Lainakoira?

*Juppijei*

Oltaisi koiraa ottamassa, kävin allergia testeillä, kissalle olin allerginen, mutten koirille. Lääkäri kuitenkin sanoi että, jos on jollekin eläimelle alerginen on yleensä kaikille. Mieleeni tuli se että "lainaisimme" jostakin koiran vaikkapa pariksi viikoksi, joten näkisimme tuleeko siitä allergiaa. Kysymys on nyt se että mistä lainaisi ja jos ei mistään saa niin voisiko ottaa sen riskin että ottaisi oman koiran ja katsoisi että tuleeko siitä allergiaa. Jos siitä tulisi allergiaa, sen voisi sijoittaa vaikka vanhemmilleni. Auttakaa, olkaa kilttejä!

5

645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näissä allergia asioissa, mutta itse olen kissalle ja linnulle ollut allerginen niin kauan kuin muistan. Omien koirien kanssa ei ole ollut ongelmia vuosikausiin. Siitepöly allergia myös silloin jo havaittiin.

Mutta nyt tänä kesänä on allergiani huimasti lisääntyneet. Ensin pikkuhiljaa tuli ns. tuoksu allergia, sitten jouduin vaihtamaan shampoon ja hoitoaineen sekä pesunesteen tuoksuttomiin. Samoin on nyt hakusessa kosmetiikka , kosteusvoiteet jne.
      Leikko kukat on nyt sitten se vihoviimeinen juttu.

Neuvoisin sinua harkitsemaan todella tarkkaan lähtemistä tähän rumbaan. Minulla on toki näitä koiria ollut niin kauan ja koululaisena tuli ensimmäinen, mutta kuitenkin allergiani on laajentunut pikkuhiljaa vääjäämättömästi eteenpäin.

Mieti ensin rotu jonka haluaisit. Kun se on selvillä, otat yhteyttä keyseisen rodun kasvattajiin ja kerrot reilusti mistä on kyse. Uskoisin sinun saavan hoitokoiran hetkeksi heiltä.

• tintti

halutun rodun kasvattajalta saat varmaan koiran lainaksi/kokeiltavaksi.Kokeile sellaista rotua joka ei aiheuta allergia oireita niin helposti esim.Bouvier

• hatamm

jos et kerran ole sille allerginen. Eri asia on sitten tuleeko se allergisuus joskus myöhemmin ja se sinun on syytä huomioida. Tiedän useita tapauksia, jossa ihminen vasta joutuessaan jokapäiväiseen kontaktiin koiran kanssa, on altistunut.

• aina kokeilla

Jos on mahdollista tosiaan antaa koira vanhemmille jos allergia oireita ilmanee, ei taida olla suuriakaan esteitä koiran ottamiselle. Jos aitten kuitenkin tulet allergiseksi koiralle, miten käy vanhempien luona vierailujen?

Pennun jos otat, kannattaa se totuttaa varalta heti pienestä asti olemaan myöskin vanhempiesi luona. Helpompi opettaa pennulle kuin aikuiselle...

• Minä olen allerginen hevosille ja kissoille....mutta en koirille,joita on neljä kappaletta. Työni vuoksi on hankalaa tuo eläinallergia,mutta antihistamiinien avulla selviän mainiosti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1183
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      989
    Aihe