Olen kuullut/lukenut joskus, että kissaperheeseen sopiva sisustusmateriaali olisi nahka sillä kuuleman mukaan kissa ei mielellään raavi sitä ja kaihtaa koko kalustetta jostain syystä (nahan haju? tms.) Nyt olisi sohvan osto edessä ja haaveissa on antiikkinahkainen (paksu laatu) sohva. Kissani ei ole koskaan yrittänyt teroittaa kynsiään nykyiseenkään sohvakalustoon. Miten mahtaa olla, saakohan tuleva (?) sohvanikin olla rauhassa? Eniten huolestuttaa se, että menevätkö kissan kynnet helposti nahan läpi, jos kissa hyppää sohvalle...? Leikkaan kyllä kissani kynnet säännöllisesti, mutta ainahan sillä kuitenkin jonkinlaiset kynnet on. Kertookaahan oletteko kuulleet vastaavia juttuja siitä miten kissa suhtautuu nahkaiseen huonekaluun. Ruokailutilassa minulla on tosin nahkaiset tuolit eikä ongelmia ole ollut, mutta niihin kissa ei ole päässyt oikein edes hyppäämään kun ovat yleensä pöydän alla.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Nahka ja kissa
5
1289
Vastaukset
- Kissan ehdoilla
Saa olla rauhassa jos ennenkin,riippuu täysin kissasta.Aikanaan oli ohuempi hyvälaatuinen sileä nahkakalusto,ei mennyt läpi mutta jäljet jäi.Ylitse oikaisussa ja torkkuessa kynnet liikkuvat.Ei tosin ole lyhennelty eikä LYHENNELLÄ,on vastoin kissan luontoa.Kuinka itsesi jos ajetaan kaljuksi?on vähän sama kuin kynnetön kissa.
- saaneet olla rauhassa.
Tosiaankin, meillä on kaksi kissaa, ja paksut ruskeat nahkasohvat. Leikkaamme kissojemme kynsiä, eikä sohva ole vahingoittunut. Kissat eivät edes istu sohvilla, omasta tahdostaan sekin.
- HeeviHeevi
Niin riippunee kissasta ja sen luonteesta tykkääkö teroittaa kynsiään nahkaan. Mieheni vanhemmilla on nahkasohva jossa mukavia kynnen jälkiä... Ja nahkassa ne näkyy kyllä hyvin eikä niitä saa oikein peitettyäkään...
- rakastaa nahkaa
Juu eli kyllä tulee niin pirun helposti jälkiä. Kissan ei tarvi edes teroitella kynsiä vaan esim kunnolla ponnistaa tai venytellä ja jo on jäljet nahka sohvassa. Meikin kyllä lyhennellään kynsiä. Sisäkissa kun ei kuluta kynsiä tarpeeksi itse niin kuin luonnossa. Leikkailu mielestäni sisäkissalle ehdotonta. Meillä neiti ja herra miltei protestoivat jos kynnet liian pitkät..
- Heli
Meillä sisäkissa, jonka kynnet säännölisesti leikataan koska ei ole tarvetta pyydystää hiiriä, kiivetä puuhun tmv. jos kynsien leikkuuväli venähtää niin kynnet jää eteisen mattoon kiinni joka askeleella.. Meillä vaihdettiin kolme vuotta sitten nahkasohvaan kun kankaiseen kissa terotteli. Enään ei terota nahkasohvaan, mutta joitakin naarmuja on tullut selkänojaan ja käsinojiin takajaloilla ponnistaessa vauhtia. Läpi reikiä ei ole ja naarmuja saa hiukan häivytettyä nahkarasvalla. Kissaperheessä nahkasohva on sikälikin hyvä että karvat ei tartu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33682
- 60679
- 50665
- 52657