lh-opiskelija

kannattaako jatkaa?

Hei!

Olen aloittanut lähihoitajakoulutuksen 12.9-05, ja tarkoituksena on suorittaa sairaanhoito/huolenpito osio aikanaan.Valmistun kahden vuoden kuluttua -07.

Monta vuotta olen haaveillun sairaanhoitajan ammatista. Minulla on huono keskikoulutodistus, eikä toisen asteen ammattitutkintoa, kuin kaupalliselta alalta. Hain siksi aikuiskoulutukseen Työhallinnon kautta.

Mitenkä lähihoitajan palkkaus eroaa sh:n palkasta?
Haluaisin sairaalaan töihin, en vanhainkotiin.
Mitkä ovat mahdollisuuteni lähihoitajana päästä sairaalaan?
Ainakaan täällä Etelä-Karjalan Keskussairaalassa ei lähihoitajat saa virkoja.Entä muualla?

8

1570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta

Niin..varaudu siihen, että löydät itsesi vanhusten parista vanhainkodeista tai pitkäaikais osastoilta...näin käy melko usein. En sano, että aina vaan siihen on suurin vaara joutua ko koulutuksella, koska on pulaa. Sairaanhoitajan virat tulevat perushoitajien ja lähäreiden kustannuksella eli paikat vähenee.

• lhlh

tutkinnon jälkeen, niin voit hakea ammattikorkeaan opiskelemaan sairaanhoitajaksi.
      Otathan nyt huomioon, että lähihoitaja on ihan eri asia kuin sairaanhoitaja?

• olen varautunut

Tiedän sen että se on eri asia...Tosin hassua, kun lh:n koulutukseen kuuluu lääkelaskut, kun niitä ei saa käytännössä tehdä työssä.
        Menin lähihoitajakoulutukseen syystä, että olen 45-vuotias, eikä minulla ole ammattitutkintoa.
        Tiedän paljon sairaanhoidosta ja terveydenhoidosta, joten käsiä polttelee päästä aikanaan sairaanhoitajan hommiin.
        Toivottavasti kerkeän ennen eläkkeelle jäämistä tehdä vähän töitäkin!

• sivusta seurannut

ei kai hän muuten jatkaisi lähihoitajasta sairaanhoitajaksi, jos pitäisi niitä samana asiana:)

• llhlhlhlh
        sivusta seurannut kirjoitti:

ei kai hän muuten jatkaisi lähihoitajasta sairaanhoitajaksi, jos pitäisi niitä samana asiana:)

"Monta vuotta olen haaveillun sairaanhoitajan ammatista. Minulla on huono keskikoulutodistus, eikä toisen asteen ammattitutkintoa, kuin kaupalliselta alalta. Hain siksi aikuiskoulutukseen Työhallinnon kautta."
        ...ja hän hakeutuu lähihoitaja opintoihin, siksi luulin, ettei ymmärrä eroa!

• myös lh.opiskelija

Käyt siis ensin lähihoitajakoulutuksen ja sen jälkeen 3 vuotta sairaanhoitajaksi...
      Eihän lh.opinnoista lasketa mitään vähennyksiä
      kun hakee sairaanhoito-oppilaitokseen,vai?

• lähihoitajaopiskelija

Kuulin sellaisesta koulutuksesta, että lähihoitajasta sairaanhoitajaksi, kesto 2,2v. Se on työ-hallinnon kurssi.Nyt opiskelen lähihoitajaksi samassa ajassa, 2,2v. Koulutus on tiukka, sillä ei ole edes kesälomia kuin 2 viikkoa per kesä.Koulutus tapahtuu aikuisopistossa. Se on vain työhallinnon ostama.Sisältö on sama, ja näyttöpohjainen koulutus.

Miten nämä koulutukset eroavat vaikeusasteeltaan toisistaan?

• opiskelija
        lähihoitajaopiskelija kirjoitti:

Kuulin sellaisesta koulutuksesta, että lähihoitajasta sairaanhoitajaksi, kesto 2,2v. Se on työ-hallinnon kurssi.Nyt opiskelen lähihoitajaksi samassa ajassa, 2,2v. Koulutus on tiukka, sillä ei ole edes kesälomia kuin 2 viikkoa per kesä.Koulutus tapahtuu aikuisopistossa. Se on vain työhallinnon ostama.Sisältö on sama, ja näyttöpohjainen koulutus.

Miten nämä koulutukset eroavat vaikeusasteeltaan toisistaan?

Eipä kai isommin vaikeudeltaan vaan...
        siitä että nykyään sairaanhoitajan
        pitää olla AMK:n läpikäynyt...
        Ihme jos LH- koulutuksesta jotain
        siellä luetaan hyväksi, eihän me
        osata edes petata korkeakoulu tasolla. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      145
      6783
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2488
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      47
      1700
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1391
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      89
      1252
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1097
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1055
    8. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1053
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1049
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      966
    Aihe