onko tämä (para)normaalia??

outolintu

onko niin että wiccoilla on vahva side luontoon ja eläimiin??kerran kun olin ulkona,naapurimme vahtikoira(opetettu puremaan) rupesi haukkumaan kovasti aitaamme vasten.Menin aivan aidan lähelle ja katsoin sitä suoraan silmiin kun se haukkui,hyppi ja murisi.Tapitin sitä siinä jonkun aikaa,se lopetti haukkumisen ja istui maahan.Onko tämä normaalia? minusta se ei ole lähelläkään normaalia! koira on tiettävästi hyökännyt 2 omistajan vieraan kimppuun, se on uhattu hakea jo huostaankin.... siitä lähtien se ei ole minua haukkunut,olen jopa uskaltautunut uhkarohkeana taputtamaan sitä päähän..

3

553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aavistuksen poikanen

Noo, vaikea sinänsä sanoa, kun en koko tapahtumaa ole nähnyt jne. Mutta silmiin katsomisen koira ymmärtää uhkauseleenä, mutta myös - kuten itse olen oman koirani kanssa pitänyt tuijotuskilpailuja - se joka jaksaa pitempään toista tuijottaa kääntämättä päätään, on niin sanotusti johtaja. En nyt varsinaisesti mikään asiantuntijakaan tässä asiassa ole, mutta luulen, että kyseessä on ihan normaali ilmiö.. Käänsikö koira katseensa ensimmäisenä? Ehkä se siten pitää sinua ns. hivenen ylempänä eikä sinulle sen takia enää räyhää kun näytit kaapin paikan. Jaa niin, jos koiraa aikoo silittää - varsinkin sellaista jonka tiedetään hyökänneen ihmisen kimppuun - ei kannata taputella päähän, sillä koira ei sitä kättä silloin näe ja voi siitä pelästyä. Ruumiinkielikin kertoo paljon. Katsoit sitä jo silmiin, mutta ihan oudon koiran kanssa kannattaa välttää silmiin katsomista, kyykistyä aavistuksen verran sivuittain koiran suuntaan ja ojentaa hieman kättä (ja antaa sen siten nuuskaista minkäslainen tyyppi sinä oikein olet). No, näin olen ainakin tottunut aina tekemään vieraan koiran kanssa. Usein aggressiivisuus johtuu nimittäin koiran arkuudesta ja peloista ihmistä kohtaan.
      No, oli miten oli. Luulen kuitenkin, että tähän koiran käytökseen on ihan normaalejakin syitä.

• #random

eikai uskonnon vaihtaminen tee sinusta yhtään luonnonläheisempää...

• .......................

Minusta kyse on enemmän siitä, että uskalsit haastaa koiran johtajuusaseman ja koira alistui.

Meillä oli kerran mummolassa sellainen koira hoidossa kaksi viikkoa, jota me kaikki pelättiin. Oli todella vihainen ja yritti purra jos meni lähelle. Eli navettaan ei ollut mitään asiaa, kun siinä välikössä makasi kiinni kaiken päivää. Ja iso vahti koira, ei mikään pieni. :/

Isää suututti mokoma rakki, kun haittasi hänen työntekoaan. Hän kirjaimellisesti käveli sen koiran yli, kun se yritti purra. Siitä päivästä lähtien isä oli suuremmassa asemassa kuin koira ja entäs me muut... NO meillä ei ollut vieläkään asiaa sinne navettaan, mutta isän päästi aina työskentelemään, koskettaa ja taputtaa kun ohi meni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe