Tarja Turunen jättää Nightwishin

(nallukka)

Tarja Turunen on päätetty päästä pois Nightwish -yhtyeestä, bändin poikien toimesta.

Avoin kirje on luettavissa täällä:

http://www.iltalehti.fi/2005/10/23/200510233643868_vi.shtml

Tässä kohta, joka sinetöi päätöksen Tarjan poistumisesta yhtyeestä. Kirje on kirjoitettu Tuomaksen toimesta:

"Minä en pysty enää yksinkertaisesti tekemään biisejä laulettavaksesi.

Olet itsekin sanonut olevasi Nightwishissa vain vierailija. Nyt tuo vierailu päättyy, ja me jatkamme Nightwishia uudella naisvokalistilla. Tämä on varmasti yhtä suuri helpotus sinulle kuin meillekin. Olemme kaikki nielleet pahaa oloa ihan tarpeeksi."

No faktahan kuitenkin on, että Nightwish ei tule saavuttamaan(/ylläpitämään) missään tapauksessa maailmanmenestystä, jos Tarja ei ole mukana.

Jos Nightwish ei halua olla tekemisissä busineksen, rahan ja ulkomusiikillisten tekijöiden kanssa, kuten avoimesta kirjeestä käy ilmi, eivät sitten ole: Eivätkä saa maailmanlaajuista mainetta ja kunniaa - Näillä seikoillahan ei bändin pojille nähtävästi ole mitään merkitystä.

Tarjalle sen sijaan voi lähto Nightwishistä olen kultainen lippu musiikkimaailman huipulle...

Sitä en kiellä, etteikö Tarja mahdollisesti olisi muuttunut vuosien saatossa(pahempaan suuntaan?), ja toivonkin että kaikesta huolimatta hän muistaisi arvostaa kaikkea sitä mitä hän on saanut ja tulee saamaan.

Minusta tämä asia voi olla vain hyväksi kaikille osapuolille!

76

41533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsgsdg

Tarja on nolla ilman Nightwishiä! Ehkäpä hän pystyy ratsastamaan Nightwishin maineella jonkin aikaa, mutta se loppuu sangen pian. Maailma on pullollaan Tarjaa PALJON parempia laulajia. Kunhan kusi joskus häipyy Tarjan päästä, hän tajuaa sen itsekin.

Pikkukylän junttityttelille nousi kusi päähän ja tässä on tulos!

• kyllä

niin

väärässä

syystä

tai

toisesta

et

halua

myöntää

Tarjan

mahdollisuuksia

jotka

ovat

loistavat

ja

samaa

mieltä

ovat

kaikki

musiikkialan

ammattilaiset

nyt

vain

tärkeää

että

tarja

hoitaa

homman

kotiin

• GeiGu

Tarja on just noita tusinatähtiä, jotka eivät itse tee mitään biisien eteen. Kyllä Nightwishin menestys on aika lailla Tuomaksen hienojen biisien tuotosta. Varmasti löytävät bändiin upean laulajan, joka on Tarjan veroinen tai jopa parempi. Kuka nyt ei haluaisi Nightwishiin tulkitsemaan Tuomaksen tekstejä?

• dsgsdg
        kyllä kirjoitti:

niin

väärässä

syystä

tai

toisesta

et

halua

myöntää

Tarjan

mahdollisuuksia

jotka

ovat

loistavat

ja

samaa

mieltä

ovat

kaikki

musiikkialan

ammattilaiset

nyt

vain

tärkeää

että

tarja

hoitaa

homman

kotiin

On se nähty lukemattomia kertoja aikaisemminkin, miten suosion myötä aletaan kuvitella liikoja itsestään ja alas on tulut ryminällä! Niin on käynyt Tarjaa paljon suuremmillekin staroille. Tarja on pikkukylän juntti, jolle on noussut kusi päähän. Piste.

• dsgsdg
        GeiGu kirjoitti:

Tarja on just noita tusinatähtiä, jotka eivät itse tee mitään biisien eteen. Kyllä Nightwishin menestys on aika lailla Tuomaksen hienojen biisien tuotosta. Varmasti löytävät bändiin upean laulajan, joka on Tarjan veroinen tai jopa parempi. Kuka nyt ei haluaisi Nightwishiin tulkitsemaan Tuomaksen tekstejä?

Nightwish ei ole Tarja vaan Tuomas. Ilman Nightwishiä Tarjaa ei olisi. Sen sijaan Tarja olisi voitu korvata kenellä tahansa klassista laulua harrastavalla naisella.

• NW mennyttä

Kyllä se vaan valitettavasti Turunen nosti NW:n kartalle...se sitten siitä bändistä, damn.

• tule mitään

Kyllä kuulkaa on niin et nigtwish ei oo mitään ilman tarjaa...Olin perjantaina konsertissa ja ihmiset huusi tarjaa kun se lähti lavalt...Ei kukaan muu saanu semmost reaktioo aikaseks. Ja se kestää aikansa ennenku ihmiset tottuu uuteen laulajaan. Itse kuitenkin olin fani, upean laulajan äänen ja upeiden biisien ansiosta, joten ilman toista bändi ei ole mitään. Uskon tarjan pystyvän valloittamaan maailman sooloilemallakin... ei karisma ja taito katoa bändin myötä!!!!

• Sitä saa mitä tilaa
        NW mennyttä kirjoitti:

Kyllä se vaan valitettavasti Turunen nosti NW:n kartalle...se sitten siitä bändistä, damn.

Tuomas perusti nightwishin ja ilma tuomasta tarjakaan ei olisi noussut näin pinnalle, lisäksi tuomas säveltää ja sanoittaa kappaleet joten toi on täyttä hevonpaskaa.

• dsgsdg kirjoitti:

On se nähty lukemattomia kertoja aikaisemminkin, miten suosion myötä aletaan kuvitella liikoja itsestään ja alas on tulut ryminällä! Niin on käynyt Tarjaa paljon suuremmillekin staroille. Tarja on pikkukylän juntti, jolle on noussut kusi päähän. Piste.

"On se nähty lukemattomia kertoja aikaisemminkin, miten suosion myötä aletaan kuvitella liikoja itsestään ja alas on tulut ryminällä!"

Niin on nähty. Sama voi tapahtua myös Nightwishin pojille...

• XYo
        j.ellroy kirjoitti:

"On se nähty lukemattomia kertoja aikaisemminkin, miten suosion myötä aletaan kuvitella liikoja itsestään ja alas on tulut ryminällä!"

Niin on nähty. Sama voi tapahtua myös Nightwishin pojille...

Tuskinpa pojille käy niin. Uusi ja parempi laulaja kehiin vaan ja etiäpäin. Eihän Tarja ollut kuin keskinkertainen laulaja eikä englanninkielikään oikein taipunut suussa.

• XYo
        tule mitään kirjoitti:

Kyllä kuulkaa on niin et nigtwish ei oo mitään ilman tarjaa...Olin perjantaina konsertissa ja ihmiset huusi tarjaa kun se lähti lavalt...Ei kukaan muu saanu semmost reaktioo aikaseks. Ja se kestää aikansa ennenku ihmiset tottuu uuteen laulajaan. Itse kuitenkin olin fani, upean laulajan äänen ja upeiden biisien ansiosta, joten ilman toista bändi ei ole mitään. Uskon tarjan pystyvän valloittamaan maailman sooloilemallakin... ei karisma ja taito katoa bändin myötä!!!!

Ikävä kyllä Tarja on vain keskinkertainen laulaja joka ei osaa kovin hyvin laulaa edes englanniksi. Ja Tarja ei ole koskaan säveltänyt itse Nightwishille mitään, ei edes laulumelodioita, ne on tehnyt Tuomas. Kyllähän NW:n levymyynti varmaan notkahtaa alaspäin laulajan vaihdoksen myötä, mutta nytpä pojilla on varaa hommata vielä parempi laulaja joka klaaraa sen englanninkin.

• "Huonolla äänellä"
        XYo kirjoitti:

Ikävä kyllä Tarja on vain keskinkertainen laulaja joka ei osaa kovin hyvin laulaa edes englanniksi. Ja Tarja ei ole koskaan säveltänyt itse Nightwishille mitään, ei edes laulumelodioita, ne on tehnyt Tuomas. Kyllähän NW:n levymyynti varmaan notkahtaa alaspäin laulajan vaihdoksen myötä, mutta nytpä pojilla on varaa hommata vielä parempi laulaja joka klaaraa sen englanninkin.

Eiköhän noi levyt osteta artistin perusteella. Jos ole itse koskaan esiintynyt, tiedät mitkä paineet laulajalle luodaan. Hänen pitää osata tulkita tekijän laulut. Jokainenhan sitä itse saa päättää, mitä kuuntelee. Kyllä mullekin bändi merkitsee. Ja hyvää musiikkia Holopainen tekee. Tapa julkaista ero oli törkeä. Mistä tiedätte ettei Tarja halunnut itse lähteä?

• tarja turunen

sulle nigthwish fani oo hiijaa homo nigthwissin tarja turusta parempaa laulaijaa ei olekkaan ja tarja turunen on todeella kaunis ps:hyviä uutisia tarija aikoo jatkaa ooppera heviä:)!!! mutta ei nigthwississä.

• somebody

Nightwish oli lempibändini, ja käydessäni nettisivuilla aamulla luin sen kirjeen. Aloin itkeä.

• Tessa80

Joo,mie oon kyllä ihan samaa mieltä Tarjasta.Entisenä luokkakamuna ihmettelen muutenkin hänen käytöstään.Kulkee nokka pystyssä ja tuhahtelee kun häntä tervehtii!!!!!

