Musiikkia 6230i-puhelimeen

mää vaan

Neuvoisiko joku, miten kyseiseen puhelimeen olisi helpointa ja yksinkertaisinta siirtää musiikkia tietokoneesta. Onko bluetoothin käyttö vaikeeta? Mitä kaikkee siihen tarvii? Paljon maksaa? yms... Oon tosi tumpelo tällaisissa teknisissä jutuissa, joten neuvokaa kuten idioottia :)

4

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sonierkkaaja

En ole ikinäitse käyttäny ko puhelinta, mutta yleispäteviä ohjeita:

Tarvit:
      Puhelin :)
      Muistikortti (puhelimen omaan muistiin kun ei mahdu juuri mitään normaalisti)
      Joko Bluetooth-yhteys TAI Infrapunayhteys TAI Datakaapeli TAI muistikortinlukija

Jos siirrät Bluetooth-yhteyden TAI Infrapunayhteyden TAI Datakaapelin kautta, tarvit myös Nokia PC-Suite-> http://europe.nokia.com/nokia/0,8764,72264,00.html Sieltä etsit sen..

Jos haluat käyttää bluetoothia, myös tietokoneesi tarvii bluetooth-vastaanottimen, ellei siinä jo ole semmosta... VAikkapa usb-väylään menevä bluetooth-> http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3728 jokin tuollainen... Etsi itseäsi miellytäävä jostain.. Itse yhteyden käyttö on sitten ilmasta!

Infrapunayhteys on epävarma ja hidas, ei kannata käyttää, paitsi jos sulla semmonen on eikä ole mahkua bluutuuttiin...

Datakaapeli on vaikee asentaa ja saaha sekä tietokone että puhelin hyväsymään kaapeli... Toki voit kaapelinkin ostaa jos haluat. Itse käyttäisin bluetoothia!

Muistikortinlukija taas toimii yksinkertasesti siten, että muistikortti laitetaan koneesen (aivan kuten korppu) ja siirrteään haluttu data/musiikkii kortille...

PC-Suiten käyttö taas on helppoa: suomenkielinen kun on, niin valitset joknin *muistaakseni* siirrä musiikkia tms ja sitten seuraat ohjeita. Toivottavasti oli apua.

• mää vaan

Kiitos tosi paljon neuvoista =) Eli siis, mun pitää hankkia sekä tietokoneeseen että puhelimeen semmoinen bluetooth-juttu? En tiiä onko mun koneessa jo semmoista valmiina. Ei varmaan, kun en itse ole ainakaan siihen semmoista laittanut...? Kai sen laittaminen onnistuu kannettavaan? Usb-väylä siitä löytyy kyllä. Puhelimen mukana tuli levy, jolta löytyy ilmeisesti just toi Nokia PC-Suite. Muistikortti siinä puhelimessa jo onkin. Nyt vaan siis kauppaan hölmönnäköisenä ja kyselemään bluetoothin perään...

• käyttäjänä

että valitset joko muistikortinlukijan, joka soveltuu hyvin useiden kappaleiden siirtoon, tai bluetoothin jolla voi tarvittaessa siirtää pienen määrän kappaleita muistikortille. Siis bluetooth hitaampi jos siirrät paljon tiedostoja, mutta kätevämpi yksittäisiä tiedostoja siirrettäessä. Muistikortinlukijalla iso määrä musiikkitiedostoja siirtyy nopeasti muistikortille. Puhelimessa siis itsessään se bluetooth jo on, joten tarvitset vain ostaa tietokoneeseen sen bluetooth vastaanottimen. Itse käytän tätä
      http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1293
      ja hyvin toimii.

Musiikit tosin siirrän silti muistikortinlukijalla, koska se on paljon vaivattomampi tapa täyttää 512MB-kortti.

• sonierkkaaja

Näin on. Täyttä totta koko käyttäjänän pätkä... =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      290
      5489
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5056
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4166
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3850
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      42
      3493
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      89
      3133
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      72
      3006
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      42
      2187
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2128
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2088
    Aihe