Oletteko saaneet pelloilta kyttäämällä/kuvastamalla teeriä, jos olette niin aamulla vaiko illalla?
Pelloilta Teeriä.
10
9912
Vastaukset
on saatu.Kaikki olen saanut aamulla kuvastamalla.Teeret tulevat noin auringonnousun aikaan,lisäapuna voi käyttää teeripilliä.
- teertä
hyväksi havaittu myös säkkipilli
- jake
teertä kirjoitti:
hyväksi havaittu myös säkkipilli
eiköhän se parhaiten tuu ku vähä kuhauttelee?
- Ylen yllättämä eläman
jake kirjoitti:
eiköhän se parhaiten tuu ku vähä kuhauttelee?
Onhan se hienoa, kun teeri tulee ja hetken kiekertää, voimaa ja riemua elämän uhkuen.
Kertopaaka viela tarkemmin miten houkututtelun on tapahduttava, jotta onnistaa.
- 22 WMR
Pelkästään aamulla. Itse tykkään sumuisesta kelistä, hauskempi kierrellä peltojen reunamia ei tarvitse kytistellä paikallaan. Tosin kaave on houkuttimena pillin lisäksi.
- linnustaja-85
Kiitos vaan vastauksista.
- Pummi
Lyhyt tarina: Olin aamulla pellolla jänis passissa ja kuulin suhahteluja läheiseltä suolta.
koska en ollut nähnyt yhtään jänistä niin laitoin teeren kuvat peltoon(sillä minulla on aina mukana täytettävät kaaveet repussa.)aikani siinä suhauttelin ja kuinka ollakkaan 20 teeren parvi siihen pöllähti. kirosin koska minulla ei
ollut mukana kivääriä. lähdin hakemaan kivääriä puolen kilometrin pääsä olevaa kotiaja rukoilin mielessä ettei teeret lähtis. kotona otin äkkiä kiväärin ja muutaman panoksen. kun tulin takaisin pellolle niin siellä odotti uskomaton näky: pelto aivan mustanaan teeriä. laskin että niitä on tollaiset 60 lintua. katselin ja näin todella suuren teeren. aloin tähdätä sitä ja laukaisin.JYTYMM! tunsin rekyylin olkapäässä. näin kuinka kymmenet linnut lähti lentoon. sain haulikon käteeni ja laukaisin oikealla olevaa lintua ja se putosi rättinä kenttään. en ehtinyt ampua toista kertaa. menin katsomaan työni tuloksia. kävin ensin hakemassa haulikolla ampumani teeren. kun menin katsomaan kiväärillä ampumaani lintua hämmästys oli suuri: se oli korpimetso. lädin iki onnellisena pellolta. suolistin linnut kotona. vein korpimetso täyttämöön. täyttäjä onniteli linnusta ja koska se oli hänen ensimmäinen täytettävä korpimetso niin sain sen ilmaiseksi. vieläkin se on olohuoneessa 20 vuoden ajan. eli lyhyesti:olen saanut teeren pellolta noin klo 7.00- Anonyymi
k0rh0nen kirjoitti:
Suurinta ei saisi mielellään ampua, se kostautuu seuraavana vuonna.
Korpimetso on siitä vaan paha kun se tappaa muut ukkoteeret
- Anonyymi
k0rh0nen kirjoitti:
Suurinta ei saisi mielellään ampua, se kostautuu seuraavana vuonna.
tosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1187536- 535643
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa663150Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72683Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101628Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2051504Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931139Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271107Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2501101Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä31969