• 1980
        Tessa80 kirjoitti:

Joo,mie oon kyllä ihan samaa mieltä Tarjasta.Entisenä luokkakamuna ihmettelen muutenkin hänen käytöstään.Kulkee nokka pystyssä ja tuhahtelee kun häntä tervehtii!!!!!

Jos olet syntynyt -80, niin miten voit olla ollut samalla luokalla 1977 syntyneen Tarjan kanssa?

• S.J.
        1980 kirjoitti:

Jos olet syntynyt -80, niin miten voit olla ollut samalla luokalla 1977 syntyneen Tarjan kanssa?

esimerkiksi sillai, että Tessa on mennyt 6-vuotiaana kouluun ja Tarja on jäänyt 2 kertaa luokalleen...

• ei jätä

bändiä,vaan bändi jättää tarjan. Ymmärrätkö,se saa potkut,loparit,fudut. Heitetään siis pihalle. Ja en kyllä ihmettele yhtään,semmonen elvistelijä. NO,SITÄ SAA,MITÄ TILAA. ONNEKSI ON NIINPALJON ITSEÄÄN KUNNIOITTAVA BÄNDI,ETTEI ALISTU TOMMOSEEN DIIVAILUUN. ONHAN NOITA LAULAJIA,PALJON PAREMPIA JA VARMASTI JOKU HUONOMPIKIN. HYVÄÄ JATKOA NIGHTWISHILLE!!!!!!!!!!!!!!

• Augur

Onhan tämä sääli,minä ainakin pidin Tarjan laulusta.Mutta onneksi bändin kantava voima Tuomas on vielä tallella.Kyllä pojat toisen naisvokalistin löytävät.Toivottavasti.

Tässä muuten meille nuoremmille oma Yoko-ilmiö,tällä kertaa Argentiinalaisena miehenä.

• tarja on
      • Pekka

Eikö useimmat muusikot ole? Jos Turunen haluaa tehdä työtä myös omalla nimellään, niin pakkohan promotyötäkin on tehdä omalla nimellä.

• Fanilainen

Odotan innolla Martin Kesicin ja Tarjan levyä sekä Joululevyä. Sivuilla ei mainita millään tavoin Holopaisen yhtyettä, eli arvauksen varaan jää onko kaikki ollut jo etukäteen suunniteltua. Sen on jo aistinut pitkään heitä katsellessaan. Ihanaa että saa kuunnella edelleen Tarjan ääntä.

• Tolemak

• Elämänkoulu
        Fanilainen kirjoitti:

Odotan innolla Martin Kesicin ja Tarjan levyä sekä Joululevyä. Sivuilla ei mainita millään tavoin Holopaisen yhtyettä, eli arvauksen varaan jää onko kaikki ollut jo etukäteen suunniteltua. Sen on jo aistinut pitkään heitä katsellessaan. Ihanaa että saa kuunnella edelleen Tarjan ääntä.

On elämä jalo vaan ihmisellä ahneuden palo.
        Kun kaiken saa, niin onnenko saa ?
        Ja kun onnen saa, niin myöskö tuskan saa ?
        Kun ei ahnehdi, ei tunne tuskaa vaan osaa arvostaa myös onnea, jota niin harvoin osakseen
        saa ? Copyright by TM. A Little Nightwhisper ?

• Pekka

Aika häijy temppu kirjoittaa tuommoiset asiat kaikelle maailmalle avoimeen kirjeeseen. Toisaalta ymmärrän kyllä bändiä: jos tuota kirjettä ei olisi julkaistu, niin saisivat olla lopun ikäänsä selittelemässä faneille, että miksi näin. Melkoinen ennaltaehkäisevä isku tuo oli, nythän Turusesta tehtiin tarinan ehdoton konna, joten tuskinpa fanit hänen näkökulmaansa asioihin enää noteeraavat.

Kyllä Turunen varmaan silti kutsutaan piakkoin johonkin ylen maailmaa parantavaan keskusteluohjelmaan kertomaan "oman puolensa traagisesta tarinasta" koko kansalle. Kyllähän tämmöinen draama pitää hyödyntää täysillä.

Musta asia ei kuitenkaan ole niin kovin iso tai maailmaa järisyttävä. Ei ole eka tai vika kerta, kun jonkin bändin sisäisiä erimielisyyksiä ja likapyykkiä on pesty julkisuudessa. Ikävää asianosaisten kannalta, mutta muuten lähinnä huvittavaa, kun pitää riidellä julkisesti.

• Mie vaan

Minä taas luulen, että ukkeleille tuli kiire jättää Tarja, ennenkuin hän jättää heidät. Tarjan sivujen mukaan hänellä on muita projekteja menossa. Kyllä lauluja ja lauluntekijöitä löytyy Suomesta, mutta ei hyviä kansainvälisesti suosittuja laulajia. Raukkismaista puukottaa selkään, kun toinen ei pääse puolustamaan.Aivan joidenkin miesten tyylistä. Kunniallisempaa on puhua asiat ja ilmoittaa yhteinen päätös. Olemme kuulleet vain yhden näkökannan, bändin. Odotellaan mitä tuleman pitää.

• ~Pai
        Mie vaan kirjoitti:

Minä taas luulen, että ukkeleille tuli kiire jättää Tarja, ennenkuin hän jättää heidät. Tarjan sivujen mukaan hänellä on muita projekteja menossa. Kyllä lauluja ja lauluntekijöitä löytyy Suomesta, mutta ei hyviä kansainvälisesti suosittuja laulajia. Raukkismaista puukottaa selkään, kun toinen ei pääse puolustamaan.Aivan joidenkin miesten tyylistä. Kunniallisempaa on puhua asiat ja ilmoittaa yhteinen päätös. Olemme kuulleet vain yhden näkökannan, bändin. Odotellaan mitä tuleman pitää.

Toisaalta mielenkiinnolla odotan että mikä on Tarjan vastine...

• Janse
        Mie vaan kirjoitti:

On kuitenkin mukava nähdä, että ystävät pitävät toisen ystävän jalat maassa silloin kun ei itse siihen pysty. Toisaalta tällä tavalla tehdään niitä entisiä ystäviä.

• korvaamaton, piste

!Kukaan ei meistä tiedä mitä taustalla on tapahtunut, joten on aivan turha arvostella ketään.

• quick replacement
      • nyt...

tulisi vielä kovemmat riidat Nightwishille! :D :D

• Eva Braün

... koska Nightwish aina ollut hyvä bändi. Tästä näkee hyvin, miten raha turmelee. Metallicallekin kävi raha tärkeämmmäksi ja ovat nykyään nössöjäkin. Karua myöntää, että Tarja tuskin pärjää soolo-artistina. Tai sitten pärjää, eri asia onkin, miten kauan. Nämä asiat ovat tapahtuneet mmonta kertaa aikaisemminkin jossakin toisessa bändissä.

• Archie

Bändin "maailmanvalloitus" on vielä alkutekijöissään,joten mikä tahansa on edelleen mahdollista nätin ja hyvän uuden laulajan kanssa.
        Laulajiahan maailmassa riittää,mutta hyviä biisintekijöitä paljon vähemmän,joten ei tuo tulevaisuus hassummalta näytä.Surullistahan tämä silti on.

• oopperamaailmassa

mikään suuri lahjakkuus, kuulemma keskitasoinen.

• Fanilainen
        oopperamaailmassa kirjoitti:

mikään suuri lahjakkuus, kuulemma keskitasoinen.

Aivan varmasti on. Häntähän oli kaavailtu ensi kesänä Savonlinnaan. Ei sinne pelkällä piipityksellä pääse. Varmasti tulisi muualtakin maailmasta ihailijoita. Jos rakastaa musiikkia, ei ooppera mielestäni sen hienompaa ole. Ääni ja karismaattisuus siinäkin on tärkeintä. Sanokaa yksikin yhtä hyvä suomalainen naissolisti, joka on laaja-alaisesti näin loistava.

• on monipuolisempi,
        Fanilainen kirjoitti:

Aivan varmasti on. Häntähän oli kaavailtu ensi kesänä Savonlinnaan. Ei sinne pelkällä piipityksellä pääse. Varmasti tulisi muualtakin maailmasta ihailijoita. Jos rakastaa musiikkia, ei ooppera mielestäni sen hienompaa ole. Ääni ja karismaattisuus siinäkin on tärkeintä. Sanokaa yksikin yhtä hyvä suomalainen naissolisti, joka on laaja-alaisesti näin loistava.

lahjakkaampi ja karismaattisempi.

• Fanilainen
        on monipuolisempi, kirjoitti:

Cd:t ovat tarkoituksella vierekkäin hyllyssä. Toivon Tarjalta muutakin kuin heavy-musiikkia. Ostan heti kun ilmestyy. Karitasta pidän myös hänen karismansa, äänensä ja monipuolisuutensa vuoksi.

• Matti

• on monipuolisempi, kirjoitti:

Kuten jo toisessakin ketjussa totesin, oopperamaailmassa harvat tähdet ovat nuoria. Karita Mattilankin ura on ollut suurimmillaan kun hän on keski-ikäinen. Tarja Turusella on siis reilusti aikaa kehittyä.

• Arvostelija
        on monipuolisempi, kirjoitti:

Älkää viitsikö edes mainita Karita Mattilaa ja Tarja Turusta yhdessä. Ensinmainittu on pro ja jälkimmäinen on Mattilaan verrattuna harrastelija. Sitten kun olette kuunnellut oopperaa ja klassista laulua tarpeeksi ja omaatte tarpeeksi kouliintuneen korvan huomaatte itsekin tämän saman asian. Turha tätä on varmaan selvittää Tarjafaneille jotka luulevat Turusen olevan jotenkin erityisen lahjakas.

