krooninen eturauhastulehdus

pitkä piina

Olisiko kellään uutta ja toimivaa keinoa saada kuriin ikävä krooninen eturauhastulehdus. Olen syönyt jos jonkin moisia lääkekuureja ja myös luontaistuotteita olen kokeillut. En toki uskokaan kokonaan sen parantuvan, mutta lievitystä haen kovasti. Tiheä virtsaamistarve ja pistävä kirvelevä kipu virtsaputkessa ovat ne ikävimmät oireet. Vaivannut jo yli seitsemän vuotta. Olen nyt 47 v.

16

9942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahikainen

      Moi!Sama vika Rahikaisella,ja uskoisin sen olevan myös helvetin monella muullakin pohjoisen pallonpuoliskon jäbällä.Itse olen 39-v ja on ollu tää riesa about kolme vuotta.Välillä on ihan ok,mut sitten on välillä vähän vaikeempaa.Itselläni ainakin kuumat suihkkuttelu tuokiot vessanpytyllä pari kertaa päivässä tuntuvat auttavan.Niin kuumaa vodaa vaan alapäähän,kuin sielu sietää.Sit mä oon huomannu,että toi keskikaljan kanssa läträäminen pahentaa tilannetta,joten kannattaa siirtyä muihin aineisiin.Kuulemma kamomilla-ja katajanmarjatee auttavat.(Naapurin vinkki)Myös stressi on pahasta.Urologilla käynti olis paikallaan,jos et siellä jo ole käynyt.Jos olet oikein kipeä,pyydä eturauhas hieronta.Tuska on hirvittävä,mutta jeesaa pitkään.Pidä munasi lämpimänä ja ota lungisti,niin kyllä se siitä.

      • ----

        Kaverini joka on 28v valitteli samaa vaivaa kun kylmissään oli ollut. Lääkärin mukaan aktiivinen sukupuolielämä pitäisi helpottaa jostain syystä.

        Ja olut on pahasta. Runsaasti nestettä taisi olla yks helpotus.


    • mullakin ollut

      Ne voi olla tosi sitkeässä ja vaatia sinnikästä säännöllistä hoitoa. Nimittäin, jos on palelluttanut alapäätään vaikka ulkoduuneissa tai liikunnassa. Se voi olla myös virtsarakon tai virtsaputken tulehdus. Se voi edetä munuaisiin. Mene helvetissä lääkäriin. Turha syödä kalliita kurpitsapillereitä ennen sitä. Kyllä luontaiskauppias myy sulle vaikka hyllyt tyhjäksi, jos vain jaksat maksaa.

      Minäkin luulin eturauhasvaivaksi, kunnes tutkittiin kunnolla, eikä siellä mitään vikaa ollut. Virtsatietulehduksiin lääkärin hoidon lisäksi kamomilla-, minttu-,ym teet, ja karpalo-, ja puolukkamehu. Kuumia kylpyjä ja vehkeet täytyy pitää kylmältä ja vedolta suojassa. Varsinkaan tiukat farkut talvella ei sovi aikamiehille.

    • Rahikainen

      Unohdin kertoa,että urologi kehoitti harrastaan usein seksiä.Se kuulemma puhdistaa eturauhasta,suurin osa mällistä kun on eturauhasen erittämää nestettä.

    • täällä...

      Minulla on ollut eturauhasvika jo varmaan 20 vuotta. Olen muuten myös 47v ja oppinut sen kanssa elämään. Tiheään pitää tosiaan käydä virtsaamassa. Kauppaankin mennessä monesti pyöräreitti pitää suunnitella, että voi käydä tyhjentämässä vesilastin.

      Kipuja ei minulla ole. Aina kun lähden ulos, puen lämpimästi. Se on ehdoton edellytys, että alaselän alue pitää huolella peittää. Paidat visusti housujen alle. Jos jätän paidan alta pois, alkaa pakottaa.

      Lääkäri on tutkinut pari kertaa vian. Ensimmäisellä kerralla oli yksityislääkäri. Määräsi lääkettäkin, mutta eipä pahemmin tehonnut. Sellaisen hoitokonstinkin neuvoi myös, että johonkin isompaan astiaan, esim. lasten punkkaan, laitetaan niin kuumaa vettä, että kun siihen istuu, tulee nenään oikein hikikarpaloita. Siinä sitten haudotaan alaselkää parikymmentä minuuttia.

