Kertokaapa minulle, mitä merkitsee kennelin koirissa ja jälkeläisissä se, että on joskus muotovalio, joskus SERTI, muutama harva CABIB (mitä sekin merkitsee?) merkintä ja jonkin verran näyttelyitä suvussa? Luulin, että SchH1 tai jotain sinnepäin olisi jokaisessa spk-sukutaulussa ylhäällä.
Eli haen itselleni koirakaveria, jonka kanssa voi myös harrastaa. Mietityttää, jos on vain ulkonäköpohjaisesti valioita. Valaiskaapa hiukan tyhmempää, että mitä kannattaa katsoa ja etsiä.
Olen kulkenut ristiin rastiin netissä ja kenttien kulmilla aion notkua pitkään, jotta löydän mieleiseni koiratyypin. Kasvattajat ovat olleet hyvin positiivisia ja kehoittaneet käymään kylässä katsomassa koiriaan jokaikinen, jolle olen soittanut ja kierros on alkanutkin, mutta lisätieto ei pahaa tee.
Spk- ihmiset
Koirakko
2
446
Vastaukset
- E.A
se koira kohta sinullekin löydy.
Nuo sertit ja kansainväliset sertit on tosiaan niitä näyttelyjuttuja.
Tutkipas koiran tietoja spl-jalostus-tietokannat, sieltä näkyy myös spl-kokeissa suoritetut tulokset eli ne kokeet joita liitto ei ole anonut palveluskoiraliitolta, sekä ne erkkarit ja niiden tulokset jotka on n.s. spl-näyttelyitä.
Koiranet foorumista löytyy sitten kaikki k.o. liitoilta anottujen kokeiden ja näyttelyiden tulokset.- Koirakko
Kiitos vastauksesta;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332549
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070