Minkä paikkakuntien kautta tai mitä teitä (numerot) pitkin kannatta ajaa Petroskoihin. Katselen tuossa Genimapin Autoilijan tiekarttaa Karjalasta, eikä kovin hyvältä näytä, jos suorinta tietä...
Eli onko joku ajanut tuon välin ja mitä reittiä suosittelette.
Värtsilästä Petroskoihin
4
4022
Vastaukset
- kulkenut
En tiedä millainen on tie suojärven kautta. Itse olen kulkenut muutaman kerran omalla autolla värtsilastä Petroskoihin Aunuksen kautta. Tie on hyvinkin kevollinen ajettavaksi. Matka tosin jatkuu noin sadalla kilometrillä, mutta Aunuksen maisemien kauneus korvaa matkan vaivat.
- starikka
värtsilästä sortavalantietä lähelle pitkärantaa koirinojalle,siitä tie no.A131 suojärvelle, tie on soratietä mutta kauniit maisemat,sotahistoriaa mm. kollaa. suojärveltä tie no.A133 petroskoihin..mahtavia karjalais kyliä ,maisemia..tiet aivan ajettavassa kunnossa henkilö autolla.....maisema reitti,ei nopein...suosittelen.
- Ressu
Nykyään suorin tie menee Koirinojalta Prääsään.
Surun ristiltä Prääsän suuntaan.
Vieljärven kautta.
Ennen Pitkärantaa vasemmalle. (Viitta on Petrosavodsk, Suojarvi) Aja noin neljä kilometriä ja siitä suurelta muistomerkiltä oikealle.
Ajele noin 120 km/h. Miliisejä ei (kai) ole.
Olen sen joskus menneinä aikoina ajanut itsekin. Asutusta ei ole paljon. Korpea, muutamia asutuskeskuksia. Mutta säästää aikaa ainakin kaksi tuntia.
Jos haluat mennä suoraan, ja ajaa nopeasti, mene sitä tietä.
Jos haluat nähdä ihmisiä, toreja, kaupunkeja, niin mene Pitkärannasta eteenpäin Salmiin ja Aunukseen. Sitä kautta (M-18 tietä) Prääsään ja Petroskoihin. Tällä välillä voit jopa yöpyä. Pitkärannassa, Salmissa ja Aunuksessa.
En löytänyt kartasta Koirinojan (Surun Ristin) ja Prääsän välisen tien numeroa.
Molemmat ovat hyviä vaihtoehtoja.
Muistelen, että Katja on ajellut niitä teitä viimeksi.
Huhuu Katja. Neuvo kansalaista!- katja.jkl
Stariltahan tuli hyvät ohjeet tuossa aikaisemmin, joihin ei ainakaan minulla ole mitään lisättävää. Paria omaa karttaani katselin, eikä sitä tiennumeroa ollut kyllä niissäkään.
Kuvia menomatkalta: http://www.katjab.com/petroskoi1.html
Ja paluumatkalta Aunuksen, Salmin ja Pitkärannan kautta: http://www.katjab.com/petroskoi5.html
"Muistelen, että Katja on ajellut niitä teitä viimeksi."
No ilmankos se uusi pätkä olikin niin hyvässä kunnossa, jos niin harvat siellä päin ajelee :-)
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770