Mitä teette...

Kompotti

...kaksikuukautisen vauvan kanssa?!

Tällä viikolla ristiäiset. Olen väsynyt ja ahdistaa, vaikka minulla suht. helppo vauva.

Mies tekee 12 -tuntisia työpäiviä.

Kuinka paljon virikkeitä 2-kuukautinen tarvitsee? Kantelen häntä paljon sylissä, melkein koko valveillaoloaikansa; ei viihdykään sängyssään tai sitterissä kauaa. Juttelen. Käydään kerran päivässä kävelyllä. Silloin vauva nukkuu.

Kaksi kertaa viikossa kylvetetään. Isä tekee "vauvatanssia":) ja minä vauvahierontaa silloin tällöin.

MInusta tuntuu että olen huono äiti kun olen väsynyt...ei kai tämänikäisen kanssa niin paljon tarvitse tehdäkään? Vaadinko itseltäni liikaa?

5

964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kompotti

Sen verran vielä, että kaverini usutti minua jo johonkin vauvamuskariin ja avoimeen päiväkotiin. Näin pienen kanssa? En minä halua ainakaan mennä. Hän juokseekin joka päivä kaikenmaailman kerhoissa ja jumpissa.

Ehtiihän sitä myöhemminkin. Ja joku äiti-vauvakerho. Onko kokemuksia? Itse tunnen ajatuksen vieraaksi. Pitääkö lukujärjestyksen olla koko ajan täynnä touhua?!

• Äi-ti

Onko sulla puuhamattoa vauvalle? Meillä tuon ikäinen viihtyi siinä. Vauva oli muutenkin paljon lattialla, oppi pyörähtämäänkin aikaisin. Olen itse lukenut ja laulanut paljon lapselleni. Käydään myös vauvamuskarissa ja -uinnissa, kummastakin vauva todella tykkää. Tuskinpa vauva vielä mitään 'harrastuksia' tarvitsee, itse nyt vain haluan kokeilla kaikenlaista.Varmasti riittää, kun saa nauttia yhdessäolosta äidin ja isän kanssa...kalenterin ei tarvi todellakaan olla täynnä heti pienestä pitäen.

• olet ihan hyvä äiti noin..ei tuo ikäinen vauva mitään sen suurempia virikkeitä tarvitse eiköhän sille riitä äitin läheisyys ja rakkaus. sitten kun itse jaksat lähteä käymään kokeilemassa vauvan kanssa jotain harrastuksia niin mene. aloitetiin itse vauva uinti 4kk ikäisen vauvan kanssa,se on ihan mukavaa ja on vain kerran viikossa.

• hyvä virike

noin pienelle lapselle on kantoliina. Hanki sellainen, niin vauvasi voi olla koko päivän lähelläsi ja osallistua siihen, mitä sinäkin teet. Selkäsi ei väsy ja sinulla on molemmat kädet käytössä erilaisiin puuhiin. Vauveli kuulee sydämesi sykkeen, tuntee liikeesi ja kokee monenlaisia aistimuksia kanssasi, kun on koko ajan lähellä.

• Dana

Olin myös ristiäisten aikaan todella väsynyt. Pojalla oli koliikki ja itteeni masenti tosi paljon. Jouduin myös kantelemaan vauvaa paljon. Se aika meni taistellessa itkuja vastaan, eipä jaksanut ajatella virikkeitä. Nyt kun poika on 3kk, sitä kiinnostaa enemmän virikkeet; lelut, laulut, musiikki. Juttelen ja laulan sille, pidän lattialla ja sitterissä niin että on leluja ympärillä. Ei kaksikuukautinen mitään ihmeitä kaipaa. Voimia sulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      35
      2875
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2681
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      32
      2403
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1914
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      27
      1559
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1203
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe