Niin kertokaahan johdon assistenttityön ja kielten koulutusohjelman tradenomeiksi opiskelevat tuosta valintakokeesta?? Sain kutsun siis Heliaan,jota en todellakaan olisi uskonut ja nyt jännittää aivan hirveesti että onkohan valintakoe vaikea ja mitä kaikkia osioita siihen tulee.. Kiitos kaikille, jotka vastaavat:)
JOHDON ASSISTENTTITYÖN JA...
13
1320
Vastaukset
- hmmmmhhm
eikös se ole niinkuin sihteeri?
- Reino
Kyllä vain... hienosti keksitty!! Johdon assistentti puolelta valmistuvat ovat sihteeritypyköitä :P Mä varaan itselleni ainakin pari sellasta... heh... for private use only.
- opiskelija
Reino kirjoitti:
Kyllä vain... hienosti keksitty!! Johdon assistentti puolelta valmistuvat ovat sihteeritypyköitä :P Mä varaan itselleni ainakin pari sellasta... heh... for private use only.
Näihin Reinon tyylisiin kommentoijiin saa sitten varautua, jos alaa pääsee opiskelemaan. Vähättelyä ja kaksimielisiä vitsejä toisensa perään. Tiedä sitten, mistä näitä idiootteja sikiää...
Työelämässä tutkinto on kyllä arvostettu, ollaan sihteerin työstä sitten mitä mieltä tahansa.
Pääsykokeissa on psykologisia testejä, ryhmähaastattelu ja kielikoe (jos on tarpeen). Itsellä on noista pääsykokeista yli kaksi vuotta aikaa, niin en muista sisältöä sen tarkemmin. - on arvostettu...
opiskelija kirjoitti:
Näihin Reinon tyylisiin kommentoijiin saa sitten varautua, jos alaa pääsee opiskelemaan. Vähättelyä ja kaksimielisiä vitsejä toisensa perään. Tiedä sitten, mistä näitä idiootteja sikiää...
Työelämässä tutkinto on kyllä arvostettu, ollaan sihteerin työstä sitten mitä mieltä tahansa.
Pääsykokeissa on psykologisia testejä, ryhmähaastattelu ja kielikoe (jos on tarpeen). Itsellä on noista pääsykokeista yli kaksi vuotta aikaa, niin en muista sisältöä sen tarkemmin."Työelämässä tutkinto on kyllä arvostettu"
Kyllä varmaankin, mutta vain sihteerien keskuudessa. Saat sitten olla sihteerinä insinööreille (AMK) jne. - Sihteeri
on arvostettu... kirjoitti:
"Työelämässä tutkinto on kyllä arvostettu"
Kyllä varmaankin, mutta vain sihteerien keskuudessa. Saat sitten olla sihteerinä insinööreille (AMK) jne....ei voi muuta sanoa.
Jos kerran hakeutuu ko. koulutusohjelmaan, niin selvähän se, että assistentin/sihteerien töitä on tiedossa. Ihan kuin teitä tolloja tarvittaisiin se kertomaan. Kylläpä annattekin itsestänne tyhmän kuvan, kun yritätte moisella "tiedolla" brassailla.
Mä voin kokemuksesta kertoa, et moni pomo ei ilman sihteeriään pärjäisi, joten mitenköhän sitä sitten suut pannaan, jos ei sille työlle löydy enää halukkaita tekijöitä? - dille,,,
Sihteeri kirjoitti:
...ei voi muuta sanoa.
Jos kerran hakeutuu ko. koulutusohjelmaan, niin selvähän se, että assistentin/sihteerien töitä on tiedossa. Ihan kuin teitä tolloja tarvittaisiin se kertomaan. Kylläpä annattekin itsestänne tyhmän kuvan, kun yritätte moisella "tiedolla" brassailla.
Mä voin kokemuksesta kertoa, et moni pomo ei ilman sihteeriään pärjäisi, joten mitenköhän sitä sitten suut pannaan, jos ei sille työlle löydy enää halukkaita tekijöitä?Kyse oli tietyn koulun antamasta sihteerin opetuksesta, mitä siihen kuuluu pomojen pärjääminen tai ko. työhön halukkaiden määrä? Olet itse todella tollo kun et substanssia ymmärrä. Joutuuko oma pomosi tavaamaan ja vääntämään rautalangasta sinulle kaiken muunkin?
- Sihteeri
dille,,, kirjoitti:
Kyse oli tietyn koulun antamasta sihteerin opetuksesta, mitä siihen kuuluu pomojen pärjääminen tai ko. työhön halukkaiden määrä? Olet itse todella tollo kun et substanssia ymmärrä. Joutuuko oma pomosi tavaamaan ja vääntämään rautalangasta sinulle kaiken muunkin?
Kelleköhän tässä rautalangasta pitäisi asia vääntää?
Ei maksa vaivaa, tyhmä mikä tyhmä. - Mitenköhän on?
on arvostettu... kirjoitti:
"Työelämässä tutkinto on kyllä arvostettu"
Kyllä varmaankin, mutta vain sihteerien keskuudessa. Saat sitten olla sihteerinä insinööreille (AMK) jne.Löytyisikös sinulta ihan faktatietoa tätä asiaa perustelemaan vai ihanko mutu-tuntumalta heität juttua? Jännä juttu, miten mielestäni monissa työpaikkailmoituksissa on pääsyvaatimuksena tai suosituksena HSO-sihteerin tai tradenomi HSOn tutkinto. Ja kyllä minä voisin työskennellä vaikka amk-insinöörin koulutuksen saaneen sihteerinä, miten pomon koulutus liittyy tähän?
- Hesek
Sihteeri kirjoitti:
...ei voi muuta sanoa.
Mä voin kokemuksesta kertoa, et moni pomo ei ilman sihteeriään pärjäisi, joten mitenköhän sitä sitten suut pannaan, jos ei sille työlle löydy enää halukkaita tekijöitä?Sihteerit pyörittää firman käytännön asiat, eli siitä näkökulmasta puolta firmaa. Itse arvostan osastoni sihteeriä yli kaiken, ja soisin kyllä paremman statuksen ja palkkauksen hänelle! Uskomaton työmyyrä ja 25 vuoden kokemuksella sujuu homma kuin homma.
Valitettavasti on tullut törmättyä myös niihin kynnenviilajasihteereihin, joiden mielestä ainoa homma mitä sihteerit tekee on matkavaraukset.
- jepjep
Hei, auttakaahan hakijaa hädässä!
Mitä pääsykoe- ilmoittautumislapun KOODI- kohtaan täytyy kirjoittaa?- ---
Se on kutsukirjeen ensimmäisellä sivulla oikeassa yläreunassa..
- !!!
Taitaa olla niin, että sopiva koulutus sihteerille olisi ammattikoulu. Naurettavaa, että kahvinkeittämistä ja kopioimista pitää opettaa "korkeakoulu"tasolla. No, kaikista opistoistahan piti aikoinaan tehdä ammattikorkeita niin myös sihteeriopistosta. Ei muuta kuin: "Sihteeriopiston naiset sekoittaa mun pään...".
- Samassa tilanteessa
Täällä myös yksi perjantain kokeeseen osallistuva :).
Miten olet valmistautunut? Mulla opistoasteen paperit monen vuoden takaa, siksi kielioppi hirvittää. Töiden takia en ole ehtinyt sitä kertaamaankaan pahemmin ollenkaan. Olen hyvä kielissä, mutta en välttämättä enää varsinkaan ruotsin kieliopissa, kun en sitä vuosiin ole käyttänyt.
Saas nähdä, odotukset eivät ole kovin korkealla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865352
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784714Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113017Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv872948Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232514Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251966- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328