• Fanilainen
        Arvostelija kirjoitti:

Älkää viitsikö edes mainita Karita Mattilaa ja Tarja Turusta yhdessä. Ensinmainittu on pro ja jälkimmäinen on Mattilaan verrattuna harrastelija. Sitten kun olette kuunnellut oopperaa ja klassista laulua tarpeeksi ja omaatte tarpeeksi kouliintuneen korvan huomaatte itsekin tämän saman asian. Turha tätä on varmaan selvittää Tarjafaneille jotka luulevat Turusen olevan jotenkin erityisen lahjakas.

Miten määrittelet kunnon musiikin? Ei tässä ole kysymys erityislahjakkuudesta. Tarja T. ei ole itsekkään haluamassa oopperauralle, vaan lied-lauluja esittämään. En pidä kaikista Mattilan lauluistakaan. Tietysti levy ei ole sama kuin live-esitys. Luotan omiin korviini enemmän kuin koulittuihin korviin.

• Expertto

Se on se Marcelon syytä kaikki. Köyhä latino haluu rahaa, eikä saa sitä sossusta tarpeeks nii pitää Tarjaa ahistella et saa rahaa. Hirteen vaa Marcelo nii hommat alkaa sujua taas ja Tarja muuttuu takas itsekseen. Tässä hyvä esimerkki mitä ulkomaalainen saa aikaan!

• juuoelisjuujuunii

Marcelohan on miljonääri, oli jo ennen Tarjaa...;)

Toivottavasti ei vain käy kuin iron maidenille laulaja vaihdoksen myötä(dickinson-blazey)...

• vaihtoehto
        juuoelisjuujuunii kirjoitti:

Marcelohan on miljonääri, oli jo ennen Tarjaa...;)

Toivottavasti ei vain käy kuin iron maidenille laulaja vaihdoksen myötä(dickinson-blazey)...

ainahan sitä voi tovoa että siinä kävisi samoin kuin vaihdossa dianno-dickinson

• korvatulppa

Ei tuo Tarja mitenkään erikoinen laulaja ole. Ääni ei ole niin persoonallinen, etteikö korvaajaa löytyisi. Erikoisinta bändissä on nimenomaan se, että soittavat raskasta musiikkia ja solisti on NAINEN. Lähes kuka tahansa hyvän(mielestäni Tarjan ääni ei ole erityisen hyvä) ja tyyliin sopivan lauluäänen omaava nainen voi korvata Tarjan.
      Jos verrataan tilannetta esim. Queeniin, puhutaan aivan eri asioista. Freddy Mercuryn korvaaminen oli mahdotonta, hän oli persoona ja omasi loistavan ja massasta erottuvan lauluäänen. AC/DC olisi myös ollut mennyttä, ellei Bon Scott:n tilalle olisi löydetty karismaattista ja samalla räkäisellä äänellä laulavaa Brian Johnsonia. Ei menestynyt Iron Maidenkaan ilman Bruce Dickinsonia.
      Tarjan tilalle on huomattavasti helpompi löytää korvaaja, tässä bändissä musiikki merkitsee enemmän, kuin sen massasta erottumaton "keulakuva".

• wdwdwd

bruce mulkkupojassa on ihan paska laulaja

• korvatulppa
        wdwdwd kirjoitti:

bruce mulkkupojassa on ihan paska laulaja

Kylläpä latasitkin jämäkän kommentin. Ihan itsekö keksit? Moni on tuosta laulutaidosta varmasti toistakin mieltä, joten kommenttisi paino-arvo on olematon. Bruce laulaakin just tossa taustalla Metalliliitossa ja upeesti vetääkin.

• ja korvaamattomat

Suurin osa laulajista on tosiaan korvattavissa, myös Tarja Turunen. Nightwishin tapauksessa onnistumisen riskiä tosin kasvattaa kansainvälisen läpimurron keskeneräisyys.
        Saattaa olla edessä taantuminen kaljakuppilabändiksi tai sitten ei.

Solistivaihdoksisien onnistumisista ja epäonnistumisista on Iron Maiden hyvä esimerkki. Paul DiAnnon vaihtaminen Bruce Dickinsoniin oli hyvä valinta. Dickinsonia välillä tuurannut Blaze Bayley keskinkertainen tekijä.

Marillion onnistui pitämään suosionsa kun Hogarth korvasi Fishin.

Genesis ja Deep Purple selvisivät vaihtelevalla menestyksellä eri käänteistään.

Minulle ei Nightwishin solistiongelmat tuo tippaa lissiin.
        Todellinen tragedia ja järkytys tulisi siitä jos Geddy Lee jättäisi Rushin.

• zustus
        ja korvaamattomat kirjoitti:

Suurin osa laulajista on tosiaan korvattavissa, myös Tarja Turunen. Nightwishin tapauksessa onnistumisen riskiä tosin kasvattaa kansainvälisen läpimurron keskeneräisyys.
        Saattaa olla edessä taantuminen kaljakuppilabändiksi tai sitten ei.

Solistivaihdoksisien onnistumisista ja epäonnistumisista on Iron Maiden hyvä esimerkki. Paul DiAnnon vaihtaminen Bruce Dickinsoniin oli hyvä valinta. Dickinsonia välillä tuurannut Blaze Bayley keskinkertainen tekijä.

Marillion onnistui pitämään suosionsa kun Hogarth korvasi Fishin.

Genesis ja Deep Purple selvisivät vaihtelevalla menestyksellä eri käänteistään.

Minulle ei Nightwishin solistiongelmat tuo tippaa lissiin.
        Todellinen tragedia ja järkytys tulisi siitä jos Geddy Lee jättäisi Rushin.

"Todellinen tragedia ja järkytys tulisi siitä jos Geddy Lee jättäisi Rushin."

Älähän nyt sentään ala maailmanloppua kuvailemaan... Toisaalta ihan yhtä iso menetys se olis jos kuka tahansa kolmesta lopettais homman kesken.

Ei kun Xanadu soimaan - ja nupit kaakkoon.

• Sandra.s

Mut erimieltä olen! Tarja on Suomen parhaimmistoa laulupuolella että hakekaa nyt korvaava nainen siihen.
        Ääni huippua ja myöskin koulutettu,eli löytyisköhän ihan Idolsista korvaaja?

• kutale

On muuten aivan totta. Sitä paitsi ei tuon nyt luulisi olevan ihan valtakuntaa kuohuttava uutinen, jos keskinkertainen bändi heittää keskinkertaisen solistin pihalle.
        Maailmalla on aikojen saatossa moni hivenen tunnetumpi bändi vaihtanu miehistöään, iman että toiminta olisi siihen kuollut, tai siitä olisi moista kohua nostettu.
        Sitä paitsi jos tuon kirjeen jutut pitävät paikkansa, ja miksei pitäisi, niin ratkaisu lienee aivan oikea.
        Eräs suomalainen tunnettu lauluntekijä, laulaja, soittaja ja paljon muuta, sanoi joskus soittajavalinnoista puhuttaessa, että ei riitä että osaa hyvin soittaa.
        Vaikka jätkä tai akka olisi millainen virtuoosi tahansa soittimensa kanssa, mutta on luonteeltaan vittumainen tai muuten ei sovellu porukkaan, niin ei onnistu. Lähtö tulee, jos nyt yleensä on onnistunut bändiin pääsemään.
        Karavaani kulkee, koirat haukkuu, ei sen väliä.

• ~Pai

Miksi kaikki hokee että kusi nousi päähän ???
      Ihmiset muuttuu, eikä aina edukseen, sääli vaan että tässä tapauksessa tais muuttuminen (siis tää kaikkien mainostama kusen päähän nouseminen) johtua miehestä !!!

• Vaari

perjantai- iltana että Tarjalla olisi ollut kusta päässä. Jätkät soitti yhden kipaleen ilman Tarjaa ja johan rupesi käymään aika pitkäksi. Tarjan ansiosta konsertista tuli muutoin ikimuistoinen.

Mikähän vuosiluku kirjoitetaan kun bändin neljä jätkää soittaa seuraavan kerran 11 000 katsojalle areenalla? Uskallan epäillä, että tuskin koskaan.

Suomalaisilla ja nyt siis kiteeläisillä ei taida kantti kestää että joku on HYVÄ. Siis HYVÄ ihan maaailmanlaajuisesti katsottuna. Kaikkien pitäisi kulkea lippis päässä ja tuulipuku yllä niinkuin eräskin nais- kansansuosikki. Oli tosi fiksu liike bändin "johtajalta" solmia vielä korttisopimus Sammon kanssa, kun vallan hyvin tiesi minkälaisen kirjeen oli jo kirjoittanut. Älyä kuin pienessä kylässä!

• Tolemak
        Vaari kirjoitti:

perjantai- iltana että Tarjalla olisi ollut kusta päässä. Jätkät soitti yhden kipaleen ilman Tarjaa ja johan rupesi käymään aika pitkäksi. Tarjan ansiosta konsertista tuli muutoin ikimuistoinen.

Mikähän vuosiluku kirjoitetaan kun bändin neljä jätkää soittaa seuraavan kerran 11 000 katsojalle areenalla? Uskallan epäillä, että tuskin koskaan.

Suomalaisilla ja nyt siis kiteeläisillä ei taida kantti kestää että joku on HYVÄ. Siis HYVÄ ihan maaailmanlaajuisesti katsottuna. Kaikkien pitäisi kulkea lippis päässä ja tuulipuku yllä niinkuin eräskin nais- kansansuosikki. Oli tosi fiksu liike bändin "johtajalta" solmia vielä korttisopimus Sammon kanssa, kun vallan hyvin tiesi minkälaisen kirjeen oli jo kirjoittanut. Älyä kuin pienessä kylässä!

Ei se pissin päähän nouseminen lavalla ole huono asia. Siellä pitääkin olla rokktähti tai diiva.

Mutta se on vain rooli, joka pitää riisua, kun tullaan pois lavalta.

Pahin kardinaalimoka, mitä voi tehdä, on alkaa leikkiä bändin keskenkin rokkitähteä tai diivaa. Sitä ei kukaan kestä, oli jäsen sitten miten tärkeä tahansa.

Ainahan tällaista sattuu, on sattunut jo 60-luvulla ja sattuu tästä eteenpäinkin. Toivottavasti sekä NW että Tarja saavat tulevaisuudessakin tehdä musiikkihommia omalla tavallaan...!

• XYo
        Vaari kirjoitti:

Ihmiset idolisoivat Turusta liikaa. Keskinkertainen laulaja. Bändille tulee jonkinlainen notkahdus vaihdoksen myötä, mutta luulenpa sen olevan väliaikaista. Paremmalla laulajalla rikotaan vanhat ennätykset ennenpitkään. Ja jos ei rikotakaan, niin toimiipahan bändin kemia tulevaisuudessa vaikka suksee ei ehkä olekaan niin suurta kuin aikaisemmin.

• wdwdwd

ei se mikää hyvä oopperalaulaja ole.sen ura lähti laskuu nyt

• Voi olla, että pojat tekivät Tarjalle palveluksen pitkässä juoksussa.

Luulen, että jos Tarja olisi jatkanut pitempään rock-uralla, hän olisi sulkenut lopullisesti tiensä oopperan ja klassisen laulun saralla. Ja sehän hänen tavoitteenaan on koko ajan ollutkin. Siksihän hän opiskeli klassista laulua, ei Nightwishin vuoksi.

Voi tosin olla, että hän ehti jo olla liian kauan rockbändin solistina. Klassisella puolella kun on käsittääkseni perinteisesti suhtauduttu nuivasti lahjojaan viihdemusiikkiin tuhlaaviin.

• ei enää kärsimystä!!

Ehkä nightwish ei tule olemaan samanlainen kuin ennen, mutta jos rahat nousee päähän niin ei oo mitää tehtävisssä!! Ei se Tarja enää pystykkään saamaan samoja rahoja, kuin jos se olis ollu vielä kimpassa siinä suuremmoisessa bändissä!! Iteppähän on soppasa keittäny, joten nielköön sen nyt ees kunnolla!!!!!!

• .,.,.,.

"   Marcelohan on miljonääri, oli jo ennen Tarjaa...;)

Toivottavasti ei vain käy kuin iron maidenille laulaja vaihdoksen myötä(dickinson-blazey)..."

Iron maidenia vieläkin kuunnellaan _PALJON_ ja tuo laulajan vaihto tapahtui -83.
        Hyvin vaihto suju siellä....

• .....

Kyllä näin on nännit!

• Rocker1

Alko fyrkka olla kaikki kaikessa...siinä lopputulos.Hyvä että kävi näin,Nightwish olisi ollut kuin firma,huonolla yhteishengellä.

• Kallista lystiä
        Rocker1 kirjoitti:

Alko fyrkka olla kaikki kaikessa...siinä lopputulos.Hyvä että kävi näin,Nightwish olisi ollut kuin firma,huonolla yhteishengellä.

Ei kai tuollaisten mahtipontisten konserttien pitäminen mitään halpaa ole: soittimet, soittajat, lavasteet, vuokrat, matkat, kaikkien tavaroiden roudaaminen, eläminen hotelleissa, syöminen, juominen, suurten areenojen vuokrat. Huh, huh! Taisivat kaikki pudota korkealta ainakin vähäksi aikaa.

• KarmeaKorsto
        Kallista lystiä kirjoitti:

Ei kai tuollaisten mahtipontisten konserttien pitäminen mitään halpaa ole: soittimet, soittajat, lavasteet, vuokrat, matkat, kaikkien tavaroiden roudaaminen, eläminen hotelleissa, syöminen, juominen, suurten areenojen vuokrat. Huh, huh! Taisivat kaikki pudota korkealta ainakin vähäksi aikaa.

Tsiikaa niiden tarjan ja poikien omien firmojen tulot ja puhu sitten. Mikä pistää pikkupojan uhoamaan, kun ei tiedä mitään. molemmat repii yli 2milj. € vuosituloja ja ne on vasta ....

• Metallikakka
    • hdog

Pakko kommentoida vähän tuohon: Tarja Turunenko on joskus ollut herttainen maalaistyttö? Maalaistyttö ehkä, mutta tuskin herttainen. En oo ikinä dikannut.

• Juzz

Kyllä on vittu kummaa puhetta palstat täynnä... Kuka on sitä mieltä että jätkät on täynnä itteensä, kuka sitä mieltä että Tarja. Vittu mitä suomalaista kateutta. En ole ikinä digannut bändiä mutta se mitä he yhdessä tekivät (kuten HIM ja Rasmus yms) on minun mielestäni hatun noston arvoinen asia. Jos ei niin tehkää perässä...

Siihen en ota kantaa kenen bändi se on (onko väliä???) mutta tapa jolla kenkää Tarjalle annettiin oli kyllä amatöörimäinen.

• peki

Miten joku voi olla noin ajattelematon ja jättää faneilleen luettavakse kirjeen, josta käy´aivan selvästi ilmi, että tarja on tähti yksin, ei bändin kanssa. "....ilon kyyneliä siitä, että sain parhaimman kiitoksen mitä artisti voi toivoa saavansa tekemästään työstä..." ja monet muut kohdat kirjeessä ¨tuovat esiin selvää itsekkyyttä ´ja diivamaisuutta. Ihmeellistä hommaa. Missä vaiheessa bändi ei ole ollut enää bändi?

• Jooseppi

Turunen ei jätä Nightwishia, Turunen nimenomaan potkaistiin pois.

En usko, että Tarjan pellolle potkiminen haittaa bändin kehitystä yhtään, varsinkaan jos tämä on oikeasti vähänkään niin itsekeskeinen ja ahne paskiainen mitä poikien kirje antaa ymmärtää.

Työttömiä/pätkätyötä tekeviä sopraanoja luulisi olevan riittämiin, eri asia on riittääkö heillä halukkuutta siirtyä hevipuolelle. Joka tapauksessa Turusen potkut olivat enemmänkin peliliike kuin takapakki Nightwishille.

• 2323

minustakin tuo oli hyvä ratkaisu. Toista tarjaa ei kuitenkaan tule!!!, mutta minkäs sille voi jos kusi nousee päähän, diivalu ei ole hyväksi ja toivottavasti Tarjakin sen nyt tai joskus myöhemmin ymmärtää.

• JunnuDeVille

Justjoo. Onhan se selvä että ton ämylin poikakaveri yrittää pomottaa koko pumppua koska se on tietoinen siitä että ennen kun toi typykkä iski remmiin niin tosta porukasta ei kukaan tienny yhtään mitään.

• fish

Pieni pätkä hyvästä kolumnista, olen itse samaa mieltä.

Turusen potkuissa häviävät mahdollisesti kaikki: yhtye, levy-yhtiö ja Turunen miehensä kanssa. Kahdella ensimmäisellä on kuitenkin paremmat mahdollisuudet selvitä voittajina. Muhkeaäänisiä ja isoeleisiä sopraanoita löytyy kasapäin, niin meiltä kuin muualtakin. Homma kyllä saadaan toimimaan jos Tuomas Holopaisen disney-huoneessa vain syntyy hittejä.

Turusen tulevaisuus on heikommissa kantimissa. Uransa alussa oleva tusinasopraano managerina kokemattoman miehensä kanssa ei välttämättä ole kovin vahva paketti. Kun miljoonia levyjä myyneen Nightwishin loiste ei enää valaise, pitäisi pärjätä omillaan laulajana.

Joten kipin kapin lipunostoon. Turusen joulukiertue käy Suomessa Savonlinnassa ja Kuusankoskella, seuraavalla kerralla konserttipaikat saattavat olla pienempiä.

Eikä kovin tyylikkäästi tai ammattimaisesti hoidetulta näytä Turusen bisnespuolikaan. Jokainen voi itse muodostaa mielipiteensä vierailemalla netissä toimivassa virallisessa Tarja Shopissa.

Vai mitä sanotte 80 euron arvoisista tarja -avaimenperistä ;D

• Nightwish fani

Kyllä noita työttömiä oopperalaulajia löytyy takuulla jonoksi asti Nightwishiin. Ei Tarjaa kukaan edes tuntenut ennen kyseistä bändiä vai tuntiko, en minä ainakaan.
      Tarja ei myöskään tietääkseni tehnyt ainuttakaan Nightwishin biisiä. Eli turha akka kaikinpuolin :-)
      Ei Tarja ollut edes kaunis, lähinnä draculan näköinen, ja laulu on tyypillistä oopperaa, jonka kuka tahansa "ooppera-laulaja" osaa. Sitä paitsi, ainakin itse toivoisin, ettei Nightwish ottaisi enää moista kiekujaa vaan ottaisi esimerkkiä With In Temptationin laulajasta! Osaa laulaa ja kuulostaa vielä hyvältä!
      Jaa että onko hän diiva? En tiedä, mutta toivottavasti ei yhtä "pissipäässä", kuten Tarja.

• gasf
      • ainstain

Tarja T on hyvän näkönen . Sillä on varaa mihin vaan. Ei nw ole ainut bändi tällä pallolla.

• 42877545
        ainstain kirjoitti:

Tarja T on hyvän näkönen . Sillä on varaa mihin vaan. Ei nw ole ainut bändi tällä pallolla.

>>hyvän näkönen

/_\

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3364
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1891
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1279
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      131
      1088
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1023
    6. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      964
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      67
      946
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      905
    9. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      84
      889
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      34