Skolioosi

Sinikka

Skolioosista eli selkärangan kieroudesta kärsii meistä suomalaisistakin varmasti moni, itsekin olen kärsinyt siitä jo melkein 40 vuotta. Hierominen on tuonut avun vain hetkeksi enkä oikein leikkausjonoonkaan halua. Menin muutama päivä sitten kansanparantajalle, joka taikasormillaan laittoi lonkkani samalle korkeudelle ja selkärankani suoraan ilman pienintäkään kipua. Olo on ollut kuin taivaassa sen jälkeen, minkäänlaista kipua ei tunnu missään. Ainut ohje minkä sain oli että älä nosta tai työnnä mitään raskasta ja polkupyörällä ei saa ajaa viiden vuorokauteen. En voi uskoa, että näin helposti "vaivastani" pääsin ja vielä ilman kipua ja pitkää sairaslomaa.
Suosittelen :)

48

21272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettu

      Missäpäin tämä parantaja oli?

      • Sinikka

        Kansanparantaja on seinäjokinen. Jos kiinnostaa tarkemmin, voin antaa hänen numeronsa.


      • hoidettu
        Sinikka kirjoitti:

        Kansanparantaja on seinäjokinen. Jos kiinnostaa tarkemmin, voin antaa hänen numeronsa.

        Siis Seinäjoelta?
        Mä en itse enää tartte, koska löysin jo toisenkin samanlaisen. Mutta haluan tietää onko tällaisia kipupotilaiden pelastajia muita?

        Oliko se hoito tällaista:
        http://personal.inet.fi/koti/faro/Selkasivut/Rapo.html


      • hoidettu
        Sinikka kirjoitti:

        Kansanparantaja on seinäjokinen. Jos kiinnostaa tarkemmin, voin antaa hänen numeronsa.

        Hänen nimensä voisit tietenkin kertoa...


      • Sinikka
        hoidettu kirjoitti:

        Hänen nimensä voisit tietenkin kertoa...

        Laitan hänen nimensä vaikka sähköpostilla! Anna osoitteesi!


      • hoidettu
        Sinikka kirjoitti:

        Laitan hänen nimensä vaikka sähköpostilla! Anna osoitteesi!

        [email protected]


      • onko parantaja
        Sinikka kirjoitti:

        Kansanparantaja on seinäjokinen. Jos kiinnostaa tarkemmin, voin antaa hänen numeronsa.

        vielä hommissa. Onko vaiva pysynyt poissa?


      • Didi334
        hoidettu kirjoitti:

        [email protected]

        Skolioosista ei ole itselläni kokemusta, mutta olen kärsinyt muista kivuista ja Seinäjoella asuva kansanparantajamies on auttanut. Liekö sama heppu mistä aiheen aloittaja kertoo.


    • hoiti mulla

      saman vaivan. N. 15 vuoden ajan ollut skolioosi, johon viimeksi OMT-fysioterapeutti otti kantaa ettei voi tehdä asialle mitään. Tämän jälkeen kävin tulehtuneen olkapääni takia fysiatrilla, joka yllätyksekseni keskittyi lantiooni ja "laittoi" sen takaisin "vateriin". Skolioosi oikeini, hartiakireys väheni huomattavasti ja olkapääkivutkin lieventyneet.

      • Sinikka

        Onkohan skolioosista kärsivillä myös vaivana tulehtuneet olkapäät, olen itsekin kärsinyt koko ikäni kipeistä ja "klonksahtaneista" olkapäistä, joille ei tulehdusten vuoksi tehdä mitään. Nyttemmin ovat molemmat olkapääni menneet sijoiltaan ja toipuminen on ollut hidasta. Huomasin, että vasen olkapääni kesti "toipua" kauemmin, koska käytin sitä paljon vähemmän ja varovaisemmin. Liikerata, varsinkin vasemmassa, on melko suppea.


      • hoidettu
        Sinikka kirjoitti:

        Onkohan skolioosista kärsivillä myös vaivana tulehtuneet olkapäät, olen itsekin kärsinyt koko ikäni kipeistä ja "klonksahtaneista" olkapäistä, joille ei tulehdusten vuoksi tehdä mitään. Nyttemmin ovat molemmat olkapääni menneet sijoiltaan ja toipuminen on ollut hidasta. Huomasin, että vasen olkapääni kesti "toipua" kauemmin, koska käytin sitä paljon vähemmän ja varovaisemmin. Liikerata, varsinkin vasemmassa, on melko suppea.

        Kun on skolioosia niin on myös notkoselkä. Ja kun on notoselkä, on myös yleensä olkapää sijoiltaan. Ja kun on olkapää sijoiltaa, niin on kipuja!

        Jos liikerata on suppea, se on pois paikoiltaan.


      • kroonisesti selkävaivainen
        hoidettu kirjoitti:

        Kun on skolioosia niin on myös notkoselkä. Ja kun on notoselkä, on myös yleensä olkapää sijoiltaan. Ja kun on olkapää sijoiltaa, niin on kipuja!

        Jos liikerata on suppea, se on pois paikoiltaan.

        Nyt kun tästä skolioosista tuli keskustelua niin kyselenpä minäkin jotain!

        Mulla on rintarangassa kieroutumaa ja olenkin itse tässä pohtinut josko se olisi syynä jatkuviin selkävaivoihini.

        Alaselän lihakset kipeytyvät ja aamuisin monesti olen kuin rautakanki. Usein myös ns. noidannuoli on vaivannut.
        Niska- ja hartialihakset jumiutuneet lähes jatkuvasti...kädet puutuvat ja liikeradat pienentyneet, usein myös päänsärkyä.

        Siis, kärsin kroonisesta selkäkivuista (milloin enemmän, milloin vähemmän) ja olen jo niihin niin tottunut, etten edes muista millaista olisi herätä aamulla ilman kipua ja jäykkyyttä!

        Voisiko tuo luonnon aiheuttama kieroutuma näin vanhemmalla iällä tuoda mukanaan tällaisia ongelmia...?


      • hoidettu
        kroonisesti selkävaivainen kirjoitti:

        Nyt kun tästä skolioosista tuli keskustelua niin kyselenpä minäkin jotain!

        Mulla on rintarangassa kieroutumaa ja olenkin itse tässä pohtinut josko se olisi syynä jatkuviin selkävaivoihini.

        Alaselän lihakset kipeytyvät ja aamuisin monesti olen kuin rautakanki. Usein myös ns. noidannuoli on vaivannut.
        Niska- ja hartialihakset jumiutuneet lähes jatkuvasti...kädet puutuvat ja liikeradat pienentyneet, usein myös päänsärkyä.

        Siis, kärsin kroonisesta selkäkivuista (milloin enemmän, milloin vähemmän) ja olen jo niihin niin tottunut, etten edes muista millaista olisi herätä aamulla ilman kipua ja jäykkyyttä!

        Voisiko tuo luonnon aiheuttama kieroutuma näin vanhemmalla iällä tuoda mukanaan tällaisia ongelmia...?

        Näyttääkö tuo luurankokuva tuolla tutulta?
        http://personal.inet.fi/koti/faro/Selkasivut/Syyllinen.html


      • Kroonisesti selkävaivainen
        hoidettu kirjoitti:

        Näyttääkö tuo luurankokuva tuolla tutulta?
        http://personal.inet.fi/koti/faro/Selkasivut/Syyllinen.html

        Tutulta näytti kiero selkäranka!

        Olen omani nähnyt röntgenkuvissa ja muistelen, että mulla mutka oli huomattavasti pahempi ja ylempänä...lähinnä kylkiluiden tasolla.

        Siis rintarankani on lähinnä c-kirjaimen muotoinen...

        Luuletko, että selkävaivani johtuisivat ko. "mutkasta" ja oisiko mahdollista sen myötä kivuttomaan elämään?


      • hoidettu
        Kroonisesti selkävaivainen kirjoitti:

        Tutulta näytti kiero selkäranka!

        Olen omani nähnyt röntgenkuvissa ja muistelen, että mulla mutka oli huomattavasti pahempi ja ylempänä...lähinnä kylkiluiden tasolla.

        Siis rintarankani on lähinnä c-kirjaimen muotoinen...

        Luuletko, että selkävaivani johtuisivat ko. "mutkasta" ja oisiko mahdollista sen myötä kivuttomaan elämään?

        Selvähän se on, että jos selkäranka on mutkalla, niin sinne tulee lukkoja ja lihaskireyttä. Ja silloin on kipuja!


      • Sinikka
        hoidettu kirjoitti:

        Näyttääkö tuo luurankokuva tuolla tutulta?
        http://personal.inet.fi/koti/faro/Selkasivut/Syyllinen.html

        Oli tosi mielenkiinteinen juttu ja ihan kuin omaa sairaskertomusta olisi lukenut. Olen kärsinyt 12 vuotta vasemman käden puutumisesta ja pistelystä eikä käsitöiden, varsinkaan neulomisesta, tule mitään. Käden puutuminen alkoi kolmatta lasta odottaessasi ja lääkäri lupasi, että puutuminen loppuu viimeistään puolen vuoden kuluttua synnyttämisestä. Pitkään on kestänyt puoli vuotta. Heh heh


      • hoidettu
        Sinikka kirjoitti:

        Oli tosi mielenkiinteinen juttu ja ihan kuin omaa sairaskertomusta olisi lukenut. Olen kärsinyt 12 vuotta vasemman käden puutumisesta ja pistelystä eikä käsitöiden, varsinkaan neulomisesta, tule mitään. Käden puutuminen alkoi kolmatta lasta odottaessasi ja lääkäri lupasi, että puutuminen loppuu viimeistään puolen vuoden kuluttua synnyttämisestä. Pitkään on kestänyt puoli vuotta. Heh heh

        Lähipäivinä (alkean ehkä tänään) tulee sivuilleni lisää noista käsien puutumisista, olkapäiden ja lonkkien jutuista...

        Viimeiset 2 viikkoa olen etsiny tietoa netistä. Nyt sitä alkaa olemaan mukavasti koossa.


    • oikenenko?

      Hei! Olen itse nelikymppinen ja olen viimeiset 25 vuotta tiennyt selkäni kieroudesta. Kipuja ei ole ollut, vielä, mutta olen kuullut mahdollisista lonkka ja polvikulumista vanhemmiten.Olen kuullut myös jotain kansanparantajista, mutta en ole uskonut sen olevan noin helppoa. Haluaisin mieluusti kuulla lisää...missä kävit jne.

      • kklk

        itselläni on alaselässä kipuja joskus niin pahoja, että ei pysty kyykistymään ja kävelen joskus vinossa aika vittumaista


      • antitohtori

        täällä hesassa on sairaala, nimeltään Orton (ent invalidisäätiön sairaala), jossa tyttäreni skolioosia suoristettiin 4centillä. itselläni on yhtä paha. jos noi noitatohtorit skolioosin suoristavat, ei ortonia enää tarvita. siinäpä se vaan vielä seisoo potilaita täynnä. hokkuspokkuskonstit eivät näitä potilaita auttaneet - eivätkä ketään muutakaan, joten sori..niille, jotka niin luulevat. onhan se hyvä, jos parantuu kuvittelemalla..


      • nuorenaskolioosi
        antitohtori kirjoitti:

        täällä hesassa on sairaala, nimeltään Orton (ent invalidisäätiön sairaala), jossa tyttäreni skolioosia suoristettiin 4centillä. itselläni on yhtä paha. jos noi noitatohtorit skolioosin suoristavat, ei ortonia enää tarvita. siinäpä se vaan vielä seisoo potilaita täynnä. hokkuspokkuskonstit eivät näitä potilaita auttaneet - eivätkä ketään muutakaan, joten sori..niille, jotka niin luulevat. onhan se hyvä, jos parantuu kuvittelemalla..

