Leikattu kissa merkkailee

vili

Mitä tehdä kun leikkautin 7 kk ikäisen tyttökissan pennun ja yhä se pissaa sohvalle, sänkyyn, kaikkeen mikä on pehmoista. Hiekkalaatikko kelpaa vaan kun sen sulkee kylpyhuoneeseen. Olen kokeillut kissa-stoppia yms. kissa tekee hulluksi? Neuvoja? Kissa miukuu ulos?

6

1194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jasu

Leikattu kissa voi merkkailla mm. siksi,että se osoittaa mieltään tai haluaa viestittää jostain epäkohdasta sen elämässä. Yksi tapa on huomion kerääminen. Onhan sinulla laatikko aina puhdas? Kissat ovat erittäin tarkkoja, että laatikko ei ole sotkuinen ja että ympäristö on rauhallinen ja muutenkin mieluisa. Joillakin on paha virhe laittaa kissojen ruokailutila ja laatikko lähekkäin toisiaan.

Minulla oli yksi kissa josta eläinlääkäri arvioi merkkauksen leikkauksen jälkeen johtuvan siitä, että leikkaus oli jotenkin "huonosti" tehty. En osaa tarkemmin määritellä.

Jotkin kissat pitää erityisella vaivannäöllä opettaa laatikolla ja lopettamaan merkkaus. Kehumalla oikeaa toimintaa ja kieltämällä väärää yms.

• sip-su

Pehmeälle pissiminen voi kieliä myös virtsatulehduksesta tai -kiteistä -->lääkäriin.

• vili

Eläinlääkäri sanoi että pissan pitäisi olla verensekaista että pissatulehdus? Yhä kissa kuitenkin pissailee, leikkauksesta kulunut jo yli 2 vkoa. Olen ajatellut kohta antaa sen kissan pois, kun en tiedä mitä tekisin. Pitäisikö vielä kerran yrittää viedä eläinlääkärille?

• määää
        vili kirjoitti:

Eläinlääkäri sanoi että pissan pitäisi olla verensekaista että pissatulehdus? Yhä kissa kuitenkin pissailee, leikkauksesta kulunut jo yli 2 vkoa. Olen ajatellut kohta antaa sen kissan pois, kun en tiedä mitä tekisin. Pitäisikö vielä kerran yrittää viedä eläinlääkärille?

Mäkin aattelin antaa kissani pois tai lopetuttaa sen ku meilläkin pissitään sinne sun tänne.Mutta kisusta on tullu jo 2,5 v niin rakas et ei pysty. Ja onhan pesukoneet keksitty, meillä se jauhaa päivittäin.

• sip-su
        vili kirjoitti:

Eikä tasan pidä paikkaansa, että olisi tulehdus vasta kun näkyy verta seassa! Siinä vaiheessa tilanne jo todella paha, eikä siihen pidä pyrkiä. Kun tulehduksen huomaa ajoissa vessassaravaamisesta tai vääristä pissoista, on se paljon helpompi hoitaa pois.

Jos leikkauksesta on kulunut vasta kaksi viikkoa, ei voi olettaa vielä mitään. Hormonituotanto ei lopu kuin seinään.

Mihin ajattelit kissan antaa? Luuletko, että monikin haluaa kuseskelevan kissan? Älä tee lemmikistäsi kiertopalkintoa, sinä olet sen vastuullesi ottanut, joten SINUN täytyy selvittää mistä vika johtuu ja hoitaa kissa sitten kuntoon.

• Sarie
        vili kirjoitti:

Mikä eläinlääkäri tuollaista sanoo???
        Mun kolli alkoi yksi aamu käymään jatkuvasti pissalla ja soitin samana päivänä eläinlääkäriin. Siellä käskettiin HETI eikä huomenna tulemaan hoitoon. Tutkittiin ja tulehdushan siellä oli. Saatiin todella äkkiä hoidettua kuntoon. Jos verta pissan joukossa niin sittenhän on jo aika pahaksi päässyt tulehdus.. Viepä heti eläinlääkärille... mieluiten jollekin toiselle, että kisusi saa varmasti hoitoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. 159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen