Embraer

kokemuksia??

Onko kellään jo kokemuksia Finnairin Embraerista? Millainen kone se on matkustaa? Onko kuinka paljon melua, tilaa, jne... Entäs se brasilialainen työn laatu? Miten se näkyy?

18

3321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulossa..

      Todella nykyaikainen kone. Mukava matkustaa,
      hiljainen. Toinen kone tulee Suomeen kai
      loppuviikosta ja marraskuun aikana vielä
      kaksi lisää.

    • kenttämies

      Matkustajan kannalta ihan ok kone, kohtuuhiljainen, finnairin koneeksi ihan hyvin tilaa. Yhtiön kannalta hieman arveluttava, sillä brasilaisia pikkuvikoja on jouduttu koko ajan korjaamaan ja säätämään. Eli viivästyksiä tiedossa.

      • vai asiantuntija

        joku ns. asianatuntija puhuu ja muka on tietävinään asioista, kumma kun ei ole nimimerkki lentomekanikko, tai jopa kapteeni, älkä uskoko, kaveri ei ole lentokoneessa ikinä ollutkaan, saati nyt ko mallissa.


      • kenttämies
        vai asiantuntija kirjoitti:

        joku ns. asianatuntija puhuu ja muka on tietävinään asioista, kumma kun ei ole nimimerkki lentomekanikko, tai jopa kapteeni, älkä uskoko, kaveri ei ole lentokoneessa ikinä ollutkaan, saati nyt ko mallissa.

        Voit toki kysyä jos kirjoituksessani oli mielestäsi jotain hämmentävää tai et ymmärtänyt kirjoitettua sanaa. Lisäksi jos tietojesi mukaan olin väärässä, korjaa ihmeessä.

        Haluatko että vaihdan nimimerkkini vaikka ravintolakokiksi?


      • uskottavuus
        kenttämies kirjoitti:

        Voit toki kysyä jos kirjoituksessani oli mielestäsi jotain hämmentävää tai et ymmärtänyt kirjoitettua sanaa. Lisäksi jos tietojesi mukaan olin väärässä, korjaa ihmeessä.

        Haluatko että vaihdan nimimerkkini vaikka ravintolakokiksi?

        nimimerkkiä haluat mutta että ko konemallissa on jotain häikkää ja pikkuvikoja jotka aiheuttaa jatkossa ongelmia on sinun keksintö eikä perustu tosiasioihin. Lentokoneissa on aina vikoja kuten muissakin mek. koneissa, linja-autoissakin on vikoja . Mutta että juuri tuossa mallissa on enemmän kuin muissa ei pidä paikkaansa kun puhutaan lentokoneissa ja niiden turvallisuudesta.
        Viranomasiet kyllä pitää huolen ettei noin voi olla, muuten ne ei saisi edes lentää.


      • kenttämies
        uskottavuus kirjoitti:

        nimimerkkiä haluat mutta että ko konemallissa on jotain häikkää ja pikkuvikoja jotka aiheuttaa jatkossa ongelmia on sinun keksintö eikä perustu tosiasioihin. Lentokoneissa on aina vikoja kuten muissakin mek. koneissa, linja-autoissakin on vikoja . Mutta että juuri tuossa mallissa on enemmän kuin muissa ei pidä paikkaansa kun puhutaan lentokoneissa ja niiden turvallisuudesta.
        Viranomasiet kyllä pitää huolen ettei noin voi olla, muuten ne ei saisi edes lentää.

        Ko. konemallissa on pientä häikkää ja pikkuvikoja. Pikkuhäikkää ja vikoja on myös kaikissa muissa maailman lentokoneissa, tuo tyyppi on vain Finnairilla uusi ja kestää hetken aikaa että nuo pikkuhommat saadaan korjattua ja että linja alkaa kulkemaan samalla tavalla kuin esim. Airbussin kanssa.

        Viranomaiset eivät voi pikkuvioille tehdä mitään, lentokoneiden ollessa kyseessä on puuttumiskynnys "mitättömiinkin" vikoihin sen verran korkea että nämä hoidetaan kuntoon ja siitä johtuu viivästykset.


    • kokemuksia

      No, kiistelyähän tästä tietenkin seurasi, sehän piti arvata.