        Olen 17-vuotias tyttö ja minulla todettiin skolioosi 11-vuotiaana. Aluksi pidin korsettia ja kun se ei auttanut kokeilimme kaikenmaailman hierojia ja lääkkeitä. Herätkää kuitenkin lääketieteelliseen todellisuuteen! Saattaa olla että lievissä kieroutumissa nuo kansanparantajat auttavat mutta esimerkiksi minulla jolla oli kieroutuma loppuvaiheilla yli 50 astetta, leikkaus oli kaikkein paras vaihtoehto. Ortonissa ihmiset ovat ammattilaisia ja olen itse tyytyväinen kun ei enää tarvitse pitää hankalaa korsettia tai juosta hierojilla. Luottakaa lääkäreihin.


    • skolioosi

      olen 13-vuotias ja minulla on n. 30-asteinen skolioosi, idiopaattinen.tänään tulin ortonista, ja minulla on korsetti.Joudun pitämään sitä n. reilu vuoden päivät. kyllähän tämä kiristää ja puristaa, hengittää on vaikea, ainakin minulla, mutta jos se auttaa, kyllä sitä kannattaa pitää. :)

      • ***

        Olen ollut sinun ikäisesi kun sain myös korsetin ja nyt olen 30-vuotias.Jos silloin olisin tiennyt miten paljon vahinkoa korsetti aiheuttaa,olisin hakenut mistä tahansa apua.Lihaksesi kasvavat nyt ihan väärään asentoon ja riippuen korsetista,olet kehittyvässä vaiheessa,keuhkosikin voivat "lätistyä"sisäänpäin.Puhu vanhemmillesi asiasta ja etsikää yhdessä jokin muu keino,hierontaa,kansanparannusta.


      • Pidä korsettia
        *** kirjoitti:

        Olen ollut sinun ikäisesi kun sain myös korsetin ja nyt olen 30-vuotias.Jos silloin olisin tiennyt miten paljon vahinkoa korsetti aiheuttaa,olisin hakenut mistä tahansa apua.Lihaksesi kasvavat nyt ihan väärään asentoon ja riippuen korsetista,olet kehittyvässä vaiheessa,keuhkosikin voivat "lätistyä"sisäänpäin.Puhu vanhemmillesi asiasta ja etsikää yhdessä jokin muu keino,hierontaa,kansanparannusta.

        Jösses. Älä usko tätä monivammapotilasta vaan pidä korsettia niin kuin lääkäri määrää.

        Kansanparannusta, istutaan kusiaspesässä ja kas, ruoto on suora, niinkö?


      • tiinamaria_

        itselläniki oli korsetti pari vuotta. kyllä se autto aikalailla vaikka ei kipuja ollutkaan. Nyt kun ei ole ollut tarvista käyttää sitä niin olen huomannut enemmän selkävaivoja, ainakin liikkuntasuoritusten jälkeen.. Ja tällä hetkellä noidannuoli alaselässä. Aikaisemminki ollut. Minulla on ylä- että alaselässä mutkaa ja alahaalla on jos oikein muistan niin 45 tai 47 astetta. Lääkäri OYSissa totesi että 50 astetta on leikkuuraja. Oisivat varmaan leikanneet jos kipuja olisi enemmän mutta kun ei ole kipuja. elikkä minulla on keskivaikea skolioosi..


      • hyvin
        *** kirjoitti:

        Olen ollut sinun ikäisesi kun sain myös korsetin ja nyt olen 30-vuotias.Jos silloin olisin tiennyt miten paljon vahinkoa korsetti aiheuttaa,olisin hakenut mistä tahansa apua.Lihaksesi kasvavat nyt ihan väärään asentoon ja riippuen korsetista,olet kehittyvässä vaiheessa,keuhkosikin voivat "lätistyä"sisäänpäin.Puhu vanhemmillesi asiasta ja etsikää yhdessä jokin muu keino,hierontaa,kansanparannusta.

        "etsikää yhdessä jokin muu keino,hierontaa,kansanparannusta."

        Pätevä kansanparantaja on yleensä se paras apu:

        http://personal.inet.fi/koti/pallo/Selkasivut/kale/kale.html

        http://www.selkasivut.fi/


      • si-nivel

      • tutkimuksessa
        si-nivel kirjoitti:

        No eikös nämä ole ne Hoidetun sivut? Vitsilläkö postasit?

        "No eikös nämä ole ne Hoidetun sivut? Vitsilläkö postasit?"

        Ihmisten sairaudet eivät ole vitsin aihe.

        Näyttöön perustuva hoito, eli Kalevalainen jäsenkorjaus, päihittää tavanomaisen fysioterapian:

        "Kalevalainen jäsenkorjaus on monesti tehokkaampi ja edullisempi hoitomuoto kuin tavanomainen fysioterapia, kertoo Kuopion yliopistossa valmistunut tutkimus."

        "Tutkimuksen hoito-ohjelmaan osallistui 118 alaselkäkivuista kärsivää. Heidät jaettiin kahteen ryhmään. Toinen ryhmä sai perinteisiä hoitoja ja verrokkiryhmä fysioterapiaa. Hoitojen tehoa arvioitiin kolmen vuoden aikana muun muassa kipujanan avulla ja erilaisin toiminta- ja liikkuvuustestein.

        Perinteisten hoitojen ryhmään kuuluneet kokivat saaneensa selkä-, niska-, hartia- ja olkapäävaivoihinsa hieman enemmän helpotusta kuin fysioterapiaryhmät. Perinteisen hoidon ansioista tutkittavat saattoivat myös vähentää särkylääkkeiden syöntiä ja olivat vähemmän pois töistä."

        "Apua yli 80 prosentille
        Tässä tiettävästi ensimmäisessä jäsenkorjauksen vaikuttavuustutkimuksessa kaustislainen jäsenkorjaus auttoi yli 80 prosenttia potilaista ja se näytti olevan selkeästi paras hoito noin kolmasosalle pitkittynyttä selkäkipua potevista."

        http://www.hieronta-nasi.fi/Palvelut/Artikkeli_Kalevalainen.htm


      • si-nivel kirjoitti:

        No eikös nämä ole ne Hoidetun sivut? Vitsilläkö postasit?

        ” No eikös nämä ole ne Hoidetun sivut? Vitsilläkö postasit? ”

        On tervetullutta saada aivan tavallisten ihmisten mielipiteitä ja kokemuksia kuuluville hoidoista, jotka ovat heidän vaivoihinsa auttaneet. Si-nivel, ei-hoidettu ovat varsin sopivia nimimerkkinsä puolesta terveydenhoidon mannekiineja, jotka yrittävät omaa uskoaan levittää joka käänteessä. Tämä pelon sekainen uskonto sekoittuneena tietämättömyyteen vaihtoehtohoidoista ja etenkin energiahoidoista ruokkii mielikuvitusta ja panee sepittämään mitä mielikuvituksellisimpia tarinoita ja olettamuksia, joita muutkin skepoilijat levittävät.

        Miksi otsikko: EräsKansanparantaja


      • postaava
        si-nivel kirjoitti:

        No eikös nämä ole ne Hoidetun sivut? Vitsilläkö postasit?

        si-nivel


      • 400%

      • Anonyymi
        Pidä korsettia kirjoitti:

        Jösses. Älä usko tätä monivammapotilasta vaan pidä korsettia niin kuin lääkäri määrää.

        Kansanparannusta, istutaan kusiaspesässä ja kas, ruoto on suora, niinkö?

        Ei mene jäsenkorjaus ihan noin.. perustuu tarkkaan anatomian tuntemukseen


    • Jaakko

      Hei Sinikka!
      Sain lohtua kertomuksestasi, siitä, että sait apua kansanparantajalta. Itse olen turkulainen mies ja viimeisen puolen vuoden aikana olen mennyt ihan vääräksi. Ja paikkoja koskee. Oletko niin kiltti, että annat minulle se parantajan yhteitiedot. Kysyisin häneltä, että voisiko hän autta muakin.
      Tervehtien Jaakko Teräntö, 0405024735.

      • Hannu ja Tiina

        ja Jacke. Autoitte meitä kaikkia rikastumaan. Tekemättä mitään.


    • norvel

      Hei! Haluaisin tietää onko muilla scolioosia sairastavilla tällaista ongelmaa: nikamien ollessa lukossa lapojen seudulta niin ahdistaako teillä henkeä? Minulla myös kyfoosi on oiennut eli on ns. lautaselkä. Minulla siis välillä hengitys vingahtelee. Eteenpäin kumartuminen yleensä auttaa. Vaiva on usein aika hetkellinen, mutta todella ahdistava.

      • kotikonsteja

        Kyllä. Samaa oiretta on monilla muillakin. Itse avaan lukkoja kuten AnnaClaire neuvoo (5. viesti):
        http://kaksplus.fi/keskustelu/t1374796

        Youtubesta löytyy myös menetelmiä, joita voi kaverin kanssa tehdä (omalla vastuulla):
        Tässä yks turvallinen, mutta voimaa vaativa tapa:
        http://www.youtube.com/watch?v=RnDIfEBKdgA
        Toinen:
        http://www.youtube.com/watch?v=l0LrT7agKc0

        Kotikontsi:
        http://www.youtube.com/watch?v=N3AFkZyRDX0

        Tällaista en heti suosittele, vaatii taitoa
        http://www.youtube.com/watch?v=hMlvhytSdho

        YouTuubista löytyy paljon lisää...

        Vaikka lääkärit väittää, että skolioosi on oireeton, se ei sitä usein ole. Noita lukkoja tulee monille ja ne aiheuttaa kaikenlaista ikävää.

        Joskus, kun paha lukko tulee, käyn sen avauttamassa kiropraktikolla tai vastaavalla. Heille harmiksi joutuu useinkin jonottamaan viikon verran.


      • d3
        kotikonsteja kirjoitti:

        Kyllä. Samaa oiretta on monilla muillakin. Itse avaan lukkoja kuten AnnaClaire neuvoo (5. viesti):
        http://kaksplus.fi/keskustelu/t1374796

        Youtubesta löytyy myös menetelmiä, joita voi kaverin kanssa tehdä (omalla vastuulla):
        Tässä yks turvallinen, mutta voimaa vaativa tapa:
        http://www.youtube.com/watch?v=RnDIfEBKdgA
        Toinen:
        http://www.youtube.com/watch?v=l0LrT7agKc0

        Kotikontsi:
        http://www.youtube.com/watch?v=N3AFkZyRDX0

        Tällaista en heti suosittele, vaatii taitoa
        http://www.youtube.com/watch?v=hMlvhytSdho

        YouTuubista löytyy paljon lisää...

        Vaikka lääkärit väittää, että skolioosi on oireeton, se ei sitä usein ole. Noita lukkoja tulee monille ja ne aiheuttaa kaikenlaista ikävää.

        Joskus, kun paha lukko tulee, käyn sen avauttamassa kiropraktikolla tai vastaavalla. Heille harmiksi joutuu useinkin jonottamaan viikon verran.

        D-vitamiinin puute raskauden aikana ja lapsuusaikan aiheuttaa luuston kasvu häiriöitä, josta johtuen länsimaissa huono ryhti on enemmän sääntö kuin poikkeus.

        Onneksi meillä on hyviä kiropraktikoita, jotka voivat auttaa ongelmissa, jotta voimme paremmin.


      • 401%
        d3 kirjoitti:

        D-vitamiinin puute raskauden aikana ja lapsuusaikan aiheuttaa luuston kasvu häiriöitä, josta johtuen länsimaissa huono ryhti on enemmän sääntö kuin poikkeus.

        Onneksi meillä on hyviä kiropraktikoita, jotka voivat auttaa ongelmissa, jotta voimme paremmin.

        sitten pesin super10:llä lattiat ja kaikki vaivat hävis. Ja samalla rikastuin TEKEMÄTTÄ MITÄÄN!!!!!!!!


    • Energiahoidon ja ’akkujen’ lataamisen aloittamien jo lapsena estäisi elimistön epätasapainosta johtuvien ongelmien synnyn ja myös skolioosin, joka on etenkin naisia vaivaava terveydellinen ongelma, aiheuttaen aikuisiällä monia elämää rajoittavia kipuja ja hankaloittaen normaalia elämää.

      Energiahoidolla, yhdessä manuaalisen käsittelyn kanssa voidaan useimmiten saada parannusta elämään. Lisäksi on muistettava ravinnon merkitys elimistön kunnossapidon perustana yhdessä soveltuvan liikunnan kanssa. Oma lukunsa on oman paranemisprosessin aktivoiminen, jolloin elimistö voi vielä aikuisiällä hoitaa monia vaikeitakin elimistön ongelmia, kuten skolioosin aiheuttamia muutoksia. Tämä parantuminen voi tapahtua suurimmaksi osaksi omahoitona ja prosessin ylläpitämiseen tarvitaan silloin tällöin ’akun’ latausta, jonka energiahoitaja voi tehdä.

      • Peni Siliiini

        Myös hyperoptisella hoidolla on saavutettu samankaltaisia positiivisia vaikutuksia. Tunnen myös henkilön joka sai apua kiantsuinai kuurilla johon kuuluu uskominen lehmän paskan parantavaan voimaan. Hän söi lehmänpaskaa 2 vuotta ja laktoosiintoleranssi hävisi kokonaan ,niin myös ystävät, perhe, työpaikka ja yleinen uskottavuusja viime viikolla meni henkikin. Siinä oli oiva osoitus mihin tämä koululääketiede kykenee.Hänet tuotiin yliopistolliseen pari päivää kuoleena olleena, eikä siellä häntä saaatu enään virkoamaan.Että semmosia puoskareita kaikki siellä skepojen lääkelaitoksissa.
        PS. Sinä et usko itekkään tuohon paskaan, kuhan höpötät ja HUIJAAT sairaita. HÄPEÄ.


    • jassoooooooooooo

      Kirjoittappa uudelleen vaikka puolen vuoden kuluttua.

    • Nopainnogain10

      Minulla on noin alle 30 asteinen ( en muista tarkkaa lukua) skolioosi ja paha lihasten epätasapaino selässä. Toinen hartia ollut korvassa asti. Sen lisäksi lantio vinossa.Olen 25-vuotias. Olen käynyt kalevalaisella jäsenkorjaajalla reilun vuoden, ja selkäni on silminnähden oiennut! Ja oikenee, joskin hitaasti, kun on ollut niin pitkään kiero. Lantionikin on jo melkein suorassa.

      Kalevalaisen jäsenkorjauksen idea on laittaa elimistö tasapainoon. Se ei ole huuhaata. Se on tosin aika hintavaa jos joutuu monet kerrat käymään, mutta mitäpä ei maksaisi omasta suoruudestaan ja kivuttomuudesta?

      • Hienoamainiota

        Oikein mainiota!
        Tosin käymällä sellaisella "entisajan" jäsenkorjaajalla ja kansanparantajalla et joutuisi käymään niin montaa kertaa, mutta miten haluat. Kalevalaisessa jäsenkorjauksessa kun hoitaja tekee aina kaikille suunnilleen sen saman, oli vika missä tahansa. Sen sijaan se alkuperäinen keskipohjalainen jäsenkorjaus (pohakointi), siis se, mistä kalevalainen on kehitetty, korjaa tietysti koko "linjan", mutta keskittyy vaivaan.

        Sieltä Keski-Pohjanmaalta näitä vanhoja osaajia vielä löytyy. Pentti Penttilän oppilaita väittävät kaikki olevansa, mutta joku on ollut opissa viikonlopun, toinen päivän ja kolmas käyttää kalevalaista. Etsi sellainen, joka on todella ollut opissa hänellä. Penttilä kun ei halunnut opettaa kalevaista jäsenkorjausta lainkaan, eihän hän sitä ollut oppinut, vaan keskipohjalaista.

        Muitakin mestareita on toki ollut. Mutta harva enää tekee jäsenkorjausta.


      • nopainnogain10
        Hienoamainiota kirjoitti:

        Oikein mainiota!
        Tosin käymällä sellaisella "entisajan" jäsenkorjaajalla ja kansanparantajalla et joutuisi käymään niin montaa kertaa, mutta miten haluat. Kalevalaisessa jäsenkorjauksessa kun hoitaja tekee aina kaikille suunnilleen sen saman, oli vika missä tahansa. Sen sijaan se alkuperäinen keskipohjalainen jäsenkorjaus (pohakointi), siis se, mistä kalevalainen on kehitetty, korjaa tietysti koko "linjan", mutta keskittyy vaivaan.

        Sieltä Keski-Pohjanmaalta näitä vanhoja osaajia vielä löytyy. Pentti Penttilän oppilaita väittävät kaikki olevansa, mutta joku on ollut opissa viikonlopun, toinen päivän ja kolmas käyttää kalevalaista. Etsi sellainen, joka on todella ollut opissa hänellä. Penttilä kun ei halunnut opettaa kalevaista jäsenkorjausta lainkaan, eihän hän sitä ollut oppinut, vaan keskipohjalaista.

        Muitakin mestareita on toki ollut. Mutta harva enää tekee jäsenkorjausta.

        Kuulostaa hyvältä tuo, olen kuitenkin sen verran tyytyväinen ja luottavainen nykyiseen jäsenkorjaajaani että en haluaisi alkaa vaihtamaan. Ei ole helppoa löytää ihmistä, joka on riittävän taitava auttamaan. Ja selkääni ei voi oikaista nopeasti, koska on ollut pitkään vinossa, ja ei luultavasti kestäisi sitä.

        Olen samalla urheillut melko paljon ja venytellyt hyvin. Liikunta on ehdottoman tärkeää, pelkällä jäsenkorjauksella selkä ei oikenisi. Jäsenkorjauksella ohjataan elimistöä suoraksi, ja liikunnalla suoristetaan se.

        Ja tiedättekö, jos Kalevalainen jäsenkorjaus olisi laillinen hoitomuoto fysioterapian rinnalla, Suomelle tulisi vuosittain miljardien säästöt ihmisten hoitokustannuksista. Mutta lääkärit ja lääkevalmistajat eivät tietenkään suostu siihen, että se laillistuisi. Miksiköhän?

        Olen kokeillut myös muita hoitomuotoja, fysioterapiaa, hierontaa, pelkkää liikuntaa.. Mikään ei auta. Hetken helpotusta voi saada. Vain jäsenkorjaus auttaa. Omalle jäsenkorjaajalleni on esim. viikottaista laittaa ihmisen erimittaiset jalat samanpituisiksi. Erimittaiset jalat vaikuttavat koko kehoon, voitte kuvitella vain miten.

        Harmittaa vain se, kun ei noin vuosi taaksepäin hoidon alkaessa otettu kuvaa selästäni.. Kun hoito loppuu, olisi mahtava verrata, ja näyttää kaikille, kuinka hyvä hoito on kyseessä.


      • Joogamattolentäjä

        "Suomelle tulisi vuosittain miljardien säästöt ihmisten hoitokustannuksista."

        Ja energiajumputuksella säästettäisiin myös miljardeja, kukaan ei vaan tiedä missä sitä energiajumputusta saa.


      • Tuuutkija
        Joogamattolentäjä kirjoitti:

        "Suomelle tulisi vuosittain miljardien säästöt ihmisten hoitokustannuksista."

        Ja energiajumputuksella säästettäisiin myös miljardeja, kukaan ei vaan tiedä missä sitä energiajumputusta saa.

        Jos Suomelle tulisi miljardien säästöjä, niin ne miljardithan jäisi toisaalta puuttumaan!


      • Nopainnogain10
        Tuuutkija kirjoitti:

        Jos Suomelle tulisi miljardien säästöjä, niin ne miljardithan jäisi toisaalta puuttumaan!

        Sehän se on, että miljardit jäisi puuttumaan lääketehtaiden taskusta. Julkinen terveydenhuolto eli me veronmaksajat voisimme ne miljardit käyttää johonkin muuhun;)


      • Nopainnogain10
        Joogamattolentäjä kirjoitti:

        "Suomelle tulisi vuosittain miljardien säästöt ihmisten hoitokustannuksista."

        Ja energiajumputuksella säästettäisiin myös miljardeja, kukaan ei vaan tiedä missä sitä energiajumputusta saa.

        Minäpäs tiedän, mutta en nyt jaksa kertoa, kun pitää mennä suihkuun. Voi kun Suomen taloutta hoitaisivat viisaammat ihmiset, kuin me suomalaiset yleensä.😞


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe