Onko kellään kokemuksia Turun, Tampereen tai jyväskylän valtio-opin valmennuskursseista?
Valtio-oppi
5
1159
Vastaukset
- Kalle
Tyttöystävä kävi keväällä Eximian valtio-opin kurssin. Opettaja oli hyvä, toisin kuin vaikka Iltakoululla, jonka opettajat ovat vielä opiskelijoita, eivätkä valmistuneita. Haen itsekin valtio-oppiin Tampereelle ensi keväänä, kun olen tota naisen hehkutusta kuunnellut koko syksyn ja käyn ehdottomasti Eximian kurssin.
- pettina
Sivuhuomauksena ajattelin mainita, et noihin kaikkiin kolmeen kaupunkiinhan on se sama pääsykoekirja (ainakin oli viime vuonne, enkä usko että ovat muuttaneet) Jolloin itse hain ja kävin kaikissa kokeissa, joten kokemus karttui tuotakin kautta. JA On todellakin mahdollista päästä ilman valmennuskursseja, itse asiassa suurin osa opiskelukavereistanin on tullun itsenäisellä työskentelyllä sisään, joten kurssi ei todellakaan ole takuu sisäänpääsystä tai todellakaan tarvittava siihen.
Itse lueskelin pari kuukautta, muutaman viikon pidin lukulomaa töistä ja pääsin jkl, tku ja trelle, olin tosin itsekin todellla yllättynyt, et pääsin kaikkiin, mut mahdollista se todellakin on=)=) Ja onnea vaan pyrkijöille! Oikeasti kiva ala! - kalle
pettina kirjoitti:
Sivuhuomauksena ajattelin mainita, et noihin kaikkiin kolmeen kaupunkiinhan on se sama pääsykoekirja (ainakin oli viime vuonne, enkä usko että ovat muuttaneet) Jolloin itse hain ja kävin kaikissa kokeissa, joten kokemus karttui tuotakin kautta. JA On todellakin mahdollista päästä ilman valmennuskursseja, itse asiassa suurin osa opiskelukavereistanin on tullun itsenäisellä työskentelyllä sisään, joten kurssi ei todellakaan ole takuu sisäänpääsystä tai todellakaan tarvittava siihen.
Itse lueskelin pari kuukautta, muutaman viikon pidin lukulomaa töistä ja pääsin jkl, tku ja trelle, olin tosin itsekin todellla yllättynyt, et pääsin kaikkiin, mut mahdollista se todellakin on=)=) Ja onnea vaan pyrkijöille! Oikeasti kiva ala!En kirjoittanutkaan että kurssi olisi välttämätön. Itse vain olen niin huono pysymään lukujärjestyksessä jos kukaan ei pakota, että sen takia tiedän jo nyt kurssin nostavan mahiksia päästä. Politiikan perusteet on kirjahyllyssä, muttei sen pänttäämisestä omatoimisesti mitään tule. Tykkään oppia ryhmässä ja kurssi on silloin hyvä juttu. Kaikki pääsee ilman muuta sisälle, jos vain osaa oikean vastaustekniikan ja on sisäistänyt kirjan.
- osallistunut
Kävin Eximian valtio-opin kurssin keväällä 2004. Oli ihan pätevä kurssi, mutta koe oli aika yllätys kaikille. Sisään en silloin päässyt. Kyseinen Eximian opettaja oli viime keväänä opettamassa Iltakoulun kurssin, joten aina ei voi siitä opettajasta tietää, ei ainakaan etukäteen! Eximia on melko kallis, ainakin kun Iltakouluun vertaa. 2005 kevään kv. politiikan eximian kurssilta kai pääsi sisään hurjat yksi opiskelija. On valmennuskurssit hyviä, mutta ilmankin pärjää ihan loistavasti! Itsestä se lukumotivaatio on kiinni. Valmennuskurssi ei todellakaan takaa opiskelupaikkaa! Mutta mikäs siinä, jos itsellä / vanhemmila on rahaa ja sen haluaa valmennuskurssiin laittaa.
- miuu
osallistunut kirjoitti:
Kävin Eximian valtio-opin kurssin keväällä 2004. Oli ihan pätevä kurssi, mutta koe oli aika yllätys kaikille. Sisään en silloin päässyt. Kyseinen Eximian opettaja oli viime keväänä opettamassa Iltakoulun kurssin, joten aina ei voi siitä opettajasta tietää, ei ainakaan etukäteen! Eximia on melko kallis, ainakin kun Iltakouluun vertaa. 2005 kevään kv. politiikan eximian kurssilta kai pääsi sisään hurjat yksi opiskelija. On valmennuskurssit hyviä, mutta ilmankin pärjää ihan loistavasti! Itsestä se lukumotivaatio on kiinni. Valmennuskurssi ei todellakaan takaa opiskelupaikkaa! Mutta mikäs siinä, jos itsellä / vanhemmila on rahaa ja sen haluaa valmennuskurssiin laittaa.
Olen itsekin valtio-oppia(ja kv-politiikkaa) lukeneilta kuullut haukkuja eximian kursseista. Toruja on tullut sekä sellaisilta oppilailta, jotka ovat saaneet opiskelupaikan, että niiltä, jotka jäivät ilman. Omaa kokemusta ei eximian valmennuskursssta ole, joten kirjoitankin nyt vain kuulemani perusteella. Valitsee minkä valmennuskurssin tahansa, oma panos lukemiseen ratkaisee eniten. Toivottavasti rahat eivät mene hukkaan, valitset miten tahansa.
Itse päsin sisään ilman valmennuskurssia, joten voin sanoa, että oma työ riittää jos motivaatiota on. Luin n.200 tuntia, joka tarkoitti noin neljää tuntia päivässä reilun kahden kuukauden ajan. Kaikki oikeasti motivoituneet pystyvät varmasti samaan itsekin. Viikonloput saa tuolla aikataululla levätä :)
Onnea pyrkijöile!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915876
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262770Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252036Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48744