Olen melko juuri kotiloharrastuksensa aloittanut 12-vuotias tyttö. Nyt minulla on paljon ongelmia:
Kotiloni(2v, ollut mulla kuukauden) kaivautuu aina terran pohjamateriaaliin (turpeeseen) ja se ei tule sieltä pois ilman että sen ottaa sieltä itse. Vaihdoimme mullan turpeeseen jossain vaiheessa koska kotilollani oli loisia. Se on sen jälkeen kaivautunut enemmän. Kotilo syö hyvin ja huomaan että se on järsinyt seepiansuomuaan. Terraario on ikkunani edessä. Voisiko sitä suojata jollain akvaarion taustalla, huivilla yms? Tänään kun tuli porista (vanhemmat laivalla, ei ketään kotona) niin kotilo oli samassa paikkaa missä se oli perjantainakin. Lisäksi sillä oli kalvoa, ettei se päässyt ulos. Kävin pesemässä sen, ja nyt se on jo vironneemman näköinen. Tarvitsen kipeästi apua! Eli: Jos luet tämän niin vastaa parhaasi mukaan, ellei ole liian myöhäistä!
T: Huolestunu kotiloita rakastava.
HÄTÄTILANNE!!!
4
445
Vastaukset
- kotilo-fani
On kaksi vaihtoehtoa:
1. Joko kotilosi on peloissaan vielä uudesta ympäristöstään.
2. Tai sumutteletko terraarion joka päivä.
Kotilosi oli mennyt horrokseen liian kuivuuden takia.- kotilo-ja-gekkofani
joko terra on liian kuiva tai se on vielä todellakin ihmeissään uudesta kodistaan..Ja jotkut kotilot tykkäävät kaivautua turpeeseen xD
- Kotilonomistaja
kotilo-ja-gekkofani kirjoitti:
joko terra on liian kuiva tai se on vielä todellakin ihmeissään uudesta kodistaan..Ja jotkut kotilot tykkäävät kaivautua turpeeseen xD
Multa vaihettiin turpeeseen ehkä joku kuukausi sitten. Vieläkö se aristaisi?
- Lott
Kotilonomistaja kirjoitti:
Multa vaihettiin turpeeseen ehkä joku kuukausi sitten. Vieläkö se aristaisi?
Vopi olla, että aristaa, mutta meillä ainakin menee ruuan jälkeen nukkumaan. ja muista todellakin kunnon sumutus joka päivä. mullakin on käyny pari kertaa, etten oo kunnolla sumuttanu ja just sellanen kuorihan sillon tulee... sitte vaaan korjaa kosteus ja kuori pestää varovasti pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv322403Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491914- 271559
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025