mitäs..

support.abortion

ehkei tämä palsta mitään kaikkein parasta materiaalia wiccakulttuuriin tutustumiseen ole, mutta ajattelimpa että antaisi jonkinnäköisen kuvan niistä itse "wicoista" idean lisäksi.

täytyy sanoa ettei hirveästi muuttunut parempaan suuntaan käsityksestäni siitä että yli 90% wicoista on alle 16-vuotiaita täysin omassa fantasiamaailmassaan eläviä teinityttöjä joilla ei ole minkäännäköistä käsitystä tieteistä ja todellisuudesta todennäköisesti peruskoulun kemian- ja biologiantunnit ties miten tuhlaten. loput kymmenen prosenttia yli 16-vuotiaita täysin omassa fantasiamaailmassaan eläviä naisia joilla ei ole minkäännäköistä käsitystä tieteistä ja todellisuudesta.

yksi ihmettelee onko siinä jotain paranormaalia kun koira tuijotuskilpailun lopuksi lopettaa haukkumisen, toinen pohtii miksi hän tykkää täysikuusta ja yötaivaasta, ja sitten tätä deja vu vaiko enneuni-paskaa. (deja vu on täysin luonnollista aivojen vajaatoimintaa.) ja sitten kuolataan alchemy gothicin massatuottovalupaska-koriste-esineille.

onko se tätä vai pelkkää provoilua "oikeiden" wiccojen ollessa melko harvassa tämän nykyisen koulutustason ansiosta?

11

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmaavaris

      Itse asiassa olin aikeissa siirtää tuon kyseisen viestin, koska sillä on loppujen lopuksi aika vähän tekemistä wiccalaisuuden kanssa. Muutenkin käyttäjät voisivat miettiä paremmin, mille palstalle viestejään lähettävät, sillä rajatiedonkin alla on paljon paremmin asiaa koskevia palstoja.

      Palstan hiljaisuus voisi osittain selittyä sillä, että kaikesta mahdollisesta löytyy jo aihe ja käyttäjät osaavat kiitettävästi käyttää haku-toimintoa. Toinen syy palstan hiljaiseloon löytyy taas siitä, että muiden elämänkatsomuksien edustajat katsovat tehtäväkseen arvostella kyynisesti jokaista viestiä erikseen, enkä yhtään ihmettele varsinkaan nuorempien haluttomuutta esittää mielipiteitään. Kukapa haluaisi kylmää vettä niskaan? Tämä on ongelma, joka väistämättä tulee eteen kun on kyse sivustosta joka listaa eri uskonkannattajat samalle sivulle.

      Muta on se narsismin alalaji jo nimessään, jos kaikki palstan sisältö pitäisi olla juuri oman maun mukaista. Meitä on moneen lähtöön, ja mikä on tärkeää toiselle, ei ehkä ole sitä toiselle, mutta sopu sijaa antaa. Voihan nuo viestit aina jättää lukematta.

      Mutta olen siitä samaa mieltä, että kaikki mahdollinen sisältö ei aina kuulu tälle palstalle. Mutta mikäs niitä on siirrellessä. :)

      • tuntuu..

        että olet käsittänyt hieman väärin tuon, mitä saa palstalle kirjoittaa ja mitä ei.. Jos esim. joku wicca haluaa toisen wican mielipiteen vaikkapa johonkin parisuhdeasiaan, joka ei millään tavalla liity wiccalaisuuteen, niin pitääkö se kirjoittaa parisuhdepalstalle ja toivoa, että joku wicca sattuu sen sieltä huomaamaan? Vai olisiko kuitenkin näin, että palstalle saa kirjoittaa mitä vain, mutta jos uskonnoista haluaa keskustella, niin silloin pysytään wiccaa ainakin sivuavissa aiheissa. Ei kukaan esim. poista ateismi-palstalta islamia käsitteleviä juttuja. Jotain järkeä tähänkin, että ihmiset uskaltavat kirjoittaa aiheista jotka haluavat. Minulle tuli ainakin heti ensimmäisen kerran, kun tällä palstalla kävin, sellainen tunne, että tänne ei uskalla kirjoittaa mitään, jollei tiedä kaikkea wiccaan liittyvää ja vielä satu olemaan samaa mieltä sinun kanssasi. Nytkin olen melkoisen varma, että otat tämän henkilökohtaisena loukkauksena ja joko vastaat pisteliäästi tai poistat tämän kokonaan.


      • harmaavaris
        tuntuu.. kirjoitti:

        että olet käsittänyt hieman väärin tuon, mitä saa palstalle kirjoittaa ja mitä ei.. Jos esim. joku wicca haluaa toisen wican mielipiteen vaikkapa johonkin parisuhdeasiaan, joka ei millään tavalla liity wiccalaisuuteen, niin pitääkö se kirjoittaa parisuhdepalstalle ja toivoa, että joku wicca sattuu sen sieltä huomaamaan? Vai olisiko kuitenkin näin, että palstalle saa kirjoittaa mitä vain, mutta jos uskonnoista haluaa keskustella, niin silloin pysytään wiccaa ainakin sivuavissa aiheissa. Ei kukaan esim. poista ateismi-palstalta islamia käsitteleviä juttuja. Jotain järkeä tähänkin, että ihmiset uskaltavat kirjoittaa aiheista jotka haluavat. Minulle tuli ainakin heti ensimmäisen kerran, kun tällä palstalla kävin, sellainen tunne, että tänne ei uskalla kirjoittaa mitään, jollei tiedä kaikkea wiccaan liittyvää ja vielä satu olemaan samaa mieltä sinun kanssasi. Nytkin olen melkoisen varma, että otat tämän henkilökohtaisena loukkauksena ja joko vastaat pisteliäästi tai poistat tämän kokonaan.

        Pitää huomioida, että täälläkin on vain ihminen. ;)

        Täällä on monta viestiä, jossa wiccat pyytävät toisilta mielipidettä asiasta jos toiselta. Viestiin kannattaa mainita erikseen miksi viesti on tänne kirjoitettu, ellei se erikseen käy viestistä ilmi. Muuten minun on mahdotonta sitä tietää. Eli kannattaa mainita, jos tarkoitus on saada mielipide erityisesti wiccalaisilta, sillä erityisesti yleistä rajatietoa ja New Agea koskeviin viestiin osaa varmasti vastata joku paremmin ko. palstoilta. Asiahan olisi toinen, ellei täällä olisi niin paljon niin läheltä toisiaan sivuavia palstoja. Itse ajattelen sitä siltä kannalta, että a) wicca-palsta ei täyty aiheeseen kokonaan kuulumattomilta viesteiltä, sillä se ärsyttää monia, ja b) viestiin on mahdollisuus saada vastaus mahdollisimman hyvin aihealueensa tuntevalta käyttäjältä.

        Minun on loppujen lopuksi hyvin vaikea arvioida onko kyseessä väärälle palstalle lähetetty viesti vaiko oikealle palstalle lähetetty viesti jossa kysytään sellaista mikä viestissä ei käy ilmi. Virheitä minullekin sattuu, mutta valitettavasti tuo siirtoprosessi on peruuttamaton joten edes jotain viitteitä siitä, miksi juuri kyseinen viesti on juuri täällä helpottaisi tehtävääni huomattavasti.


        Minulla on kyllä tapana esittää omia mielipiteitäni ja tartun hanakasti viesteihin joissa esitetään väärää informaatiota, mutten koskaan poista viestejä vain se takia, että olen niiden kanssa eri mieltä. Päinvastoin, kiinnostavin keskustelu käydään monien erilaisten mielipiteiden välillä.

        Häirintään minulla on edelleen nollatoleranssi.

        Olo on kun BB-talon asukkaalla. :)


    • Kronos

      Kehun taas, kun tiedän ettet siitä tykkää: sulla taitaa tällä kertaa olla koko foorumin rehellisin profiili! Mutta... Ei sittenkään... Kaikkea muuta.

      Sitä en ymmärrä, tuota seli-seli-juttua "minulla on paha olla". Paskan marjat! Kai sit suomalainen mies saa kännipäissään vittuilla ilman että sitä pitää tolleen tekopyhästi alustaa. Niin minä ainakin teen, kun sopiva kohde löytyy, eikä ole yhtään "mulla paha olla".

      Plääh! Jos massuttaa liian makeeta, niin hampaat irtoo.

    • Pakan à la Kana

      Mitäs minun massatuottovalupaskakristallipallosta näkyykään - Kultapieni se olet sinä!
      Tiedätkös, näin unen, jossa suutelin täydellisiä huuliasi...ja olit minun, ainakin sen pienen hetken.
      Vielä herätessänikin olin onnesta sekaisin!
      Mutta se ei varmaan ollut enneuni, ei.. Toiveuneksi taitaa jäädä:(

      Mutta asiaan.. ei, enpä sittenkään osaa vastata. Mitä oikein kysyitkään?
      Häkellyin, kun huomasin, että se olet sinä..
      En nyt saa ajatuksiani pois kauniista sinisistä silmistäsi, virheettömistä kasvoistasi...

      Jos joku pyytäisi minua määrittelemään täydellisyyden, näyttäisin hänelle sinun kuvasi.
      (Mutta en sellaista, jossa viherrät) xD

    • jaina

      Tämä ei edelleenkään ole mikään alan harrastajien avautumispalsta siksi vastaukset ovat kohteliaan ympäripyöreitä (ne ovat sitä myös siksi, että modella on herkähkö hipiä.)

