Onko kellään jo kokemuksia Finnairin Embraerista? Millainen kone se on matkustaa? Onko kuinka paljon melua, tilaa, jne... Entäs se brasilialainen työn laatu? Miten se näkyy?
Embraer
18
3121
Vastaukset
- tulossa..
Todella nykyaikainen kone. Mukava matkustaa,
hiljainen. Toinen kone tulee Suomeen kai
loppuviikosta ja marraskuun aikana vielä
kaksi lisää. - kenttämies
Matkustajan kannalta ihan ok kone, kohtuuhiljainen, finnairin koneeksi ihan hyvin tilaa. Yhtiön kannalta hieman arveluttava, sillä brasilaisia pikkuvikoja on jouduttu koko ajan korjaamaan ja säätämään. Eli viivästyksiä tiedossa.
- vai asiantuntija
joku ns. asianatuntija puhuu ja muka on tietävinään asioista, kumma kun ei ole nimimerkki lentomekanikko, tai jopa kapteeni, älkä uskoko, kaveri ei ole lentokoneessa ikinä ollutkaan, saati nyt ko mallissa.
- kenttämies
vai asiantuntija kirjoitti:
joku ns. asianatuntija puhuu ja muka on tietävinään asioista, kumma kun ei ole nimimerkki lentomekanikko, tai jopa kapteeni, älkä uskoko, kaveri ei ole lentokoneessa ikinä ollutkaan, saati nyt ko mallissa.
Voit toki kysyä jos kirjoituksessani oli mielestäsi jotain hämmentävää tai et ymmärtänyt kirjoitettua sanaa. Lisäksi jos tietojesi mukaan olin väärässä, korjaa ihmeessä.
Haluatko että vaihdan nimimerkkini vaikka ravintolakokiksi? - uskottavuus
kenttämies kirjoitti:
Voit toki kysyä jos kirjoituksessani oli mielestäsi jotain hämmentävää tai et ymmärtänyt kirjoitettua sanaa. Lisäksi jos tietojesi mukaan olin väärässä, korjaa ihmeessä.
Haluatko että vaihdan nimimerkkini vaikka ravintolakokiksi?nimimerkkiä haluat mutta että ko konemallissa on jotain häikkää ja pikkuvikoja jotka aiheuttaa jatkossa ongelmia on sinun keksintö eikä perustu tosiasioihin. Lentokoneissa on aina vikoja kuten muissakin mek. koneissa, linja-autoissakin on vikoja . Mutta että juuri tuossa mallissa on enemmän kuin muissa ei pidä paikkaansa kun puhutaan lentokoneissa ja niiden turvallisuudesta.
Viranomasiet kyllä pitää huolen ettei noin voi olla, muuten ne ei saisi edes lentää. - kenttämies
uskottavuus kirjoitti:
nimimerkkiä haluat mutta että ko konemallissa on jotain häikkää ja pikkuvikoja jotka aiheuttaa jatkossa ongelmia on sinun keksintö eikä perustu tosiasioihin. Lentokoneissa on aina vikoja kuten muissakin mek. koneissa, linja-autoissakin on vikoja . Mutta että juuri tuossa mallissa on enemmän kuin muissa ei pidä paikkaansa kun puhutaan lentokoneissa ja niiden turvallisuudesta.
Viranomasiet kyllä pitää huolen ettei noin voi olla, muuten ne ei saisi edes lentää.Ko. konemallissa on pientä häikkää ja pikkuvikoja. Pikkuhäikkää ja vikoja on myös kaikissa muissa maailman lentokoneissa, tuo tyyppi on vain Finnairilla uusi ja kestää hetken aikaa että nuo pikkuhommat saadaan korjattua ja että linja alkaa kulkemaan samalla tavalla kuin esim. Airbussin kanssa.
Viranomaiset eivät voi pikkuvioille tehdä mitään, lentokoneiden ollessa kyseessä on puuttumiskynnys "mitättömiinkin" vikoihin sen verran korkea että nämä hoidetaan kuntoon ja siitä johtuu viivästykset.
- kokemuksia
No, kiistelyähän tästä tietenkin seurasi, sehän piti arvata.
