kadonnut todistus

lilla

voisko joku neuvoa minne pitää ottaa yhteys kun peruskoulun päästötodistus on hukkunut ja koulu loppunut jo 10 vuotta sitten mistä saisin sen

10

20294

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopetettu?

Tarkoitatko, että entinen koulusi on kokonaan lopetettu? Jos koulu on edelleen toiminnassa, ota yhteys koulun kansliaan tai rehtoriin ja pyydä todistus sitä kautta. Jos koulu on lopetettu, ota yhteyttä kyseisen kunnan sivistystoimeen johonkin opetuksesta vastaavaan henkilöön. Jo kunnan vaihteeseenkin soittamalla ja selvittämällä asian, pääsee alkuun ja saa neuvoja mistä todistuksen saa.

• entinen oppilas

Minä toimin kuvailemallasi tavalla saadakseni itselleni vuosikymmenet hukuksissa olleen koulun päästötodistuksen. Minulle oltiin hyvin ystävällisiä entisessä kotikunnassani ja helposti, muutamalla puhelimen soitolla sain postiluukustani käteeni oikeaksi todistetun jäljennöksen päästötodistuksestani! Muistaakseni perittiin pieni maksu korvaukseksi kuluista.

Ilokseni huomasin todistukseni olleen aika hyvän, vaikka vuosikymmenet luulinkin sen olevan sen koulun huonoimmasta päästä! Niin aika kultaa muistot...! Näin suoraan sanottuna.

Samaisella paperilla muiden työtodistusten joukossa hain ja pääsin monivuotiseen koulutukseen ja opiskelin sitten koko ajan sydämeni kyllyydestä! Enkä ollut edes vanhin siinä koulussa, joten en tarvinnut yhtään hävetä ikäänsä nuortenkin opiskelijoiden joukossa. Neljä vuotta asuin koulun asuntolassakin ja hyvin sopeuduin siihenkin. Niinä vuosina opin kurinalaista ja muutakin elämää enemmän kuin koskaan ennen.

Nyt työskentelen koulutustani vastaavassa ammatissa ja olen uskomattoman onnellinen tekemistäni ratkaisuista. Oma-aloitteellisuutta se opiskelukin vaatii, kukaan ei sinulle tule tekemään mitään valmiiksi, vaan itse on kaikki huolellisesti tehtävä. Ammattiin valmistuminenkin oli hieno hetki ja se ei ehkä olisi ollut mahdollista, jos en olisi uskaltanut reippaasti ottaa entiseen kouluuni yhteyttä!

• iloinen
        entinen oppilas kirjoitti:

Minä toimin kuvailemallasi tavalla saadakseni itselleni vuosikymmenet hukuksissa olleen koulun päästötodistuksen. Minulle oltiin hyvin ystävällisiä entisessä kotikunnassani ja helposti, muutamalla puhelimen soitolla sain postiluukustani käteeni oikeaksi todistetun jäljennöksen päästötodistuksestani! Muistaakseni perittiin pieni maksu korvaukseksi kuluista.

Ilokseni huomasin todistukseni olleen aika hyvän, vaikka vuosikymmenet luulinkin sen olevan sen koulun huonoimmasta päästä! Niin aika kultaa muistot...! Näin suoraan sanottuna.

Samaisella paperilla muiden työtodistusten joukossa hain ja pääsin monivuotiseen koulutukseen ja opiskelin sitten koko ajan sydämeni kyllyydestä! Enkä ollut edes vanhin siinä koulussa, joten en tarvinnut yhtään hävetä ikäänsä nuortenkin opiskelijoiden joukossa. Neljä vuotta asuin koulun asuntolassakin ja hyvin sopeuduin siihenkin. Niinä vuosina opin kurinalaista ja muutakin elämää enemmän kuin koskaan ennen.

Nyt työskentelen koulutustani vastaavassa ammatissa ja olen uskomattoman onnellinen tekemistäni ratkaisuista. Oma-aloitteellisuutta se opiskelukin vaatii, kukaan ei sinulle tule tekemään mitään valmiiksi, vaan itse on kaikki huolellisesti tehtävä. Ammattiin valmistuminenkin oli hieno hetki ja se ei ehkä olisi ollut mahdollista, jos en olisi uskaltanut reippaasti ottaa entiseen kouluuni yhteyttä!

olen iloinen puolestasi, että selviydyt nyt eteenpäin elämässäsi. Tsemppiä vielä jatkossa ja elä hyvin! Motto olkoon se että opiskelu on ikuista, ts. elämänkoulu on ikuinen! :)

• Kadonneen todistuksesi löydät käymällä, tai ottamalla yhteyttä oman kuntasi kouluvirastoon.. Siellä on arkisto, josta saa virallisen todistusjäljennöksen. Maksaa muistaakseni alle 10€

• jaakko

Todistuksestasi on arkistokappale koulusi arkistossa, josta saat pyynnöstä jäljennöksen. Jos koulu, josta päästötodistuksen olet saanut on lopetettu, koulun arkisto löytyy yleensä kunnan arkistosta ja saat jäljennöksen sieltä. Päästötodistusten arkistokappaleet kuuluvat ns. pysyvästi säilytettäviin asiakirjoihin, joten ne ovat tallella joko koulun arkistossa tai kunnan arkistossa. Jäljennöksestä voidaan periä pieni maksu, joka suuruus vaihtelee eri kunnissa. Eli ota yhteyttä entiseen kouluusi niin saat asian liikkeelle. Näistä koulujen arkistoista löytyvät myös peruskoulua edeltäneiden koulumuotojen päästötodistusten arkistokappaleet eli kansalaiskoulun ja keskikoulun päästötodistukset.

• Päästelijä

Mitä sitä on siellä peruskoulussa päästelty, kun se oikeen on pitänyt todistaakin?

• SUORAAN

sen kunnan tai kaupungin ARKISTONHOITAJALLE jossa koulusi kävit.Hän lähettää sen sinulle,ei tarvi ketään välikäsiä.Olen ollut itse arkistossa töissä ja tälläisiä todistuspyyntöjä tuli jonkun verran.

• Löydät helpoiten

Omista kalsareistasi!

• näin on

päästötodistusta kun ei sellaista olekaan!
      *total reps*

• Päässyt

Höpö höpö. Mulla on ainakin päästötodistus. Kaksikin. Aikaisemmin annettiin päästötodistus, jonka idea oli "päästää" koululainen seuraavalle koulutasolle ja lukioista yliopistoon opiskelijaksi. Nyt kun koululaismateriaali on heikentynyt, niin annetaan vain päättötodistuksia siitä, että on kahlannut oppivelvollisuuden läpi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      83
      4535
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4401
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3749
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3473
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2967
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2744
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      15
      2673
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2073
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1738
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      101
      1288
    Aihe