Kissalla kalju maha

Johanna

Kissamme maha on kalju, mietin että mistä tämä johtuu? Kattimme pesee itseään mielestäni ihan normaalisti, mutta tuntuu joskus järsivän koipiaan (takajaloissa myös kaljuja kohtia). Voiko kyse olla jostakin sairaudesta?

Vastaavia kokemuksia kenelläkään?

Kissamme on n. 3 vuotias leikkaamaton sisäkissatyttö.

7

7845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyyne

Minun edesmenneellä kissallani kaljuuntui maha ja putsaili sitä koko ajan. Vein eläinlääkärille, joka epäili kissalla olevan stressi tai ihottuma. Sai lääkekuurin ja karvat tulivat takaisin sekä nuoleminen loppui.
      Onko kissasi ulkona liikkuva, jos niin yksi oireen aiheuttaja voi olla kirput. Puhalla turkkiin ja tarkasta näkyykö "liikettä", asustavat karvan juuressa.

• Sanna

Meidän kissalla pari vuotta sitten sama vaiva. Lääkäri totesi, että johtui hormoonien puutteesta. Ollaan joudutta antamaan lisähormoonia tablettina ja ongelma hävinnyt.

• Johanna

Varasin ajan eläinlekurille. Saas nähdä mikä kattia vaivaa..

• pörr

Lääkäriin heti, mutta voin kertoa mitä mahd. Tai mitä omillamme epäiltiin.

Meidän molemmat kissat saivat samanlaisia oireita kun sinun, eli vatsa alkoi kaljuuntua, toisella enemmän kun toisella. Lääkäri otti ihonäytteet ja totesi ettei niissä ollut mitään ihmeellistä. Yleinsinhän on jotkin punkit tai jokin joka ärsyttää tai jokin ihosieni tai vastaava.. tai tai :D
      Sitten aloimme miettiä mite se voisi olla.. Epäiltiin allergiaa tai vain jokin iso muutos kissjojen elämssä joka on stressannut molemmat tuohon tilaan, kun kumpaakan ei näyttänyt niinkään kutisevan karvaa vain lähti ja välillä näytti kuin oisivat jyrsineet sitä pois.
      Kokeilimme eri ruokia että jos se tulikin niistä, ja kalasta saattoi tulla toiselle. Mutta jotenkin vahvin syy varmaan oli etten minä itse voinut enään kissoja paljon silittää ja huoneeni tuli kieletyksi allergian takia, kissat ehkä huolestuivat asiasta ja stressaantuivat. Oli miten oli, hiljalleen saatiin kisut kuntoon hoivaamalla ja lopettamalla kalaruoat

• Johanna

Olen itsekin miettinyt voiko tämä johtua jostakin mitä se syö tms., esim. voisiko kyse olla jostakin puutostilasta. Huomenaamulla klo 9.00 on aika eläinlääkärille. Toivotaan ettei lääkäri vain määrää pelkkiä vitamiineja, tulee muuten kallis vitamiininhakureissu :P

• Johanna
        Johanna kirjoitti:

Olen itsekin miettinyt voiko tämä johtua jostakin mitä se syö tms., esim. voisiko kyse olla jostakin puutostilasta. Huomenaamulla klo 9.00 on aika eläinlääkärille. Toivotaan ettei lääkäri vain määrää pelkkiä vitamiineja, tulee muuten kallis vitamiininhakureissu :P

Odotan eläinlääkärikäyntiä niin innolla, että aikaistin käyntipäivää päivän verran :D Eli keskiviikkoaamuna mennään. (huh..jos tuo nyt ketään liikutti o.O )

• Johanna

Heips!
      Kävimme lekurilla keskiviikkoaamuna. Kissa sai kortisonipiikin ja pullon helokkiöljyä ruoan sekaan laitettavaksi. Älytön raapiminen ja järsiminen on loppunut, ja kissa voi paremmin. Karvojakin on ruvennut kasvamaan taas :)

Lääkäri epäili allergiaa (kala jätettiin pois ruokavaliosta) tai esim. kissamme leikkaamattomuudesta johtuvaa hormoniongelmaa. Suositteli sterilointia, johon seuraavaksi kissamme viemmekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3108
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      46
      2901
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      51
      2525
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      51
      2514
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2106
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1860
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1779
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      43
      1636
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      48
      1572
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26