Goasta! :)

oppia

6

2020

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä juttu

Joo, jokainen Goalle lähtijä voisi tutustua tuohon artikkeliin! Itseäni ärsyttää eniten tällä palstalla Goalle kahdeksi viikoksi lähtevät turistit, jotka eivät selvästikään ole ottaneet selvää juuri mistään paikallisista tavoista yms...
      Moni haluaa mennä sinne vain 'sikailemaan', eikä paikallinen kulttuuri ja tavat kiinnosta pätkääkään! Kunhan vaan kaikki on mahdollisimman halpaa, muulla ei ole väliä!
      Ottaisivat edes Intian kartan käteensä ja katsoisivat mihin ovat menossa, ettei tarvitse täällä kysysyä, niin kuin eräs tässä taannoin: "Voiko Goalta tehdä päiväretken Agraan Taj Mahalille?"

• kantaan!

intiassa muutenkin, ja monessa muussakin maassa, elää MILJOONIA ihmisiä, joilla ei ole puhdasta juomavettä, ruokaa, tai edes kattoa päänsä päällä.
        pelkästään mumbaissa asuu viisi miljoonaa ihmistä hökkelikylissä. miettikää jos koko suomen kansa asuisi puolen helsingin kokoisella alueella roskasta tehdyissä "asunnoissa"?

joten älkääpäs matkoillanne tuhlatko vettä ja luontoa, ja tukekaa paikallisia pienyrittäjiä.
        isoilla yrityksillä on jo tarpeeksi rahaa.

• hanski

no anteeksi vaan jos kysyn tyhmiä, on se niin kauheeta. Kunhan halusin puhua asiasta jossain, enpä pahemmin tunne ketään joka olisi käynyt. Yleensä lentokoneet on kuitenkin aika nopeita välineitä liikkumaan...

Lisäksi nyt lähinnä ottaa päähän, että tällä palstalla jotkut luulee että kaikilla on koko talvi aikaa viettää etelässä.

• Ripa

Itse olen Goalla kuluttanut aikaani jonkin verran. En kyllä osaa tuntea huonoa omaatuntoa siitä.
        Olen tuon kirjoituksen mukaan ns. rappeutuneita tapoja omaava hippimatkailija. Päivät löhöilen ja illat istun baareissa tai menen joskus teknobileisin. Kulttuurien törmäyksiä tietysti tapahtuu, mutta jos Goalaiset kerta kaikkiaan haluaisivat päästä matkailijoista eroon, se onnistuisi. Olen suunnilleen aina asunut saman perheen vuokralaisena. Ainakin he ovat saaneet lapsensa koulutettua ja melko hyvän elintason vuokraamalla huoneita ja ravintolatoiminnalla.
        Goan 1961 tapahtuneesta vapautumisestakin olen kuullut eriäviä mielipiteitä. Eräs tuttavani sanoi että 1961 Intia valtasi hänen kotimaansa ja sen jälkeen on kaikki mennyt päin helvettiä. Itseään hän pitää goalaisena, ei intialaisena. Hindujen määräkin on lisääntynyt tuon vapautuksen tai valtaamisen jälkeen.

• Käynnyt

No johan oli tarinat.

• Jesu

Kait noita kirjoituksia on vuosien varsilta kerättävissä ja totuushan on se, että Intia ei kaikessa kehityksessä ole "ihan Suomen vauhdissa".

Olen toki pahempaakin provosointia nähnyt ja lukenut, mutta jostain syystä päätin tähän sitten vastata.

Nimim "oppia" tuskin on Ahvenanmaata pidempänä koskaan itse käynytkään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5585
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4732
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2966
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2624
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1986
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1449
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe