miksi mac?

huopa

...

4

3518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

1) loistava käyttis
      2) toimivat koneet
      3) loistavat softat

• naiskäyttäjä

Itselläni ollut Mac Mini puolisen vuotta ja samalla ostin kunnon Eizon näytön. Mac Mini hyvinä puolina on sen hiljaisuus, verrattuna PC:n käyttöyksikköön. Surffailussa Safari on tosi makee, mutta jos haluan lukea suomi24.fi:n emailini, niin joidun mennä Exploreriin (Safari ei jostain syystä tunnista minua, vai onko kyse Suomi24.fi:n päässä, en tiedä), joka hitaampi kuin Safari. Ja vaihtaa en haluaisi tuolta suomi.24 emailista pois. Se, mihin olen kyllä nyt Macin omistaja törmännyt, on se, että kun täällä pikkukaupungissani haluan jotain lisälaitetta Mackiini, niin ompas vaikeeta. Kukaan ei tiedä täällä mitään Macista!! Ja lisälaitteiden yhteensopivuus Windowsin kanssa on tosi ongelmallista (esim. Web-kameran käyttö). Jotenkin kaikki ostokseni tyssää aina tuohon eri käyttöjärjestelmään. Esimerkkinä voisin mainita lasertulostimen hankinnan: kyllä oli vaikeaa, kun toiset väittivät, että toimii Macin kanssa ja toiset taas (siis kyse ihan jopa maahantuojista), ettei käy. Mikä show se oli.
      Summarum:
      -Olen tosi tyytyväinen Mac -koneeseeni, mutta rinnalle, jos ekejä olis runsaammin, hankkisin PC:n.
      - tosi, tosi vaikea hankkia Macin kanssa sopivia lisälaitteita !!
      - Safari ei aina aikaise jotain sivuja
      - ei kertaakaan miteenkään hyytynyt tms.
      - tosi, tosi hiljainen minun Mac Minini
      - PC:n myyjäliikkeissä ei tiedetä, eikä halutakaan tietää mitään Maceista !

No, tää oli tällaisen tavallisen käyttäjän, ja vieläpä naisen, mielipide !

Uskon kuitenkin esim. jos asuihin esim. Helsingissä, ei siellä olisi tällaisia ongelmia, koska jälleenmyyjiä löytyy enemmän.

• Maccer123

Tämä ei ole Mac-sokean mielipide, vain pieniä lisäyksiä.

"tosi, tosi vaikea hankkia Macin kanssa sopivia lisälaitteita !!"

Useat laitteet ovat itseasiassa Mac-yhteensopivia, monet tavalliset PC-kaupat eivät vain tiedä Maceista juuri mitään, niin apua voi olla vaikea saada. Kaikenlaisia lisälaitteita saa Macciinkin, ja usein ilman mitään "Mac-lisää". Kunhan Macit yleistyvät, niin ehkäpä PC-kaupatkin hankkivat enemmän Mac-tietoutta. Onneksi monissa printtereissä ja muissa lisälaitteissa on nykyään jo Mac-merkintä. Ja onneksi on olemassa auttajia, joilta voi kysellä enemmän lisälaiteyhteensopivuuksista:
        http://www.hopeinenomena.net

"Safari ei aina aikaise jotain sivuja"

Macciin saa paljon muitakin selaimia, esim. Firefox, Opera. Safari on vain mukana tuleva selain. Eli tuo ei ole juuri plus tai miinus Macin oston puolesta tai vastaan.

• Safarille on suomenkielinen Opera, jolla suomi24.fi:n postit ja chatit toimivat hyvin. Vaimokkeeni on omalla koneellaan siirtynyt Safarista kokonaan Operaan, mutta minä en...;)

Mac-lisälaitemaailma on paljon laajempi kuin uskotkaan, mutta PC-myyjien tietämättömyys osaa vielä olla giganttista. Webbikameran ja vaikkapa Skype-USB-headsetin löydät ainakin Logitechin valikoimista. Lasereita on Macille pilvin pimein. Hyvä konsti on katsoa valmistajan sivulta OS X -ajuria. Usein löytyy, vaikka jopa tulostimen laatikko väittäisi toista. HP, Brother, Lexmark, Epson...

Käyttäjäfoorumit www.hopeinenomena.net ja omenamehu.org selvittävät kyllä jäljelle jäävät lisälaitteiden yhteensopivuuskysymykset, joten niiltä vain etsimään ja kysymään jos menee sorvi suuhun.

Siihen voi aina muuten luottaa, että jos jokin laite on myynnissä Applen omassa Apple Storessa (www.apple.com/fi), se toimii Maceissa mistä tahansa muualtakin ostettuna... Store on hyvä lähtöpiste minkä hyvänsä lisälaitteen etsinnälle.

Lasereista vielä puheen ollen, Apple itse tietää 140 Mac-yhteensopivaa juuri nyt markkinoilla olevaa lasertulostinta. Luultavasti tämäkään lista ei ole aivan täydellinen. http://guide.apple.com/action.lasso

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      56
      2950
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2711
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2431
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2269
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1928
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1549
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1235
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1203
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe