Hei, haluaisin mennä ryijyn-teko-kurssille. Asun pääkaupunkiseudulla. Mistä löytyisi tällainen kurssi? Olen surffannut netissä loputtomiin ilman tulosta. Kiitos avusta!
Mistä
5
798
Vastaukset
- aiska
Kansalaisopiston kudontakurssilla ainakin minä teen ryijyä tällä hetkellä. Siellä on ainakin pätevä opettaja ja muutkin kutojat auttavat parhaansa mukaan.
- ap.
Hei Aiska, kiitti vinkistä, et kuitenkaan taida käydä kurssia pääkaupunkiseudulla? Olen yrittänyt etsiä kaikki mahdolliset paikat (Helsingissä oikeastaan ainoa kansalaisopisto on Setlementti, siellä ei opeteta mitään käsitöitä). Vai enkö vain osaa etsiä..?
- kovin hyvin
ap. kirjoitti:
Hei Aiska, kiitti vinkistä, et kuitenkaan taida käydä kurssia pääkaupunkiseudulla? Olen yrittänyt etsiä kaikki mahdolliset paikat (Helsingissä oikeastaan ainoa kansalaisopisto on Setlementti, siellä ei opeteta mitään käsitöitä). Vai enkö vain osaa etsiä..?
Kirjastoista saat pari senttiä paksun Työnväenopistojen oppaan, joissa on käsitöitä paljonkin. Muitakin vastaavia kurssipaikkoja on. En kyllä ole tsekannut , onko ryijykurssia juuri tällä kaudella. Entäs Helskyn (ja Vantaan)käsityökeskukset? Ryijyä voi kutoa muuhunkin tarkoitukseen kuin juuri ryijyn kutomiseen rakennetussa loimessa. Tulee kyllä kalliiksi maksaa päivävuokraa puista, kun se on niin hidas tekniikka. Entäs oma kudontakehys tai ompelemalla tehty ryijy? Onnistuu ilman kurssiakin.
- ap.
kovin hyvin kirjoitti:
Kirjastoista saat pari senttiä paksun Työnväenopistojen oppaan, joissa on käsitöitä paljonkin. Muitakin vastaavia kurssipaikkoja on. En kyllä ole tsekannut , onko ryijykurssia juuri tällä kaudella. Entäs Helskyn (ja Vantaan)käsityökeskukset? Ryijyä voi kutoa muuhunkin tarkoitukseen kuin juuri ryijyn kutomiseen rakennetussa loimessa. Tulee kyllä kalliiksi maksaa päivävuokraa puista, kun se on niin hidas tekniikka. Entäs oma kudontakehys tai ompelemalla tehty ryijy? Onnistuu ilman kurssiakin.
Työväenopisto on toki tuttu, olen kahlannut sen tarjoamat kurssit moneen kertaan läpi - ei mitään ryijyn tekemiseen sopivaa. Mutta käsityökeskuksia en ole vielä kolunnut läpi, kiitos vinkistä. Haluan nimenomaan kurssille, että tulee tehtyä, yhden ryijyn teon aloitin kotona mutta se jäi kesken. Ehkä kurssi motivoisi hiukan paremmin. :)
- ryijy
ap. kirjoitti:
Työväenopisto on toki tuttu, olen kahlannut sen tarjoamat kurssit moneen kertaan läpi - ei mitään ryijyn tekemiseen sopivaa. Mutta käsityökeskuksia en ole vielä kolunnut läpi, kiitos vinkistä. Haluan nimenomaan kurssille, että tulee tehtyä, yhden ryijyn teon aloitin kotona mutta se jäi kesken. Ehkä kurssi motivoisi hiukan paremmin. :)
Jos tekisit ryijykoukulla.Et tarvitse kurssia,sillä tekniikka on hyvin yksinkertainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865269
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784704Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv862933Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232494Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska241901- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851318