      Mutta kun on kyseessä brasilialainen (!) lentokone, niin en mitään sille mahda, että hieman huolestuttaa... Jos olisi kyseessä polkupyörä tai vaikkapa brasilialaisvalmisteinen Valmet-traktori, se vielä menettelisi... mutta että lentokone.
      Joudun lentämään sellaista reittiä, jolla tuota Embraeria käytetään , mutta on reitillä toki muitakin koneita. Kyse onkin siitä, minkä valitsee. Aikatalulun puolesta tämä brassikone olisi juuri sopivin.

      • onko sitten varmaa

        ATR:n ranskalaiset, eikä ranskalaiset autot ole epäluotettavia (paitsi tietenkin F1) ja ei ole yhtään suomessa pudonnut. Et sitten taida ymmärtää ettei suomen viranomaiset anna ko merkille lentolupaa jos on pienintäkään epävarmuutta ettei se pysy ilmassa.Eikä noita ole myöskään maailmalla pudonnut yhtään vaikka on jo atoja ilmassa. juorut on juoruja jolla ei ole mitään tekemistä oikean asian suhteen.


      • V.Si
        onko sitten varmaa kirjoitti:

        ATR:n ranskalaiset, eikä ranskalaiset autot ole epäluotettavia (paitsi tietenkin F1) ja ei ole yhtään suomessa pudonnut. Et sitten taida ymmärtää ettei suomen viranomaiset anna ko merkille lentolupaa jos on pienintäkään epävarmuutta ettei se pysy ilmassa.Eikä noita ole myöskään maailmalla pudonnut yhtään vaikka on jo atoja ilmassa. juorut on juoruja jolla ei ole mitään tekemistä oikean asian suhteen.

        Ei ne Suomen viranomaiset mitään mistään tiedä, ne antavat luvan sille mille Finnair sitä hakee. Turha on hyväuskoisena luulla, että kun se nyt kerta Suomessa on liikenteessä, niin sen täytyy olla hyvä ja luotettava. Suomihan ei tässä suhteessa ole yhtään kummempi kuin mikään muukaan maa. Minusta Brasilia ja Venäjä kuuluvat samaan kategoriaan, kun puhutaan tuotteiden laadusta, olkoonkin että tekniistä osaamista Venäjällä on huomattavasti enemmän.


      • Suomessa
        V.Si kirjoitti:

        Ei ne Suomen viranomaiset mitään mistään tiedä, ne antavat luvan sille mille Finnair sitä hakee. Turha on hyväuskoisena luulla, että kun se nyt kerta Suomessa on liikenteessä, niin sen täytyy olla hyvä ja luotettava. Suomihan ei tässä suhteessa ole yhtään kummempi kuin mikään muukaan maa. Minusta Brasilia ja Venäjä kuuluvat samaan kategoriaan, kun puhutaan tuotteiden laadusta, olkoonkin että tekniistä osaamista Venäjällä on huomattavasti enemmän.

        Suomessa ja Suomeen on jo vuosikymmenien
        ajan lennetty Embraer koneilla.
        Ko 170-mallillakin jo viime vuodesta alkaen.


      • kenttämies

        Lähdettiin nyt väärälle polulle tässä embraer-keskustelussa. Itse kirjoitin huonosti että kone olisi Finnairin kannalta arveluttava. Kone on uusi yhtiölle ja uuden lapsen kanssa menee aina oma aikansa ennenkuin ollaan sinutteluasteella.

        Eli niitä viivästyksiä on kyllä hieman enemmän tiedossa kuin MD80 ja Airbus-kalustolla, mutta mitään lentoturvallisuuteen liittyvää vikaa ei tarvitse pelätä. Lentokonemaailmassa on sen verran kovat turvallisuusvaatimukset jo yhtiöllä itsellään että pienimpäänkin mahdolliseen asiaan puututaan ja siitä ne viivästykset johtuvat.

        Ei ole Finnairin tai minkään muunkaan lentoyhtiön intressi lentää kalustolla mikä tippuisi todennäklöisesti maahan ;)


      • kenttämies
        onko sitten varmaa kirjoitti:

        ATR:n ranskalaiset, eikä ranskalaiset autot ole epäluotettavia (paitsi tietenkin F1) ja ei ole yhtään suomessa pudonnut. Et sitten taida ymmärtää ettei suomen viranomaiset anna ko merkille lentolupaa jos on pienintäkään epävarmuutta ettei se pysy ilmassa.Eikä noita ole myöskään maailmalla pudonnut yhtään vaikka on jo atoja ilmassa. juorut on juoruja jolla ei ole mitään tekemistä oikean asian suhteen.

        ATR:ssa oli aikanan kovasti vikoja niin meillä kuin muuaallakin. Valmistajamaastakin voidaan aina spekuloida mutta on lentokonevalmituksessa on "hiukan" eri tasovaatimukset ja vastuukysymykset pelissä verrattuna autovalmistukseen.

        PS. Ranskalaista autoa en ole tähän päivään mennessä viitsinyt ostaa, epäluotettavuus ei houkuttele ;)


      • en vaihda
        kenttämies kirjoitti:

        ATR:ssa oli aikanan kovasti vikoja niin meillä kuin muuaallakin. Valmistajamaastakin voidaan aina spekuloida mutta on lentokonevalmituksessa on "hiukan" eri tasovaatimukset ja vastuukysymykset pelissä verrattuna autovalmistukseen.

        PS. Ranskalaista autoa en ole tähän päivään mennessä viitsinyt ostaa, epäluotettavuus ei houkuttele ;)

        on kolem rellua nyt vm 2005 ja koskaan ei mitään vikaa. Aikaisemmin 3 volkkaria, viim passat ja pikku vikaa koko ajan. en yhtään ihmettele että rellu menestyy f1:ssä, lyö mersut ja ferrarit mennen tullen ja on muuten euroopan ostetuin auto että mietippä kenttämies sitä, helkama pyörä on sinulle paras.


      • itkuvirsi
        kenttämies kirjoitti:

        Lähdettiin nyt väärälle polulle tässä embraer-keskustelussa. Itse kirjoitin huonosti että kone olisi Finnairin kannalta arveluttava. Kone on uusi yhtiölle ja uuden lapsen kanssa menee aina oma aikansa ennenkuin ollaan sinutteluasteella.

        Eli niitä viivästyksiä on kyllä hieman enemmän tiedossa kuin MD80 ja Airbus-kalustolla, mutta mitään lentoturvallisuuteen liittyvää vikaa ei tarvitse pelätä. Lentokonemaailmassa on sen verran kovat turvallisuusvaatimukset jo yhtiöllä itsellään että pienimpäänkin mahdolliseen asiaan puututaan ja siitä ne viivästykset johtuvat.

        Ei ole Finnairin tai minkään muunkaan lentoyhtiön intressi lentää kalustolla mikä tippuisi todennäklöisesti maahan ;)

        sillä ketä tuo sinun itku enää kiinnostaa, et ainakaan vakuuta olevasi asiantuntija ja sata vetoa että et työskentele edes lentoalalla vaan ihan muualla.


      • kenttämies
        itkuvirsi kirjoitti:

        sillä ketä tuo sinun itku enää kiinnostaa, et ainakaan vakuuta olevasi asiantuntija ja sata vetoa että et työskentele edes lentoalalla vaan ihan muualla.

        että lapsia leikityttää täällä.
        Oliko sinulla jotain korjattavaa antamistani lausunnoista Emboa koskien?


    • Ranskalais-Saksalainen

      Ihanat 12 vuotta tästäkin keskustelusta. Uusissa konemalleissa on aina pientä höylättävää joistain kulmista. Pieniä, jopa merkityksettömiä vikoja. Sama niin ATR:ssä, Airbussissa, Boeingissa, jne...

      Airbus on Ranskalais-Saksalainen, vaikka tosiaan Ranskassa useimmat koottu. Isukilla on vielä noin 10-vuotias Citroen Picasso, ja hyvin kulkee...

      • Häpeäisitte

        Oli sitten idiootti ihan pakko nostaa yli vuosikymmenen vanha ketju ylös?


    • tasan12

      Jepulis, itsekin katsoin, että tänään meni 12 vuotta rikki. Viimeisin viesti lähetetty 29.10.2005, Klo 22.26

      Time flies by!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      73
      7462
    2. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      71
      7236
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      152
      5896
    4. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      54
      4847
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

      Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      20
      4129
    6. Onnettomuus

      Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3810
    7. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      31
      3447
    8. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      37
      3358
    9. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

      Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      80
      2843
    10. Adonikselle

      Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin
      Ikävä
      209
      2492
    Aihe