oksentelu

a.ngel

olen tässä miettinyt että mikä mahtaisi olla vialla kun vuoden ikäinen kolli kissani ahmii ruokaa hirveesti, on koko ajan nälkäinen ja nyt se on ruennut oksentelemaan ahmimisen jälkeen. voiko kissa esim. sairastaa bulimiaa? alkuun luulin että on normaalia että kolli kissa syö normaalistikkin enemmän, mutta tämä ei enää ole normaalia.. muuten kissa kyllä leikkii ja on eloisa, koko ajan hakeutumassa ihmisten luo, yksin ei osaa olla... osaisiko kukaan kertoa mikä voisi olla vialla?

5

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sae

Onko kolli leikattu? Madotettu tarpeeksi usein? Mitä ruokaa syö? Sisä- vai ulkokissa? Allerginen jollekin? Onko käytetty lääkärissä?

Tämän jutun voisi selittää niin, että annat kissalle halpispurkkiruokaa (suoraan jääkaapista?). Eli kissa joutuisi syömään yli tarpeensa huonolaatuisen ruuan takia (nälkäisyys) ja oksentaisi koska hotkii ruuan liian nopeasti/koska ruoka on kylmää/koska kissaa ei ole madotettu/koska se on allerginen jollekin ainesosalle. Ellei syytä löydy näistä, niin sitten eläinlääkärille.

• a.ngel

kolli on leikattu, vähän aikaa sitten sai matolääkkeen ja on ehkä enemmän sisäkissa, vaikka ulkonakin liikkuu. se ei tosin kauan viihdy siellä. eikä tietääkseni ole allerginen millekkään. kissaa ei ole leikkauksen jälkeen käytetty lääkärissä, mutta jos tuo vielä jatkuu, pakkohan se on viedä sinne! itse en tiedä tämänpäiväistä tilannetta, koska se ei ole minulla se kissa, vaan vanhempieni luona. itse eilen näin vasta sen ensimmäisen kerran oksentavan.. olen miettinyt että voiko se olla masentunut, ei ole tarpeeksi saanut huomiota ja sen takia hotkii ruokaansa ja oksentaa, aivan kuten ihmisetkin jotka sairastavat bulimiaa? jos kissoilla voi olla aids, miksi ei bulimia? miten tätä tilannetta voisi helpottaa?

• asdfafdasdf
        a.ngel kirjoitti:

kolli on leikattu, vähän aikaa sitten sai matolääkkeen ja on ehkä enemmän sisäkissa, vaikka ulkonakin liikkuu. se ei tosin kauan viihdy siellä. eikä tietääkseni ole allerginen millekkään. kissaa ei ole leikkauksen jälkeen käytetty lääkärissä, mutta jos tuo vielä jatkuu, pakkohan se on viedä sinne! itse en tiedä tämänpäiväistä tilannetta, koska se ei ole minulla se kissa, vaan vanhempieni luona. itse eilen näin vasta sen ensimmäisen kerran oksentavan.. olen miettinyt että voiko se olla masentunut, ei ole tarpeeksi saanut huomiota ja sen takia hotkii ruokaansa ja oksentaa, aivan kuten ihmisetkin jotka sairastavat bulimiaa? jos kissoilla voi olla aids, miksi ei bulimia? miten tätä tilannetta voisi helpottaa?

kaverin kissa oksentaa aina jos se hotkii ruoan liian nopeasti tai hotkii ylipäänsä liikaa ruokaa. eli ihan normaalia toimintaa ainakin sille kissalle tuo oksentaminen. voisit kokeilla antaa pienempiä määriä ruokaa useampaan otteeseen?

• Sae
        a.ngel kirjoitti:

Luultavasti oksentelulle löytyy luonnollisempi selitys kuin bulimia. ;) Kissa ei pysty ajattelemaan asioita noin monimutkaisesti.

Suosittelen kiikuttamaan kissan lääkärille. Vaikea näkemättä alkaa arvailemaan, koska syitä voi olla miljoona. Ei kannata kovin kauaa katsella, koska mitä aiemmin vie tutkittavaksi, sitä helpompi on ongelma ratkaista.

• kuuluu
        Sae kirjoitti:

Luultavasti oksentelulle löytyy luonnollisempi selitys kuin bulimia. ;) Kissa ei pysty ajattelemaan asioita noin monimutkaisesti.

Suosittelen kiikuttamaan kissan lääkärille. Vaikea näkemättä alkaa arvailemaan, koska syitä voi olla miljoona. Ei kannata kovin kauaa katsella, koska mitä aiemmin vie tutkittavaksi, sitä helpompi on ongelma ratkaista.

asiaan.. Ainakin minun kisulla on kausia jolloin oksentelee latsit pois.. Nämä ystävämme eivät tarkoita että ruoka olisi pahaa vaan että ne ikävät karvapaakut pitäisi saaha ulos.. Jos viet kisun ulos niin miksiköhän ruoho maistuu; on helppo oksentaa karvapaakut pois..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      2960
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2741
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2549
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2451
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1569
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1213
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe