heipä hei. onkos täällä kellään toyvillakoiraa, erityisesti aprikoosia? Olen ensi keväänä hankkimassa tällaista jos vaan sattuisi silloin kohdalle pentue, harvinaisia kun ovat. Kasvattajan kanssa olen jo yhteydessä. Paljon teillä ovat toyt maksaneet hyvästä kennelistä? Allergisoiko villakoira sen enempää kuin bichon frisé joka meillä on jo yli 7 vuotta ollut? Olisi kiva tietää minkälaisia persoonia teidän toyt ovat ja mistä kennelistä olette ostaneet. kesällä kuulemma suomessa oli ensimmäinen aprikoosi toypentue.
toyvillakoira
8
1039
Vastaukset
- Fiiuli
..pidä paikkaansa, että kesällä olisi tullut Suomeen ensimmäinen aprikoosi Toy-pentue.
Meidän Toy-tyttö (aprikoosi)on ihanan villi ja jääräpää, sopivasti molempia...- anya
se varmaan tarkoitti sitten sitä kenneliä tms. Suomessa on kuulemma yksi jalostusuros, toinen tulossa ja myös 1 jalostusnarttu... eli ei paljon... haluiaisitko lähettää minulle sähköpostia? Ja ehkä kuvia koirastasi :) [email protected]
- Riia
anya kirjoitti:
se varmaan tarkoitti sitten sitä kenneliä tms. Suomessa on kuulemma yksi jalostusuros, toinen tulossa ja myös 1 jalostusnarttu... eli ei paljon... haluiaisitko lähettää minulle sähköpostia? Ja ehkä kuvia koirastasi :) [email protected]
joopa joo ja diipa daapa.. Jalostusuroksia ei montaa ole, se on kyllä totta, mutta että yksi.. heh heh.. Toyta rekisteröidään vuosittain noin 80-90 ja kyllä siellä alle kymmenkunta aprikoosi pentuetta vuosittain on. Mietin tässä että mitähän tarkoitat jalaostus nartulla, pentuja jokainen pystyy tekeen, mitä sitten on järkevä käyttää on toinen juttu.. Katso vaikka tämä, täältä löydät vuoden 2004 rekisteröidyt pentueet toylla.
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmPentueet.aspx?Id_Rotu=754&Aika=2004
Toyn hinta on ~1200 euroa - Peppi
Riia kirjoitti:
joopa joo ja diipa daapa.. Jalostusuroksia ei montaa ole, se on kyllä totta, mutta että yksi.. heh heh.. Toyta rekisteröidään vuosittain noin 80-90 ja kyllä siellä alle kymmenkunta aprikoosi pentuetta vuosittain on. Mietin tässä että mitähän tarkoitat jalaostus nartulla, pentuja jokainen pystyy tekeen, mitä sitten on järkevä käyttää on toinen juttu.. Katso vaikka tämä, täältä löydät vuoden 2004 rekisteröidyt pentueet toylla.
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmPentueet.aspx?Id_Rotu=754&Aika=2004
Toyn hinta on ~1200 euroaMeillä on harmaa toytyttö. Toyvillisten hinta on sen 1200€, ja kyllä toyta löytyy ihan saman värisinä kuin kääpiö-, keskikokoinen-, ja isovillistä. Näyttelyissä on kuitenkin ollut mustaa ja valkoista enemmän kuin harmaata, ruskeaa ja aprikoosia.
- Riia
anya kirjoitti:
Muistuttaisin myös, että toy ja kääpiövillakoiraa saa risteyttää ilman poikkauslupaa keskenään, samoin kuin mustaa ja ruskeaa väriä. Toyn pennut voivat kasvaa kääpiöksi samoin kun kääpiön pennut jäädä toyksi. Eli pennun voi mittauttaa näyttelyssä ja jonka jälkeen se vaihtaa rotua toiseen kokoluokkkaan. Toyta ja kääpiövillakoiraa ei siis erota mikään muu kuin koko.
- anya
Riia kirjoitti:
Muistuttaisin myös, että toy ja kääpiövillakoiraa saa risteyttää ilman poikkauslupaa keskenään, samoin kuin mustaa ja ruskeaa väriä. Toyn pennut voivat kasvaa kääpiöksi samoin kun kääpiön pennut jäädä toyksi. Eli pennun voi mittauttaa näyttelyssä ja jonka jälkeen se vaihtaa rotua toiseen kokoluokkkaan. Toyta ja kääpiövillakoiraa ei siis erota mikään muu kuin koko.
Jepp! Elikkäs se meni niin että tänä vuonna ensimmäinen pentue..aprikoosi siis :) Jepjep... sellaista sitten odotellessa ensi kevääksi/kesäksi :) Ja nuo koot ovat tiedossa ja kaikki muukin tärkein :)
- sars
Hei! voisitko kertoa minulle bichonista jonka omistat, millainen rotu tms. Haluaisin kovasti pienen koiran joka olisi seurallinen tms mutta ei tarvitsisi aivan ylettömän paljoa trimmusta! Olen miettinyt bichonia tai bolognesea, enkä osaa oikeen päättää kumman haluaisin, molemmat niin söpöjä koiria!
- anya
Bichon Frisé on todella seurallinen ja rakastettava koira. näin ainakin meillä. Pentuaikana se vaati pieneksi koiraksi aika kovaa kieltämistä jne. mutta oikealla kohtelulla ja koulutuksella siitä tulee vallan mahtava pieni koira :) Nelli on jo 7-vuotias mutta jaksaa silti leikkiä ja olla menossa mukana, tuo rotu kun on sellainen että leikkii koko elämänsä melkeinpä. Turkinhoitoa se vaatii, sillä turkki menee helposti takkuun. Harjausta mielellään joka päivä, meillä kyllä tämä tapahtuu n.pari kertaa viikossa kun emme näyttelyissä käytä. Ja sitten tietenkin peseminen, kun koira on likainen. Minä pesen n.kerran kuukaudessa. Sitten kannattaa itse opetella trimmaamaan, sen oppii kyllä muutamien trimmauskäyntien jälkeen ja kehittyy koko ajan. eli siis jos meinaat näyttelyihin viedä, vaatii turkki todellista huolenpitoa mutta kotikoiraa ei niin hirveästi tarvitse käsitellä kunhan pitää huolen ettei huopalevyjä pääse ilmaantumaan. suosittelen kyllä friseä :) bolognese on varmaan aika samantyyppinen rotu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704886
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234365Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484006- 513800
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363697- 413378
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo853078Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv652938Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu222666