      En tiedä olenko tavallista onnekkaampi, mutta kipuja ei toisaan ole. Mutta kun wc:n pytylle istun, pitää olla niin pitkä paita, että se peittää alaselän. Muuten kyllä alkaa "jomottamaa". Tulee kipua... Kun muistan peittää alaselän, ei kipuja tule.

      • sama

        Joku tuolla mainitsi nesteen juomisen. Joka aamu syön raakaa keräkaalta ja juon vettä kolme litraa. Huomasin sen aikoinaan auttavan kovaan vatsaan. Ensin aamulla kaurapuuro, sitten pari kuppia kahvia ja "kaalivesikuuri". Ei ainakaan minulle aiheuta ilmavaivoja. Ja auttaa kovaan vatsaan, mutta taitaapa auttaa eturauhasvaivaankin. En vaan ole ennen kuullut tuota. Tuota kamomillateetähän voisi kokeilla joskus...


      • pitkä piina
        sama kirjoitti:

        Joku tuolla mainitsi nesteen juomisen. Joka aamu syön raakaa keräkaalta ja juon vettä kolme litraa. Huomasin sen aikoinaan auttavan kovaan vatsaan. Ensin aamulla kaurapuuro, sitten pari kuppia kahvia ja "kaalivesikuuri". Ei ainakaan minulle aiheuta ilmavaivoja. Ja auttaa kovaan vatsaan, mutta taitaapa auttaa eturauhasvaivaankin. En vaan ole ennen kuullut tuota. Tuota kamomillateetähän voisi kokeilla joskus...

        Kiitos asiallisista kommenteista, mitä tulee eturauhastulehdukseen. Olen toki käynyt useasti urologilla, on kokeiltu peräaukon kautta eturauhasen kokoa, on mitattu jäännösvirtsaa, otettu verikokeita ja bakteeriviljelmiä. Olen syönyt useita antibioottikuureja. Kuurit tehoavat silloin, kun tulehdus on tullut rajuna kovan kuumeen kanssa. Minun vaivaa eivät pure.

        Tulehdukseen (tai paremminkin ärtymykseen) on kokeiltu myös eturauhasen liikakasvuun tarkoitettuja lääkkeitä, kuten Gefina. Tällä hetkellä syön Omnicia (liikakasvulääke) ja Detrusitolia (virtsarakon yliaktiivisuuteen.) Näitä olen syönyt nyt 1,5 kuukautta. Urologi sanoi, että pitää syödä 3 - 6 kk, jotta näkee tehoaako. Toistaiseksi ei ole tehonnut.
        Lämpö on tietenkin vaivassa avainasia, olen käyttänyt lämpötyynyä jo vuosikausia ja myös amme oli käytössä jonkun aikaa. Tuo Rahikaisen kertoma "täsmälämminvesihoito" vessanpytyllä saattaa olla todella hyvä vinkki, olen harrastanut sitä muutamana päivänä ja hyvältä tuntuu.
        Luontaistuotteita olen kokeillut sen seitsemää merkkiä, mutta tulokset ovat olleet laihoja. Ehkä kokeilut ovat olleet liian lyhytkestoisia, mene ja tiedä.
        Tulehduskipulääkkeet auttavat jonkin aikaa, mutta muutamien tuntien jälkeen ne aiheuttavat erittäin ikävää kirvelyä virtsaputkessa.
        Olen myös koettanut vahvistaa lantion lihaksia voimisteluliikkeillä, jalkaprässi saattaa olla oiva väline siihen.
        Veden ja ylipäänsä neutraalien juomien nauttiminen on hyväksi. Mallasjuomat ärsyttävät, ja ainakin minulla kaikki viinat ovat pahasta. Myös jotkut mausteet ärsyttävät.
        Tuossa joku puhui pyöräilystään, minulle se on myrkkyä ja myös urologi totesi, että yli nelikymppisten pitäisi unohtaa pyöräily.

        Tässä tuli pitkästi juttua, mutta varmaa jotain jäi silti pois, sillä siksi mittava projekti tämä on ollut.


      • Pi.pi

        noin herkkä alaselän jäähtymisestä, että heti reagoi? Muuten pyörän satula ei ole oikein armollinen eturauhaselle.


      • q1w2e3r4t5
        pitkä piina kirjoitti:

        Kiitos asiallisista kommenteista, mitä tulee eturauhastulehdukseen. Olen toki käynyt useasti urologilla, on kokeiltu peräaukon kautta eturauhasen kokoa, on mitattu jäännösvirtsaa, otettu verikokeita ja bakteeriviljelmiä. Olen syönyt useita antibioottikuureja. Kuurit tehoavat silloin, kun tulehdus on tullut rajuna kovan kuumeen kanssa. Minun vaivaa eivät pure.

        Tulehdukseen (tai paremminkin ärtymykseen) on kokeiltu myös eturauhasen liikakasvuun tarkoitettuja lääkkeitä, kuten Gefina. Tällä hetkellä syön Omnicia (liikakasvulääke) ja Detrusitolia (virtsarakon yliaktiivisuuteen.) Näitä olen syönyt nyt 1,5 kuukautta. Urologi sanoi, että pitää syödä 3 - 6 kk, jotta näkee tehoaako. Toistaiseksi ei ole tehonnut.
        Lämpö on tietenkin vaivassa avainasia, olen käyttänyt lämpötyynyä jo vuosikausia ja myös amme oli käytössä jonkun aikaa. Tuo Rahikaisen kertoma "täsmälämminvesihoito" vessanpytyllä saattaa olla todella hyvä vinkki, olen harrastanut sitä muutamana päivänä ja hyvältä tuntuu.
        Luontaistuotteita olen kokeillut sen seitsemää merkkiä, mutta tulokset ovat olleet laihoja. Ehkä kokeilut ovat olleet liian lyhytkestoisia, mene ja tiedä.
        Tulehduskipulääkkeet auttavat jonkin aikaa, mutta muutamien tuntien jälkeen ne aiheuttavat erittäin ikävää kirvelyä virtsaputkessa.
        Olen myös koettanut vahvistaa lantion lihaksia voimisteluliikkeillä, jalkaprässi saattaa olla oiva väline siihen.
        Veden ja ylipäänsä neutraalien juomien nauttiminen on hyväksi. Mallasjuomat ärsyttävät, ja ainakin minulla kaikki viinat ovat pahasta. Myös jotkut mausteet ärsyttävät.
        Tuossa joku puhui pyöräilystään, minulle se on myrkkyä ja myös urologi totesi, että yli nelikymppisten pitäisi unohtaa pyöräily.

        Tässä tuli pitkästi juttua, mutta varmaa jotain jäi silti pois, sillä siksi mittava projekti tämä on ollut.

        on määrätty samaan vaivaan eturauhasen liikakasvuun tarkoitettuja lääkkeitä. kerro ihmeessä jos saat niistä apua!
        voin suositella yhtä amerikkalaista valmistetta tähän vaivaan. olen tilannut sitä jo useamman purkin netin kautta. www.prostaq.com
        auttaa alkuun, tuo on tuotteen nimi ja siitä on jo uusi kehitetympi versiokin olemassa jota en ole vielä kokeillut. voin suositella.
        vielä yksi juttu, syökää joka päivä pellarouhetta, sitä saa luontaistuote kaupasta. siinäon lignaaneja jotka ovat hyväksi eturauhaselle.


      • olen nyt...
        q1w2e3r4t5 kirjoitti:

        on määrätty samaan vaivaan eturauhasen liikakasvuun tarkoitettuja lääkkeitä. kerro ihmeessä jos saat niistä apua!
        voin suositella yhtä amerikkalaista valmistetta tähän vaivaan. olen tilannut sitä jo useamman purkin netin kautta. www.prostaq.com
        auttaa alkuun, tuo on tuotteen nimi ja siitä on jo uusi kehitetympi versiokin olemassa jota en ole vielä kokeillut. voin suositella.
        vielä yksi juttu, syökää joka päivä pellarouhetta, sitä saa luontaistuote kaupasta. siinäon lignaaneja jotka ovat hyväksi eturauhaselle.

        syönyt kolme kuukautta Omnicia ja Detrusitolia, mutta, mutta, tuloksetta. Harkitsen nyt, että ostanko lisää lääkkeitä, sillä kuukausisatsi maksaa noin 50 euroa. Pitänee kuitenkin jatkaa kuuria sinne puoleen vuoteen asti, ettei jää harmittamaan, josko sittenkin olisi ruennut puremaan. On tämä vaiva todella hankala, ei tunnu mikään auttavan. Olen ottanut nyt kuukauden päivät täsmälämminvesisuihkuja, jotka ehkä jonkun verran lievittävät. Olen myös koettanut itse hieroa eturauhasta, mutta oma sormi ei oikein ylety. Tuo hieronta voisi olla apu vaivaan, pitäisi kehitellä joku apuväline, jolla voisi varovasti yrittää hieroa sitä. Onko sinulla kokemusta hieronnasta? Onko mainitsemasi amerikkalainen valmiste miten kallista ja miten heti huomasit sen vaikuttavan? Entäpä pellarouhe?


      • q1w2e3r4t5y6
        olen nyt... kirjoitti:

        syönyt kolme kuukautta Omnicia ja Detrusitolia, mutta, mutta, tuloksetta. Harkitsen nyt, että ostanko lisää lääkkeitä, sillä kuukausisatsi maksaa noin 50 euroa. Pitänee kuitenkin jatkaa kuuria sinne puoleen vuoteen asti, ettei jää harmittamaan, josko sittenkin olisi ruennut puremaan. On tämä vaiva todella hankala, ei tunnu mikään auttavan. Olen ottanut nyt kuukauden päivät täsmälämminvesisuihkuja, jotka ehkä jonkun verran lievittävät. Olen myös koettanut itse hieroa eturauhasta, mutta oma sormi ei oikein ylety. Tuo hieronta voisi olla apu vaivaan, pitäisi kehitellä joku apuväline, jolla voisi varovasti yrittää hieroa sitä. Onko sinulla kokemusta hieronnasta? Onko mainitsemasi amerikkalainen valmiste miten kallista ja miten heti huomasit sen vaikuttavan? Entäpä pellarouhe?

        olen kerran saanut urologilta hierontaa, en muista siitä mitään erityisempää vaikutusta.
        prostaq purkki kuukaudeksi on 40e, ja tällä hetkellä mukana tulee tarjouksena pienempi purkki jota on käytetty ilmaisesittely tarjouksena. parin kuukaudne käyttö saattaa jo auttaa, ehdottomasti kannattaa kokeilla. pellavarouhe on hyvä, samoin vitamiinit ja antioksidantit yleensäkin jotka rauhoittavat tulehduksia. esim sinkki ja seleeni ovat erityisen tärkeitä eturauhaselle, kysy vaikka keneltä lääkäriltä. samoin esim c-vitamiini purkista 500mg päivä auttaa elimistöä hillitsemään tulehduksia. netistä löytää vaikka kuinka paljon tietoa tähän vaivaan, kun hakee englanninkieliseltä sivuilta. www.prostaq.com auttaa alkuun.. niin ja jotkut ovat saaneet apua rasvahappo valmisteista, joissa on näitä omega3, 6, 7 ja 9 öljyjä. pitää itse kokeilla mikä toimii omalla kohdalla!


      • vinkeistä.
        q1w2e3r4t5y6 kirjoitti:

        olen kerran saanut urologilta hierontaa, en muista siitä mitään erityisempää vaikutusta.
        prostaq purkki kuukaudeksi on 40e, ja tällä hetkellä mukana tulee tarjouksena pienempi purkki jota on käytetty ilmaisesittely tarjouksena. parin kuukaudne käyttö saattaa jo auttaa, ehdottomasti kannattaa kokeilla. pellavarouhe on hyvä, samoin vitamiinit ja antioksidantit yleensäkin jotka rauhoittavat tulehduksia. esim sinkki ja seleeni ovat erityisen tärkeitä eturauhaselle, kysy vaikka keneltä lääkäriltä. samoin esim c-vitamiini purkista 500mg päivä auttaa elimistöä hillitsemään tulehduksia. netistä löytää vaikka kuinka paljon tietoa tähän vaivaan, kun hakee englanninkieliseltä sivuilta. www.prostaq.com auttaa alkuun.. niin ja jotkut ovat saaneet apua rasvahappo valmisteista, joissa on näitä omega3, 6, 7 ja 9 öljyjä. pitää itse kokeilla mikä toimii omalla kohdalla!

        Minäkin olen kokeillut monenmoisia tuotteita, mm. apteekin vitamiineja, luontaistuotteita ym. Siinä on vaan se pointti, että niitä pitäisi syödä pitkään, jopa puoli vuotta ennen kuin tuntee, että tepsiikö. Ilmeisesti tämmöiseen kroniseen eturauhastulehdukseen ei ole varsinaisesti lääkettä ja ei varsinkaan nopeasti tehoavaa. Minulla on pikkuhiljaa mennyt usko lääkkeisiin, niinpä olen kiinnostunut hierontajutusta. On vaan vaikea itse suorittaa operaatiota. Kuten jo aiemmin sanoin lämmin täsmävesisuihku peräaukon ja välilihan tienoille ja myös alavatsaan tuntuu lievittävän, myös paidan ja jopa kahden helmat tukevasti housun sisään yötäpäivää.


      • q1w2e3r4t5y6
        vinkeistä. kirjoitti:

        Minäkin olen kokeillut monenmoisia tuotteita, mm. apteekin vitamiineja, luontaistuotteita ym. Siinä on vaan se pointti, että niitä pitäisi syödä pitkään, jopa puoli vuotta ennen kuin tuntee, että tepsiikö. Ilmeisesti tämmöiseen kroniseen eturauhastulehdukseen ei ole varsinaisesti lääkettä ja ei varsinkaan nopeasti tehoavaa. Minulla on pikkuhiljaa mennyt usko lääkkeisiin, niinpä olen kiinnostunut hierontajutusta. On vaan vaikea itse suorittaa operaatiota. Kuten jo aiemmin sanoin lämmin täsmävesisuihku peräaukon ja välilihan tienoille ja myös alavatsaan tuntuu lievittävän, myös paidan ja jopa kahden helmat tukevasti housun sisään yötäpäivää.

        kerro sitten joskus oliko noista suurentuneen eturauhasen lääkkeistä apua niin tiedän kannattaako itse kokeilla!


      • auttaa.
        q1w2e3r4t5y6 kirjoitti:

        kerro sitten joskus oliko noista suurentuneen eturauhasen lääkkeistä apua niin tiedän kannattaako itse kokeilla!

        Kohta viisi kuukautta Omnicia ja Detrusolia kokeiltu, eikä merkkejä paremmasta. Lämpösuihkuhoitoja olen ottanut ja mietin, miten voisin itse hieroa eturauhasta peräaukon kautta. Omalla sormella olen yritellyt, mutta ei tahdo yltää. Pitäisi löytää joku ohut, pehmeähkö ja lämpimällä vedellä täytettävä esine, jolla voisi varovasti hieroa ja antaa lämpöhoitoa samalla.
        Lääkkeitä olen kokeillut jo niin paljon, että en usko enää niihin. Konkreettisempaa, esim. hierontaa on yritettävä. Joku tietysti sanoo, että lääkkeitä on syötävä vuosi. Kalliita vielä ovat ja sivuvaikutuksiakin esiintyy.


      • Avun saanut
        Pi.pi kirjoitti:

        noin herkkä alaselän jäähtymisestä, että heti reagoi? Muuten pyörän satula ei ole oikein armollinen eturauhaselle.

        Tulee vähän myöhässä...

        Juu olen sairastanut eturauhastulehdukseksi diagnosoitua tautia kohta kaksi vuotta (tosin eturauhanen ei ole ollut tunnusteltaessa kipeä kuin muutaman kerran oireiden ollessa todella pahoja).

        Joka päiväisiä ongelmia ovat olleet kikkelin kirvely, kellien jomotus ja mahan pohjaan sekä ristiselkään tuikkiminen. Elämä on ollut maanpäällistä helvettiä kipujen kanssa, lääketietellä ei ole ollut tarjota kuin Buranaa, joka ei paljon auta.

        Viime talvena aloin käyttämään Kultahera- valmistetta ruokalusikallisen aamuin illoin ja aloin masturboida pari kertaa päivässä. Huhtikuulla vaivat yksk kaks lievittyivät noin kymmenesosaan alkuperäisestä, kellikipu ja kikkelin kirvelys (raastavimmat) loppuivat ja lievä mahanpohjaan tuikkiminen jäi, mutta sekään ei vaivaa läheskään aina.

        Karkasi vähän aiheesta, mutta tässä neuvoksi muille uhreille. Tiheä tyhjennys vain ja Kultahera-ihmelääkettä kehiin. Oman huomion mukaan Kultahera auttaa "klimppaantuneen" ja tulehdusta aiheuttavan eritteen irtoamisessa. Lääkärit ei varmaan usko, mutta näin olen havainnut.


    • pakurikääpäteelak

      Toivottavasti seuraavasta olisi jollekin apua. Itselläni eturauhastulehdus oli aktiivinen pari vuotta sitten. Sain ensin kipulääkkeitä montaa eri sorttia, mutta mistään ei ollut apua kipu oli pistävä. Antibiootti kuurin jälkeen kipu muuttui "pehmeäksi" mutta oli edelleen jatkuvaa. Buranaa en ollut kokeillut ja sillä kipu lähti. Tämän jälkeen on varoitellut useasti kunnes nyt painoi päälle siten että joutui käymään jatkuvasti vessassa. Eräänä aamuna valitsin aamuteekseni pakurikääpäteetä jossa on lakritsia. Noin tunnin päästä paineen tunne vitrsarakosta oli poissa. Tätä nyt olen tutkinut ja pari kuppia aamulla pitää ainakin toistaiseksi virtsaongelmat loitolla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe