Mitä teen...

MerryMary

...kun kaveri jätti koiransa (2 sekarotuista, 14- ja 10-vuotiaat) mulle hoitoon vähäks aikaa kun teki muuttoa ja nyt ne olleet mulla yli vuoden eikä hän hae niitä pois? Ei vastaa enää puheluihin, ei viesteihin. Rakastan niitä koiria hirveesti mutta en pysty enää pitään niitä täällä. Mitä teen vai voinko tehdä mitään kun ne ei oikeasti mun?

6

694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PoliceGirl82

Jos on totaalisen mahdotonta saada "kaverin" yhteytta, niin tee ainakin ilmoitus elainsuojeluvalvojalle ja kysy hanelta, mita sinun mahdollisesti tulisi tehda.

Jos olet koiriin kovin kiintynyt etka niita voi pitaa, niin oisit myos itse yrittaa loytaa niile sopivia koteja. Nain ainakin saat itsellesi rauhan, etta tiedat minne koirat paatyvat.

• käy jos noin vanhana pitää vielä uutta kotia etsiä,mutta ymmärrän kyllä tilanteesi,itse samaan joutunut.tee kuten edellä neuvottiin mutta jos etsit uusia koteja ole tarkka,vanhukset ei saa enää joutua kiertoon.itse ottaisin yhteyttä myös poliisiin ja he voisivat aluksi etsiä piileksivän "kaverisi"

• Pleura
        davalyan kirjoitti:

käy jos noin vanhana pitää vielä uutta kotia etsiä,mutta ymmärrän kyllä tilanteesi,itse samaan joutunut.tee kuten edellä neuvottiin mutta jos etsit uusia koteja ole tarkka,vanhukset ei saa enää joutua kiertoon.itse ottaisin yhteyttä myös poliisiin ja he voisivat aluksi etsiä piileksivän "kaverisi"

saa kysyä, niin minkä takia et niitä voi pitää? jos vuoden ne jo on olleet...
        onnea etsintään,kuitenkin;)!

• MerryMary
        Pleura kirjoitti:

saa kysyä, niin minkä takia et niitä voi pitää? jos vuoden ne jo on olleet...
        onnea etsintään,kuitenkin;)!

...muuttuu täälläkin, sanottakoon nyt vain sen verran...kaikki edellämainitut hyviä ehdotuksia...paras tietty olisi jos tämä kyseinen kaveri ottaisi itse taas vastuun niistä. Poliisia en tahtoisi tähän asiaan sekoittaa, mutta eläinsuojeluun kai kohta pakko ottaa yhteyttä. Uuden ja hyvän kodin etsiminenkin varmasti hyvä ehdotus vaikkei tunnukkaan kivalta vieraille niitä antaa.
        Ja kuka ottaisi niin vanhat koirat vielä? Varsinkin kun toisella vaivaa korvissa ollut.
        No, kai tämä jotenkin selviää, toivottavasti....kiitos teille kaikille neuvoista.

• MerryMary kirjoitti:

...muuttuu täälläkin, sanottakoon nyt vain sen verran...kaikki edellämainitut hyviä ehdotuksia...paras tietty olisi jos tämä kyseinen kaveri ottaisi itse taas vastuun niistä. Poliisia en tahtoisi tähän asiaan sekoittaa, mutta eläinsuojeluun kai kohta pakko ottaa yhteyttä. Uuden ja hyvän kodin etsiminenkin varmasti hyvä ehdotus vaikkei tunnukkaan kivalta vieraille niitä antaa.
        Ja kuka ottaisi niin vanhat koirat vielä? Varsinkin kun toisella vaivaa korvissa ollut.
        No, kai tämä jotenkin selviää, toivottavasti....kiitos teille kaikille neuvoista.

ehdotin siksi,että vastuu koirista kuuluu mielestäni omistajalle.liian usein käy noin,ei ollenkaan ensimmäinen kerta kun kuulen ja joskus jos on koiran omistajan joku onnekas kiinni saanut ja kysynyt että koskas haet niin on vastattu että lopeta vaikka mun puolesta,en voi ottaa takaisin.on helppoa sysätä vastuu toisille,ja usein vielä niin että eikun sitten uutta koiraa ottamaan kun on vanhat saatu tungettua jonkun hoiviin.

• MerryMary
        davalyan kirjoitti:

ehdotin siksi,että vastuu koirista kuuluu mielestäni omistajalle.liian usein käy noin,ei ollenkaan ensimmäinen kerta kun kuulen ja joskus jos on koiran omistajan joku onnekas kiinni saanut ja kysynyt että koskas haet niin on vastattu että lopeta vaikka mun puolesta,en voi ottaa takaisin.on helppoa sysätä vastuu toisille,ja usein vielä niin että eikun sitten uutta koiraa ottamaan kun on vanhat saatu tungettua jonkun hoiviin.

...no jotain pakko kohta tehdä...ajattelin että hän sen verran välittäisi koiristaan, mutta kun ei niin ei...Opinpa etten samanlaista palvelusta tee enää kenellekään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      111
      7686
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      121
      5327
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      121
      3554
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      3547
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2584
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1886
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      357
      1544
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      97
      1530
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      69
      1381
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1366
    Aihe