Torakoita pitäisi kuulemma sietää Kanariansaarten hotellihuoneissa, kun sitä kysyttiin (Finmatkojen virkailijalta), kuuluu kuulemma kulttuuriin ja itse pitäisi myrkyttää niitä. Matkamme on 4-tähden hotelliin ja sielläkin pitäisi torakoita sietää!?
Onko muitten matkatoimistojen hotelleissa ollut torakkaongelmaa ja yleensäkin Kanarialla?
Torakat
6
2953
Vastaukset
- Observeri
Torakat ovat Keski- ja Etelä-Euroopassa yhtä yleisiä kuin hyttyset Suomen kesässä. Harmittomia otuksia jotka kyllä painelevat sinua karkuun. Ne nyt vaan sattuvat kuulumaan sikäläiseen faunaan ja se pitää vain hyväksyä.
Jos edellytät matkaltasi yhtä ylisteriiliä ja eläinkunnaltaan samanlaisia olosuhteita kuin Suomessa, niin ehkä sinun ei kannata edes matkustaa Hankoa etelämmäksi.
P.S. Näkisitpä minkälaisiin malluaisiin täällä Afrikassa törmää...- Grankanarialla
perheen kanssa ulkomailla, muttei Afrikassa, Aasiassa 3,5-vuotta (Thaimaa, Malesia). Eikä asianmukaisella myrkytyksellä kärsitty torakoista, vaikka asuttiin ja matkusteltiin paljon viikonloppuisin ja lomilla siellä.
Kun ei siellä niistä kärsitty, niin nyt pitäisi Suomeen muuton jälkeen lomilla kärsiä...?
Thaimaassa asustellessa torakat tulivat avoimista paskaviemäreistä, ylihygienisyyttä, kun nämä seikkailevat pöydillä leivän kimpussa?
Vaikka kokemusta on vaikka mistä, siltikään en kehoita ketään asumaan torakoiden seassa, ellei nyt sitten pidä niistä.
- käynyt joka vuosi
lähes joka paikassa Kanárialla ja yhdessä oli muutama torakka. Kun siitä ilmoitettiin niin seuraavana päivänä niitä ei ollut. Olen yleensä ollut aina maalis-huhti ja epäilen että loppukesästä niitä voi olla paremminkin.
- Minä
Jonkin aikaa sitten olin Puerto Ricossa, eikä torakan torakkaa näkynyt (vaikka kuulemma onkin torakoiden paratiisi), vaikka hotelli olikin kahden tähden. Tähdistä ne ei ainakaan ole kiinni, jotkut ovat nähneet niitä neljänkin tähden hotelleissa.
Kannattaa ostaa jostakin marketista myrkkyä ja yrittää niillä ehkäistä niitä, jos kovasti inhottaa.
- anyon
..tutustuimme torakoihin. Ei hirveästi, mutta päivittäin väh. yksi näkyi. Kaapista löytyi hyönteismyrkkyäkin..=)
Hotellina Finnmatkojen 3 tai 4* hotelli, en muista kummin oli luokiteltu.
Aika touko-kesäkuun vaihde.
Monessa maassa matkanneena tuo on toistaiseksi ainoa kerta että torakoihin olen törmännyt! - Nähty on, muttei maistettu
Nämä Kanarian torakat ovat tunnetusti erittäin valveutuneita ja sivistyneitä. Kaikki ovat luku- ja kirjoitustaitoisia. Ovat nyt vain kimpassa päättäneet ottaa uhreikseen 4 tähden hotelleissa asuvat finnmatkalaiset! Hei haloo! Espanja on sivistysvaltio! Jos siellä torakkaan huoneessasi törmäät, ilmoitus hotellin henkilökunnalle, jos et osaa espanjaa näytä tappamasi ötökkä siivoojalle ja myrkytystoimet alkavat välittömästi. Ja sen operaation jälkeen saat elää ainakin 4 viikkoa torakkavapaassa huoneessa. Olen kokenut em. asian useasti viimeisen 20 vuoden aikana, viimeisin kokemus 3 viikon takaa. (Olin muuten Finnmatkalla, mutta 3 tähden hotellissa, joten ko. torakka oli ilmeisesti lukihäiriöinen?) Eli rohkeasti matkaan vaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332459
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061257- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060