopiva keho. Lukisit Bhagavad-Gitaa jossa nämä asiat kerrotaan yksityiskohdittain:
        www.asitis.com



        Intia oli aikanaan yksi maailman eniten hyvinvoivista ja vauraimmista maista.

        Britit huomasivat tämän, valloittivat paikan, mustamaalasivat sen kulttuurin ja uskonnon mm lähetyssaarnaaja-indologien toimesta, sekä ryöstivät paikan niin että ihmiset joutuivat köyhyyteen.

        Ne vauraudet mitä britit ryöväsivät Intiasta vuositasolla vastaa 300 MILJOONAA euroa nykyrahassa! Ja ryöstö jatkui vuosisatoja. Ei ihme että Intiassa on nyt paikoittain kurjaa, maa on RAISKATTU! Ja fasismi on siellä valloillaan tänäkin päivänä, googlaa vaikka "farmers suicide india monsanto" Tai lue uutisista:

        http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1082559/The-GM-genocide-Thousands-Indian-farmers-committing-suicide-using-genetically-modified-crops.html



        Lue ylläoleva linkki, siinä näet jättiyritysten petokset ihmiskuntaa vastaan...
        Täydellinen itsepetos on se kun henkisielu luulee olevansa ainetta, ikuinen henkisielu tyytyy iloihin joilla on alku ja loppu. Noh, hyvää seuraavaa elämää sinullekin.. ;) mutta, elämä eli tietoisuus on sama ja kehot vaihtuu, siinä mielessä sanonta "seuraava elämä" on harhaanjohtava.


      • muuten..
        Edward kirjoitti:

        Rahvaanomaista, egoistista höpinää !!!

        ..pilkka sattuu vaikka omaan nilkkaan?

        Mitä mitään tiedät kirjoittajan mentaliteetista.

        Sun mielestä varmaan ambulanssin kuljettajat ovat narsismin huippu kun tunkevat itsensä onnettomuuspaikalle ja toitottavat miten he ovat sairaalasta ja pelastamassa ihmishenkiä?? Että menisikö sukankuluttaja vähän sivummalle jotta ambu pääsee perille asti?


      • Avaruusolentox
        harvest kirjoitti:

        ihmisellä on vain yksi ainoa elämä.

        Jos jälleensyntyminen sekä siihen liitetty oppi olisi totta, niin silloin maailman pitäisi koko ajan kehittyä morsaalisesti parempaan suuntaan, mutta niin ei ole tapahtunut, sillä ihmiskunta on kehittynyt pahuudessa ja tekee koko ajan pahempia hirveämpiä tekoja.

        katso niitä maita, jossa uskontona on jälleensyntymisoppi ,esim. Intia. Intia on yksi maailman kurjimmista maista niin moraalisesti kuin muutenkin.

        Sinä olet suuren petoksen uhri, kun uskot jälleensyntymiseen, joka on täydellinen petos.

        Aika naurettavaa logiikkaa että koska Intiassa on jälleensyntymisoppi ja asiat huonosti se johtuu jälleensynymisopista. Mutta krisityt ja muslimit eivät tunnetusti älyllä loista taidat kuulua ensimmäiseen


      • Skeleton Fish
        harvest kirjoitti:

        sielunviholliselta valheellisia muistokokemuksia.

        Karman laki on todellisuutta. Uskovaiset syntyvät tähän maailmaan uudestaan ateisteina, jotka tulevat kärsimään fundamentalistiuskovaisten mieivallasta.


    • kuule harvest

      Miksi teidän jeesustelijoiden täytyy turvautua valheisiinkin todistaaksenne hölynpölyn olevan muka totta?

      Viktor Klimenko valehteli kirjoituksessaan Pohjalaisessa toissapäivänä.

      Hän valehteli harjoittaneensa joogaa 20 vuotta. Oli helppo huomata että se oli vale. Nimittäin hän väitti saavuttaneensa sufimasterin arvon. Silkkaa valetta. Jos hän olisi harjoittanut yhtään joogaa, hän tietäisi, ettei joogalla ole mitään tekemistä sufilaisuuden kanssa. Se kuuluu islamiin ja joogan juuret ovat intialaisessa kulttuurissa.

      Edelleen hän valehteli kokeneensa astraalimatkoja joogan avulla. Sehän on selvä vale. Ei joogassa koskaan mennä mihinkään astraalitasolle. Sen sijaan hänen omassa hölynpölyssä puhutaan kielillä ja annetaan itsensä ties minkä henkien alaisuuteen.

      • Braku

        lukekaa Kaikki kristityt ystävät
        Marko Pogaènikin teoksen:
        Sydämen evankeliumi kandeis katella sitä niiren neljän ohella.


      • alffaomega

        Vaikka tässä on vanha juttu niin mielenkiintoiseksi sen tekkee että vapaa kasakka on kuvioissa.

        http://www.viktorklimenko.com/

        Tuossa linkissä on lissää ja tuoreempaa tietoa.


      • Miten on?

        Jooga-sana tarkoittaa yhdistämistä, vaikkapa sisäisen minän tai korkeamman todellisuuden kanssa...

        Joogaa on monenlaista, mm. astanga-joogaa, hatha-joogaa, mantra-joogaa, karma-joogaa ja bhakti-joogaa.

        Allaolevan linkin mukaan on myös nidra-joogaa, joka liittyy nimenomaan astaraalitasoon, ja varmaan muihinkin tasoihin:

        http://forum.findloveandlight.com/Astral_Projection/Astral_Projection_Techniques

        Nidra on sanskriittia ja tarkoittaa unta.

        Tuota kykyä harjoitettiin jo tuhansia vuosia sitten. Mm. Bhagavata Puranassa on tuosta mainintaa.

        Astraaliprojektio on yksi kahdeksasta jooga-siddhistä:

        http://www.isisbooks.com/astral.asp


    • Mr Miekkonen

      Kaikki mikä syntyy kuolee, ja kaikki mikä kuolee syntyy. Näin ympyrä sulkeutuu.

    • Vaisnava

      Millainen jumalolento antaisi meille vain yhden mahdollisuuden, ja käristäisi sen tyrineet ikuisessa liekkimeressä?

      Ei ainakaan hyvä ja armollinen Jumala! :-) Mutta juuri sitä Jumala on, joten sielunvaellus on taatusti totta.

      • Crimson_Sorrow

        Niimpä niin..Yksi mahdollisuus ja jos epäonnistut, palat ikuisessa helvetin tulessa hah hah..Kun tarkemmin ajattelee, toi kuulostaa niin hullulta, kun vaan hullulta voi kuulostaa :) :) :)

        Ei, kyllä karman laki on todellinen...Emme ole koskaan syntyneet, emmekä koskaan kuole. Olemme pohjimmiltamme ikuisia valo-olentoja, energiasta muodostuneita sieluja...

        Niin kuin Einstein sanoi: "Energiaa ei voi luoda tyhjyydestä, eikä se voi kadota tyhjyyteen."

        Peace.


    • viittasi

      useissa puheissaan jälleensyntymiseen, vaikka sellaisena sanana se on otettu pois kirjoituksista.

      Jeesus moitti aikalaisiaan kirjanoppineita Mooseksen aikana tapahtuneista synneistä ja heidän sydämensä kovuudesta: "Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne", (Mt.19:8). Samoin Jeesus sanoi kulloinkin maan päällä asuvien olevan osallisia ja syyllisiä kaikkeen väkivaltaan "vanhurskaan aabelin verestä alkaen", (Mt.23:29-36) ja näin Jeesus todisti heidän eläneen jo "isienne päivinä."

      Apostoli Jaakob puhui "elämän pyörästä", jolla hän mitä ilmeisimmin tarkoitti jälleensyntymistä. Hannan ylistys, 1.Sam.2.2-10 on myös sellainen "elämän pyörästä"-kertova.

      5.Ms.31:29 Mooses kertoi aikalaisilleen heitä kohtaavan onnettomuudet "aikojen lopulla" koska nämä elävät "niskureina." Raamatussa on kaiken kaikkiaan kymmeniä jälleensyntymiseen viittaavia kohtia!

      Jälleensyntyminen selittää parhaiten tämän profeetta Obadjan ja muiden profeettojen julistaman elämän hengen lain: "Niin kuin sinä teet, niin sinulle tehdään. Kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi."

      Lihassa asuessamme me muistamme menneitä, hengen tilassa me "muistamme" eli näemme tulevia, (Ilm.4:1), "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen tapahtuu." Siitä syystä Rikas mies kärsi tuonelassa, kun näki itseään kohtaavan samat kärsimykset, mitä oli nähnyt Lasaruksen maan päällä kärsivän, ja olisi mieluummin lähettänyt Lasaruksen takaisin maan päälle kärsimään. Näin se näyttää olevan!

      • Pyhä Henki eli Gabriel

        Kyllä Jeesus puhui että oli myös tuleva elämä (Matteus 12 luku 31-32 jae)ja tuohan voi tarkoittaa vain että ihminen syntyy uu-
        desti ja maan päälle.Itse olen elänyt 11 elämää ja
        kaikista noista elämistäni on jäänyt tiedot histo-
        riaan.Ensiksi tulin siis olemassaoloon/synnyin taivaassa nimellä Pyhä Henki ja myöhemmin sain
        taivaassa myös nimen Gabriel.Kotisivullani olen
        kirjoittanut sekä omista (11 elämästä) että myös
        monien muiden henkilöiden elämistä taivaissa ja
        maan päällä.Laitan kotisivuni osoitteen alas.

        http://www.jaritai.net/ilmoitukset/index.htm


      • Juttu..

        Tuttavani jutteli erään antroposofin kanssa joka oli käynyt yhdessä harvinaisessa luostarissa Siinain erämaassa.

        Se on yksi niistä harvoista joka oli säilynyt kaikelta tuholta. Hän oli valokuvannut siellä olevia ikivanhoja tekstejä. Hän osasi myös niiden kielen. Kertoi että niissä oli sielunvaellus kansanviisautta.

        Vasta piispat myöhemmin päättivät että sielunvaellus ei sovi doktriiniin koska se estää sitomasta kansalaisia kirkon orjiksi jos heillä on tulevaisuudessa muitakin mahdollisuuksia pelastua. Tämä fataalinen huijaus johti sittemmin inkvisaatioon yms.


    • hande

      Miusta nuo on itämaisia horinoita,joka ei ole TOTTA! UUDESTI SYNTYMINEN SANAN KAUTTA ON TOTTA. JA PÄTEE.

      • Crimson_Sorrow

        Sinun horinasi taas on LÄNSIMAALAISEN horinoita!!! hah hah.. Voitko väittää olevasi oikeassa!? Tai voivatko länsimaalaiset kristityt väittää olevansa oikeassa!?
        Eivät!!!!

        Eri uskonnot ovat näennäisesti eri polkuja, jotka vievät samaan päämäärään!!!!

        Joka väittää toista on sokea ja itsekäs, kykenemätön näkemään sitä absoluuttista totuutta, että näennäisistä ristiriidoista syntyy uusi synteesi!!!

        Kehotan sinua siirtymään formaalista ajattelustasi holistisempaan postformaaliin ajatteluun!

        Peace.


      • Karl

        Ei tässä kiihkoilemaan tarvi alkaa. Historia voi osoittaa sen, että Raamatun "Sanaa" on muunneltu sen mukaan kuka on sattunut olemaan kulloinkin vallassa, joten se siitä. Toinen asia on se, että hindulaisuus sekä buddhalaisuus ovat huomattavasti kristinuskoa vanhempia uskontoja. Ja on historiallisesti ajatellen täysin mahdollista, että Jeesus on puhunut julkisesti jälleensyntymästä ja karmasta. Tätä tukee gnostilaiset kirjoitukset Jeesusta koskien. Ja aina tullaan tähän kirkolliskokoukseen vuonna 553, jossa julistettiin pannaan kirkkoisä Origeneen opit, joissa nimenomaan pääasiallinen sisältö koski karman lakia, sekä teoria siitä, että sielu olisi ollut olemassa ennen syntymää.

        Tästä puheenollen voidaan aina ihmetellä, mitä tarkoitetaan perisynnillä? Miten kukaan voi olla syyntinen ennen syntymää, ellei ole tehnyt syntiä? Aikamoinen ristiriita, eikö?


      • Pelko on..

        viisauden alku.

        Näytät asuvan vielä pelon olotilassa, jolloin turvaudutaan omaan lahkoon ainoana tienä ja totuutena. Pelon vallassa oleva käyttää usein sanan miekkaa katkaistakseen oman epäilyksen taimenen alkuunsa.

        Kun pääset pelon tasolta ylemmäs, syntyy olemukseesi uudet viitekehykset. Allaoleva voi auttaa laajentamaan näitä viitekehyksiäsi. Varoitus, erittäin ekumeenistä luettavaa:

        http://www.harekrishnatemple.com/bhakta/chapter27.html


    • Eräs vaeltanut

      Jos SINÄ olet ihan itse osannut tämän pähkäillä:

      > Kun on kyseessä käsitys jälleensyntymisestä, perustuu se joka tapauksessa siihen, että meidän elämämme uskotaan olevan jatkuvaa kiertokulkua. Sen uskotaan olevaa jatkuvaa kiertokulkua, niin että jokainen syntyy maan päälle yhä uudelleen ja uudelleen ja saa uuden ruumiillistuman aina sen mukaan, miten hän on elänyt entisessä elämässään. Kaikki se paha, mitä meille tänään tapahtuu, pitäisikin vain olla seurausta aikaisemmista tapahtumista ja siitä, että joudumme nyt niittämään sitä, mitä aiemmin olemme kylväneet. Vain jos koemme valaistumisen ja samalla vapaudumme kiertokulusta, eli saavutamme mokshan, ei tämä kiertokulku jatku kohdallamme ikuisesti. (Länsimaisessa käsityksessä ei tosin niinkään painoteta mokshan saavuttamista. Sensijaan täällä jälleensyntyminen nähdään myönteisessä valossa, eli lähinnä mahdollisuutena kehittyä ja kasvaa henkisesti. Sillä ei ole samanlaista negatiivistä sävyä kuin yleensä idässä on.)<

      Niin taitaa olla niin että olet jo pikkuhiljaa salaisesti itsekin uskomassa. Olen nähnyt sinun ennenkin tekevän aloituksia tästä aiheesta, joten asia ilmeisesti pyörii koko ajan mielessäsi.

      Ole rauhassa, moni muukin jo uskoo reinkarnaatioon. Minäkin muistan yli 10 edellistä elämääni. Enempikin varmaan muistaisin, jos ne eivät voittopuolisesti olisi niin tylsiä ettei niissä ole mitään muistettavaa.

      Minua ei ole sielunvihollinen jallittanut, koska sellaista ei olekaan. Senpä vuoksi sinäkin voit ihan rauhassa alkaa uskoa asiaan joka sinua kiehtoo. On Jumalan armoa että meillä on mahdollisuus karmisesti sovittaa pahoja tekojamme!

    • Braku

      Eräs henkilö kartoitti minun entisenielämäni syntymähetken ja nimen perusteella.Synnyin vuonna 825 Etelä-Austraaliaan.Olin silloin nainen,käsityöläinen pääasiassa harppuunoiden ja koukkujen suoristaja.

      • juu...

        mä en tie teille hindu-uskontoo harjottaville muutaku et kokeilkaa jeesusta!... se poistaa teistä noi paholaisen tuottamat mielikuvitukset teijän pääääässstttäääääääähh!


      • Karl
        juu... kirjoitti:

        mä en tie teille hindu-uskontoo harjottaville muutaku et kokeilkaa jeesusta!... se poistaa teistä noi paholaisen tuottamat mielikuvitukset teijän pääääässstttäääääääähh!

        Mitähän sä oot vetäny? Muutama ehtoollisviinilasillinen liikaa?


    • gg

      Reinkarnaatio on totta, eikä tämä ole ensimmäinen elämämme. Se toimii, uskoi siihen tai ei.
      Kuitenkin siten, että kun on syntynyt ihmiseksi, syntyy jatkossakin ihmisenä.

    • MasterZeromus

      Jos tuo oppi olisi totta niin mistä ihmeestä maapallon väkiluku sen kun lisääntyy? Jos kerran samat sielut syntyy uudestaan niin mistä niitten uusien sielut ovat? Täällä puhutaan kielteisesti yksijumalisuuden helvetti opista mutta uskoivatpa meidän monijumaliset esi-isämmekin Tuonelaan, Sotaparatiisiin j.n.e. Sitäpaitsi jos yksijumalisuus uskontojen säännöt ahdistaa niin kyllä niitä tuon vale opin suurimmalla kannattajalla hindu uskollakin niitä on.

      Jos kaikki olisi niin vapaata kuin buddhalaisuudessa niin hyvin on. Käsky kuten "Älä makaa miehenpuolen kanssa kuin naisen kanssa" kuuluisi "Mutta et saa olla makaamatta miehen kanssa kuin naisen kanssa" tuon buddhalaisen kieroutuneen näkemyksen mukaan. Sama pätee muihinkin käskyihin käytännössä minkä parhaiten huomaa Thaimaan korruptiossa.

    • hobi23

      Jos perehtyy mysteerioppiin, niin huomaa että loppuviimeeks jokainen ihminen on yksi ja sama henki, siten ihminen ei persoonana hypi elämästä toiseen, koska persoona kuolee ruumiin kuoltua. Sen sijaan henki tai kuten tiedepiireissä sanotaan, universaali henki, on ikuinen.
      Siksi sanassakin opetetaan ettei pidä toista tuomita, koska silloin tuomitsee itsensä.
      Silloin on vain yksi elämä ja se olet sinä.
      Loppuviimeeks ei ole mitään merkitystä minkä polun valitset, päämäärä on kuitenkin paluu totuuteen, paluu ykseyteen, koska mitään todellista irtaantumista jumalyhteydestä ei koskaan ole tapahtunutkaan. Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe