Hei!
Olen aloittanut lähihoitajakoulutuksen 12.9-05, ja tarkoituksena on suorittaa sairaanhoito/huolenpito osio aikanaan.Valmistun kahden vuoden kuluttua -07.
Monta vuotta olen haaveillun sairaanhoitajan ammatista. Minulla on huono keskikoulutodistus, eikä toisen asteen ammattitutkintoa, kuin kaupalliselta alalta. Hain siksi aikuiskoulutukseen Työhallinnon kautta.
Mitenkä lähihoitajan palkkaus eroaa sh:n palkasta?
Haluaisin sairaalaan töihin, en vanhainkotiin.
Mitkä ovat mahdollisuuteni lähihoitajana päästä sairaalaan?
Ainakaan täällä Etelä-Karjalan Keskussairaalassa ei lähihoitajat saa virkoja.Entä muualla?
lh-opiskelija
8
1570
Vastaukset
- kokemusta
Niin..varaudu siihen, että löydät itsesi vanhusten parista vanhainkodeista tai pitkäaikais osastoilta...näin käy melko usein. En sano, että aina vaan siihen on suurin vaara joutua ko koulutuksella, koska on pulaa. Sairaanhoitajan virat tulevat perushoitajien ja lähäreiden kustannuksella eli paikat vähenee.
- lhlh
tutkinnon jälkeen, niin voit hakea ammattikorkeaan opiskelemaan sairaanhoitajaksi.
Otathan nyt huomioon, että lähihoitaja on ihan eri asia kuin sairaanhoitaja?- olen varautunut
Tiedän sen että se on eri asia...Tosin hassua, kun lh:n koulutukseen kuuluu lääkelaskut, kun niitä ei saa käytännössä tehdä työssä.
Menin lähihoitajakoulutukseen syystä, että olen 45-vuotias, eikä minulla ole ammattitutkintoa.
Tiedän paljon sairaanhoidosta ja terveydenhoidosta, joten käsiä polttelee päästä aikanaan sairaanhoitajan hommiin.
Toivottavasti kerkeän ennen eläkkeelle jäämistä tehdä vähän töitäkin! - sivusta seurannut
ei kai hän muuten jatkaisi lähihoitajasta sairaanhoitajaksi, jos pitäisi niitä samana asiana:)
- llhlhlhlh
sivusta seurannut kirjoitti:
ei kai hän muuten jatkaisi lähihoitajasta sairaanhoitajaksi, jos pitäisi niitä samana asiana:)
"Monta vuotta olen haaveillun sairaanhoitajan ammatista. Minulla on huono keskikoulutodistus, eikä toisen asteen ammattitutkintoa, kuin kaupalliselta alalta. Hain siksi aikuiskoulutukseen Työhallinnon kautta."
...ja hän hakeutuu lähihoitaja opintoihin, siksi luulin, ettei ymmärrä eroa!
- myös lh.opiskelija
Käyt siis ensin lähihoitajakoulutuksen ja sen jälkeen 3 vuotta sairaanhoitajaksi...
Eihän lh.opinnoista lasketa mitään vähennyksiä
kun hakee sairaanhoito-oppilaitokseen,vai?- lähihoitajaopiskelija
Kuulin sellaisesta koulutuksesta, että lähihoitajasta sairaanhoitajaksi, kesto 2,2v. Se on työ-hallinnon kurssi.Nyt opiskelen lähihoitajaksi samassa ajassa, 2,2v. Koulutus on tiukka, sillä ei ole edes kesälomia kuin 2 viikkoa per kesä.Koulutus tapahtuu aikuisopistossa. Se on vain työhallinnon ostama.Sisältö on sama, ja näyttöpohjainen koulutus.
Miten nämä koulutukset eroavat vaikeusasteeltaan toisistaan? - opiskelija
lähihoitajaopiskelija kirjoitti:
Kuulin sellaisesta koulutuksesta, että lähihoitajasta sairaanhoitajaksi, kesto 2,2v. Se on työ-hallinnon kurssi.Nyt opiskelen lähihoitajaksi samassa ajassa, 2,2v. Koulutus on tiukka, sillä ei ole edes kesälomia kuin 2 viikkoa per kesä.Koulutus tapahtuu aikuisopistossa. Se on vain työhallinnon ostama.Sisältö on sama, ja näyttöpohjainen koulutus.
Miten nämä koulutukset eroavat vaikeusasteeltaan toisistaan?Eipä kai isommin vaikeudeltaan vaan...
siitä että nykyään sairaanhoitajan
pitää olla AMK:n läpikäynyt...
Ihme jos LH- koulutuksesta jotain
siellä luetaan hyväksi, eihän me
osata edes petata korkeakoulu tasolla. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1456783Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142488Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk471700Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141391Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna891252- 711097
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481055Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631053Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271049- 63966