Uskokaa jo melkein kaiken kokeneen neuvoa: Älkää alkako tosissanne seurustelemaan alle 18-vuotiaina. Liian nuorena 'sitoumisesta' ei yleensä seuraa muuta kuin huolta ja harmia. Sitten kun tulee bänks niin on siipi maassa ja elämä ei maistu.
Nauttikaa nuoruudesta ystävien kanssa ja yksin esim. harrastusten parissa. Ja muistakaa olette ainutlaatuisia yksilöitä. Turha yrittää olla 'massan' kanssa samanlainen kun ei kuitenkaan voi johtuen perheen varallisuudesta jne. Onnellinen tai jopa onnellisempi voi olla köyhempikin.
Seurustelu
11
1644
Vastaukset
- nemo
kyllähän sitä voi onnellinen vähienkin varojen kanssa olla, joskus jopa onnellisempi kuin rikkaat. Tuosta seurustelusta, onhan se niin, että nuoressa iässä petetty voi tuntea hyvin vakavaa masennusta ym, mutta ei seurustelua vältelläkään kannata. :)
- cindella
voi herranjumala kerranhan sitä täällä vain eletään!! ei hyvään suhteeseen opi milloinkaan, jos ei ikinä teininä saa kokeilla! ei rakkaus ja seurustelu ole lapsilta ja nuorilta kiellettyä! tietysti on typerää jos jotkut seurustelevat vain esittääkseen ilman oikeita tunteita, mutta ei niin pidä yleistää! itse olen olen teini-ässä, joten moni tulee varmasti jauhamaan jotain " et sä mitään tiedä pikku-neiti" mutta minähän sen vasta kokemuksesta tiedänkin. seurustelin noin vuosi sitten ihanan ihmisen kanssa ja rakastin häntä ihan oikeasti. kerran tuli jopa tilanne, jolloin olisin vaikka kuollut hänen puolestaan, eikä kellään siihen mitään sanomista! no kyllähän meillä meni poikki, mutta opein siitä monenlaisia asioita. en väittäisi etten olisi maassa bvielä nykyäänkin, mutta suhdettamme en kadu. ties, vaikka palaisimme vielä joskus yhteen, sillä suuri rakkaus kyllä kestää iästä riippumatta :) . nuorena seurustelussa ei ole mitään pahaa, kukaan ei ole tunteita kieltämään, ja omilla ehdoilla suhteessa mennään! joskus ei ymmärretä mitään, mutta kokemus karttuu ja elämä kovettaa vahvemmaksi vastoinkäymisten myötä! aikuisena ei osaa elää suhteessa kunnolla, jos ei ole ikinä kokenut mitään! pois se ketä on vetänyt rajan jonka mukaan nuorilta on seurustelu kielletty!
- jaujau.
No LOL.
Yritätkö vakuuttaa meidät vai itsesi? - ......
jaujau. kirjoitti:
No LOL.
Yritätkö vakuuttaa meidät vai itsesi?No voi herra sentään. Sääki voisit keskittyä enemmän siihen itsetuntos kohottamiseen ko tänne tarvii muita tulla piikittelemään. Eiks sullaka parempaa tekemistä oo...Eti vaik sitä seurustelukumppania.
- jaujau
Olen täysin samaa mieltä.
Eihän ole mihinkään kiirekään!
Nautitaan elämästämme, kun olemme vielä nuoria.
Kyllähän me kaikki ehdimme löytää rakastetun edes jossain vaiheessa. - Minääägf
Siis jos ei nuorena seurustele, ei siä kokemusta kerry ja siinä vaiheessa sitten kun parikymppisenä aloittaa suhteen, on samalla tasolla seurustelussa kuin teinit yleensä. Ei sillä iällä ole mitään väliä, yleensä pari ekaa suhdetta tulee katkeamaan alkaa sitten minkä ikäsenä tahansa seurustelemaan!!
- Tuulia
"Siis jos ei nuorena seurustele, ei siä kokemusta kerry ja siinä vaiheessa sitten kun parikymppisenä aloittaa suhteen, on samalla tasolla seurustelussa kuin teinit yleensä."
Onneks ei mene ihan näin kuitenkaan. :) - ihmettelijä
Millä ihmeen tasolla???
- Minääägf
Kaikki taas tajus ihan hirveesti mitä yritin sanoa!
Onko se nuorena seurusteleminen nyt sitten jotenki niin kamala asia, ettei niin saisi olla?
Seksielämää ei tietenkään pidä alottaa liian aikasin, mutta seurustelu on ihan eri asia! Nykyään teinit ei tietenkään pysty seurustelemaankaan ilman seksiä ja sit tulee huonoja kokemuksia ja blaablaa, mutta jos puhutaan sellasesta perinteisestä nuorten seurustelusta jossa tyttö ja poika tapailee, viettää aikaa yhdessä jne, siinä ei mun mielestä ole mitään pahaa vaikka ikää ois vasta 14!
Ite seurustelin ekaa kertaa viime vuonna, 17 vuotiaana, ja suhde kesti noin pari kuukautta. Seuraava juttu kesti suunnilleen saman verran, ja nyt olen seurustellut kolmisen kuukautta.
Jos tämä suhde ois mun ensimmäinen, voin vannoa ettei kaikki menisi läheskään näin hyvin.
Mutta koska tiesin jo millaista seurustelu on ja tiesin mitä odottaa, kaikki sujui jo alussa paljon kivuttomammin.
Alkakaa nyt tästäkin taas kitisemään jotain...
Luulisin että joku ainakin tajuaa mitä meinaan. - asiasta
Minääägf kirjoitti:
Kaikki taas tajus ihan hirveesti mitä yritin sanoa!
Onko se nuorena seurusteleminen nyt sitten jotenki niin kamala asia, ettei niin saisi olla?
Seksielämää ei tietenkään pidä alottaa liian aikasin, mutta seurustelu on ihan eri asia! Nykyään teinit ei tietenkään pysty seurustelemaankaan ilman seksiä ja sit tulee huonoja kokemuksia ja blaablaa, mutta jos puhutaan sellasesta perinteisestä nuorten seurustelusta jossa tyttö ja poika tapailee, viettää aikaa yhdessä jne, siinä ei mun mielestä ole mitään pahaa vaikka ikää ois vasta 14!
Ite seurustelin ekaa kertaa viime vuonna, 17 vuotiaana, ja suhde kesti noin pari kuukautta. Seuraava juttu kesti suunnilleen saman verran, ja nyt olen seurustellut kolmisen kuukautta.
Jos tämä suhde ois mun ensimmäinen, voin vannoa ettei kaikki menisi läheskään näin hyvin.
Mutta koska tiesin jo millaista seurustelu on ja tiesin mitä odottaa, kaikki sujui jo alussa paljon kivuttomammin.
Alkakaa nyt tästäkin taas kitisemään jotain...
Luulisin että joku ainakin tajuaa mitä meinaan.Oot ihan oikeessa. Ja mun mielestä ei pitäis todellakaan yleistää sitä että jos seurustelee teniniä ni se on vaan semmosta seurustelua vaan ettei rakasteta toista jne...ja harrastetaan vaan seksiä. Mut näin ei kaikkien kohdalla ole!!! Ja niitten ketkä ei sitä tajua ei tarvii tulla tännee neuvomaan ja haukkumaan nuoria. Mua yleensä ärsyttää muutenki et vanhemmat tulee tänne haukkumaan ja arvostJelemaan nuoria, ja haukkumaan teineiksi. Itekki on olleet joskus ihan yhtä teinejä kun meki!!! Ja ei oo kenenkään muun asi minkä ikäsenä seurustelee(paitsi jo on joku tyyliin 8v ni kyl esim vanhemmat siihen saa puuttua!!!). Sit en ymmärrä sitä et jotku tulee tänne vikisemään ja inisemään et ei kannata seurustella nuorena et ei siitä kuiteska mitänn tuu ja täytyy olla kavereitten kans ja viettää nuoruuttaan. Voi olla kavereitten kaa ja viettää nuoruuttaan vaik seurusteliski. Aina ei kaikki suhteet nuorena eikä välttämättä muulloinkaan kestä kauheen kauan, mut tiedän myös monia poikkeustapauksia. Esimerkiks mun isä ja äiti alotti seurustelun teininä....16 vuotiaan ja naimisissa ovat jo olleet parikymmentä vuotta. Ite alotin seurustelun 13 vuotiaana ja nyt oon 16 ja seurustelen yhä samaisen pojan kanssa eikä loppua näy, ja oon sitä mieltä et oon aikuistunu ja oppinu ja saanu kokemusta paljon tämän suhteen myötä...Tiedän myös monia muita jotka ovat teininä seurustelleet ja seurustelevat yhä saman ihmisen kanssa...joten en usko että nämä suhteet turhia ovat. Tottakai surua tulee, jos suhde loppuu ja menettää tärkeän ihmisen! Mutta kaikki mikä ei tapa niin vahvistaa. Joten lakatkaa nyt hyvät ihmiset tää valittaminen täälä toisillenne, ja antakaa niitten seurustella ketä seurustelee, ja huolehtikaa omista asioistanne!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925931
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754