Kissan juominen

eeeä

Olen jostain kuullut että kissalla on jokin sairaus jos se juo paljon. Onko perää? Ja mikähän se sairaus olisi? Ja kuinkakohan paljon on paljon?

7

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Kisuli-

Terve. Olen kuullut aivan samaa, että kissat eivät juo paljon, mutta tuo juttu ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Todellisuudessa kissat juovat paljon ja niiden tarviikin juoda. Oma kissani täytti juuri 7 kk ja kun, olin viimeksi eläin lääkärillä sen kanssa käymässä kysyin, että miten sen juomisen kanssa, niin se kertoi, että kissat todellisuudessa juo paljon, joten ei hätiä mitiä.

• mazzz

Hiiriä nakertelevat kissat eivät juo juurikaan, koska ne saavat saaliistaan lähes kaiken tarvitsemansa nesteen. Raksuja syövä kissa saattaa juoda jonkin verran, mutta periaatteessa märkäruokaa syövän kissan ei pitäisi juoda kovinkaan paljon.
      Mielestäni kissa juo paljon, jos sen näkee hyvin useita kertoja vesikupilla päivässä(ja ei ole syönyt raksuja). Meidän kisut juo kuivanappuloiden syönnin jälkeen pikkuisen, ei kuitenkaan kupillisia. Ainakin sokeritauti on sairaus, joka saa kissankin juomaan ylettömästi (ja kai jotkin munuaisviat).

• katpii

Mustaakseni kissa tarvitsee nestettä vuorokaudessa 40ml/kg... Paljonko on paljon, voi suhteuttaa tähän

• phoolan

Kuten ihmisillä niin myös kissoillakin runsas juominen ja pissiminen voi olla merkki sokeritaudista eli diabeteksestä. Jos kissa on lisäksi apaattinen, masentunut ja haluton niin vie eläinlääkäriin. Asia selviää verikokeella.

Myös munuaisvaivat saattavat aiheuttaa juomista. Sekin selviää verikokeella.

• phoolan

Jos keskikoinen n 4kg painava kissa syö keskimäärin 3-5 hiirtä päivittäin ja yhden hiiren vesipitoisuus on 80% niin kyllä tuo suositeltu vesimäärä tuntuu aika suurelta.
        Jos laskee hiiren tilavuudeksi 0,25-0,35 dl niin kyllä tuo vesimäärä puolittuu aika nopsaan.

Jäljelle jää semmoinen 1 dl vettä per vuorokausi.

• minna

Jos vähänkään epäilee että kissa juo normaalia enemmän, kannattaa kissa viedä heti eläinlääkäriin. Runsas juominen on monen vakavan sairauden oire (esim. diabetes ja munuaissairaudet). Jos kissaa ei viedä heti eläinlääkäriin, sairaus pahentuu ja kissa voi kuolla. Myös pissaamista kannattaa seurata, sanoisin että jos kissa käy yli neljä kertaa päivässä pissalla, se on paljon.

• Kahden karvajalan emäntä

Ei tuo juominen aina heti ole merkki sairaudesta. Itse epäilimme diabetestä, koska iso kissamme (n. 8,5 kg britti) juo melkoisesti (senpä vuoksi myös pissii kohtalaisen usein). Rokotuskäynnin yhteydessä lääkäri otti varoiksi verikokeen ja pissanäytteen diabeteksen selvittämiseksi ja mitään huolestuttavaa ei näkynyt. Sanoi vain, että kyllähän iso kissa juo ja vuodenajatkin hieman aiheuttavat muutoksia juomatavoissa. Munuaisongelmat voisivat olla toinen syy, miksi kissa juo paljon, mutta yleensä tuolloin kissa on myös unelias ja laihtuu. Joten jatkakoon kissamme veden latkimista - tekisihän se enempi veden juonti meille ihmisillekin hyvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3385
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      383
      3126
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      77
      2948
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2799
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2298
    6. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1959
    7. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      92
      1888
    8. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1829
    9. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1819
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1709
    Aihe