      • charybdis

        sua varmaan ärsyttää, kun modi poistaa viestis. Siis haloo? pitääkö tahallaan kirjottaa sellaisia viestejä? ei oo muuten varis ainoa joka sulle on asiasta huomauttanu.

        tätä palstaa on kuiteski kiva käydä lukemassa koska täältä löytää paljon tietoa ja mielipiteitä. Vittuiluviestit, evvk.


      • jaina
        charybdis kirjoitti:

        sua varmaan ärsyttää, kun modi poistaa viestis. Siis haloo? pitääkö tahallaan kirjottaa sellaisia viestejä? ei oo muuten varis ainoa joka sulle on asiasta huomauttanu.

        tätä palstaa on kuiteski kiva käydä lukemassa koska täältä löytää paljon tietoa ja mielipiteitä. Vittuiluviestit, evvk.

        tarkoittaa sitä, ettei ole samaa mieltä moden kanssa?

        Toisekseen, vastikään poistettu viesti oli aivan asiallinen: ihan samansisältöinen kuin tämä toistaiseksi säästynytkin. Ei kannata alkaakaan nettikirjoittelemaan, mikäli aikoo vetää herneen nokkaansa asiasta kuin asiasta.

        Nih, henkisiin kasvamisiin ;D


      • Rhiannon
        jaina kirjoitti:

        tarkoittaa sitä, ettei ole samaa mieltä moden kanssa?

        Toisekseen, vastikään poistettu viesti oli aivan asiallinen: ihan samansisältöinen kuin tämä toistaiseksi säästynytkin. Ei kannata alkaakaan nettikirjoittelemaan, mikäli aikoo vetää herneen nokkaansa asiasta kuin asiasta.

        Nih, henkisiin kasvamisiin ;D

        "...yli 90% wicoista on alle 16-vuotiaita täysin omassa fantasiamaailmassaan eläviä teinityttöjä"

        miksi teinityttö-sana on nykyään kirosana? jokainen on joskus ollut teini. ja vaikka olisit ollut kuinka idiootti siinä 14-15-kesäisenä, ei se tarkoita, että jokainen teini olisi aivojaan pihalle ryyppäävä, haihatteleva hölmö. en sano tätä nyt erityisesti ketjun aloittajalle, pännii vain noin yleensä tämä typerät teini -asenne. myös muilla foorumeilla.

        "joilla ei ole minkäännäköistä käsitystä tieteistä ja todellisuudesta todennäköisesti peruskoulun kemian- ja biologiantunnit ties miten tuhlaten. "

        tietysti, näinhän minäkin aina haihattelen. muuten vain aion opiskella lukion jälkeen solubiologiaa.

        hyökätkää kimppuuni, olen helppo teini.


      • jaina
        Rhiannon kirjoitti:

        "...yli 90% wicoista on alle 16-vuotiaita täysin omassa fantasiamaailmassaan eläviä teinityttöjä"

        miksi teinityttö-sana on nykyään kirosana? jokainen on joskus ollut teini. ja vaikka olisit ollut kuinka idiootti siinä 14-15-kesäisenä, ei se tarkoita, että jokainen teini olisi aivojaan pihalle ryyppäävä, haihatteleva hölmö. en sano tätä nyt erityisesti ketjun aloittajalle, pännii vain noin yleensä tämä typerät teini -asenne. myös muilla foorumeilla.

        "joilla ei ole minkäännäköistä käsitystä tieteistä ja todellisuudesta todennäköisesti peruskoulun kemian- ja biologiantunnit ties miten tuhlaten. "

        tietysti, näinhän minäkin aina haihattelen. muuten vain aion opiskella lukion jälkeen solubiologiaa.

        hyökätkää kimppuuni, olen helppo teini.

        et minua.

        Muuten, kirjoitit:
        "tietysti, näinhän minäkin aina haihattelen. muuten vain aion opiskella lukion jälkeen solubiologiaa."

        Minulla onkin semmoinen käsitys, että enemmistö luonnonuskovaisista (wicca included) on akateemisia.


      • Rhiannon
        jaina kirjoitti:

        et minua.

        Muuten, kirjoitit:
        "tietysti, näinhän minäkin aina haihattelen. muuten vain aion opiskella lukion jälkeen solubiologiaa."

        Minulla onkin semmoinen käsitys, että enemmistö luonnonuskovaisista (wicca included) on akateemisia.

        En tietenkään lainannut sinua... :/ Painoin vain, että 'vastaa tähän viestiin' tuossa sinun kohdallasi luettuani muut :) Olen surkea kaikilla keskustelupalstoilla :(

        "Minulla onkin semmoinen käsitys, että enemmistö luonnonuskovaisista (wicca included) on akateemisia."

        Niin, monet ovatkin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe