ELi joku ukko maksaa 170 000 euroa siitä että pääsee maksamaan 20 vuoden päästä yhtiövastiketta ja tämä ruletti rullaa...entäs jos joku ketjusta pistää pelin poikki eli ei maksa siitä kusenvärjäämästä osakekirjast enää mitään???
Ees niiden seinien rakennusmateriaali ei oo sun..
Mihin tämä yhtälö perustuu
3
496
Vastaukset
- verot
valtion maksettaviksi ja kaikkea hyvää kaikille kaikkialla. sehän on vain siitä kiinni, että yhdessä niin päätämme.
- The Rat
> ELi joku ukko maksaa 170 000 euroa siitä että pääsee maksamaan 20 vuoden päästä yhtiövastiketta
Todella oudolta kuulostaa. Jos viittaat asunnon ostoon, niin yhtiövastiketta "pääsee" maksamaan ihan heti kun asunto nimiin siirtyy. Ei tarvitse odotella.
Jos taas tarkoituksesi oli ottaa kantaa 20 vuoden lainoihin, niin harvapa aloittaa lainalyhennystä 170 000 eurolla.
> entäs jos joku ketjusta pistää pelin poikki eli ei maksa siitä
> kusenvärjäämästä osakekirjast enää mitään???
Ei haittaa, myydään jollekulle toiselle. Itse asiassa suomessa on lähes kuusi miljoonaa ihmistä jotka eivät tule ikinä maksamaan mitään minun asuntoni osakekirjasta, kusenvärjäämänä tai muuten.
> Ees niiden seinien rakennusmateriaali ei oo sun..
Ei, vaan taloyhtiön, josta omistan osuuden. Itse asiassa, omistan seinien rakennusmateriaalista aika tarkalleen samanmoisen osuuden kuin asuntoni kuluttaa... Outoa, eikö totta?
Miten se muuten mihinkään vaikuttaa? Onko sinulla varaa ostaa kokonainen kerrostalo? Vai ostatko omakotitalon? Siinä on sitten vähän korkeammat kustannukset helposti, mutta muuten toki ihan ok. - ratkaisu?
mäki maksan 100 000 euroa siitä että pääsen 20 vuoden päästä maksamaan pelkkää yhtiövastiketta. Olen silloin n.45 vuotias. Toki asunto välillä vaihtuu. Voin sitten 45 vuotiaana elää asumiskustannuksilla n. 200 egee/kk.. Ihan sama vaikka kukaan ei maksa enää siitä asunnosta niin paljoa, ei oo pakko myydä. Voi vaikka vaan asua halvalla. Ku oot vuokralla et koskaan nää niitä vuokrarahoja enään. Ostat asunnon niin osan niistä rahoista joskus ehkä näet.
Yhtälö:
Vuokra: -500e/kk * 20 * 12kk = -120 000 e
Laina 550e/kk *20 * 12 = 132 000 e
(asunnon hinta n. 100 000 e)
eli korkoja maksanu 32 000 egee.
100 000 jää itelle (riippuen asunnonarvosta tieten sillä hetkellä 60 000 - 70 000 e).
Eli suurinpiirtein nuin paljon rikkaampi oot sitten 20 vuoden päästä jos on oma ku se että oot vuokralla.
Ja nämä ovat vain n. arviota, korkojen nousua ym. en ole laskenu matkaan. Ja jos maksaa enemmän korkoja saa ne verovähennyksinä -> isompi nettopalkka kuussa =)
Ainakin näin olen asian ajatellut. Toki eriäviä mielipiteitä löytyy vaikka kuinka paljon.
Ja niiden seinien rakennusmateriaalista, jos ne ei oo sun niin ei sun niistä tartte huolehtiakkaan, ainakaan yksin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202730Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3462366Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262162Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o312101Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581748Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121282Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181279- 551130
- 661125
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?41085