onko tämä (para)normaalia??

outolintu

onko niin että wiccoilla on vahva side luontoon ja eläimiin??kerran kun olin ulkona,naapurimme vahtikoira(opetettu puremaan) rupesi haukkumaan kovasti aitaamme vasten.Menin aivan aidan lähelle ja katsoin sitä suoraan silmiin kun se haukkui,hyppi ja murisi.Tapitin sitä siinä jonkun aikaa,se lopetti haukkumisen ja istui maahan.Onko tämä normaalia? minusta se ei ole lähelläkään normaalia! koira on tiettävästi hyökännyt 2 omistajan vieraan kimppuun, se on uhattu hakea jo huostaankin.... siitä lähtien se ei ole minua haukkunut,olen jopa uskaltautunut uhkarohkeana taputtamaan sitä päähän..

3

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aavistuksen poikanen

      Noo, vaikea sinänsä sanoa, kun en koko tapahtumaa ole nähnyt jne. Mutta silmiin katsomisen koira ymmärtää uhkauseleenä, mutta myös - kuten itse olen oman koirani kanssa pitänyt tuijotuskilpailuja - se joka jaksaa pitempään toista tuijottaa kääntämättä päätään, on niin sanotusti johtaja. En nyt varsinaisesti mikään asiantuntijakaan tässä asiassa ole, mutta luulen, että kyseessä on ihan normaali ilmiö.. Käänsikö koira katseensa ensimmäisenä? Ehkä se siten pitää sinua ns. hivenen ylempänä eikä sinulle sen takia enää räyhää kun näytit kaapin paikan. Jaa niin, jos koiraa aikoo silittää - varsinkin sellaista jonka tiedetään hyökänneen ihmisen kimppuun - ei kannata taputella päähän, sillä koira ei sitä kättä silloin näe ja voi siitä pelästyä. Ruumiinkielikin kertoo paljon. Katsoit sitä jo silmiin, mutta ihan oudon koiran kanssa kannattaa välttää silmiin katsomista, kyykistyä aavistuksen verran sivuittain koiran suuntaan ja ojentaa hieman kättä (ja antaa sen siten nuuskaista minkäslainen tyyppi sinä oikein olet). No, näin olen ainakin tottunut aina tekemään vieraan koiran kanssa. Usein aggressiivisuus johtuu nimittäin koiran arkuudesta ja peloista ihmistä kohtaan.
      No, oli miten oli. Luulen kuitenkin, että tähän koiran käytökseen on ihan normaalejakin syitä.

    • #random

      eikai uskonnon vaihtaminen tee sinusta yhtään luonnonläheisempää...

    • .......................

      Minusta kyse on enemmän siitä, että uskalsit haastaa koiran johtajuusaseman ja koira alistui.

      Meillä oli kerran mummolassa sellainen koira hoidossa kaksi viikkoa, jota me kaikki pelättiin. Oli todella vihainen ja yritti purra jos meni lähelle. Eli navettaan ei ollut mitään asiaa, kun siinä välikössä makasi kiinni kaiken päivää. Ja iso vahti koira, ei mikään pieni. :/

      Isää suututti mokoma rakki, kun haittasi hänen työntekoaan. Hän kirjaimellisesti käveli sen koiran yli, kun se yritti purra. Siitä päivästä lähtien isä oli suuremmassa asemassa kuin koira ja entäs me muut... NO meillä ei ollut vieläkään asiaa sinne navettaan, mutta isän päästi aina työskentelemään, koskettaa ja taputtaa kun ohi meni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      149
      23954
    2. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      630
      23199
    3. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      135
      13618
    4. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      396
      9960
    5. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      300
      7730
    6. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      26
      5993
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      186
      3424
    8. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      13
      3005
    9. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      77
      1979
    10. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      117
      1681
    Aihe