Mutta kun on kyseessä brasilialainen (!) lentokone, niin en mitään sille mahda, että hieman huolestuttaa... Jos olisi kyseessä polkupyörä tai vaikkapa brasilialaisvalmisteinen Valmet-traktori, se vielä menettelisi... mutta että lentokone.
Joudun lentämään sellaista reittiä, jolla tuota Embraeria käytetään , mutta on reitillä toki muitakin koneita. Kyse onkin siitä, minkä valitsee. Aikatalulun puolesta tämä brassikone olisi juuri sopivin.- onko sitten varmaa
ATR:n ranskalaiset, eikä ranskalaiset autot ole epäluotettavia (paitsi tietenkin F1) ja ei ole yhtään suomessa pudonnut. Et sitten taida ymmärtää ettei suomen viranomaiset anna ko merkille lentolupaa jos on pienintäkään epävarmuutta ettei se pysy ilmassa.Eikä noita ole myöskään maailmalla pudonnut yhtään vaikka on jo atoja ilmassa. juorut on juoruja jolla ei ole mitään tekemistä oikean asian suhteen.
- V.Si
onko sitten varmaa kirjoitti:
ATR:n ranskalaiset, eikä ranskalaiset autot ole epäluotettavia (paitsi tietenkin F1) ja ei ole yhtään suomessa pudonnut. Et sitten taida ymmärtää ettei suomen viranomaiset anna ko merkille lentolupaa jos on pienintäkään epävarmuutta ettei se pysy ilmassa.Eikä noita ole myöskään maailmalla pudonnut yhtään vaikka on jo atoja ilmassa. juorut on juoruja jolla ei ole mitään tekemistä oikean asian suhteen.
Ei ne Suomen viranomaiset mitään mistään tiedä, ne antavat luvan sille mille Finnair sitä hakee. Turha on hyväuskoisena luulla, että kun se nyt kerta Suomessa on liikenteessä, niin sen täytyy olla hyvä ja luotettava. Suomihan ei tässä suhteessa ole yhtään kummempi kuin mikään muukaan maa. Minusta Brasilia ja Venäjä kuuluvat samaan kategoriaan, kun puhutaan tuotteiden laadusta, olkoonkin että tekniistä osaamista Venäjällä on huomattavasti enemmän.
- Suomessa
V.Si kirjoitti:
Ei ne Suomen viranomaiset mitään mistään tiedä, ne antavat luvan sille mille Finnair sitä hakee. Turha on hyväuskoisena luulla, että kun se nyt kerta Suomessa on liikenteessä, niin sen täytyy olla hyvä ja luotettava. Suomihan ei tässä suhteessa ole yhtään kummempi kuin mikään muukaan maa. Minusta Brasilia ja Venäjä kuuluvat samaan kategoriaan, kun puhutaan tuotteiden laadusta, olkoonkin että tekniistä osaamista Venäjällä on huomattavasti enemmän.
Suomessa ja Suomeen on jo vuosikymmenien
ajan lennetty Embraer koneilla.
Ko 170-mallillakin jo viime vuodesta alkaen. - kenttämies
Lähdettiin nyt väärälle polulle tässä embraer-keskustelussa. Itse kirjoitin huonosti että kone olisi Finnairin kannalta arveluttava. Kone on uusi yhtiölle ja uuden lapsen kanssa menee aina oma aikansa ennenkuin ollaan sinutteluasteella.
Eli niitä viivästyksiä on kyllä hieman enemmän tiedossa kuin MD80 ja Airbus-kalustolla, mutta mitään lentoturvallisuuteen liittyvää vikaa ei tarvitse pelätä. Lentokonemaailmassa on sen verran kovat turvallisuusvaatimukset jo yhtiöllä itsellään että pienimpäänkin mahdolliseen asiaan puututaan ja siitä ne viivästykset johtuvat.
Ei ole Finnairin tai minkään muunkaan lentoyhtiön intressi lentää kalustolla mikä tippuisi todennäklöisesti maahan ;) - kenttämies
onko sitten varmaa kirjoitti:
ATR:n ranskalaiset, eikä ranskalaiset autot ole epäluotettavia (paitsi tietenkin F1) ja ei ole yhtään suomessa pudonnut. Et sitten taida ymmärtää ettei suomen viranomaiset anna ko merkille lentolupaa jos on pienintäkään epävarmuutta ettei se pysy ilmassa.Eikä noita ole myöskään maailmalla pudonnut yhtään vaikka on jo atoja ilmassa. juorut on juoruja jolla ei ole mitään tekemistä oikean asian suhteen.
ATR:ssa oli aikanan kovasti vikoja niin meillä kuin muuaallakin. Valmistajamaastakin voidaan aina spekuloida mutta on lentokonevalmituksessa on "hiukan" eri tasovaatimukset ja vastuukysymykset pelissä verrattuna autovalmistukseen.
PS. Ranskalaista autoa en ole tähän päivään mennessä viitsinyt ostaa, epäluotettavuus ei houkuttele ;) - en vaihda
kenttämies kirjoitti:
ATR:ssa oli aikanan kovasti vikoja niin meillä kuin muuaallakin. Valmistajamaastakin voidaan aina spekuloida mutta on lentokonevalmituksessa on "hiukan" eri tasovaatimukset ja vastuukysymykset pelissä verrattuna autovalmistukseen.
PS. Ranskalaista autoa en ole tähän päivään mennessä viitsinyt ostaa, epäluotettavuus ei houkuttele ;)on kolem rellua nyt vm 2005 ja koskaan ei mitään vikaa. Aikaisemmin 3 volkkaria, viim passat ja pikku vikaa koko ajan. en yhtään ihmettele että rellu menestyy f1:ssä, lyö mersut ja ferrarit mennen tullen ja on muuten euroopan ostetuin auto että mietippä kenttämies sitä, helkama pyörä on sinulle paras.
- itkuvirsi
kenttämies kirjoitti:
Lähdettiin nyt väärälle polulle tässä embraer-keskustelussa. Itse kirjoitin huonosti että kone olisi Finnairin kannalta arveluttava. Kone on uusi yhtiölle ja uuden lapsen kanssa menee aina oma aikansa ennenkuin ollaan sinutteluasteella.
Eli niitä viivästyksiä on kyllä hieman enemmän tiedossa kuin MD80 ja Airbus-kalustolla, mutta mitään lentoturvallisuuteen liittyvää vikaa ei tarvitse pelätä. Lentokonemaailmassa on sen verran kovat turvallisuusvaatimukset jo yhtiöllä itsellään että pienimpäänkin mahdolliseen asiaan puututaan ja siitä ne viivästykset johtuvat.
Ei ole Finnairin tai minkään muunkaan lentoyhtiön intressi lentää kalustolla mikä tippuisi todennäklöisesti maahan ;)sillä ketä tuo sinun itku enää kiinnostaa, et ainakaan vakuuta olevasi asiantuntija ja sata vetoa että et työskentele edes lentoalalla vaan ihan muualla.
- kenttämies
itkuvirsi kirjoitti:
sillä ketä tuo sinun itku enää kiinnostaa, et ainakaan vakuuta olevasi asiantuntija ja sata vetoa että et työskentele edes lentoalalla vaan ihan muualla.
että lapsia leikityttää täällä.
Oliko sinulla jotain korjattavaa antamistani lausunnoista Emboa koskien?
- Ranskalais-Saksalainen
Ihanat 12 vuotta tästäkin keskustelusta. Uusissa konemalleissa on aina pientä höylättävää joistain kulmista. Pieniä, jopa merkityksettömiä vikoja. Sama niin ATR:ssä, Airbussissa, Boeingissa, jne...
Airbus on Ranskalais-Saksalainen, vaikka tosiaan Ranskassa useimmat koottu. Isukilla on vielä noin 10-vuotias Citroen Picasso, ja hyvin kulkee...- Häpeäisitte
Oli sitten idiootti ihan pakko nostaa yli vuosikymmenen vanha ketju ylös?
- tasan12
Jepulis, itsekin katsoin, että tänään meni 12 vuotta rikki. Viimeisin viesti lähetetty 29.10.2005, Klo 22.26
Time flies by!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä491857Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651658Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701388Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2111252Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321147- 1281145
- 781096
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141067Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057