Onko kukaan keksinyt miten tuon sähköisen käsijarrun saa pois päältä ilman että käynnistää auton. Olen kokeillut mielestäni kaikenlaista kuten sen remppaamista vapaalla, jalka jarrulla, vaihde päällä ilman jarrua, jarrulla kortti sisässä jne. mutta ei sitten millään lähde pois. Sitten kun käynnistää niin jo lähtee nykäsemällä ja painamalla tai lähtemällä liikkeelle mutta ilman virtaa ei tunnu lähtevän???
GS Confort sähköinen käsijarru
15
5725
Vastaukset
- W..
Ei ole tullut tarvetta kokeilla:-)
- Filsu2
ei mullakaan mitään ongelmia sen kanssa ole ollut että se mukamas lukittuisi vaan se että jos parkkeeraa esim auton ja kun on jo vetänyt kässärin päälle niin haluaisikin valuttaa sitä vaikka 10 senttiä alaspäin mäessä niin ei tarvitsisi käynnistää autoa uudestaan tuon takia...
Eilen oli sellainen tilanne että kävin vaihdattamassa auton renkaat ja pysäytin auton nosturin päälle. Ja lähdin kahville. Kävi kuitenkin ilmi että olin jättänyt auton noin 10 senttiä liian eteen eikä se siis ollut sopivasti nosturin päällä ja kaverit yrittivät siirtää työntämällä, no ei varmaan likkunut kun oli kässäri päällä. Ainoa tapa vapauttaa kässäri oli käynnistää auto. Tai en ainakaan keksinyt muuta. - mja
Filsu2 kirjoitti:
ei mullakaan mitään ongelmia sen kanssa ole ollut että se mukamas lukittuisi vaan se että jos parkkeeraa esim auton ja kun on jo vetänyt kässärin päälle niin haluaisikin valuttaa sitä vaikka 10 senttiä alaspäin mäessä niin ei tarvitsisi käynnistää autoa uudestaan tuon takia...
Eilen oli sellainen tilanne että kävin vaihdattamassa auton renkaat ja pysäytin auton nosturin päälle. Ja lähdin kahville. Kävi kuitenkin ilmi että olin jättänyt auton noin 10 senttiä liian eteen eikä se siis ollut sopivasti nosturin päällä ja kaverit yrittivät siirtää työntämällä, no ei varmaan likkunut kun oli kässäri päällä. Ainoa tapa vapauttaa kässäri oli käynnistää auto. Tai en ainakaan keksinyt muuta.Taas yksi Scenicin ohjelmointikukkasia. Kässärin kyllä saa päälle - olikohan 20 min ajan? - sammuttamisen jälkeen mutta millään ei saa vapautettua ilman että kone käy. Ne kyllä tietää ongelman, koskapa ovat järkänneet mutkikkaan hätäavauksen varapyörätilaan. Arvatenkin ollut joku turvallisuusaspekti (jokuhan _voi_ sekottaa kässärin ja konepellin namiskat; lapsi voi nykiä auki jne). Mutta ohjelmoijapomo ei ole ajatellut että pelkästään yhdistelmä "jalkajarru pohjaan & kässäri pois" kattaisi jo tarpeeksi turva-aspektia. Ainakin yhtä hyvin kuin mekaanisessa kässärissä.
Minulla olisi Sceniciin heti kymmenkunta kohtaa jotka voisi ohjelmoida paremmin ilman ensimmäistäkään muutosta kovatavaraan. Ne voisi jopa päivittää nykyisiin autoihin. . Osa niistä on selvien bugien korjauksia, osa kukkasten korjauksia (kuten ylläoleva) ja osa vain selkeitä parannuksia. Mutta kun mallia valmistetaan 350 000 kpl/v niin yksittäisellä asiakkaalla ei ole mitään mahiksia saada palautetta perille edes Renault SA:n suunnitteluosaston alimmalle portaalle.
Eihän ne ole 2005 malliin korjanneet edes 2004:n selviä bugeja (ruloboksiin syttyy valo, kun painaa takaluukun nappia; korttihälytin alkaa huutamaan kun apukuski avaa oven jos kone sammuksissa ; 102 km/h puuttuu cruiserista. Kerran 102 oli 2 päivää, mutta katosi). - Keppana
mja kirjoitti:
Taas yksi Scenicin ohjelmointikukkasia. Kässärin kyllä saa päälle - olikohan 20 min ajan? - sammuttamisen jälkeen mutta millään ei saa vapautettua ilman että kone käy. Ne kyllä tietää ongelman, koskapa ovat järkänneet mutkikkaan hätäavauksen varapyörätilaan. Arvatenkin ollut joku turvallisuusaspekti (jokuhan _voi_ sekottaa kässärin ja konepellin namiskat; lapsi voi nykiä auki jne). Mutta ohjelmoijapomo ei ole ajatellut että pelkästään yhdistelmä "jalkajarru pohjaan & kässäri pois" kattaisi jo tarpeeksi turva-aspektia. Ainakin yhtä hyvin kuin mekaanisessa kässärissä.
Minulla olisi Sceniciin heti kymmenkunta kohtaa jotka voisi ohjelmoida paremmin ilman ensimmäistäkään muutosta kovatavaraan. Ne voisi jopa päivittää nykyisiin autoihin. . Osa niistä on selvien bugien korjauksia, osa kukkasten korjauksia (kuten ylläoleva) ja osa vain selkeitä parannuksia. Mutta kun mallia valmistetaan 350 000 kpl/v niin yksittäisellä asiakkaalla ei ole mitään mahiksia saada palautetta perille edes Renault SA:n suunnitteluosaston alimmalle portaalle.
Eihän ne ole 2005 malliin korjanneet edes 2004:n selviä bugeja (ruloboksiin syttyy valo, kun painaa takaluukun nappia; korttihälytin alkaa huutamaan kun apukuski avaa oven jos kone sammuksissa ; 102 km/h puuttuu cruiserista. Kerran 102 oli 2 päivää, mutta katosi).Käsijarrun saa pois päältä kun laittaa vaan virrat päälle.
- Filsu2
Keppana kirjoitti:
Käsijarrun saa pois päältä kun laittaa vaan virrat päälle.
... niinko että ei käynnistä itse moottoria. Itselläni ei ainakaan tuo onnistu. Virrat saan päälle siten että laitan kortin reikään, ja painan starttinappulaa ilman että on jalka jarrulla tai kytkimellä. Tällöin esim saa radion päälle. Mutta ei mulla kässäri lähde pois.
Minkä ikäinen sun Scenic/GS on jos saat tuon kässärin pois, eli onko siinäkin joku softa päivitys olemassa. - Scenu
mja kirjoitti:
Taas yksi Scenicin ohjelmointikukkasia. Kässärin kyllä saa päälle - olikohan 20 min ajan? - sammuttamisen jälkeen mutta millään ei saa vapautettua ilman että kone käy. Ne kyllä tietää ongelman, koskapa ovat järkänneet mutkikkaan hätäavauksen varapyörätilaan. Arvatenkin ollut joku turvallisuusaspekti (jokuhan _voi_ sekottaa kässärin ja konepellin namiskat; lapsi voi nykiä auki jne). Mutta ohjelmoijapomo ei ole ajatellut että pelkästään yhdistelmä "jalkajarru pohjaan & kässäri pois" kattaisi jo tarpeeksi turva-aspektia. Ainakin yhtä hyvin kuin mekaanisessa kässärissä.
Minulla olisi Sceniciin heti kymmenkunta kohtaa jotka voisi ohjelmoida paremmin ilman ensimmäistäkään muutosta kovatavaraan. Ne voisi jopa päivittää nykyisiin autoihin. . Osa niistä on selvien bugien korjauksia, osa kukkasten korjauksia (kuten ylläoleva) ja osa vain selkeitä parannuksia. Mutta kun mallia valmistetaan 350 000 kpl/v niin yksittäisellä asiakkaalla ei ole mitään mahiksia saada palautetta perille edes Renault SA:n suunnitteluosaston alimmalle portaalle.
Eihän ne ole 2005 malliin korjanneet edes 2004:n selviä bugeja (ruloboksiin syttyy valo, kun painaa takaluukun nappia; korttihälytin alkaa huutamaan kun apukuski avaa oven jos kone sammuksissa ; 102 km/h puuttuu cruiserista. Kerran 102 oli 2 päivää, mutta katosi).Mulla meinaa ainakin tosissaan pää räjähtää sen ajotieturin kusipäisen ohjelmoinnin kanssa. Kun haluan seurata hetkellistä kulutusta, niin se pirun rakkine näyttää aina nopeusmuutoksen jälkeen vakkariin asetettua nopeutta vaikka maailman tappiin kunnes hiplaa taas viikseä, ja taas saa muutaman kilsan sisällä säätää nopeutta, ja hiplata viikseä...
Jos olis ollut edes tippa järkeä niin nopeusmuutoksen jälkeen uutta nopeutta näytettäisiin muutama sekunti, ja sen jälkeen palattaisiin käyttäjän toiveisiin, vaan ei, kaikki pitäis tehdä itse... 8) - Kaljakori
Filsu2 kirjoitti:
... niinko että ei käynnistä itse moottoria. Itselläni ei ainakaan tuo onnistu. Virrat saan päälle siten että laitan kortin reikään, ja painan starttinappulaa ilman että on jalka jarrulla tai kytkimellä. Tällöin esim saa radion päälle. Mutta ei mulla kässäri lähde pois.
Minkä ikäinen sun Scenic/GS on jos saat tuon kässärin pois, eli onko siinäkin joku softa päivitys olemassa.Paina nappia niin pitkään että mittariin rävähtää merkkivalot palamaan. Ensin kytkeytyy ns. radioasento. Sen jälkeen pienen tovin kuluttua on vasta virrat päällä.
- Filsu2
Kaljakori kirjoitti:
Paina nappia niin pitkään että mittariin rävähtää merkkivalot palamaan. Ensin kytkeytyy ns. radioasento. Sen jälkeen pienen tovin kuluttua on vasta virrat päällä.
Siis uskomatonta. Ajattelin että virrat on päällä kun kerran painaa tota startti-painiketta mutta se onkin jonkinlainen väliaste. Sitten kun piti nappia pohjassa noin 2 sekuntia niin syttyi lisää valoja kojelaudassa, flekti alkoi puhaltamaan jne mutta itse moottori ei siis käynnistynyt. Vasta siis tällöin sai tuon kässärin pois!!! Hienoa. KIITOS.
On se hienoa että täällä on enemmän tietoa kuin valtuutetuissa Renault korjaamoissa...
Mikäs on muuten sun seuraava nimimerkki... olutlava vai... ;-) - köpi69
Scenu kirjoitti:
Mulla meinaa ainakin tosissaan pää räjähtää sen ajotieturin kusipäisen ohjelmoinnin kanssa. Kun haluan seurata hetkellistä kulutusta, niin se pirun rakkine näyttää aina nopeusmuutoksen jälkeen vakkariin asetettua nopeutta vaikka maailman tappiin kunnes hiplaa taas viikseä, ja taas saa muutaman kilsan sisällä säätää nopeutta, ja hiplata viikseä...
Jos olis ollut edes tippa järkeä niin nopeusmuutoksen jälkeen uutta nopeutta näytettäisiin muutama sekunti, ja sen jälkeen palattaisiin käyttäjän toiveisiin, vaan ei, kaikki pitäis tehdä itse... 8)käsijarrun saa pois päältä kun vetää käsijarrun vipua ja samalla painaa siitä kohtaa missä se punainen valo palaa. sitä en pysty muistamaan, että tarvitseeko olla virrat päällä vai ei, mutta käsittääkseni ei tarvitse, koska käsijarrun saa päällekkin ilman virtoja.
- mja
Filsu2 kirjoitti:
Siis uskomatonta. Ajattelin että virrat on päällä kun kerran painaa tota startti-painiketta mutta se onkin jonkinlainen väliaste. Sitten kun piti nappia pohjassa noin 2 sekuntia niin syttyi lisää valoja kojelaudassa, flekti alkoi puhaltamaan jne mutta itse moottori ei siis käynnistynyt. Vasta siis tällöin sai tuon kässärin pois!!! Hienoa. KIITOS.
On se hienoa että täällä on enemmän tietoa kuin valtuutetuissa Renault korjaamoissa...
Mikäs on muuten sun seuraava nimimerkki... olutlava vai... ;-)Mulla flekti kyllä alkaa pöhisemään pelkästään kun painaa sitä nappia, joten olen kuvitellut että virrat on silloin päällä. Johtuisiko siitä että on automaatti-ilmastointi? Kässäri ei siis reagoi silloin.
Ja tosiaan kässäri menee kyllä _päälle_ vaikka miten: kone seis, ovet lukkoon, auto pimeäksi. Ovet auki - ja edelleen kässäri vilkuttelee lukitsemista. Ei puhettakaan mistään kortista. - mja
köpi69 kirjoitti:
käsijarrun saa pois päältä kun vetää käsijarrun vipua ja samalla painaa siitä kohtaa missä se punainen valo palaa. sitä en pysty muistamaan, että tarvitseeko olla virrat päällä vai ei, mutta käsittääkseni ei tarvitse, koska käsijarrun saa päällekkin ilman virtoja.
Siitähän tää keskustelu alkoi. Kässäriä _ei saa_ pois ilman virtoja, painatpa mistä hyvänsä. Päälle saa, mutta pois ei. Kokeile vaikka!
- mja
Scenu kirjoitti:
Mulla meinaa ainakin tosissaan pää räjähtää sen ajotieturin kusipäisen ohjelmoinnin kanssa. Kun haluan seurata hetkellistä kulutusta, niin se pirun rakkine näyttää aina nopeusmuutoksen jälkeen vakkariin asetettua nopeutta vaikka maailman tappiin kunnes hiplaa taas viikseä, ja taas saa muutaman kilsan sisällä säätää nopeutta, ja hiplata viikseä...
Jos olis ollut edes tippa järkeä niin nopeusmuutoksen jälkeen uutta nopeutta näytettäisiin muutama sekunti, ja sen jälkeen palattaisiin käyttäjän toiveisiin, vaan ei, kaikki pitäis tehdä itse... 8)Eikä siinä tarvitse edes muuttaa nopeutta, riittää että meet jonkun ohi niin että cruiseri alkaa vilkkua. Jo tämä jättää cruiserin näytön pysyvästi päällimmäiseksi. Kaikki cruiserin näytöt menee muun softan päälle - joku dorka on ohjelmoinut sen väärin. Todennäköisesti cruiserin ohjelmointi on alihankkijan ja eivät ole sovittaneet softia kunnolla yhteen.
Se on myös riskaabeli: jos cruiserin pääkytkin on päällä kun käynnistät auton, niin cruiseri peittää ainakin öljymäärän tiedon. Jos öljyt olisi vähissä, niin eipä näkyisi. Sitä en ole muistanut kokeilla että peittääkö kaiken hallitseva cruiseri myös alhaisen bensan varoituksen. Sehän piippaa ja sanoo RANGE ---- kun starttaa vähillä bensoilla. - Scenu
mja kirjoitti:
Eikä siinä tarvitse edes muuttaa nopeutta, riittää että meet jonkun ohi niin että cruiseri alkaa vilkkua. Jo tämä jättää cruiserin näytön pysyvästi päällimmäiseksi. Kaikki cruiserin näytöt menee muun softan päälle - joku dorka on ohjelmoinut sen väärin. Todennäköisesti cruiserin ohjelmointi on alihankkijan ja eivät ole sovittaneet softia kunnolla yhteen.
Se on myös riskaabeli: jos cruiserin pääkytkin on päällä kun käynnistät auton, niin cruiseri peittää ainakin öljymäärän tiedon. Jos öljyt olisi vähissä, niin eipä näkyisi. Sitä en ole muistanut kokeilla että peittääkö kaiken hallitseva cruiseri myös alhaisen bensan varoituksen. Sehän piippaa ja sanoo RANGE ---- kun starttaa vähillä bensoilla.Muistaakseni RANGE peittää nopeustiedon sillä lailla että nopeutta näytetään muutama sekunti ja sitten palataan range-näyttöön. Toi range on myös sekin vähän höhlä: ainakin kesällä kun ajoimme kotiinpäin mökiltä niin range tuli näyttöön, ja kun RANGE 78 kohdalla ajoimme alamäkeen, sellaiseen huimaan mitä nyt pohjanmaa on pullollaan.. ;), niin tulikin heti RANGE --, eli muutama litra lorahti tuon sadan-kahden metrin aikana, eikä tasaiselle tulo enää tilannetta palauttanut. Todellisuudessa tankissa tuolloin vielä noin 10 litraa...
- Sceenic
Scenu kirjoitti:
Muistaakseni RANGE peittää nopeustiedon sillä lailla että nopeutta näytetään muutama sekunti ja sitten palataan range-näyttöön. Toi range on myös sekin vähän höhlä: ainakin kesällä kun ajoimme kotiinpäin mökiltä niin range tuli näyttöön, ja kun RANGE 78 kohdalla ajoimme alamäkeen, sellaiseen huimaan mitä nyt pohjanmaa on pullollaan.. ;), niin tulikin heti RANGE --, eli muutama litra lorahti tuon sadan-kahden metrin aikana, eikä tasaiselle tulo enää tilannetta palauttanut. Todellisuudessa tankissa tuolloin vielä noin 10 litraa...
Samalla tavalla lähetyvä huolto voittaa cruiserin, eli kun käynnistää auton tulee change oil soon ja tämän jälkeen palaa näytöksi perusnäyttö eikä cruiseri vaikka cruiseri on päällä.
- mja
Scenu kirjoitti:
Muistaakseni RANGE peittää nopeustiedon sillä lailla että nopeutta näytetään muutama sekunti ja sitten palataan range-näyttöön. Toi range on myös sekin vähän höhlä: ainakin kesällä kun ajoimme kotiinpäin mökiltä niin range tuli näyttöön, ja kun RANGE 78 kohdalla ajoimme alamäkeen, sellaiseen huimaan mitä nyt pohjanmaa on pullollaan.. ;), niin tulikin heti RANGE --, eli muutama litra lorahti tuon sadan-kahden metrin aikana, eikä tasaiselle tulo enää tilannetta palauttanut. Todellisuudessa tankissa tuolloin vielä noin 10 litraa...
Kirjoitit:
"..ja kun RANGE 78 kohdalla ajoimme alamäkeen, sellaiseen huimaan mitä nyt pohjanmaa on pullollaan.. ;), niin tulikin heti RANGE --, eli muutama litra lorahti tuon sadan-kahden metrin aikana, eikä tasaiselle tulo enää tilannetta palauttanut. Todellisuudessa tankissa tuolloin vielä noin 10 litraa..."
Scenic II:n tankin tilavuus on 60 litraa. Siitä 5-6 litraa on sellaista, mitä systeemi ei huomioi, vaan kaikki ranget ym lasketaan ikäänkuin viimeistä 5 litraa ei olisikaan. Varmuuden maksimointia ilmeisesti (vrt. loppu)
Kun tankissa on systeemin mielestä jäljellä 5 litraa (oikeasti 10 - 11 L) tulee piippaus ja näyttöön ilmestyy RANGE . Muutaman kilometrin kuluttua jäljellä oleva matka katoaa ja tilalle tulee "RANGE -------". Se ei siis tarkoita että jäljellä olisi 0 km vaan että RANGE-toiminto on disabloitu. Se pysyy disabloituna seuraavaan tankkaukseen asti.
RANGEa lasketaan ajon aikana jakamalla uimurin mittaama jäljellä oleva polttoainemäärä AVERAGE:n laskemalla keskikulutuksella. (siis mittaa ilman viimeistä 5 litraa tankin pohjalla). Vähemmän fiksua on se että RANGE lakkaa näyttämästä kun bensa menee sen mielestä on alle 5 litran, sillä silloinhan tietoa eniten tarvitsisi! Jos Renaultilta kysyisi että miksi, niin vastaus olisi varmaankin: "ajomatkatieto on tällä alueella jo niin epävarma, että sitä ei ilmoiteta". Senhän ne ilmoittaa syyksi siihen ettei hetkellistä kulutusta näytetä alle 30 km/h:ssa - toiset merkit kyllä näyttää nollaan asti ja jopa tyhjäkäynnillä L/h.
Jos bensahälytin piippaa eikä pääse tankkaamaan, niin kannattaa siirtyä FUEL USED puolelle heti kun RANGE piippaa _ensimmäisen kerran, silloin kun kilometrit vielä näkyy. Merkkaa FUEL USED näytön juokseva litramäärä muistiin. Silloin tankissa on vielä 5 L ( 5...6 L pohjia). Virtausmäärän mittari toimii koko ajan, loppuun saakka. Muistiin merkitystä lukemasta näkee paljonko on kulunut "5 litran piippauksen" jälkeen vaikka RANGE näyttää tyhjää.
Scencicin tankkia ei pidä ajaa tyhjäksi edes kokeilumielessä, sillä katalysaattorin tai moottorin vaurio on mahdollinen jos kone imee tyhjää. Dieseliä ei edes pysty käynnistämään ilmaamatta systeemiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847