Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kiinostaisiko tervupentu ulkomailta?

itse en rodusta tiedä mitää...

Hei

Tuttuni laittoi keski-euroopasta viestiä, että siellä olisi uros ja narttupentu hyvästä yhdistelmästä myynnissä... ja haluisivat myydä ne tänne.

Jos jotain kiinnostaa niin voi laittaa mailia mulle: [email protected] niin välitän sen viestin jonka itse olen saanut.

En välitä pentuja- vaan tämän viestin tänne...

Päivi

8

1375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.,-.,-.,-

      En suosittele tuomaan koiria tuolla periaatteella, että jollain nyt sattuu olemaan jotain jäljellä.

      Euroopassa koirankasvatus on ihan toisenlainen bisnes kuin meillä Suomessa. Koiran tuontiin ulkomailta liittyy aina monenlaisia riskejä, eivätkä esim. takuuasiat ole ollenkaan helppoja juttuja. Euroopasta on ÄÄRIMMÄISEN vaikeaa saada HYVÄÄ pentua - hyviä ei myydä ulkomaille, ellei omaa erittäin hyviä suhteita kasvattajaan.

      Sen sijaan useissakin tapauksissa ulkomaille pyritään saamaan kaupaksi pahnanpohjimmaiset, jotka halutaan pois silmistä pilaamasta kasvattajan ja muun pentueen mainetta.

      Olkaa todella varovaisia tällaisten "hyvien yhdistelmien" kanssa.

      • raija

        ostin juuri koiran euroopasta ja juuri hänen
        avustuksella ken kasvattaa belkkareita.
        Kiitän kauniista pennusta ja luottamuksesta,
        kun auttoi saamaan juuri sen pennun mitä
        halusin. Tosin eri rotuisen, kuin kasvattaa itse.

        Et taida luottaa kehenkään muhun kuin itseesi,
        kun noin negatiivisesti kirjoitat.
        Enkä usko niiden pentujen olevan sekundaa.
        Ja tää oli ilmoitus myynnissä olevista pennuista
        ei pentuvälittäjänä olemisesta.

        Sä itse kirjoitat suoraan ilman välikäsiä.
        Eli ei kolmansia käsiä välissä.

        Olen tuonut monesta maasta koiria ja
        Espanja on rosvomaa ainoastaan ollut.
        Kasvattajien kanssa olemme jatkuvasti kirjeen-
        vaihdossa ja korvaukset on tullut paitsi
        Espanjasta.
        Rokotuksetkin ovat olleet asian-
        mukaisesti hoidettu.
        Oisko asenne kysymys, tässäkin takana.


    • Päivi Laakkonen

      No hups- tosiaan vanhan sanonta on, että jos itsellä ei ole varaa eikä kokemusta tuoda jotain koiraa-niin mustamaalaa sen suku/kasvattaja, että kukaan muukaan ei varmasti uskalla tuoda... Ja sehän palvelee varmasti rotua tulevaisuudessa...

      EW-05 näyttelyn aikaa kävimme parin suomalaisen eläinlääkärin kanssa kylässä tässä paikassa - ja totesimme, että emmepä ole samantasoisia koiria täällä nähneet yhtään kehässä, emme koskaan. Mahtavat, upeat turkit ja koirat todella hyvin hoidettu. Luoneet todella ok.

      Tämän henkilön sisko ostanut koiran suomesta ja ollut tyytyväinen rotunsa laatuun. Tietävät ja tuntevat suomalaisten tavat hoitaa koiria, siksi olisivat haluunneet jos joku todella hyvä kasvattaja olisi rodusta kiinnostunut heidän koiristaan.

      Ja moni kasvattaja ei ensimmäisenä parasta myy - vaan jättää parhaimmat kasvamaan, jotta näkee ovatko ok. Ja sitten vasta myyvät koiran parhaaseen mahdolliseen paikkaan.

      Tiedän, että esim. epilepsiaa ei näissä linjoissa ole ollut. Ja samat Eu:n alaiset lait koskee tätäkin kasvattajaa.

      Mutta, mitäs sitä helmiä ****** heittämään.
      Varmaan nämä upeat pennut saavat paremmat kodit keski-euroopasta, jossa kateuskaan ei ole varmasti näin korkealla.

      Päivi

      • Kaari

        Ihan aiheesta tuo eriävä mielipide on annettu, ja jos todella kokenut on koirien tuonnissa, niin ei pitäisi olla mitään kiistettävää asian suhteen. Tai sitten tietoa vaan ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi.

        On aika säälittävää ihmiseltä vedota eriävän mielipiteen antajan motiiveihin kateudella tai jollain muulla vastaavalla. Mutta valitettavasti niin perisuomalaista touhua, että. Ilmeisesti sellaiset kähmäilyt ovat Päiville tuttuja. :(

        Itselläni on kokemusta koirien tuonnista, ja omassa rodussani valitettavasti on täsmälleen ongelmana se, että Eurooppalaisilta kasvattajilta on todella vaikea saada aidosti hyviä ja todella lupaavia pentuja, joilla voidaan arvioida olevan jalostuksellisesti annettavaa, tänne pohjolan perukoille.

        Kokemattomat ovat koiranhakureissuillaan valitettavasti tuoneet mukanaan täyttä p-aa, ja ongelmia, jotka ovat olleet nähtävissä jo pikkupennuilla. Tämä on yleisesti tunnettu ongelma kahdessakin rodussa, joiden parissa toimin, ei todellakaan mikään kateellisten panettelujuttu.

        Varmasti voi kivan koiran saada ulkomailta, ja hyvänkin, mutta suhteiden pitää olla kunnossa. Ei kukaan kasvattaja myy priimatavaraansa tyylillä "etsi joku ostaja suomesta". Tai jos näin täytyy toimia, niin en myöskään minä usko, että kyseessä olisi laadukas pentue laatukasvattajalta.


      • marjaana
        Kaari kirjoitti:

        Ihan aiheesta tuo eriävä mielipide on annettu, ja jos todella kokenut on koirien tuonnissa, niin ei pitäisi olla mitään kiistettävää asian suhteen. Tai sitten tietoa vaan ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi.

        On aika säälittävää ihmiseltä vedota eriävän mielipiteen antajan motiiveihin kateudella tai jollain muulla vastaavalla. Mutta valitettavasti niin perisuomalaista touhua, että. Ilmeisesti sellaiset kähmäilyt ovat Päiville tuttuja. :(

        Itselläni on kokemusta koirien tuonnista, ja omassa rodussani valitettavasti on täsmälleen ongelmana se, että Eurooppalaisilta kasvattajilta on todella vaikea saada aidosti hyviä ja todella lupaavia pentuja, joilla voidaan arvioida olevan jalostuksellisesti annettavaa, tänne pohjolan perukoille.

        Kokemattomat ovat koiranhakureissuillaan valitettavasti tuoneet mukanaan täyttä p-aa, ja ongelmia, jotka ovat olleet nähtävissä jo pikkupennuilla. Tämä on yleisesti tunnettu ongelma kahdessakin rodussa, joiden parissa toimin, ei todellakaan mikään kateellisten panettelujuttu.

        Varmasti voi kivan koiran saada ulkomailta, ja hyvänkin, mutta suhteiden pitää olla kunnossa. Ei kukaan kasvattaja myy priimatavaraansa tyylillä "etsi joku ostaja suomesta". Tai jos näin täytyy toimia, niin en myöskään minä usko, että kyseessä olisi laadukas pentue laatukasvattajalta.

        ...olisi hyvä muistaa pelata samoilla pelisäännöillä, oli sitten ostamassa koiruutta kotomaasta taikka ulkomailta. Moni kakku päältä kaunis, mutta muistakaa myös etsiä tietoa pennun sukulaisten terveydestä ja luonteesta. Upeinkaan karva ei auta epileptikkoa kohtauksissaan...

        Itse ajattelin aiemmin, että vastaus hyvään ja terveeseen koiraan löytyy varmasti ulkomailta. No, siellä jalostukseen käytetyistä koirista en tiedä sitäkään vähää kuin mitä kotimaisista koirista olen saanut raapustettua kasaan. Pelottavaa...

        nimim. "tulevaisuuden haaveissa omistaa kaikinpuolin terve ja kaunis groenendael, onko vielä mahdollista?"


      • raija
        marjaana kirjoitti:

        ...olisi hyvä muistaa pelata samoilla pelisäännöillä, oli sitten ostamassa koiruutta kotomaasta taikka ulkomailta. Moni kakku päältä kaunis, mutta muistakaa myös etsiä tietoa pennun sukulaisten terveydestä ja luonteesta. Upeinkaan karva ei auta epileptikkoa kohtauksissaan...

        Itse ajattelin aiemmin, että vastaus hyvään ja terveeseen koiraan löytyy varmasti ulkomailta. No, siellä jalostukseen käytetyistä koirista en tiedä sitäkään vähää kuin mitä kotimaisista koirista olen saanut raapustettua kasaan. Pelottavaa...

        nimim. "tulevaisuuden haaveissa omistaa kaikinpuolin terve ja kaunis groenendael, onko vielä mahdollista?"

        Tulipa mieleen näitä viestejä lukiessa,
        mistä me saamme uutta linjaa tai verta,
        jos emme tuo uusia koiria ulkomailta.
        Näin ainakin on omassa rodussani, kun kanta on
        pieni ja melkeinpä jokaisella on samaa sukua
        takana.

        Tässäkin ilmoituksessa oli, että
        saat sen viestin minkä tämä kasvattaja oli
        lähettänyt, että jos täältä löytyisi rodusta
        kiinnostuneita ostajia.
        Hän lähettää tiedot sukupuusta ja kukaan ei ole
        välikätenä, vaan ihan itse sovit kaikesta.

        Taitaa se kotimainen hyvin sukusiitoinen linja
        olla poikaa näillä leveysasteilla.
        Turha ottaa herneitä, kun tiedämme mistä kirjoi-
        tamme.

        Voin lopuksi kertoa, että me olemme ostaneet
        sairaita ja terveitä koiria. Mutta se onkin
        kasvattajasta ja hänen jalostusperiaatteista kiini.


      • Khukhuu
        raija kirjoitti:

        Tulipa mieleen näitä viestejä lukiessa,
        mistä me saamme uutta linjaa tai verta,
        jos emme tuo uusia koiria ulkomailta.
        Näin ainakin on omassa rodussani, kun kanta on
        pieni ja melkeinpä jokaisella on samaa sukua
        takana.

        Tässäkin ilmoituksessa oli, että
        saat sen viestin minkä tämä kasvattaja oli
        lähettänyt, että jos täältä löytyisi rodusta
        kiinnostuneita ostajia.
        Hän lähettää tiedot sukupuusta ja kukaan ei ole
        välikätenä, vaan ihan itse sovit kaikesta.

        Taitaa se kotimainen hyvin sukusiitoinen linja
        olla poikaa näillä leveysasteilla.
        Turha ottaa herneitä, kun tiedämme mistä kirjoi-
        tamme.

        Voin lopuksi kertoa, että me olemme ostaneet
        sairaita ja terveitä koiria. Mutta se onkin
        kasvattajasta ja hänen jalostusperiaatteista kiini.

        Kun sieltä tuotaisiinkin sitä uutta verta. Valitettavan usein tuodaan kuitenkin koiria, jotka ovat pahan kerran sukua juuri niille koirille, joita meikäläisten koirien sukutauluissakin esiintyy ihan kiusaksi asti.

        Uutta verta kannattaa ko kokeilla hakeakin, riskeistä huolimatta.


    • kultakenkä

      Suomessa keskieurooppalaiset linjat , joten uutta sieltä tuskin tulee, ja mitä terveyteen niin tuolla keskieuroopassa ei juurikaan niin tarkasti koiria tutkita kun Suomessa. Mutta toki ulkomaanihmeet aina kiinnostaa, voiko julkisesti laittaa isän ja emän nimen näkyviin, kiinnostusta olisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe