PGP-salaus ?

rgw

Löytyykö mistään PGP-salaus ohjelmaan Suomenkielellä käyttöohjeita??

Onnistuin asentamaan kotikoneelleni PGP 6.58ckt8 ohjelman ja lukon kuvake on kuvakkena koneellani.

Koska en hallitse "englis" niin pelkää että voisin saada koneeni solmuun jos pyrin aloittamaan ohjelman käytön ilman SF ohjeita..

T.rgw

PS.Googklen avulla en apua löytänyt"tarvitsisin helpot ja yksin kertaiset ohjeet?" Löytyykö mistään????

12

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Rgw

Kiitän ja jatkan opiskelua...(Tutustumista ko aiheeseeen)

Hyvää syksyn jatkoa..

T.rgw

• Linki.
        Rgw kirjoitti:

Kiitän ja jatkan opiskelua...(Tutustumista ko aiheeseeen)

Hyvää syksyn jatkoa..

T.rgw

Hyvää syksyn jatkoa..

Kiitos samoin.

• rgw

• alkup.vastaaja
        rgw kirjoitti:

Tuo Oulun yliopiston linkki sivu on erittäin hyvä lisä vinkki,siinä on hyvin perusteellinen ohje asennuksen ja muun käytön osalta ,kiittäen alkuperäinen kysyjä..

Kiva kun viitsitte vastailla,syksyn jatkoa...

Kiva juttu että linkeistä oli apua. En vaan heti muistanut tuota toista linkkiä mutta jälestämällä se sieltä löytyi.

Kiitti ja hyvää vointia.

• rgw

PGP ohjelma on asennettu ,lukon kuvake paikoillaan,avainparit luotu.

Haluaisin käyttää ohjelmaa Firefox.n omalla sähköposti ohjelman Thude...1.0.7 avulla?

Jotta käyttö onnistuisi siihen pitäisi ladata lisä komponentit http://enigmail.mozdev.org/ avulla??

Nyt on vain niin että sivu on portugaliksi ja mukana oleva SF versio ei ole yhteen sopiva sähköposti versioni kanssa??

Tosi gurut neuvoja kiitos....
      T.rgw

Palaan aiheeseen ensi viikolla,hyvää viikon vaihdetta....

• Linkki.

Mulla on sama versio käytössä kuin Sinullakin.

Mulla ei ole lisä komponettiä käytössä vaan salaan e-mailin tällä tavalla:

Kun on kirjoittanut viestin niin klikkaan lukon kuvaa, valikosta valitsen CURRENT WINDOW/ENCRYPT.

Avautuu ikkuna josta voidaan valita vastaanottajan julkinen avain. Jos vastaanottajan julk.avain on yläikkunassa niin se saadaan alaikkunaan kaksoisklikkaamalla.

Valitaan OK.

Nyt on sanoma salakirjoitettu ja se lähetetään normaalisti.

• rgw
        Linkki. kirjoitti:

Mulla on sama versio käytössä kuin Sinullakin.

Mulla ei ole lisä komponettiä käytössä vaan salaan e-mailin tällä tavalla:

Kun on kirjoittanut viestin niin klikkaan lukon kuvaa, valikosta valitsen CURRENT WINDOW/ENCRYPT.

Avautuu ikkuna josta voidaan valita vastaanottajan julkinen avain. Jos vastaanottajan julk.avain on yläikkunassa niin se saadaan alaikkunaan kaksoisklikkaamalla.

Valitaan OK.

Nyt on sanoma salakirjoitettu ja se lähetetään normaalisti.

Kiitokset, jatkan opiskelua ja kokeilua,ensimmäiset tiedostot on salattu kotikoneellani sekä myös purettu..

Ps.Tämä ei ole minulle mitenkään hirveän tärkeä mutta ihan opin vuoksi olen kysellyt eikä tietokokeeni ainakaan vielä ole jumissa.

t.rgw
        Jatkoja

• Linkki.
        rgw kirjoitti:

Kiitokset, jatkan opiskelua ja kokeilua,ensimmäiset tiedostot on salattu kotikoneellani sekä myös purettu..

Ps.Tämä ei ole minulle mitenkään hirveän tärkeä mutta ihan opin vuoksi olen kysellyt eikä tietokokeeni ainakaan vielä ole jumissa.

t.rgw
        Jatkoja

alat olla sinut pgp ohjelman kanssa. Sitä on hauskaa käyttää vaikkei mitään salattavaa olisikaan.

Kiitos vielä paremmat Sinulle.

• rgw
        Linkki. kirjoitti:

alat olla sinut pgp ohjelman kanssa. Sitä on hauskaa käyttää vaikkei mitään salattavaa olisikaan.

Kiitos vielä paremmat Sinulle.

Linkki tai joku muu??

Jos tunnet tai joku muu tuntee/tietää , millä ohjelmalla avataan GPG salaus ohjelma??

Imuroin sen jatko tutustumista varten koneelleni,
        Windows kysyi ohjelmaa millä avataan ko tiedosto ??

Ei onnistunut.

Vinkkejä kiitos... T.rgw

PS: Ohjelman imuroin www.gnupg.org/. sivulta

• rgw
        rgw kirjoitti:

Linkki tai joku muu??

Jos tunnet tai joku muu tuntee/tietää , millä ohjelmalla avataan GPG salaus ohjelma??

Imuroin sen jatko tutustumista varten koneelleni,
        Windows kysyi ohjelmaa millä avataan ko tiedosto ??

Ei onnistunut.

Vinkkejä kiitos... T.rgw

PS: Ohjelman imuroin www.gnupg.org/. sivulta

Voiko PGP salaus ohjelman poistaa koneeltaan ja asentaa se uudestaan myöhemmin.huomioiden seuraavat asiat.
        1. Kaikki ohjelmalla salatut tiedostot auki ja sen jälkeen ohjelman poisto sekä uudelleen asennus??
        2. Jatko: Oulun yliopiston tietoturvasivujen ohjeiden mukaisesti

3. kysymykseni syy on se että en onnistunut laittamaan koneelleni PGP disk.ää ,eikä vindows antanut luoda virtuali levyä koneelleni..

T. rgw

PS: koneeni ei vieläkään ole jumissa mitä silloin pelkäsin kun tätä hommaa aloin selvittämään..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      2973
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      2745
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2476
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1945
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1579
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      179
      1228
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe