miten pääsis parhaiten paikallisten käyttämiin marketeihin tms. josta voisi ostaa muutakin kuin sitä iänikuista krääsää, jota esim. Amerikaksessa myydään joka toisessa kojussa...
Olis kiva löytää esim. joku ostari ulkopuolelta ko. kaupungin..
olisi kiva saada myös ohjeet miten mennä. Olisiko parasta mennä linkillä (olen kulkenut niillä Teneriffalla aikaisemmin aina pääkaupunkia myöten...) vaik kannattaisko mennä taksilla?
nyt olis tarkoitus saada ostettua joululahjoja lapsille samalla reissulla kun menen sinne (joulukuun alussa) sekä itselle myös jotain kivaa vaatetta.
Amerikas ja ostosten tekeminen
3
1012
Vastaukset
- El Corte Ingles
Tiedätkö Carrefourin pääkaupungin Santa Cruzin ulkopuolella hieman. Se on yksi suuri tavaratalo-ketju espanjassa, tosin ranskalainen alunperin. Mutta siellä on kaikkea, itse ostin cappuchino-kahvinkeittimen. Carrefour vastaa City-markettia/Anttilaa, valtava ostospaikka. Itse mentiin linja-autolla Americaksesta SantaCruziin, oltiin varmaankin päivä Santa Cruzissa, sieltä otettiin linja-auto takasinpäin n. 15 min Carrefourin ostoskeskukseen ja takaisin Santa Cruziin tultiin sitten jo taksilla, maksoi naurettavan vähän. Taksi ainakin lyhyemmille matkoille ihan hyvä. Joulun aikaan Espanjassa on myynnissä niitä kaiken näköisiä hurjan isoja joulumakeisia. Ne on tehty kanelista, jauhosta, inkivääristä jne. ja ovat kiiltävissä kuorissaa. Lapset voisivat olla innoissaan, jos saisivat niitä tuliaisiksi. Ovat niin erilailaisia kuin mitä Suomessa näkee. Lisäksi yksi suosittu makeinen joulun aikaan on Turron, suklaan eri sekoituksilla. Suklaa on hieman erimakuista kuin mitä ollaan Suomessa totuttu, mutta mielenkiinoista testausta silti. Itse tuon aina turronia myös. Joulumakeisista Cortadillot ovat neliön muotoisia, valkoisessa paperissa, aprikoosi-hillo sisällä ja hyvää. Ei säily yli päivämäärän, joten huom.huom. Mantecaot on pyöreitä muodostaan, vaalean ruskea väti läpinäkyvan muovin sisällä. Todella hyviä! Suosittelen! Kaneliherkku, joka murenee helposti. Säilyy pitkään.
El Corte Ingles sijaitsee Santa Cruzissa. Kun saavuimme linja-autolla keskustaan, niin kävelymatkan päässä. Kun otat kartan Santa Cruzin kaupungista, niin siihen kaupungin karttaan on merkitty aina El COrte Inglesit. Kallis kauppa, vastaa Stockmannia, mutta joulun aikaan on tarjouksia, voi löytää löytöjä. Sieltä löydät kaiken ja on myyjiä, jotka puhuvat engl., jos et osaa espanjaa.
Elektroniikkaan keskittynyt ketju on Kanarian saarilla Maya. Aiallinen, sieltä löytyy kaikki elektroniikka, myyvät Euroopassa tunnettuja tuotteita ja ostamasi laitteen vakuutus voimassa sen voimassa olo ajan kaikkialla EU:ssa. Säilytä kuitti. Maya-ketju toimii vain Kanarialla ei mantereella. Maya on ainakin Santa Cruz:issa ihan keskustassa: sataman edessä olevan keskusaukion (liikenneympyrän) tuntumassa. Selkä merelle päin, niin vähän vasemman suuntaan aukion yli..
Lisäksi oli toinen elektroniikka-ketju, joka mainittiin täällä chatissa joskus. Opas oli sen tiennyt, mutta itse en tunne. Me ostettiin Mayalta digi-kamera, hyvä sellainen.
Käytiin muuten 2 kertaa ostos reissuilla Santa Cruzissa! Toimii hyvin, välimatkan ei ole pitkiä, mutta mainitsitkin jo että tunnet saaren..hyvää ostos matkaa! :)- PEJ
Se toinen liikeketju on Visanta. Liike löytyy Playa del Americasistakin. Olen ainakin itse tyytyväinen hankintoihini.
- Tammikuun alet
PEJ kirjoitti:
Se toinen liikeketju on Visanta. Liike löytyy Playa del Americasistakin. Olen ainakin itse tyytyväinen hankintoihini.
Jostain viestistä olin lukevinani kerran,että Teneriffalla olisi tammikuun alussa ale-myynti,esim. nuorisovaatteita saisi melko edullisesti. Pitääkö tämä paikkansa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057